Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

(Plotka) Definicja gustownego spóźnienia - Crysis 1 być może pojawi się na konsolach

42 postów w tym temacie

Cóż ja tam wolę Alan''a Wake''a, który jest tylko bardzo ładny, ale zjada Crysis''a na śniadanie swoją historią i gameplay''em. Dla mnie to Alan Wake jest najlepszą grą tej generacji. Miał trochę niedoskonałości, ale miał świetny klimat i fabułę. A dopiero za drugim i trzecim razem mogłem wychwycić ile jest ukrytych odniesień do tego co dzieje się w tym świecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 13:15, Henrar napisał:

> beda musieli neizle okroic grafike
Rozdzielczość tekstur zmniejszona o połowę! Nie zagram! Przecież to skandal!

jak zmniejsza o polowe to bedzie taka jak w crysis2

Dnia 02.07.2011 o 13:15, Henrar napisał:

Ah, ta fizyka w Crysisie. Widać ją było przy rzucaniu beczek i niszczeniu paru domków
z kart.

tak, i np przy tak podstawowych rzeczach jak rzucenie granatu obok przeciwnika czy pod samochod, w dwojce juz bylo to "zoptymalizowane" pod konsole, czyli brak obliczen

Dnia 02.07.2011 o 13:15, Henrar napisał:

Nie pójdzie, bo ta gra ma najsłabszą optymalizację w dziejach, wliczając w to STALKERa
bez patchy.

nie powiedzalbym tego, wg mnie crysis1 jest podobnie zoptymalizowany do crysisa2, bo w jedynce masz 3mln polygonow na scenie, w crysis2 w najgorszym momencie 1,5mln a fps tyle samo, pisze podobna w dwojce a nie gorsza bo juz zakladam ze nowe oswietlenie w dwojce zjadlo polowe polygonow z jedynki, a moglbym napisac ze jest jeszcze gorzej

Dnia 02.07.2011 o 13:15, Henrar napisał:

Tak, tak. PCtowcy to sama elyta grająca w ARMY, w CoDa przecież nie grają. Żyj dalej
w swoim światku.

co mnie to obchodzi w co graja pctowcy, gameplay crysisa1 jest inny niz w dwojce i w codzie, a wielu sie to nie podoba, szczegolnie konsolowcom przyzwyczajonym do gameplaya jak w kz/cod itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

co mnie to obchodzi w co graja pctowcy, gameplay crysisa1 jest inny niz w dwojce i w
codzie, a wielu sie to nie podoba, szczegolnie konsolowcom przyzwyczajonym do gameplaya
jak w kz/cod itd

Wręcz kocham tego typu generalizacje - jeśli ktoś gra na konsolach, to uwielbia gry, które przejmują większość część konsolowego rynku, w końcu to takie oczywiste!

Rozumiem, że jako PC''towiec codziennie grywasz w World of Warcraft? Uwierz mi, lwiej części konsolowców nie podoba się styl KZ/CoD i prostota, jaką niosą ze sobą obie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 13:28, ww3pl napisał:

Wręcz kocham tego typu generalizacje - jeśli ktoś gra na konsolach, to uwielbia gry,
które przejmują większość część konsolowego rynku, w końcu to takie oczywiste!

sam sobie generalizujesz, nigdzie nie napisalem wszyscy tylko wielu

Dnia 02.07.2011 o 13:28, ww3pl napisał:

Rozumiem, że jako PC''towiec codziennie grywasz w World of Warcraft? Uwierz mi, lwiej
części konsolowców nie podoba się styl KZ/CoD i prostota, jaką niosą ze sobą obie gry.

jakby wiekszosci fanow fpsow sie to nie podobalo to cod nie mialby takiej sprzedazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

jak zmniejsza o polowe to bedzie taka jak w crysis2


Jak dla mnie bedzie odpowiednia, wyglądają źle? Na moje i moj 19" monitor różnica była mizerna.
Moze przy full hd i znacznie wiekszym monitorze i łbie blisko ekranu widać jakieś róznice.
Na konsoli w to powątpiewam.

Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

tak, i np przy tak podstawowych rzeczach jak rzucenie granatu obok przeciwnika czy pod
samochod, w dwojce juz bylo to "zoptymalizowane" pod konsole, czyli brak obliczen


Mam sie smiac? Na PC były wtedy A64x2 czesto cos kolo 2,1-2.5ghz.
Patrzac na konsole, to one wyglądaja tutaj lepiej.

Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

nie powiedzalbym tego, wg mnie crysis1 jest podobnie zoptymalizowany do crysisa2, bo
w jedynce masz 3mln polygonow na scenie, w crysis2 w najgorszym momencie 1,5mln a fps
tyle samo, pisze podobna w dwojce a nie gorsza bo juz zakladam ze nowe oswietlenie w
dwojce zjadlo polowe polygonow z jedynki, a moglbym napisac ze jest jeszcze gorzej


Jak oswietlenie moze wcinać polygony? Jezeli nie widać roznicy to po co przepłacac?
To tez sie nazywa optymalizacja. Jeszcze niewidziałem, zeby ktos sie wkurzał na cos takiego w crysis2.
Nawet w Bulletstormie oskryptowali pewne rzeczy, ale i tak nikt wczesniej tego niewidzacy, nie widzieli różnic.
Więc?

Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

co mnie to obchodzi w co graja pctowcy, gameplay crysisa1 jest inny niz w dwojce i w
codzie, a wielu sie to nie podoba, szczegolnie konsolowcom przyzwyczajonym do gameplaya
jak w kz/cod itd


Generalizujesz. Zecydowana wiekszosc znajomych z Liceum, z którymi utrzymywałem kontakt.
Uwielbiała CoDa, ale takze Crysisa na podobnym poziomie. Rozne sa gusta.
Mi sie nie podoba ani Crysis 1, ani CoD. Za to Crysis 2 bylby git,
gdyby miał ciekawszych przeciwnikow jezeli chodzi o kosmitów.
Ataki klonów nie sa fajne.

Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

sam sobie generalizujesz, nigdzie nie napisalem wszyscy tylko wielu


Ilu to jest wielu? Masz dane? Rówie dobrze, to moze być na tyle maly % spolecznosci graczy,
ale najwieksza grupa, dla której sie oplaca robic takie fpsy.

Dnia 02.07.2011 o 13:22, mronoth napisał:

jakby wiekszosci fanow fpsow sie to nie podobalo to cod nie mialby takiej sprzedazy


Wielu, nie znaczy wiekszość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Mam sie smiac? Na PC były wtedy A64x2 czesto cos kolo 2,1-2.5ghz.
Patrzac na konsole, to one wyglądaja tutaj lepiej.

Wtedy miałeś już Core 2 Quad''y.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 15:09, zermithon napisał:

> Mam sie smiac? Na PC były wtedy A64x2 czesto cos kolo 2,1-2.5ghz.
> Patrzac na konsole, to one wyglądaja tutaj lepiej.
Wtedy miałeś już Core 2 Quad''y.


Kto je miał :]
Poza tym, ta fizyka gorzej wygladała na dwordzeniowcach? :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Crysis 1 na konsole jest mi absolutnie zbedny, dla mnie to cienki, pozbawiony jaj shooter jakich wiele (takze na konsolach). Do KZ3 to bym nawet tego nie porownywal- co mi po mitologizowanych nieco aspektach graficznych C1 skoro w ruchu wieje drewnem na kilometr? Next-genowa oprawa w last-genowym wydaniu, z monotonnym do bolu glowy gameplayem, ktoremu chyba tylko gameplay FC2 moze dorownac. Nie dziekuje, mam na plejce tabun gier, ktore podobaja mi sie o wiele bardziej tak wizualnie (glownie dzieki design''owi leveli, animacji i dbalosci o detale) jak i pod wzgledem rozgrywki (o tym to moglbym doktorat chyba napisac). Chociaz dla tych, ktorzy gustuja w tego typu grach to nie lada gratka;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 14:10, mronoth napisał:

jakby wiekszosci fanow fpsow sie to nie podobalo to cod nie mialby takiej sprzedazy


Konsoli jest na rynku razem koło 100 mln sztuk plus jakieś 84 miliony Wii, ale tego nie będę wliczał, bo CoD to tam jest marginesem. Sprzedaż CoD''a na konsolach to jakieś 22 mln sprzedanych kopii. Czyli w zaokrągleniu 78 milionom CoD się nie podoba. Oczywiście jest rynek "używek", jakiś odsetek piratów itd. więc wynik jest mniejszy, ale i tak wiele osób tego po prostu nie kupiło. Halo Reach sprzedało się w ponad 8 milionach kopii na jedną platformę (bo jest ex''em na X360), a Halo Reach jest zupełnie odmienne od arcade''owego CoD''a. Halo jest bardzo skillowe. Natomiast BF:BC 2 sprzedał się w 5 milionach kopii na obu platformach. Także to jest też ogromne generalizowanie, bo CoD w Europie sprzedał się na obu platformach w "jedynych" niecałych 8 milionach kopii, a taki BF w Europie sprzedał się w 2mln i w USA sprzedał się w 2 mln. Czyli można powiedzieć, że gusta konsolowców są różne.

Ja na przykład mogę pograć w CoD''a jest przyjemnie itd. Nie brzydzę się tego dotknąć, dlatego kupuję raz na kilka części CoD''a, natomiast wcale nie przeszkadza to w tym, żebym grał w Halo i BF.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tamtym okresie najlepszy Quad dostawal baty od konsolowych prockow typu PowerPC pod wzgledem czystej sprawnosci obliczeniowej, to byly przeciez pol-gpu. Do rozwalania beczek, drzewek i szopek z blachy sa wystarczajaco wydajne, w koncu Crytek pokazywal juz fragmenty kodu C1 na silniku CE3 (na ps3 bodajze) i beczki sie turlaly, drzewka dalo sie podcinac a chatki z blachy lataly w czesciach- czyli mozna. Grafika przypominala miks ustawien medium (tekstury, cienie, draw distance) i high (cala reszta). Do grania wystarczy, o ile ktos w ogole chce w to grac;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 15:36, kodi24 napisał:

W tamtym okresie najlepszy Quad dostawal baty od konsolowych prockow typu PowerPC pod
wzgledem czystej sprawnosci obliczeniowej, to byly przeciez pol-gpu. Do rozwalania beczek,
drzewek i szopek z blachy sa wystarczajaco wydajne, w koncu Crytek pokazywal juz fragmenty
kodu C1 na silniku CE3 (na ps3 bodajze) i beczki sie turlaly, drzewka dalo sie podcinac
a chatki z blachy lataly w czesciach- czyli mozna. Grafika przypominala miks ustawien
medium (tekstury, cienie, draw distance) i high (cala reszta). Do grania wystarczy, o
ile ktos w ogole chce w to grac;


^^
Wlasnie o to mi chodzilo xD
Na PC był... blach dalej jest totalny szajs pod tym wzgledem. Gdzie takie Athloniki daja rade w grach i ludzie jeszcze je mają, a gdzie tam jakieś quady jeszcze xD
(sam posiadam owego i nie widze sensu zmieniać - czekam na buldo)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 16:01, Numenpl napisał:

Ta tylko jeden szkopuł ówczesne 2rdzenie>>> 4 rdzenie teraz inaczej to wygląda
na PC


WoW, ale ty odkrywczy. Co z tego, ze dzis 4rdzenie>2rdzenie, jak dalej te same 2 rdzeniowce daja rade?
Nie dadza full hd, ale kogo to obchodzi?

Dnia 02.07.2011 o 16:01, Numenpl napisał:

co do procka o to ci chodzi??

O jajco. Przeczytaj do czego sie odnioslem.
Crysis 1 i CPU na pc vs CPU na konsoli

Dnia 02.07.2011 o 16:01, Numenpl napisał:

Po co mi APU?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Jak dla mnie bedzie odpowiednia, wyglądają źle?

tekstury to pikus, grafika to nie tylko tekstury, np. wielkosc mapy, ilosc wyswietlanych obiektow, oswietlenie, shadery, cienie to inne elementy

Dnia 02.07.2011 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Mam sie smiac? Na PC były wtedy A64x2 czesto cos kolo 2,1-2.5ghz.
Patrzac na konsole, to one wyglądaja tutaj lepiej.

byly tez 486 itd, pol roku przed crysisem mialem quada, a core 2 duo wyszlo niecale poltora roku przed crysisem i okolo premiery bylo juz dosc tanie

Dnia 02.07.2011 o 14:54, Zgreed66 napisał:

Jak oswietlenie moze wcinać polygony? Jezeli nie widać roznicy to po co przepłacac?

poswiecasz jedna rzecz dla drugiej, nie widac roznicy? a jak to porownales? w jedynce nie ma miasta

Dnia 02.07.2011 o 14:54, Zgreed66 napisał:

To tez sie nazywa optymalizacja. Jeszcze niewidziałem, zeby ktos sie wkurzał na cos takiego
w crysis2.

na mniejsze/ciasniejsze mapy na pewno nikt sie nie wkurzal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bierzesz wszystkich graczy konsolowych, ale nie wszyscy graja na konsoli w fpsy, juz lepiej byloby wziasc gry cod-podobne kontra reszta i porownac sprzedaz na konsolach, a nawet na pc, raczej wyszloby, ze wiekszosc ktora gra w fpsy woli cod-podobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 16:54, mronoth napisał:

tekstury to pikus, grafika to nie tylko tekstury, np. wielkosc mapy, ilosc wyswietlanych
obiektow, oswietlenie, shadery, cienie to inne elementy


I co z tego? Było pisane o testurach, wiec to własnie... pikuś

Dnia 02.07.2011 o 16:54, mronoth napisał:

byly tez 486 itd,

Kto na tym gra, albo pracuje? Moge sobie napisać, ze jeszcze był durony itd.

Dnia 02.07.2011 o 16:54, mronoth napisał:

pol roku przed crysisem mialem quada, a core 2 duo wyszlo niecale poltora
roku przed crysisem i okolo premiery bylo juz dosc tanie.


Nie pytam sie co było tanie i co posiadałeś. Stwierdzam, co było potrzebne do normalnego odpalenia gry.
są tacy, którzy kupuja sprzet, dla sprzetu. A sa tez tacy, którzy kupuja sprzet do gier.

Dnia 02.07.2011 o 16:54, mronoth napisał:

poswiecasz jedna rzecz dla drugiej, nie widac roznicy? a jak to porownales? w jedynce
nie ma miasta


Co z tego, ze nie ma miasta?
Napisałeś, ze jest o połowe mniej poligonów. Modele w c2 byly obleśne? Nie, wygladaly przyzwoicie, nie widzialem jakoś braków. Była za to otwarta przestrzeń, kupa, sypiących sie drzew - twoje obiekty, które jak pamiętam potrafiły rzucać cieniami. Fizyka to pare domków. Napisałeś o jakichs granatach, dalej potrzebne były tylko ~2rdzenie, aby to chodziło przyzwoicie.

Dnia 02.07.2011 o 16:54, mronoth napisał:

na mniejsze/ciasniejsze mapy na pewno nikt sie nie wkurzal

Na moim złomie wpierdziela tyle samo proca, ramu i karty co C1, czy poszczególne elementy wygladaja lepiej, polemizuje.
Ja sie nawet cieszyłem. Nie było sztucznego i nudnegu biegania od punktu, do punktu.
Wolnosc biegania w c1 była sztuczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgreed66 - problem nie polegał na sprzęcie bo ten jak szedł tak idzie do przodu to nie ma znaczenia. Problem polegał w programowaniu i tu niestety był z tym problem. CryEngine 2 był tworzony tak by obsługiwał maksymalnie 2 rdzenie i to był już jako tako problem bo na PC wychodziły gry które wymagały więcej niż owe 2.
Praktycznie 1 rok po Crysis 1 normą były gry które wymagały więcej niż 2 rdzeni. Natomiast jak czytam "o elicie na PC a jak to pięknie wygląda na konsolach" to mnie zastanawia czy ci co o tym piszą są ślepi czy upośledzeni bo na konsolach jest dosłownie to samo!! Kłótnia która konsola ma lepszą grafikę i tak wałkowane od czasów ich istnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 02.07.2011 o 17:47, Numenpl napisał:

Zgreed66 - problem nie polegał na sprzęcie bo ten jak szedł tak idzie do przodu
to nie ma znaczenia. Problem polegał w programowaniu i tu niestety był z tym problem.
CryEngine 2 był tworzony tak by obsługiwał maksymalnie 2 rdzenie i to był już jako tako
problem bo na PC wychodziły gry które wymagały więcej niż owe 2.


Czy na tych dwóch rdzeniach i 8800 ta gra chodziła zle? xD Wyglądała jakos specjalnie bee?
Powyzej było cos co nazwalbym szarą strefą. Ciągnie flopsy, ale kurcze cos nie widac tego.
Fakt, faktem. Zeby puscic w HD jest problem.

Dnia 02.07.2011 o 17:47, Numenpl napisał:

Praktycznie 1 rok po Crysis 1 normą były gry które wymagały więcej niż 2 rdzeni.


Wymagały, nie. Wykorzystywały, tak. Ale 2rdzenie w nizszych rozdziałkach dalej dają rade.
A konsole w tym wypadku dysponuja jednak czyms wiecej.

Dnia 02.07.2011 o 17:47, Numenpl napisał:

Natomiast
jak czytam "o elicie na PC a jak to pięknie wygląda na konsolach" to mnie zastanawia
czy ci co o tym piszą są ślepi czy upośledzeni bo na konsolach jest dosłownie
to samo!! Kłótnia która konsola ma lepszą grafikę i tak wałkowane od czasów ich istnienia.


Chyba na odwót? Jako to pieknie na pc wyglada w porównaniu z konsolami :P
Nawet jezeli w Crysisie daliby 2x wieksza mape. To zdecydowana wiekszosc kompów powiedzialaby pas.
To nawet nie jest wina przeciez konsol, a juz samego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do Crysisa na PS3, szczerze? Obyło by się bez niego, i tak nie będzie wyglądał lepiej niż na średnich na PC ewentualnie tak samo.

Na PS3 mamy Uncharted myślę że starczy i jest na co popatrzeć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować