Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rage nie zapewnia nadmiernej wolności

68 postów w tym temacie

Dzisiaj bardziej modne jest docieranie a punktu A do punktu G.
A na poważnie, to tunele (tak nazywane przeze mnie) w świecie gry, były wynikiem ograniczeń pamięci jakie istnieją we wcześniejszych, a także obecnych konsolach i pracy przy ich generowaniu. Przecież nie ma żadnego innego sensownego powodu aby ograniczać graczom świat.
Gościu mówi po prostu, że jeżeli z jakiegoś powodu nie możemy dostać widelca, to musi się nam spodobać jedzenie łyżką. Otóż nie musi. Możemy na to przystać na pustyni. Kiedy jednak dojdziemy do restauracji nadal będziemy żądali widelca. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sorry czas edycji się skończył ponoć problemy mają ci co nie kupili wersji retail okazuje się że mamy powtórkę z Dead Island najwidoczniej, bo wersja czysto steamowska jest najdelikatniej ujmując nie najwyższych lotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 17:43, Numenpl napisał:

sorry czas edycji się skończył ponoć problemy mają ci co nie kupili wersji retail okazuje
się że mamy powtórkę z Dead Island najwidoczniej, bo wersja czysto steamowska jest najdelikatniej
ujmując nie najwyższych lotów.


No to robi sie coraz ciekawiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie ale na serio teksty są jeszcze lepsze facet narzeka na to że kiepsko mu działa na PC core i7 720,HD 5730 i 6GB DDR3 no ale po pewnym czasie pisze że to laptop to wiele w sumie wyjaśniło bo core i7 720QM ma domyślnie 1,6 ghz (a potrzeba co najmniej 2,4 ghz na quadzie i gra kiepsko traktuje technologię HT) taktowanie no nie wspomnę o reszcie XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdzielę ale jaja - AMD przyznało gra działa kiepsko i wina od strony sterowników na forum nvidia też zaczynają coś tam gadać by nie isntalować tych sterowników dla bety bf3 bo okazuje się że przez nie nie tylko RAGE ma problemy z wydajnością ROTFL XD!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co tu widzę to ta gra to na Pc i ps 3 to jakiś "brzydal";? Czy ktoś mógłby zarzucić jakaś fotka lub dłuższym filmikiem z RAGE na x?(jeden na tym forum już widziałem).Ogólnie to pc to niebyłą docelowa platforma ale to doczytywanie tekstur.Ohyda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 18:22, Crummyadi087 napisał:

Z tego co tu widzę to ta gra to na Pc i ps 3 to jakiś "brzydal";? Czy ktoś mógłby zarzucić
jakaś fotka lub dłuższym filmikiem z RAGE na x?(jeden na tym forum już widziałem).Ogólnie
to pc to niebyłą docelowa platforma ale to doczytywanie tekstur.Ohyda.

Na PC brzydal bo sterowniki do kart graficznych są spierdzielone kolesie odpowiedzialni za stery do radeonów pryznali że obecne są powodem takiego obrotu spraw!! a nvidia cicho sza na razie XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

To, że gra ma takie mechanizmy a nie inne nie znaczy, że jest zła. Nikt nie zmusza Cię
do kupowana przecież.


A czy ja mówię, że ktoś mnie zmusza? Sorry za posądzenie, ale mam wrażenie, że ten argument ("Nie podoba się, to nie kupuj!") pada zawsze wtedy, gdy brak innych. Oczywiście, że nie musze kupować gry, i nikt nie musi mi tego uświadamiać. Ale czy fakt, że np nie muszę jechać do Iraku sprawia, że nie mogę się wypowiadać, co myślę o tym czy o tamtym związanym z tym państwem? Podobnież z grami...

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Na grę składa się jeszcze wiele innych czynników.


Oczywiście, jednak mnie osobiście autoregeneracja zraża praktycznie z miejsca. Nienawidzę tego systemu, uważam za totalny idiotyzm, i tyle. I choćby nagle była świetna fabuła, to nie zmieni to tego, że takie rozwiązania skutecznie niszczą mi doznania gameplay''owe (we wszystkich praktycznie produkcjach).

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Niestety pewnie
ciężko, Ci znaleźć grę w którą grasz, bo niestety ciężko, żeby gra miała wszystkie cechy
o których mówisz - chyba, że będzie pisana bezpośrednio pod Ciebie.


By daleko nie szukać - Bioshock. Ma w zasadzie wszystkie elementy, które w grach kocham. Jest długi, wymagający, ma ciekawą fabułę, dobrą (jak na czas produkcji) grafikę, niesamowity klimat, system apteczkowy, zapis w dowolnym momencie... słowem, wszystko, czego tylko bym chciał.

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Możesz podać jakiś konkretny przykład, w czym gra na PC mogła by być gorsza? Na myśl
przychodzi mi tylko grafika ale to, że gra nie wykorzystuje wszystkich możliwości obecnych
na rynku topowych kart graficznych to nie znaczy, że nie będzie wyglądała ładnie.


Ale właśnie po gameplay''ach widzę, że wygląda mocno średnio. Kuleje głównie to, co zwykle ssie w multiplatformach - niskiej jakości, rozmazane tekstury.

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Uproszczona
raczej nie będzie, bo strzelanek nie da się uprościć.


Oj da się, da się. Zauważ, że gdy tworzysz FPS''a pod konsolę, nie możesz zrobić tak szybko reagujących przeciwników, bo gracz grający dość mało precyzyjnym padem by kilka razy zginął, zanim w ogóle by wymierzył we wroga. Stąd AI pisane pod konsole siłą rzeczy musi być mniej celne i mniej dynamiczne. Widać to choćby po porównaniu Crysis 1 vs Crysis 2. W tym pierwszym, gdy wróg Cię dostrzeże, praktycznie od razu otwiera ogień, a większość strzałów trafia. W C2 z kolei chwila upływa, a wrogowie nieraz walą po ścianach, zamiast w Ciebie. Nie mówiąc o tym, że możesz przyjąć (bez aktywnego pancerza) kilka serii na klatę, i dalej dychasz.

Niestety, w dobie portów z konsol zwykle twórcy nie zmieniają tego aspektu i nie biorą poprawki na to, że gracz PC-towy dysponuje dużo bardziej precyzyjnym i szybszym narzędziem (myszka). Stąd dla graczy PC-towych ta sama gra jest relatywnie prostsza.

A jak to odnieść do Rage? Cóż, patrząc na gameplay''e widzę, że wrogowie atakują dość niemrawo, a nasz bohater może spokojnie oberwać kilka serii na klatę, i wiele sobie z tego nie robi.

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Bugi trawią każdą grę od razu po release. Nie pamiętam kiedy wypuszczono
ostatnio dopracowaną produkcję.


I dlatego, gdy kolejna gra wychodzi z masą baboli, to mam temu przyklaskiwać albo machnąć ręką? Powiem Ci tak: gry wychodzą tak zabugowane właśnie dlatego, że gracze myślą pdoobnie do Ciebie w tej kwestii - przepuszczają, ufają, że dev to naprawi. Oczywiście świata swoją postawą nie zmienię, ale nie mam też zamiaru brać w takim przyzwalaniu na wydawanie płatnych wersji beta udziału.

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

EDIT ---> Jak napisał Numen, część błędów może wynikać z chociażby nieogarnięcia graczy
ze sterownikami.


Jak można poczytać w komentarzach - niekoniecznie. To samo występuje u tych, co mają najnowsze stery. Po drugie wiesz, ja wiem, że PC to trudna w obsłudze maszynka, ale stery nie sprawią nagle, że wszystko zacznie się pierniczyć.

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Każdy ma prawo dokonywać wyboru na podstawę informacji jakie uznaje za stosowne. Ja wolę
pograć, Ty wolisz poczytać.


Twoje podejście jest bardziej miarodajne (bo jak sam pograsz, to się dowiesz), ale i bardziej ryzykowne i kosztowne (jak odkryjesz, że to jednak crap jest, to nikt Ci tych 100 z hakiem zeta nie zwróci :P)

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Moje zdanie
jest takie, że grywalności nie ocenisz na podstawie lektury. Z tym, że sama grywalność
to pojęcie względne - dla mnie samochodówki są kiepskie i zawsze będą ;)


A widzisz, a dla mnie kiepskie zawsze będą gry z checkpointami czy (tym bardziej) autoregeneracją zdrowia, i też zawsze będą ;) A że ten mechanizm jest w Rage, to wiem, nie grając :)

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Z tego co pamiętam, to cena gier mocno się nie zmieniła, a zarobki wzrosły. Diablo 1
kupiłem bodajże za 160 zł ;)


Tak, i Diablo 1 miało normalną cenę nowości z grafiką dobrą JAK NA TAMTE CZASY. Ale czy dzisiaj kupiłbyś Diablo 1 z grafiką taką, jaka jest, za 160 zł? Nie sądzę ;]

Dnia 04.10.2011 o 17:20, Dziki_Los napisał:

Powtarzam jeszcze raz - dla mnie najważniejsza jest grywalność. A jej, moi zdaniem, nie
da się ocenić czytając, oglądając screeny czy filmy na youtube.


A ja powtórzę: ok, tego nie ocenisz. Ale istotną częścią grywalności są zastosowane w grze rozwiązania. A te owszem, możesz poznać bez samego grania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są juz pierwsze porównania:

http://i.imgur.com/c8wzO.jpg

Tym razem stare konsole graficznie odstawiają wersję PC o dobre kilka długosci ;-) Wersja blaszakowa to bardzo slabe tekstury, niski LOD, marna geometria, kiepściutkie oświetlenie... Po prostu PC są za słabe na nowe dzieło Carmacka i spółki ;-)
...
..
.

Co do samej gry - miał być preorder, ale po poczytaniu o tych wszystkich problemach się wstrzymuje. To juz druga gra, ktora mi wylatuje z listy zakupów (a miał być pewniak jak przehajpowany BF3) :/ Nie na zawsze - ale już jeden niedokończony tytuł w tym roku kupiłem (Wiedźmin 2 - na szczęscie CDP Red szybko grę połatał) i nie mam ochoty na powtorkę z rozrywki ;-)

Wyjdzie jakiś mega patch, to wydam pieniadze - proste i uczcziwe. Wiem, że wersja PC priorytetem nie była i czuje, że Beth/Zenimax mocno naciskały żeby iD wydało na blaszaka tytuł niedokończny (żeby zdążyć przed BF3 i MW3) - powiem jednak brutalnie: to nie moja broszka i gówno mnie to obchodzi. To co zrobili Carmack i spółka to jest zwyczajny blamaż - bez patcha nie ma mowy, żebym wydal na to kasę, już ten okropny streaming zabiłby mi cała przyjemność z gry nie mówiąc o zwisach.

Nawet pomimo takiej kompromitacji nie skreślam RAGE - kupię... ale najpierw to połatajcie. Ot co :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

By daleko nie szukać - Bioshock. Ma w zasadzie wszystkie elementy, które w grach kocham.
Jest długi, wymagający, ma ciekawą fabułę, dobrą (jak na czas produkcji) grafikę, niesamowity
klimat, system apteczkowy, zapis w dowolnym momencie... słowem, wszystko, czego tylko
bym chciał.

I był robiony pod konsole. Coś jest nie tak. Chyba nawet Henrar juz o tym pisał.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Ale właśnie po gameplay''ach widzę, że wygląda mocno średnio. Kuleje głównie to, co zwykle
ssie w multiplatformach - niskiej jakości, rozmazane tekstury.

Coś co juz podalem. Najwieksza zaleta silnika, jego najwieksza wada.
Czy taka rozmazana to polemizuje. Jak sie nie doczyta, na bank. Normalna mi sie poboba.
Detale to i w Crysisie nie wygladały. Wrzuć mi screena z bananami i pokaz jakie sa szczegółowe.
Druga sprawa to kompresja i wymagania sprzetowe ->
Nie chce mi sie tego tłuc, gdyby dać wieksze tekstury nie skonczyłoby sie na 25gb i 8800GT na min.
Szukanie gorszych tekstur (a raczej jej fragmentow) uwazam, za lekkie przegiecie. Choc, nikomu nie bronie.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Oj da się, da się. Zauważ, że gdy tworzysz FPS''a pod konsolę, nie możesz zrobić tak
szybko reagujących przeciwników, bo gracz grający dość mało precyzyjnym padem by kilka
razy zginął, zanim w ogóle by wymierzył we wroga.

Jak to mówią jest prawda, półprawda i gówno prawda. Bioshok wymagający - konsola.
Nie mało preczyjny pad, ale niski skill ogolny. Uwierz mi tacy sa i na PCtach.
Tak wiem, trudno w to uwierzyć, ale to prawda. Poza tym jak grasz na poziomie trudnosci takim jak oni.
To gratuluje. A myslalem, ze są wysokie poziomy trudnosci....

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Stąd AI pisane pod konsole siłą rzeczy musi być mniej celne i mniej dynamiczne.

Dlatego się robi gre jak Gears of War, albo wrzuca kilka poziomow trudnosci.
widziałes gameplay z konsolowego "normala", czy moze jakis ambitny z najwyzszego, ze oceniasz ten aspekt?

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Widać to choćby po porównaniu Crysis 1 vs Crysis
2. W tym pierwszym, gdy wróg Cię dostrzeże, praktycznie od razu otwiera ogień, a większość
strzałów trafia.

Taa, nawet z pół kilometra chyba, gdzie ty nie masz juz szans celnie trafic...
Idealna gra jak sie patrzy.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

W C2 z kolei chwila upływa, a wrogowie nieraz walą po ścianach, zamiast
w Ciebie. Nie mówiąc o tym, że możesz przyjąć (bez aktywnego pancerza) kilka serii na
klatę, i dalej dychasz.

Niski/normalny poziom trudnosci? Czy to wina konsoli? Nie, graczy. Takze PCtowych.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Niestety, w dobie portów z konsol zwykle twórcy nie zmieniają tego aspektu i nie biorą
poprawki na to, że gracz PC-towy dysponuje dużo bardziej precyzyjnym i szybszym narzędziem
(myszka). Stąd dla graczy PC-towych ta sama gra jest relatywnie prostsza.

Biorą... ale PCtowcy wola pograć na normalu i pohateować, ze gry są łatwiejsze...
są ale dalej potrafia byc wymagajace. Dlaczego? Bo doszli swiezi gracze z nizszym skillem - takze na PC.
PC Glorius Master Gaming Race jak sie patrzy?

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

A jak to odnieść do Rage? Cóż, patrząc na gameplay''e widzę, że wrogowie atakują dość
niemrawo, a nasz bohater może spokojnie oberwać kilka serii na klatę, i wiele sobie z
tego nie robi.

WoW, w jakiej grze tego nie ma na niskim poziomie trudnosci?

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

I dlatego, gdy kolejna gra wychodzi z masą baboli, to mam temu przyklaskiwać albo machnąć
ręką? Powiem Ci tak: gry wychodzą tak zabugowane właśnie dlatego, że gracze myślą pdoobnie
do Ciebie w tej kwestii - przepuszczają, ufają, że dev to naprawi.

ID też nie jest idealne, pracowali nad swoim tytułem 7lat(?) i co ich zamierzeniem było wydać crap i popsuć
humor PCtowcom, wystawić im facka i krzyknąc im cos niecenzuralnego? Coś niecenzuralnego mi sie nasuwa.
Gdy czytam coś takiego. Wiedzmina 2 łatają i chwała im zato. CDPR kieszeni bez dna, nie ma.
Nie popieram ich ściemniania o roli PCtow, ale potrafie zrozumiec braki budzetowe, to samo sie tyczy Techlandu...
Biorac pod uwage ile kombinacji wymaga ta technologia i to, ze Carmack zjechał PCty na gamescomie,
własnie za kontrolery pamieci. Nie dziwi mnie to. PS3 tez sie dostało za bluraya.
To samo tyczy sie Rage, po co zastanowić sie dlaczego tak jest. Skoro najlepiej napisać.
Zjeb*** port, pctowcy mamy was gdzies... a najlepsze, ze niby tego nienaprawimy.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Oczywiście świata
swoją postawą nie zmienię, ale nie mam też zamiaru brać w takim przyzwalaniu na wydawanie
płatnych wersji beta udziału.

Jak cudownie.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Jak można poczytać w komentarzach - niekoniecznie. To samo występuje u tych, co mają
najnowsze stery. Po drugie wiesz, ja wiem, że PC to trudna w obsłudze maszynka, ale stery
nie sprawią nagle, że wszystko zacznie się pierniczyć.

Sprawią. http://www.techfanatyk.net/problematyczny-problem-z-problemem/
Kiedyś nawet znikały smoki, czy pogarszała się grafika itp.
Dopiero wraz z wprowadzeniem sterow 11.5 na moim 3850 przestaly sie sypac gry na OpenGLu.
Takich przypadkow, mozna mnozyc i mnozyć.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Twoje podejście jest bardziej miarodajne (bo jak sam pograsz, to się dowiesz), ale i
bardziej ryzykowne i kosztowne (jak odkryjesz, że to jednak crap jest, to nikt Ci tych
100 z hakiem zeta nie zwróci :P)

Dlatego są recki, sa opinie graczy i mozna poczekać na reedycje. Or... niewazne, wiesz ocb.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

A widzisz, a dla mnie kiepskie zawsze będą gry z checkpointami czy (tym bardziej) autoregeneracją
zdrowia, i też zawsze będą ;) A że ten mechanizm jest w Rage, to wiem, nie grając :)

Czy jest checkpoint, to polemizuje. Na gameplayach widziałem, ze koles sobie sejwa robił kiedy chciał.
Nawet info wywaliło, zeby sejwować czesto (PS3). Autoregen... po zagraniu w DNF na Med/Hard, leje na to.
Wyzwanie jest, strzelanka jest sklecona i strzela sie jak ta lala. Kwestia gustu/betonowosci.
Patrzac na gameplay, rage to własnie sporo przypomina Bioshocka.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Tak, i Diablo 1 miało normalną cenę nowości z grafiką dobrą JAK NA TAMTE CZASY. Ale czy
dzisiaj kupiłbyś Diablo 1 z grafiką taką, jaka jest, za 160 zł? Nie sądzę ;]

Czy Rage wyglada jak gra sprzed pfff ~16lat? Chyba, nie. Patrzac na to jak daleko rysuje detale.
Wyglada naprawde przyzwoicie. Fallout dajmy na to sie chowa.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

A ja powtórzę: ok, tego nie ocenisz. Ale istotną częścią grywalności są zastosowane w
grze rozwiązania. A te owszem, możesz poznać bez samego grania.

Po czesci. Wdawac sie w szczegoly, nie ma co.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> To, że gra ma takie mechanizmy a nie inne nie znaczy, że jest zła. Nikt nie zmusza
Cię
> do kupowana przecież.

A czy ja mówię, że ktoś mnie zmusza? Sorry za posądzenie, ale mam wrażenie, że ten argument
("Nie podoba się, to nie kupuj!") pada zawsze wtedy, gdy brak innych. Oczywiście, że
nie musze kupować gry, i nikt nie musi mi tego uświadamiać. Ale czy fakt, że np nie muszę
jechać do Iraku sprawia, że nie mogę się wypowiadać, co myślę o tym czy o tamtym związanym
z tym państwem? Podobnież z grami...


W sumie masz rację. Ale Twoje odmienne zdanie nie czyni od razu z gry kiepskiej.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Na grę składa się jeszcze wiele innych czynników.

Oczywiście, jednak mnie osobiście autoregeneracja zraża praktycznie z miejsca. Nienawidzę
tego systemu, uważam za totalny idiotyzm, i tyle. I choćby nagle była świetna fabuła,
to nie zmieni to tego, że takie rozwiązania skutecznie niszczą mi doznania gameplay''owe
(we wszystkich praktycznie produkcjach).


A mi to wszystko jedno. Najbardziej realne byłoby wykrwawianie sie po postrzale - ale po raz kolejny - to kwestia gustu.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Niestety pewnie
> ciężko, Ci znaleźć grę w którą grasz, bo niestety ciężko, żeby gra miała wszystkie
cechy
> o których mówisz - chyba, że będzie pisana bezpośrednio pod Ciebie.

By daleko nie szukać - Bioshock. Ma w zasadzie wszystkie elementy, które w grach kocham.
Jest długi, wymagający, ma ciekawą fabułę, dobrą (jak na czas produkcji) grafikę, niesamowity
klimat, system apteczkowy, zapis w dowolnym momencie... słowem, wszystko, czego tylko
bym chciał.


Mi się wydaję, że podając przykład Bioshoscka wykluczasz inne, ponieważ Bioshock jest grą bardzo oryginalną, jedyną w swoim rodzaju. I mimo, że to w sumie strzelanka, pod względem wilu elementów to już fabuła godna rpg.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Możesz podać jakiś konkretny przykład, w czym gra na PC mogła by być gorsza? Na
myśl
> przychodzi mi tylko grafika ale to, że gra nie wykorzystuje wszystkich możliwości
obecnych
> na rynku topowych kart graficznych to nie znaczy, że nie będzie wyglądała ładnie.


Ale właśnie po gameplay''ach widzę, że wygląda mocno średnio. Kuleje głównie to, co zwykle
ssie w multiplatformach - niskiej jakości, rozmazane tekstury.


To sa gameplaye z wersji demonstracyjnych, bet i innych półproduktów. Ja się w sumie tego nie dopatrzyłem - grafika jest moim zdaniem bardzo przyzwoita, i nie ma jakichś rażących porażek. Błędów spowodowanych brakiem optymalizacji, czy niedorobionymi sterami nie komentuje. Bo pewne rzeczy to po prostu bugi.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Uproszczona
> raczej nie będzie, bo strzelanek nie da się uprościć.

Oj da się, da się. Zauważ, że gdy tworzysz FPS''a pod konsolę, nie możesz zrobić tak
szybko reagujących przeciwników, bo gracz grający dość mało precyzyjnym padem by kilka
razy zginął, zanim w ogóle by wymierzył we wroga. Stąd AI pisane pod konsole siłą rzeczy
musi być mniej celne i mniej dynamiczne. Widać to choćby po porównaniu Crysis 1 vs Crysis
2. W tym pierwszym, gdy wróg Cię dostrzeże, praktycznie od razu otwiera ogień, a większość
strzałów trafia. W C2 z kolei chwila upływa, a wrogowie nieraz walą po ścianach, zamiast
w Ciebie. Nie mówiąc o tym, że możesz przyjąć (bez aktywnego pancerza) kilka serii na
klatę, i dalej dychasz.

>

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

Niestety, w dobie portów z konsol zwykle twórcy nie zmieniają tego aspektu i nie biorą
poprawki na to, że gracz PC-towy dysponuje dużo bardziej precyzyjnym i szybszym narzędziem
(myszka). Stąd dla graczy PC-towych ta sama gra jest relatywnie prostsza.

A jak to odnieść do Rage? Cóż, patrząc na gameplay''e widzę, że wrogowie atakują dość
niemrawo, a nasz bohater może spokojnie oberwać kilka serii na klatę, i wiele sobie z
tego nie robi.


Z tym trudno się nie zgodzić. Swoją opinię bazowałem na pierwszym wrażeniu Myszastego, który pisał że przeciwnicy reagują bardzo szybko, strzelają celnie itp. Nie wspominając o tym, że np. walczący wręcz skracając dystans robią zwody itp. Resztę trudno mi ocenić, bo to zalezy zapewno tez od ustawionego poziomu trudności. Wątpię, żeby wersji PC nie utrudnili - przez to skróciłby sie gameplay i gra zbierałaby gorsze oceny, więc myślę że wyważenie poziomu trudności to coś czego akuat od ID możemy oczekiwać. Gameplaye z konsol moga nie być wiarygodne zatem.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Bugi trawią każdą grę od razu po release. Nie pamiętam kiedy wypuszczono

> ostatnio dopracowaną produkcję.

I dlatego, gdy kolejna gra wychodzi z masą baboli, to mam temu przyklaskiwać albo machnąć
ręką? Powiem Ci tak: gry wychodzą tak zabugowane właśnie dlatego, że gracze myślą pdoobnie
do Ciebie w tej kwestii - przepuszczają, ufają, że dev to naprawi. Oczywiście świata
swoją postawą nie zmienię, ale nie mam też zamiaru brać w takim przyzwalaniu na wydawanie
płatnych wersji beta udziału.


No niestety tutaj się z Tobą zgodzę, ale tak już jest. Tak już jest też, że bugi znikają średnio miesiąc po premierze. Stare powiedzenie mówi z drugiej strony - wszystko wychodzi dopiero w praniu.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> EDIT ---> Jak napisał Numen, część błędów może wynikać z chociażby nieogarnięcia
graczy
> ze sterownikami.

Jak można poczytać w komentarzach - niekoniecznie. To samo występuje u tych, co mają
najnowsze stery. Po drugie wiesz, ja wiem, że PC to trudna w obsłudze maszynka, ale stery
nie sprawią nagle, że wszystko zacznie się pierniczyć.


No cóż, tu się nie zgodzę - na własnym przyładzie (od lat karty nVidia), że zwalone sterowniki potrafią skopać od ilośći osiąganych fpsów, po wyświetlanie grafiki i kopanie tekstur.

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Każdy ma prawo dokonywać wyboru na podstawę informacji jakie uznaje za stosowne.
Ja wolę
> pograć, Ty wolisz poczytać.

Twoje podejście jest bardziej miarodajne (bo jak sam pograsz, to się dowiesz), ale i
bardziej ryzykowne i kosztowne (jak odkryjesz, że to jednak crap jest, to nikt Ci tych
100 z hakiem zeta nie zwróci :P)


Ja po prostu lubię gry w takim klimacie. No i nie uważam, żeby od strony graficzno wykonaniowej odstawała od głównego nurtu, nawet mam wrażenie że się wyróżnia ;) Być może subiektywne :)

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Moje zdanie
> jest takie, że grywalności nie ocenisz na podstawie lektury. Z tym, że sama grywalność

> to pojęcie względne - dla mnie samochodówki są kiepskie i zawsze będą ;)

A widzisz, a dla mnie kiepskie zawsze będą gry z checkpointami czy (tym bardziej) autoregeneracją
zdrowia, i też zawsze będą ;) A że ten mechanizm jest w Rage, to wiem, nie grając :)


Jeszcze raz powtórzę - prywatne preferencje nie zmieniają faktu czy dana gra "w ogóle" jest kiepska ;)

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Z tego co pamiętam, to cena gier mocno się nie zmieniła, a zarobki wzrosły. Diablo
1
> kupiłem bodajże za 160 zł ;)

Tak, i Diablo 1 miało normalną cenę nowości z grafiką dobrą JAK NA TAMTE CZASY. Ale czy
dzisiaj kupiłbyś Diablo 1 z grafiką taką, jaka jest, za 160 zł? Nie sądzę ;]


Diablo 1 nie oszukujmy się, miało grafikę dobrą, ale nie rewelacyjną jak na swoje czasy. A z Rage jest podobnie. A jeśli chodzi o konsole - to myślę, że nawet bardzo dobrą (większość recenzji zwraca uwagę na bardzo ładną grafikę, mimo kilku bugów).

Dnia 04.10.2011 o 20:32, Tenebrael napisał:

> Powtarzam jeszcze raz - dla mnie najważniejsza jest grywalność. A jej, moi zdaniem,
nie
> da się ocenić czytając, oglądając screeny czy filmy na youtube.

A ja powtórzę: ok, tego nie ocenisz. Ale istotną częścią grywalności są zastosowane w
grze rozwiązania. A te owszem, możesz poznać bez samego grania.


Owszem, ale to jest ocena wybiórczego segmentu a nie całości. A gra to całość - włącznie z klimatem.

Generalnie Tenebrael myślę, że ogólnie to się zgadzamy - tylko mamy inne gusta co do gier ;) Poprostu chciałem powiedzieć, że nawet jak coś nie jest w Twoim stylu, czy zrobione pod Ciebie, to nie znaczy od razu, że jest kiepskie ;) Może jak poprawią błędy, głównie graficzne, a cena gierki zejdzie to mam nadzieję, że Ci się spodoba. W końcu dobrych gierek nigdy za dużo :) A z kolei jeśli mi się nie spodoba, to przyjdę i będę bił się w piersi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gdybyś czytał posty to byś wiedział to wina sterowników (np wpisy z twitta kolesia od CCC http://twitter.com/#!/CatalystCreator na forum radeon nawet wspomniano o zrąbanej obsłudze OpenGL - bo na tym gra została napisana)bo jakoś na innych sterownikach gra na nienajlepszym kompie wygląda o wiele lepiej bo nie instalowali sterów pod betę bf3 a patch oprócz tego w drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.10.2011 o 22:19, Numenpl napisał:

gdybyś czytał posty to byś wiedział to wina sterowników (np wpisy z twitta kolesia od
CCC http://twitter.com/#!/CatalystCreator na forum radeon nawet wspomniano o zrąbanej
obsłudze OpenGL - bo na tym gra została napisana)bo jakoś na innych sterownikach gra
na nienajlepszym kompie wygląda o wiele lepiej bo nie instalowali sterów pod betę bf3
a patch oprócz tego w drodze


Nie bądź taki, niech sobie Lord od czasu do czasu potrolluje i tym samym poprawi humor. ;)
Nowe sterowniki AMD właśnie ujrzały światło dzienne:
http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU121AMDCatRagePerfDriver.aspx
Ponoć po ich instalacji różnica jest ogromna (na plus).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta tyle że jak ktoś ma wersję steamowska czyli nie retail to jest skazany na kiepsko działającą autodetekcję co pokazuje nie ważne jaki config procek 3 Mhz i grafika 0 MB VRAM XD ROTFL Nadal z tego nie mogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować