Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Rockstar wie, że gracze chcą Red Dead Redemption na PC

65 postów w tym temacie

Dnia 06.10.2011 o 10:38, Skwark napisał:

Wydawanie tak świetnych gier na konsole to bluźnierstwo. Głównie dlatego, że PCty stać
na znacznie więcej, już nawet zrównując do samej grafiki, która na konsoli nie ma nawet
czegoś tak podstawowego jak AA. Gra absolutnie nie wygląda jak obraz widoczny na screenie
przy tym newsie. RDR mam na xklocka, gra się świetnie, ale na PC ta gra dopiero rozwineła
by skrzydła.


Ty za to nie masz nawet tak podstawowych wiadomości, że gry na konsole (nie wszystkie) AA mają ale wolisz pisać głupoty nie podparte argumentami zamiast się w danym temacie zorientować. Zobacz to http://xboxforum.pl/gry-f12/natywne-rozdzielczosci-gier-24830.html Poza tym co z tego, że PC stać teoretycznie na więcej skoro i tak tak ta gra sprzedała by się w najmniejszym % właśnie na blaszaki co by się Rockstarowi nie opłacało bo i tak bardzo dużo ludzi zaspokoiło by się "torrent edition".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Capcom też kiedyś zarzekał się, że po sprawie z SF4, pecetowcy będą mogli obejść się smakiem. I nagle ni stąd, ni zowąd im się odwidziało. :P Tak samo, prędzej czy później, pieniążki pecetowców jakie by wydali na RDR zaświerzbią Rockstara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 11:58, paulen23 napisał:

Ty za to nie masz nawet tak podstawowych wiadomości, że gry na konsole (nie wszystkie)
AA mają


Z tego co mi wiadomo (a mogę się mylić zawsze) racja jest gdzieś po środku, bo owszem, niektóre gry wyświetlane są z AA, jednak sprzętowym, a nie programowym. Co oznacza tyle, że to nie gry mają AA, a konsola. Stąd np Need For Speed: Hot Pursuit na PC wyglądał tragicznie, bo nie miał programowego anty-aliasingu. Na konsoli było lepiej, bo AA robiła konsola. Niestety, twórcy schrzanili na PC sprawę, robiąc nędzny port i nie dodając do niego tak podstawowej (na PC) opcji jak programowe AA.

Dnia 06.10.2011 o 11:58, paulen23 napisał:

Poza tym co z tego, że PC stać teoretycznie na więcej skoro i tak tak ta gra sprzedała
by się w najmniejszym % właśnie na blaszaki co by się Rockstarowi nie opłacało bo i tak
bardzo dużo ludzi zaspokoiło by się "torrent edition".


I znowu argument po najmniejszej linii oporu, czyli wszystko zwalić na piractwo. A nie pomyślałeś, że przyczyny mniejszego zainteresowania graczy grami na PC może leżeć kompeltnie gdzie indziej? Choćby w bardzo niskim przykładaniu się większości twórców do tej wersji gry. Jak tu się dziwić PC-towcom, że nie biegną tłumnie do sklepów po najnowszą odsłonę gry X, skoro bardzo często wersje na PC są właśnie marnymi, zabugowanymi portami z konsol. Tak więc zalezność jest dwustronna: PC-towcy nie kupują gier, bo są one (dla ich platformy) coraz gorszej jakości, a gry są coraz gorszej jakości, bo PC-towcy coraz mniej kupują. Błędne koło.

Ale jak zawsze, najlepiej pójść po najmniejszej linii oporu i całą winę zrzucić na piractwo. Bo tak najprościej, czyż nie?

Zresztą, zauważ, że piractwo nie jest niczym nowym. W np 1997-2000 też było, i to wcale nie mniejsze (tyle, że mniej mierzalne, bo odbywało się na bazarach, giełdach etc). I jakoś wtedy dało się robić o wiele bardziej dopracowane gry na PC, nie będące ordynarnymi portami z konsol bez choćby lekkiego szlifu.

Powyższe kompletnie dyskwalifikuje argument dotyczący piractwa. Ale że obecnie jest to stwierdzenie bardzo modne, to po co się interesować, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak było kiedyś tak było. Ja piszę o tym jak jest teraz. A jest jak jest. Porównaj sobie sprzedaż jakiś produkcji multiplatformowych - 90% konsole, 10% PC. I tak pisałem o piractwie bo taki jest fakt. Mniejsza o to czym jest on spowodowany. Za pewne po części tym, że gry PC to często marne porty z konsol ale pewnie też po części tym, iż na PC najłatwiej jest grę spiracić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 10:38, Skwark napisał:

Wydawanie tak świetnych gier na konsole to bluźnierstwo. Głównie dlatego, że PCty stać
na znacznie więcej, już nawet zrównując do samej grafiki, która na konsoli nie ma nawet
czegoś tak podstawowego jak AA. Gra absolutnie nie wygląda jak obraz widoczny na screenie
przy tym newsie. RDR mam na xklocka, gra się świetnie, ale na PC ta gra dopiero rozwineła
by skrzydła.


Xbox 360 ma sprzętowy AA;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli chodzi o "szukanie" AA w grach na konsole to troche czasu poświęciłem. Wiesz jakie są oficjalne posty w tym temacie na oficjalnym, anglojęzycznym forum Xboxa? - "Usiądź dalej od telewizora" - tak konsolowcy radzą sobie z brakiem AA. Zadjesz sobie sprawę z tego, ile lat mają obecne najnowsze wersje konsol? Obecnie słaby komputer jest w stanie wygenerować lepsze rzeczy. W grach na konsole nie ma AA. To, że ktoś sobie napisze na pudełku, że jest wcale nie oznacza, że uświadczysz to w grze. Twierdzisz, że RDR na xklocka ma AA? Chyba tylko w cutscenkach. Porównaj sobie AA na konsolach a na PC, przekonasz się wtedy jak wygląda AA.

Swój theorycrafting na temat sprzedaży możesz sobie wsadzić pod poduszkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


>

Dnia 06.10.2011 o 12:59, Tenebrael napisał:

I znowu argument po najmniejszej linii oporu, czyli wszystko zwalić na piractwo. A nie
pomyślałeś, że przyczyny mniejszego zainteresowania graczy grami na PC może leżeć kompletnie
gdzie indziej


No tutaj prawda leży pewnie gdzieś po środku - chodzi mi konkretnie o gry Rockstara. Sprzedaż takiego GTA IV to na PC był promil tego co zeszło na konsolach. Pamiętam, któryś raport fiskalny Take 2 - kiedy jeszcze sprzedaż tego tytułu oscylowała w okolicach 17 mln (w tej chwili chyba już przekroczyła chyba 22 "bańki" ?), to podzieliła się praktycznie po połowie na X360 i PS3.

Tak GTA IV na PC było piracone na potęgę, ale to nie był jedyny powód, że na blaszaku sprzedaż była marna. Ten port był/jest totalną optymalizacyjną padaką. Ja się wcale ludziom nie dziwię, że chcieli sprawdzić wersję torentową, skoro wymagania wersji pecetowej były jednym wielkim kłamstwem - piractwo nadal uważam za skurwysyństwo, ale rozumiem ludzi, którzy zwyczajnie chcieli sprawdzić towar przed zakupem. Nie usprawiedliwiam, ale rozumiem. Przykro mi to pisać, ale Rockstar w dużej mierze sam jest sobie tutaj winien. Zresztą wersja PC do dziś chodzi dość kulawo (mam i na iksa i PC, więc mam porównanie), więc nawet nie chcę za bardzo wnikać jak to działało przed wyjsciem tych ton patchy ;-).

RDR na PC nie będzie z kilku powodów - to ten sam silnik co GTA IV (pisany de facto pod konsole), więc znając "umiejętności" Rockstara co do portów na PC mogłaby to być klęska optymalizacyjna... i sprzedażowa, bo większość konsumentów jest na tyle rozsądna (tak obstawiam ;-)), że nie kupi spieprzonej technicznie gry, nawet jeśli jest to gra zajebista fabularnie/gameplayowo (RDR taką grą jest). Dwa - to konsolowa marka. Pierwszej częsci na PC też nie było. Trzy - ta gra na konsolach wciąż się dobrze sprzedaje, co i rusz ląduje w jakimś "top 40". Cztery - siedzą teraz nad MP3 i portem LA Noire. W produkcję "Maksia" jest zaangażowanych kilka studiów Rockstara, za konsultantów robią ludzie z Remedy. Kto miałby robić ten port RDR ? Skoro oni nawet nie zabrali się za swoją "the best of" markę jaką jest GTA. Nawet tak duże studio ma jakieś moce przerobowe, których na wszystko nie starcza.

Szkoda, bo gra świetna - kto nie grał niech żałuje ;-). Ale to nadal tylko gra - świat się nie zawali jak nie wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 13:31, Skwark napisał:

Kolego, jeśli chodzi o "szukanie" AA w grach na konsole to troche czasu poświęciłem.
Wiesz jakie są oficjalne posty w tym temacie na oficjalnym, anglojęzycznym forum Xboxa?
- "Usiądź dalej od telewizora" - tak konsolowcy radzą sobie z brakiem AA. Zadjesz sobie
sprawę z tego, ile lat mają obecne najnowsze wersje konsol? Obecnie słaby komputer jest
w stanie wygenerować lepsze rzeczy. W grach na konsole nie ma AA. To, że ktoś sobie napisze
na pudełku, że jest wcale nie oznacza, że uświadczysz to w grze. Twierdzisz, że RDR na
xklocka ma AA? Chyba tylko w cutscenkach. Porównaj sobie AA na konsolach a na PC,
przekonasz się wtedy jak wygląda AA.

Swój theorycrafting na temat sprzedaży możesz sobie wsadzić pod poduszkę.


A Ty w ogóle kliknąłeś w linka, który podałem czy dalej będziesz się kłócił i upierał przy swoim zdaniu podpartym postami dzieciaków na jakimś tam forum? Mam jeszcze raz zapodać czy może jednak cofniesz się kilka postów do tyłu? Jak Ci się nie chce to napisz to podam jeszcze raz. I nie musisz mnie uświadamiać jaka jest różnica między np. AA x16 na PC a konsolowym. Fakt faktem, że wiele gier konsolowych ów AA posiada, a Ty twierdzisz, że nie nawet nie mając konkretnego argumentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym, żeby RDR wyszło na PC :P Brak takich ciekawych gier w klimacie dzikiego zachodu ugg.. Wkurzające jest to, że zawsze konsole na pierwszym miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 11:58, paulen23 napisał:

Ty za to nie masz nawet tak podstawowych wiadomości, że gry na konsole (nie wszystkie)
AA mają ale wolisz pisać głupoty nie podparte argumentami zamiast się w danym temacie
zorientować. Zobacz to http://xboxforum.pl/gry-f12/natywne-rozdzielczosci-gier-24830.html
Poza tym co z tego, że PC stać teoretycznie na więcej skoro i tak tak ta gra sprzedała
by się w najmniejszym % właśnie na blaszaki co by się Rockstarowi nie opłacało bo i tak
bardzo dużo ludzi zaspokoiło by się "torrent edition".


A ja się powtórzę - to nie GRY mają AA, ale KONSOLA. AA na konsoli jest sprzętowy, a nie programowy. Rozumiesz różnicę? Bo chyba nie bardzo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Popieram zdanie przedmówców - jeśli konwersja RDR miałaby wyglądać tak jak GTA IV, to lepiej ny nigdy na trafiła na komputery. Oszczędzą nerwów sobie i nam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 14:25, Tenebrael napisał:

> Ty za to nie masz nawet tak podstawowych wiadomości, że gry na konsole (nie wszystkie)

> AA mają ale wolisz pisać głupoty nie podparte argumentami zamiast się w danym temacie

> zorientować. Zobacz to http://xboxforum.pl/gry-f12/natywne-rozdzielczosci-gier-24830.html

> Poza tym co z tego, że PC stać teoretycznie na więcej skoro i tak tak ta gra sprzedała

> by się w najmniejszym % właśnie na blaszaki co by się Rockstarowi nie opłacało bo
i tak
> bardzo dużo ludzi zaspokoiło by się "torrent edition".

A ja się powtórzę - to nie GRY mają AA, ale KONSOLA. AA na konsoli jest sprzętowy, a
nie programowy. Rozumiesz różnicę? Bo chyba nie bardzo...


Ludzie...wiem ale co z tego. Ważne, że jest ten AA. I taki np. ubiegłoroczny NFS HP wyglądał z tym bardzo dobrze podczas gdy wersja PC kulała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I znowu pseudoeksperci od konsol, które widzieli wyłącznie w sklepie piszą o sprawach, na których się nie znają. Osoby, które grają tylko na PC powinny przestać wypowiadać się na tematy konsolowe, bo się na nich kompletnie nie znają ("Gry na konsole nie mają AA" LOL).

A Swkark to już w ogóle pobił wszystkie rekordy "eskperta".

@Tenebrael:
Co mnie obchodzi, czy AA jest sprzętowe czy programowe, skoro po prostu jest i spełnia swoje zadanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 11:58, paulen23 napisał:

> Wydawanie tak świetnych gier na konsole to bluźnierstwo. Głównie dlatego, że PCty
stać
> na znacznie więcej, już nawet zrównując do samej grafiki, która na konsoli nie ma
nawet
> czegoś tak podstawowego jak AA. Gra absolutnie nie wygląda jak obraz widoczny na
screenie
> przy tym newsie. RDR mam na xklocka, gra się świetnie, ale na PC ta gra dopiero
rozwineła
> by skrzydła.

Ty za to nie masz nawet tak podstawowych wiadomości, że gry na konsole (nie wszystkie)
AA mają ale wolisz pisać głupoty nie podparte argumentami zamiast się w danym temacie
zorientować. Zobacz to http://xboxforum.pl/gry-f12/natywne-rozdzielczosci-gier-24830.html
Poza tym co z tego, że PC stać teoretycznie na więcej skoro i tak tak ta gra sprzedała
by się w najmniejszym % właśnie na blaszaki co by się Rockstarowi nie opłacało bo i tak
bardzo dużo ludzi zaspokoiło by się "torrent edition".

Torrent edition to również problem XBoxa 360. ;o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też jest jak również PS3 odkąd pojawił się JailBreak ale w o wiele mniejszym stopniu niż na PC. Henrar 100% racji. Tak to jest jak ktoś nie wie ale wypisuje głupoty w stylu brak AA w grach konsolowych. No Skwark to rzeczywiście pojechał bo czytał, że jakieś tam dzieci coś pisały na forum ale jak podałem linka gdzie wszystko jest to ładnie wyjaśnione to już nie raczył nawet poczytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 14:56, Henrar napisał:

I znowu pseudoeksperci od konsol, które widzieli wyłącznie w sklepie piszą o sprawach,
na których się nie znają. Osoby, które grają tylko na PC powinny przestać wypowiadać
się na tematy konsolowe, bo się na nich kompletnie nie znają ("Gry na konsole nie mają
AA" LOL).


Tak bardzo negujesz "forumowych ekspertów" a sam z siebie robisz dokładnie to samo xD. Na dodatek wykazujesz się brakiem czytania ze zrozumieniem. Xboxa mam, od długiego już czasu. Wszystkie nowe gierki w które grałem na Xbox''ie wyglądają pod względem AA jak gry na PC sprzed kilku dobrych lat. PC''ta również mam. Jestem na tyle szcześciarzem, że moge sobie pozwolić na częste wymienianie bebechów swojego PC'' ta i widze na co stać komputery. Nadal podtrzymuje swoje zdanie. Chcesz porówniania? Zagraj chociażby w Force Unleashed na Xbox'' ie i na PC. Następnie wejdź ponownie do tego wątku i napisz mi, że FU na Xboksa ma AA :)

Jak widze moje posty strasznie przyciągają fanboyów, którzy walczą na klawiaturach gdy ktoś urazi ich kochane konsolki. Na konsoli nie ma AA - może wyjaśnie ci co to znaczy. AntiAliasing to wygładzanie krawędzi. Jeżeli krawędzie nie są wygładzone to go nie ma i nie zmieni tego żadna ilość płaczu czy tez wmawiania sobie, że jest AA sprzętowe czy programowe czy wodne czy od wujka z USA. Nadal również uważam, że wydawanie tak dobrych gier na konsoli jest "upośledzaniem" produktu, który mógłby stać się czymś więcej na PC''tach.

@paulen23
>A Ty w ogóle kliknąłeś w linka, który podałem czy dalej będziesz się kłócił i upierał przy swoim zdaniu >podpartym postami dzieciaków na jakimś tam forum? Mam jeszcze raz zapodać czy może jednak cofniesz się >kilka postów do tyłu? Jak Ci się nie chce to napisz to podam jeszcze raz. I nie musisz mnie uświadamiać jaka >jest różnica między np. AA x16 na PC a konsolowym. Fakt faktem, że wiele gier konsolowych ów AA posiada, >a Ty twierdzisz, że nie nawet nie mając konkretnego argumentu.|

Argumenty? Ehh, zwyczajnie następnym razem jak będziesz grał w nową gierkę na konsoli, to upewnij się, że masz otwarte oczy. Przecież to widać gołym okiem kolego, nie wiem kogo teraz próbujesz nabrać :) A może ja siedze za blisko telewizora, co? ;) heh, żenujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

Jak widze moje posty strasznie przyciągają fanboyów, którzy walczą na klawiaturach gdy
ktoś urazi ich kochane konsolki. Na konsoli nie ma AA

Nie, nie ma, wcale. To, że dana gra nie ma AA nie znaczy, że konsole go nie obsługują. Widzę, że ten koncept jest zbyt ciężki do pojęcia.

Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

AntiAliasing to wygładzanie krawędzi.

No shit, Captain Obvious,

Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

Jeżeli krawędzie nie są wygładzone to go nie ma

Tak, bo AA to taka magiczna sztuczka, że go włączasz i wszystkie krawędzie są wygładzone idealnie. Istnieje mnóstwo technik AA (MLAA, FXAA, MSAA, QAA, itp), które w dodatku mają różne poziomy natężenia. PC ma tylko tę zaletę, że najczęściej możesz sobie wybrać, co chcesz.

Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

Nadal również uważam, że wydawanie tak dobrych
gier na konsoli jest "upośledzaniem" produktu, który mógłby stać się czymś więcej na
PC''tach.

No bo brak AA powoduje, że gra jest słaba i nie wykorzystuje pełnego potencjału. Tylko boskie PCty dla boskich graczy GPCGMR pokazują moc i prawdziwe gry.

Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

Argumenty? Ehh, zwyczajnie następnym razem jak będziesz grał w nową gierkę na konsoli,
to upewnij się, że masz otwarte oczy.

Mam i widzę w większości AA i w dodatku mogę określić jego technikę. Ops.

Dnia 06.10.2011 o 15:15, Skwark napisał:

Przecież to widać gołym okiem kolego,

Zainwestuj w okulary, AA jest, tylko że nie w poziomach, które mogą oferować mocne PCty. Poza tym, już widzę, jak odpalasz w RAGE''u czy Crysisie MSAAx16, które dla ciebie jest jedyną słuszną metodą AA a jak gra korzysta z innych o słabszym natężeniu, to AA nie ma.
Troll harder.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.10.2011 o 15:29, Henrar napisał:

Tak, bo AA to taka magiczna sztuczka, że go włączasz i wszystkie krawędzie są wygładzone
idealnie. Istnieje mnóstwo technik AA (MLAA, FXAA, MSAA, QAA, itp), które w dodatku mają
różne poziomy natężenia. PC ma tylko tę zaletę, że najczęściej możesz sobie wybrać, co
chcesz.


PC ma taką zaletę, że to AA "widać" ;) Jakimś dziwnym trafem, nie ważne jaki sposób AA ustawie na PC to i tak wygląda lepiej niż na Xbox''ie, gdzie AA nie widać w ogóle.

Dnia 06.10.2011 o 15:29, Henrar napisał:

No bo brak AA powoduje, że gra jest słaba i nie wykorzystuje pełnego potencjału.
Tylko boskie PCty dla boskich graczy GPCGMR pokazują moc i prawdziwe gry.


To już ty napisałeś. Jak już wspomniałem, żadna ilość forumowego płaczu czy też twojej walki na klawiatury nie zmieni faktu, że RDR na PC''tach byłby czymś więcej (zakładając, że nie byłby to zwykły port).

Dnia 06.10.2011 o 15:29, Henrar napisał:

Mam i widzę w większości AA i w dodatku mogę określić jego technikę. Ops.

Technikę... na konsoli :) na tym chyba zakończe dyskusje z tobą.

Dnia 06.10.2011 o 15:29, Henrar napisał:

Zainwestuj w okulary, AA jest, tylko że nie w poziomach, które mogą oferować mocne PCty.
Poza tym, już widzę, jak odpalasz w RAGE''u czy Crysisie MSAAx16, które dla ciebie jest
jedyną słuszną metodą AA a jak gra korzysta z innych o słabszym natężeniu, to AA nie
ma.
Troll harder.


Mocne PC''ty? Mocne?! Ehhh.... Nie potrzeba machiny za 7k aby zobaczyć AAx4. Za nic nie przekonasz mnie, że gry na Xklocka mają AAx4. Mam, grałem, widziałem. Nie ma takiej opcji.

Jeżeli uważasz, że w dziesiejszych czasach Crysis jest wyznacznikiem ładnej grafiki to utwierdzasz mnie w przekonaniu, że PC masz tylko "do internetu". Zainwestuj w PC, porównaj. Nie oglądaj filmików na Youtube bo one nigdy nie oddadzą tego co widać na monitorze/telewizorze.

Zgadza się, jeżeli nie widze wygładzania krawędzi, jeżeli widze postrzępione krawędzie to AA nie ma. Nie liczy się dla mnie to, co na pudełku naklei Bill Gates, ważne jest to, co widze lub w tym przypadku to, czego nie widze. Być może konsole nowej generacji nie będą miały już tego problemu, obecne jednak mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować