Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Dwa miliony chętnych na betę Star Wars: The Old Republic

36 postów w tym temacie

Dnia 06.12.2011 o 15:09, Crask napisał:

To oczywiście prawda, dlatego właśnie odszedłem z WoW''a koło miesiąca po zrobieniu pierwszej
85. Tyle że w WoW''ie raidów, heroików i opcji PvP jest zdecydowanie więcej. Oczywiście
można mówić, że w Warcrafcie na początku też niewiele było, ale TOR nie będzie konkurował
z pierwszą wersją WoW''a, tylko z aktualną.


Ej, koledzy, ale w każdym MMO tak jest. Najpierw się gra z ciekawości, potem dla ludzi, "konkurowania" z żywymi przeciwnikami, a na koniec z przyzwyczajenia. To jest właśnie siła MMO - interakcja z innymi graczami i to dążenie do osiągania konkretnych celów.

WoW jako tako nie jest już konkurencją dla niczego i nikogo - gra się zestarzała, Blizzard nie ma żadnego pomysłu na to jak zainwestować w grę, jak sprawić żeby było "tak jak kiedyś". Już teraz jest sporo lepszych i ciekawszych MMO, a kolejne na horyzoncie. Kwestia czasu nim pozostali gracze WoWa przebudzą się w końcu i zaczną szukać szczęścia gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 15:35, n33trox napisał:

Brałem udział w ostatnich testach i w sumie nie wiem, czy była to wina tego tłoku na
serwerach, czy czegoś innego, ale u mnie nie dało się w ogóle grać. To była pierwsza
gra, która tak tragicznie chodziła na moim sprzęcie. Wiekowy komp, bo wiekowy, ale jeśli
gra chodzi o wiele gorzej od Battlefielda 3, no to co tu dużo mówić. Po prostu była niegrywalna,
niezależnie od ustawień.


No na moim kompie, który ma 3 lata prawie (a już wtedy nie był z górnej półki) w lokacji gdzie było 100+ osób nie doświadczałem spadku fpsów po niżej ok 30~ na najwyższych ustawieniach, więc to musi być coś z twoim kompem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 14:36, Crask napisał:

ciach

ankietę dostawał każdy. Byłą w niej też pytania czy grałeś czy sobie odpuściłeś itp. To tak w woli wyjaśnienia.
Jednym się model rozgrywki prezentowany przez SWTOR spodobał a innym nie, to normalne. Nie widzę powodu by oczekiwać od każdego nowego mmo by było takie samo jak inne, czytaj najczęściej wowo podobne. Na rynku są różni odbiorcy i fajnie jest gdy jest też MMO dla ludzi którzy bardziej interesują się np fabułą niż grindem i raidami. Moim zdaniem dobrze że SWTOR celuje bardziej w opowiadanie historii z możliwością wspólnej gry niż typowy model mmo.

A pomijając już gusta i guściki to od strony technicznej, tzn stabilność gry itp SWTOR wypada moim zdaniem świetnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 17:43, StNimrod napisał:

Jak mozna mowic ze beta to nic szczegolnego? Jedno z lepszych MMO ostatnich lat.. O.o

Kwestia gustu. Ja sie zaliczam do osob, dla ktorym TOR to syf, kiła i mogiła ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 miliony beta testerow? buehuehue
a mial byc to taki sukces, mial pobic wowa dwukrotnie,
skoro nawet darmowa beta nie miala nawet 1/5 liczebnosci graczy WoWa

co dopiero bedzie jak ruszy ona... i ten abonament
fail fail fail ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 17:50, Zgreed66 napisał:

Kwestia gustu. Ja sie zaliczam do osob, dla ktorym TOR to syf, kiła i mogiła ;d


Jak to mówią wśród ślepców jednooki królem.

Ale poważnie, gra poprawna, wpisująca się w konwencję i poziom rynku. Co zapewne przypadkiem nie jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 15:35, n33trox napisał:

Brałem udział w ostatnich testach i w sumie nie wiem, czy była to wina tego tłoku na
serwerach, czy czegoś innego, ale u mnie nie dało się w ogóle grać. To była pierwsza
gra, która tak tragicznie chodziła na moim sprzęcie. Wiekowy komp, bo wiekowy, ale jeśli
gra chodzi o wiele gorzej od Battlefielda 3, no to co tu dużo mówić. Po prostu była niegrywalna,
niezależnie od ustawień. Mam nadzieję, że to przez ponad 140 ludzi w jednej lokacji,
ale jeśli tak będzie standardowo, to ja nie wróżę tej grze przyszłości. Nawet RIFT, który
jest znany jako bardzo wymagający sprzętowo MMO śmiga nieporównywalnie lepiej od TORa.



Wydaje mi się, że w becie chodziło właśnie o to żeby zobaczyć jak ta gra chodzi na różnych komputerach i usunięcie mankamentów, więc nie ma się co przejmować.

Ja osobiście chciałem grę przetestować, ale spóźniłem się z rejestracją keya więc lipa... ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 06.12.2011 o 18:39, Shinigami napisał:

Ale poważnie, gra poprawna, wpisująca się w konwencję i poziom rynku. Co zapewne przypadkiem
nie jest ;)



Tylko wydają ją tak na oko 3-5 lat za późno, żeby cokolwiek na niej zarobić - skończy jak DC Online w najlepszym wypadku z formuła f2p + opcjonalne opłaty za konta typu premium [w najgorszym skończy równie szybko zamknięta co zostanie otworzona, tudzież jak APB - czyli wielkie halo o nic i sprzedanie produktu komukolwiek kto będzie go chciał ratować]

EA jak nie umiało robić gier MMO i ich utrzymać tak dalej nie umie.

Najbardziej boli fakt, że tak świetna marka jaką jest uniwersum SW jak również w zasadzie nieskończony potencjał tegoż uniwersum zostaje rok rocznie zrzucany w coraz to głębsze czeluści wora pełnego crapu.
Zajechanie rewelacyjnego wstępu tegoż uniwersum jakim były dwa KOTORy to największa porażka branży...
Zamiast wydać kolejny wielki i pełnoprawny cRPG z poważną mocna fabuła [bo potencjał na taka grę jest wręcz nieskończony] dostaliśmy jakieś potworki w postaci wojen członów... tfu tych klonów i teraz TORa...


Zapewne głupi i naiwny jakiś tam czas po premierze się przemogę [bo po becie to mnie kompletnie odrzuciła ta gra... stosunek cena - jakość leży i kwiczy, nie mam zamiaru płacić 200zł za klucz produktu + prawie 7 dych miesięcznego abonamentu za możliwość zrobienia całkiem znośnego trybu misji SP, bo nic prócz fabuły głównej i imisji SP, mimo, że oklepanych i wrzuconych w debilny schemat, mnie do tego tytułu nie ciągnie, niestety to za mało]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 19:54, Pietro87 napisał:

Tylko wydają ją tak na oko 3-5 lat za późno, żeby cokolwiek na niej zarobić


Mechanika i sam poziom gry nie odbiega znacząco od skupiającego najwięcej graczy WoW''a - który mimo swoich lat trzyma się nieźle. Moim zdaniem target tego typu gry jest spory, co widać tutaj i na wielu innych forach.

Żeby tytuł na siebie zarobił według zapewnień twórców potrzeba ''tylko'' 500k opłacających. Czy to dużo czy mało to już materiał na inną dyskusję, ale fanów SW pewnie będzie ze trzy razy więcej.

http://www.gamespot.com/news/6297338.html

Dnia 06.12.2011 o 19:54, Pietro87 napisał:

Zamiast wydać kolejny wielki i pełnoprawny cRPG z poważną mocna fabuła [bo potencjał
na taka grę jest wręcz nieskończony] dostaliśmy jakieś potworki w postaci wojen członów...
tfu tych klonów i teraz TORa...


Taki już los dzisiejszych gier, z roku na rok tytułów ambitnych i naprawdę świetnych jest coraz mniej. Ale może to i dobrze, bo i czasu na gry mniej ;)

Dnia 06.12.2011 o 19:54, Pietro87 napisał:

stosunek cena - jakość leży i kwiczy, nie mam zamiaru
płacić 200zł za klucz produktu + prawie 7 dych miesięcznego abonamentu


Pisałem już o tym wielokrotnie, twórcy podobnych produkcji zawsze kasują najwięcej na [za / na ]palonych fanach, którzy już od roku jak nie więcej na każdą wzmiankę dostają orgazmu.

Gra jest warta tyle co miesięczny abonament, który tak na marginesie wynosi 15$, w tej cenie czemu nie, teraz zbliża się gwiazdka, premiera krótko przed - EA rozegrało to świetnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ekhem... 15 dolarów + podatek to da ci 17-19 dolarów łącznie, czyli na nasze po dzisiejszym kursie od 58zł do 65zł [tak w zaokrągleniu].

Powiem szczerze, że gdybym już miał zapłacić za TORa to kupił bym albo półroczny abonament, który wyszedł by tak pi razy drzwi około 300zł [bez podatku to jest bodajże 78 dolarów czyli mniej więcej na dziś 270zł, doliczyć podatek, wyjdzie do 300 ale raczej nie więcej] lub kupił bym dożywotnią subskrypcję, aczkolwiek takiej w podanym cenniku nie widzę, chociaż mogę się założyć, że mniej więcej kosztowała by tyle co w innych wysokobudżetowych abonamentówkach czyli między 600 a 900zł jednorazowej opłaty [lifetimea się bodajże wylicza w polityce firmy jako mniej więcej koszt rocznych abonamentów + 20 czy 30%, tak czy siak, już wolał bym sobie odłożyć te 2-3 miesiące kasę, zapłacić jednorazowo i grać bez ograniczeń]


P.S.
Tak z innej beczki - pre order zawiera 30 dniowy abonament right ?
Bo w sumie mam ciągle dylemat, czy grac od premiery czy nie [jeśli pre-order ma 30 dni gry z marszu to było by w sumie git, bo akurat w styczniu sprzedaje kumplowi swoje stare konto w Ragnaroku którego nie użytkuje już od dobrych 2 lat a które ma dobity end game i jeden z top gearów na serwerze europejskim, wpadnie za to konto okrągła sumka, mógł bym wtedy z tego luzem wyjąc te 3 stówy na pół roczny abonament i dać TORowi solidna szanse, jeśli by mnie zawiódł przynajmniej jako stary KOTORowy wyjadacz miał bym 100% czyste moje fanowskie sumienie xD]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 21:01, Pietro87 napisał:

Powiem szczerze, że gdybym już miał zapłacić za TORa to kupił bym albo półroczny abonament,
który wyszedł by tak pi razy drzwi około 300zł


Coś mi się wydaje, że sam w STWORa nie pograłbym dłużej niż ten miesiąc - bo taki czas w zupełności wystarczy mi skończenie tej namiastki singla z ekipą ramię w ramię.

Dnia 06.12.2011 o 21:01, Pietro87 napisał:

P.S.
Tak z innej beczki - pre order zawiera 30 dniowy abonament right ?


Dokładnie. I tyle gra będzie warta jakiś czas po premierze, chyba, że polityka EA opiera się właśnie na wygórowanych cenach podstawki, bo tak zawsze dostają zamiast 15$, 60$ co nawet śmieszne nie jest ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie beta super swtor już zamówiony gram, 7 lat w wowa i to co udało mi sie zobaczyć przez 2 weekendy przekonało mnie że swtor ma szanse osiągnąć sukces może nie na miarę wowa ale 1-2 mln graczy optymistycznie licząc powinno być za pol roku jeśli nie będzie poważnych zgrzytów w endgame. Czarny scenariusz? - pół miliona maniaków Star Wars grających dla klimatu:) A co jakości bety u mnie wszystko śmigało jak marzenie porównując betę swtor do startu WoWa i AoC bije te tytuły na głowę ( taaak wiem że konkuruje z obecnym WoWem ale obecny wow poza duża baza graczy i przyzwyczajeniem nie ma wiele więcej do zaoferowania)

Edit : Co do kosztów to znając życie zaraz pojawia się klucze 60 dni w cenach jak za WoW czyli około 80-85 pln więc nie trzeba będzie płacić karta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.12.2011 o 18:33, Infestor napisał:

2 miliony beta testerow? buehuehue
a mial byc to taki sukces, mial pobic wowa dwukrotnie,
skoro nawet darmowa beta nie miala nawet 1/5 liczebnosci graczy WoWa

co dopiero bedzie jak ruszy ona... i ten abonament
fail fail fail ^^


Hm...a WoW zaczynał po premierze z niespełna 200k bazą graczy i co to ma do rzeczy? Doświadczenie uczy, ze gry które biją rekordy sprzedaży mają później problem z powiększeniem liczby subskrybentów.

Inna sprawa, że SW:TOR prawdopodobnie się dobrze sprzeda i później utrzyma sporą bazę graczy. Dawno już nie było tak reklamowanego MMO, osadzonego w innym universum niż wróżki, elfy i krasnale, które może ma sztampowe założenia, grafikę która nie może konkurować nawet z niektórymi tytułami w gatunku, luki w contencie (to oczywiście będzie pewnie skutecznie naprawiane w kolejnych łatkach) ale za to stoi za nim duży wydawca, duże pieniądze i HYPE.


@cHICEK

Nie odbierz tego jako złośliwość, ale warto wiedzieć, że nie: "w woli", a: "gwoli".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować