Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

StarCraft II jako free-to-play? Blizzard rozważa ten pomysł

59 postów w tym temacie

Dnia 22.09.2012 o 13:35, luzac napisał:

Na przedmiotach do TF2 też zarabiają ich twórcy. Broń, czapka, mapa, bez różnicy.

Owszem i jak widać chętnych nie brakuje :P
Zwłaszcza ,gdy wychodzi nowa patcha przedmiotów np. sezonowych.
A przecież niedługo Halloween ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2012 o 15:54, Hubi_Koshi napisał:

/ciach/


Dlatego poleciłem obejrzeć VoDa do którego link wrzuciłem gdzieś na początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2012 o 15:50, Arcling napisał:

a f2p by zabiło
tę grę dla progamerów.

Jakoś League of Legends jest F2P, a turnieje z tej gry są bardzo popularne (patrząc na takie rzeczy jak prize pool, liczba ludzi oglądająca streamy topki czy te turniejowe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2012 o 16:23, Lisun napisał:

Jakoś League of Legends jest F2P, a turnieje z tej gry są bardzo popularne (patrząc na
takie rzeczy jak prize pool, liczba ludzi oglądająca streamy topki czy te turniejowe).

League of Legends to inna gra, inny target. Porównywanie moim zdaniem nie ma większego sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak to jest zły pomysł dla F2P! Wystarczy kup grę i normalny grać a nie F2P szkoda gadać a inne gry może tak, a Blizzard nie ma mowy F2P! Nie zgadzam się!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też żałuję, mimo że nadal gram, kampanią jestem/byłem zachwycony i ciągle są nowe mapki. Chyba to problem z wydaniem, bo takie biedne coś nie zasługuje na 200 zeta. Ale wolę wydać taką kasę na nową grę niźli jakieś pierdółki, szczególnie do LoL-a xD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejni ciemniacy zauważyli, że gry MMO potrzebują graczy, a najłatwiejszy sposób ich zapewnienia, to pozorne udarmowienie gry. Dzięki temu Ci, którzy płacą ciężką kasę będą mieli z kim grać czytaj: Płacący będą mieli większą radochę kosząc dużo "darmowego mięcha". Aż mnie skręca jak widzę kolejną modę do której podłączają się korporacje kiedy ich managerowie po wielkich bólach z matematyką wreszcie sobie przeliczyli, że takie podejście pozwala zgolić więcej siana.
Na szczęście jak jest z każdą modą - i ta przeminie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2012 o 17:16, MqDF napisał:

NIGDY!!!

Nigdy, to nie będziesz miał na to wpływu. Po prostu trzeba rozumieć, że firmy robiące gry robią to DLA PIENIĘDZY. Gry robione dla przyjemności zniknęły w okolicach roku 1990. Jeżeli zaistnieje jakakolwiek sprzeczność między grywalnością, a interesem, to zawsze musi wygrać interes. To normalne i warto zdawać sobie z tego sprawę. Dlatego dobre gry, które się nieźle sprzedały nigdy nie są ulepszane o ile nie będzie widać możliwości dodatkowego zarobienia na nich. Dzisiaj problem polega na tym, że te same firmy są gotowe pogarszać gry, o ile będzie można na tym więcej zarobić. Kilku niezadowolonych nigdy nie przebije finansowo kilku tysięcy ledwo zadowolonych, którzy jednak wyłożą jakąś kasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu widzę wielu specjalistów się wypowiada. Mikropłatności, które mają być wprowadzone, dodatki po 300 zł, [m], o czym wy [m]? XD

Jedyne co chcą wprowadzić, to możliwość sprzedawania gier zrobionych w galaxy editorze przez ICH TWÓRCÓW. Blizzard pobierałby jakąś mikropłatność od każdego sprzedanego UMSa.

Ja w dniu premiery nabyłem WoL w cenie 169zł i wciąż nie jest znana cena na dodatki, która zapewne będzie niższa.

Co do F2P to VALVE pokazuje jak to się robić powinno w DOTA 2.

Kolejne brednie to rozważania o popularnych turniejach League of Legends i porównywanie ich do turniejów Starcrafta 2. Panowie i panie, różnica jest zasadnicza - zewnętrzni sponsorzy w zamian za reklamę fundują turnieje Starcrafta. A kto płaci za turnieje LOLa? Wydawca :D Starcraft 2 jest popularną platformą esportową bez pieniędzy wydawcy, LOL by nie istniał, gdyby RIOT nie sypał kapustą zdartą z frajerów, którzy wydają kolejną stówkę na to gówno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.09.2012 o 15:50, luzac napisał:

Bo?


bo za coś trzeba płacić by to sie opłaciło. skórki dla jednostek ? daj spokój :) wszystko inne będzie dawało przewage, a w RTSie szasne MUSZĄ być równe aby miał sens. Tu nie da sie wcisnac run i levelowania.

za kilka lat ? przecież scena sc1 ciągle żyje i ciągle są turnieje...

F2P i tak się nie przyjmie, bo bariery wejścia dla graczy do rtsów są zbyt duże, trzeba mieć sporo chęci by "uczyć" się grać w SC2 - pierwsze podejście bez ŻADNEGO doświadczenia to porażka za porażka zanim zrobisz jednostki (bez cheesowania)

casuala F2P i tak nie skusi i nie podniosą liczby graczy online

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sprowadzaj F2P do run i levelowania. Skórki były jedynie sugestią, przykładem. Na dobrą sprawę wystarczy, że multi przejdzie na F2P, a płatne będą jedynie mapy na marketplace oraz kampanie. I StarCraft 2 jest już ustawiony jako tytuł F2P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 09:57, luzac napisał:

Nie sprowadzaj F2P do run i levelowania.


będę, bo wizja bycia choć odrobine szybszym w lvlowaniu/lepszym z run skusi potencialnych kupujących :) W RTSie coś takiego jest nie do przyjecia.

Dnia 23.09.2012 o 09:57, luzac napisał:

Skórki były jedynie sugestią, przykładem. Na
dobrą sprawę wystarczy, że multi przejdzie na F2P, a płatne będą jedynie mapy na marketplace
oraz kampanie. I StarCraft 2 jest już ustawiony jako tytuł F2P.


mapy ? w sensie co sezon nowe mapy a''la map pack platny ? nie bardzo bo to podstawa gry (na jakich mapach grasz). platne kampanie ? patrzac po tempie wydawniczym blizzarda tez nie ma szans na nowe od nich, a sprzedawanie obecnej w kawałkach... no to ma jakiś tam sens, ale przyciągnie graczy tylko do singla.

nie widze żadnego sposobu na połączenie uczciwego RTSa i F2P które będzie przynosić zyski w dłuższym okresie. jednorazowa opłata robiąca z Ciebie "premium usera" na stale to dla mnie jest F2P tylko Demo (f2p) i wersja full jak Ci się spodoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, zapomniałem o tym... :P
W takim razie wprowadzić tam mikropłatności w postaci ticketów na mecze inną rasą, bądź na gry dowolne. To by miało jakiś tam sens, a ten kto kupił grę powinien mieć ją jako pełniaka bez obaw, że nagle będzie jakiś sklep z jednostkami, skinami, głosami... D:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 08:42, Sulphuriel napisał:

Tu widzę wielu specjalistów się wypowiada. Mikropłatności, które mają być wprowadzone,
dodatki po 300 zł, [m], o czym wy [m]? XD


Degrad -1 za słownictwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.09.2012 o 10:29, EmperorKaligula napisał:

/ciach/

Mapy, w sensie UMSy. To do czego Blizzard przymierza się od dawna, czyli "gra w grze". Całkowicie odrębne tytuły, kampanie, przygody stworzone na bazie Galaxy Editora. Cała rzecz w tym StarCraft 2 F2P rozchodzi się tylko i wyłącznie o klasyczny tryb multiplayer, nic więcej. Żadnych dodatkowych jednostek, skinów, pierdółek.

Poza tym, wyżej miałeś przykład Dota 2, gdzie gra będzie F2P i nie będzie dawało to żadnej widocznej przewagi tych co płacą nad tymi co nie płacą. Model jaki prezentuje LoL mieliłem już w odpowiednim temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować