Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Path of Exile - recenzja

56 postów w tym temacie

Dnia 20.03.2013 o 16:12, KeyserSoze napisał:

Co jest w nich bezsensownego? Mają duży wpływ na grę, dzięki nim tworzy się konkretne
buildy, pozwalają dopieszczać postać w najdrobniejszych szczegółach - wygląda na to,
że jednak mają sens.


Nie można pisać że z tych bulidów można zrobić jakiś mega bez wywalenia w coś co po drodze jest konieczne a zarazem bezsensowne dla danej postaci i nie oszukujmy się rozbicie bufa np. +50% crita na 20 talentów mega pomysłem to to nie jest ;p

Dwa brak mass resetu talentów jest taką porażką że naprawdę psuje tą zabawę strasznie.

Sam PoE wydawał mi się ok ale po jakimś czasie gra zaczęła mnie męczyć swoimi niedorobionymi pomysłami a gra ma sprawiać przyjemność i nawet farma w Diablo 3 przy PoE to pikuś fakt tą grę ratuje tylko jedno jest "darmowa" i to by było wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Pytanie kto tyle dotrwa, ja po godzinie sie nudzilem, po dwoch ziewalem, a po trzech
szukalem czegos, zeby sie pociac. Poza tym dynamika walki a szybkosc rozwalania potworkow
to chyba nie to samo.

Według poestatistics.com w Default Ladder postać, która znajduje się na 15000 miejscu (strona więcej nie pokazuje) pod względem ilości punktów doświadczenia jest na 75 poziomie. W Hardcore Ladder jest to 53. Czyli wygląda na to, że jednak "trochę" ludzie dociera dalej niż normalny poziom trudności.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Poza tym build szumne slowo, build to powinno byc szukanie synergii skilli, eksperymentowanie w grze

No i to jest jak najbardziej w PoE możliwe. Przecież masz tutaj mnóstwo skill gemów, support gemów, drzewko pasywów i przedmioty. Także masz ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o szukanie synergii między tymi elementami. Eksperymentować możesz praktycznie bez przerwy, zwłaszcza że co tydzień pojawiają się nowe klejnoty i przedmioty.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Tak, poniewaz to zalezy od tego, jak owa farma wyglada, czy walka daje frajde itp.

Cóż, mi PoE daje masę frajdy, czy więcej niż D3 - nie jestem pewien, ale chyba tak. Na pewno mogę powiedzieć, że prawdopodobnie spędzę więcej czasu z PoE.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Strzelanki to tez bieganie z bronia po kilku mapach i zabijanie wrogow, ale w takiego CSa czy Battlefielda
mozna grac latami bo to sa znakomite gry, a dajmy na to multiplayer w Bioshocku to nikomu
nie potrzebny zapychacz i gra w to na swiecie 5 osob.

Parafrazując słowa pewnego forumowicza - co ma piernik do wiatraka, co mają strzelanki do gier w stylu PoE?

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

a w Poe? Sie nie da bo w drzewku nie wycofasz wyborow

Kłamstwo, w trakcie wykonywania questów na wszystkich poziomach trudności dostaje się kilkanaście (chyba coś koło 15) Refund Pointów (czy jakkolwiek się one zwą), które pozwalają na cofnięcie zmian w drzewku pasywów. Poza tym istnieje coś takiego, jak Orb of regret i pełni tę samą funkcję. Co nie zmienia faktu, że i tak sensowniejszym rozwiązaniem jest po prostu stworzenie kolejnej postaci, żeby przetestować inny build.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

sterowanie ssie.

Nie mam pojęcia, jak to rozumieć. Wolałbyś, żeby sterowanie zostało przystosowane do kierownicy, czy o co tutaj chodzi?

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Wiec tak, wole w kolko D3 niz w kolko PoE, mimo ze ma losowe potworki czy co tam jeszcze.

Skąd możesz wiedzieć, że wolisz farmę w D3, skoro w PoE grałeś przez 3 godziny? :D Jak po skończeniu pierwszego aktu (pewnie coś koło tego przeszedłeś po tym czasie) można wypowiadać się na temat end-game''u? :D
Aha, co do tej monotonii, to zapomniałem dodać, że w PoE są wyścigi, które trwają od godziny, aż do tygodnia i działają na różnych zasadach, są w nich też fajne nagrody. I to jest bardzo sympatyczne urozmaicenie.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Predzej co za idiota wymyslil ogromniaste drzewko bezsensownych pasywow

Ponawiam pytanie Sławka - co w nich bezsensownego? Poza tym skoro one są bezsensowne, to chyba możesz je sobie zupełnie odpuścić i skupić się na rozwalaniu wrogów.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Wszystko w tej grze lezy, a mechanika tych krysztakow ze skillami jest zwyczajnie glupia.

Tutaj muszę przyznać, że Twoja argumentacja błyskawicznie mnie przekonała.

Dnia 20.03.2013 o 15:28, Harunia napisał:

Zreszta gra od kogos kto ma w nazwie Grinding nie moze byc dobra, po prostu nie moze.

Posty napisane przez kogoś z nickiem Harunia nie mogą być sensowne, po prostu nie mogą.
Jak dla mnie nazwa studia jest tak adekwatna, jak tylko możliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś Sławku, że jest jak pierwsze Diablo - to mnie kupiło, bo klimat i czysta radocha. Ale z drugiej strony jest jak Titan Quest :/ Grałem w ten tytuł n aprawdę długo, i wiem że ma on swoich zagorzałych fanów. Ale ogółem rzecz biorąc trochę źle go wspominam - przez to, że nie miałem siły (i czasu) rozkminiać właśnie umiejętności i ich kombinacji. Taka duża ilość przytłacza, a do tego bezpłciowość bohaterów (ala Dungeon Siege) mnie odstarsza.

Ogólnie ciekawy projekt - ale coś czuję, że spasuję... choc klimat diabliszcza przywołuje i nęci... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Co jest w nich bezsensownego? Mają duży wpływ na grę, dzięki nim tworzy się konkretne
> buildy, pozwalają dopieszczać postać w najdrobniejszych szczegółach - wygląda na to,
> że jednak mają sens.
> Dlaczego jest głupia? Możesz wytłumaczyć co przez to rozumiesz?

Przede wszystkim drzewko sprawia wrazenie trudnego i zagmatwanego, a tak naprawde jest dosc proste, tylko je niepotrzebnie rozbili na tyle pojedynczych talentow. Zamiast dac talent np. +50% critical chance to go rozbili na 10 malych i w kazdym jest +5%. Co to powoduje- po pierwsze niepotrzebnie gmatwa drzewko (jest ono nieczytelne i w ogole na pierwszy rzut oka odpycha), po drugie gracz gdy awansuje na kolejny poziom nie czuje w ogole progresu postaci. W D3 czekalem na kazdy nowy poziom, bo to oznaczalo nowy fajny czar, albo jakis pasyw ktory rzeczywiscie jest odczuwalny.
Jesli autorzy uwazaja ze pasyw +50% crit chance jest za silny na niskim lvl to niech go dadza do odblokowania na 10 poziomie, albo 20. Gdy gracz go zdobedzie to zauwazy, ze jego dps konkretnie wzrosl bo co chwila wali krytyki. Odczuje ze jego postac stala sie silniejsza. Jak dostaje +5% to ma to gdzies, nie czuje w ogole ze awansowal.
Po trzecie jak juz ktos pisal na gorze, wybierzemy zle drzewko to postac dostaje po dupie na wyzszych poziomach, no to skoro juz autorzy zaprojektowali te galezie to mogliby je chociaz sensownie zbalansowac, jak dla mnie to jest wrzucmy tu wszystko co nam przyjdzie do glowy, a gracz niech se sam to liczy i tworzy to, co dziala. Moze i byloby to nienajgorsze gdyby byl bezproblemowy respec punktow.
Co do skilli umieszczonych w gemach- zawsze mi sie wydawalo ze umiejetnosc powinna zalezec od klasy postaci- mag umie czarowac, zlodziej umie otwierac zamki itp. Tutaj jest to nieintuicyjne i nielogiczne (bo moge sobie wojownikiem zaczac rzucac kule ognia), to raz. I po co w ogole klasy skoro kazdy moze uzywac wszystkiego?
Dwa- znow nieodczuwalny jest rozwoj postaci, moze nam sie wydropowac fajny gem z fajnym skillem (pasujacym do naszej postaci), ale nie musi. Random jest ok w sprzecie, ale nie w skillach. I po drugie dostajemy jakis fajny skill i wtopa, bo go przez nastepna godzine musimy levelowac (co jest nudne dodajmy), bo poki co sie do niczego nie nadaje. Wylewelowane gemy zreszta tez nie maja jakichs dodatkowych efektow, nie czuc ze sa silniejsze, zwyczajnie brak tu tzw. pi...cia.

> > Zreszta gra od kogos kto ma w nazwie Grinding nie moze byc dobra, po prostu nie
> moze.
> A kto tak powiedział? To znaczy, oprócz ciebie?

To bylo bardziej w formie zartu, ale slowo grind ma wyjatkowo negatywne konotacje (oznacza w koncu zmudne powtarzanie jakiejs czynnosci), wiec jak ktos wrzuca sobie to do nazwy firmy to nie wiem czy chce byc smieszny czy jaki, na mnie to dzial odpychajaco i dobrego produktu sie od nich nie spodziewam. Czy firma o nazwie "DLC factory" moze tworzyc swietne gry? Moze, ale sam widzisz ze niezbyt milo by sie graczom kojarzyla.


>Według poestatistics.com w Default Ladder postać, która znajduje się na 15000 miejscu (strona więcej nie pokazuje) pod względem ilości punktów doświadczenia jest na 75 poziomie. W Hardcore Ladder jest to 53. Czyli wygląda na to, że jednak "trochę" ludzie dociera dalej niż normalny poziom trudności.

Czyli co, bo komus sie spodobala ta gra, to ja mam zostac masochista?

>No i to jest jak najbardziej w PoE możliwe. Przecież masz tutaj mnóstwo skill gemów, support gemów, drzewko pasywów i przedmioty. Także masz ogromne pole do popisu, jeśli chodzi o szukanie synergii między tymi elementami. Eksperymentować możesz praktycznie bez przerwy, zwłaszcza że co tydzień pojawiają się nowe klejnoty i przedmioty.

Co to za eksperymentowanie, jak nie moge calkowicie respecowac skilli (tylko kilka ostatnich), jak nie moge testowac skilli bo nie mam odpowiednich gemow, albo jak zmienie gema ze skillem na inny to musze go wpierw wylevelowac bo na poczatku jest slabiutki? Albo ze musze sleczec i dodawac te malutkie wartosci (+5 attack + 3 attack) i porownywac ile to wyjdzie w tym drzewku a ile w tamtym. Ja mam grac a nie liczyc na kartce bzdurne pasywy.
Czy oni mysla ze bede kazda postacia gral po 15 razy zeby sprawdzic rozne buildy? Diablo 3 zamiotlo w tym aspekcie, zmiana skilli na inne w prawie kazdym momencie (co ma tez negatywne konsekwencje dla postaci bo traci bonusy) i mozliwosc ciaglego eksperymentowania bez koniecznosci respekowania i tworzenia nowych postaci- to najlepsze rozwiazanie jakie kiedykolwiek powstalo w hns. Moderzy i tak zrobia potiony z respekiem, to po co kombinowac, jak mozna to zamiescic od razu w grze. Niestety jeszcze nie wszyscy na to wpadli.

>Parafrazując słowa pewnego forumowicza - co ma piernik do wiatraka, co mają strzelanki do gier w stylu PoE?

Nie maja nic, to byl przyklad obrazujacy ze mozna zrobic dobra strzelanke jak i slaba (mimo ze i tu i tu jest "tylko" bieganie i strzelanie), mozna tez zrobic dobrego slashera i kiepskiego, mimo ze i tu i tu sie tylko zabija stworki i farmi.

>Co nie zmienia faktu, że i tak sensowniejszym rozwiązaniem jest po prostu stworzenie kolejnej postaci, żeby przetestować inny build.

15 refund pointow przy takim drzewku to jest nic. Sam stwierdziles ze lepiej zrobic nowa postac, co jest jak dla mnie niedopuszczalne. Powinien byc respec i basta.

>Nie mam pojęcia, jak to rozumieć. Wolałbyś, żeby sterowanie zostało przystosowane do kierownicy, czy o co tutaj chodzi?

O to ze jak klikam wroga to firebal ma leciec we froga, a nie we framuge obok. Jak klikam w stworka to postac ma podbiec i go zaatakowac, a nie jego kolege obok. I jak mu klikam zeby sie wycofal to ma to robic zawsze od razu, a nie raz mu sie zachce to zareaguje jak nalezy, a raz jeszcze zada 3 ciosy i dopiero wtedy sie ruszy. W grze gdzie licza sie ulamki sekund tego typu bledy sa niedopuszczalne.

>Skąd możesz wiedzieć, że wolisz farmę w D3, skoro w PoE grałeś przez 3 godziny? :D Jak po skończeniu pierwszego aktu (pewnie coś koło tego przeszedłeś po tym czasie) można wypowiadać się na temat end-game''u? :DAha, co do tej monotonii, to zapomniałem dodać, że w PoE są wyścigi, które trwają od godziny, aż do tygodnia i działają na różnych zasadach, są w nich też fajne nagrody. I to jest bardzo sympatyczne urozmaicenie.

Gralem 5 godzin i wydaje mi sie ze po tym czasie moge stwierdzic ze gra mi sie zupelnie nie podoba i mnie nudzi. Zwlaszcza ze i Diablo i Torchlight i Titan quest wciagnely mnie od razu, a tu zupelnie odwrotnie, wiec to chyba z gra cos nie tak, a nie ze mna.
Co mi z fajnego endgame jak zeby sie tam przebic mam przebrnac przez pierwsze 20 czy tam ile godzin. No thanks, jeszcze potrafie szanowac swoj czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam żałować, że po premierze przegrałem w takie Diablo 3 te 60 kilka godzin. Mogłem przegrać 5 godzin i byłbym ekspertem od gry Blizzarda, tworzacym ściany tekstu, tak jak niejaki/ka Harunia :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie masz nic sensownego do powiedzenia to wypad, dopieprzasz sie do mnie w kazdym temacie, masz jakis problem czy co, jeszcze jakbys cos konkretnego pisal to mozna by sie sprzeczac i dyskutowac, a tak to ponawiam prosbe- won.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 14:40, Harunia napisał:

Nie masz nic sensownego do powiedzenia to wypad, dopieprzasz sie do mnie w kazdym temacie,
masz jakis problem czy co, jeszcze jakbys cos konkretnego pisal to mozna by sie sprzeczac
i dyskutowac, a tak to ponawiam prosbe- won.


Jestes bardzo zabawny. Problem którego najwyraźniej nie dostrzegasz, to swoje ściany bezsensownego bełkotu, które nijak się mają do rzeczywistości. Robisz za eksperta i produkujesz te tysiące znaków tylko się ośmieszając. Przegrałeś w grę 5 godzin (w co i tak wątpię patrząc z uśmiechem politowania na bzdury które wypisujesz), co przy 1 podejściu nie pozwala nawet zrobić 1 aktu na normalnym poziomie trudności o jakiejkolwiek mechanice nie wspominając. Chcesz coś konkretnego? Prosze bardzo. Wyjasnij mi więc jak działa mechanika socketowania i kolorowania? Jak działa mechanika łaczenia gemów? Jak działa craft przedmiotów? Z czego wynika, że biały przedmiot może być wart więcej, niż mocny unikalny? O przepraszam, Ty nawet nie "liznąłeś" żadnego z tych elementów, o wartości nawet nie wspominając, poniewaz nie masz zielonego pojęcia o tym, jakimi prawami rządzi się system barterowy. Idziemy dalej - wykorzystałeś jakiegolwiek orby do rerollowania? Mówi Ci cokolwiek exalted? Wypisujesz bzdety na temat drzewka i to takie bzdury, że aż ręce opadają. Nieprzydatne drobne kroki do większych pasywów? To niesamowicie zabawne, ponieważ co ci po duzych pasywach skoro nie bedziesz mógł skorzystać ze sprzetu, przy którym te pasywy się przydadzą. Pomijam już nawet wymagania systemu levelowania gemów i ich supportów, które są zależne od konkretnych statystyk. Ty przez te swoje żenujące 5 godzin nie rozróżniasz nawet armoru od evasion czy energy shield i nie masz pojęcia jak skutecznie wykorzystać pasywy diametralnie zmieniające działania defensywne. Nie wiesz nic o tej grze a produkujesz tyle bzdetów, że zwyczajnie nie chce się z tobą dyskutować bo i nie ma o czym, skoro nic nie wiesz. Jak już wrócisz z rodzicami z zoo po podziwianiu legwana w klatce, wskocz na forum poświęcone tym gadom i zacznij polemizować o ich anatomii. Jesteś tak absurdalnym przykładem trolla, że dyskusja z tobą to jak rozmowa z butelką stojącą na parapecie, co już wielokrotnie pokazałaś/eś swoimi wypowiedziami. A inwektywy pozostaw dla siebie - wypowiedz je przed lustrem to moze coś do ciebie dotrze. A tymczasem - bez odbioru i weź się ogarnij.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Przede wszystkim drzewko sprawia wrazenie trudnego i zagmatwanego, a tak naprawde jest
dosc proste, tylko je niepotrzebnie rozbili na tyle pojedynczych talentow. Zamiast dac
talent np. +50% critical chance to go rozbili na 10 malych i w kazdym jest +5%. Co to
powoduje- po pierwsze niepotrzebnie gmatwa drzewko (jest ono nieczytelne i w ogole na
pierwszy rzut oka odpycha), po drugie gracz gdy awansuje na kolejny poziom nie czuje
w ogole progresu postaci. W D3 czekalem na kazdy nowy poziom, bo to oznaczalo nowy fajny
czar, albo jakis pasyw ktory rzeczywiscie jest odczuwalny.


HAHAHAHHA Bzdury totalne.Po pierwsze D3 nie dawał ŻADNYCH opcji rozwoju postaci. KOMPLETNIE NIC, nawet głupich statystyk. I ty śmiesz twierdzić, że BRAK ROZWOJU POSTACI jest lepszy. Tragedia. No i co do drzewka, co niby odpycha . LOL. Każdy kogo znam (łącznie ze mną) zareagował w stylu "O KU*, ale zajebiste". Nie mam pojęcia czy masz jakiś uraz czy klapki na oczach, ale od razu widać, że to drzewko, jak i cały rozwój postaci cię po prostu przerasta i najzwyczajniej w świecie nie umiesz w to grać.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Jesli autorzy uwazaja ze pasyw +50% crit chance jest za silny na niskim lvl to niech
go dadza do odblokowania na 10 poziomie, albo 20. Gdy gracz go zdobedzie to zauwazy,
ze jego dps konkretnie wzrosl bo co chwila wali krytyki. Odczuje ze jego postac stala
sie silniejsza. Jak dostaje +5% to ma to gdzies, nie czuje w ogole ze awansowal.


Kolejne ROFL. Widzę, że nawet w to nie grałeś. Nie ma żadnych pasywów, które dają 5% crita. Jest właśnie tak jak mówisz. Są tylko 50%, lub nawet 75%,100%. Rofl, zmyślone bzdury.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Po trzecie jak juz ktos pisal na gorze, wybierzemy zle drzewko to postac dostaje po dupie
na wyzszych poziomach, no to skoro juz autorzy zaprojektowali te galezie to mogliby je
chociaz sensownie zbalansowac, jak dla mnie to jest wrzucmy tu wszystko co nam przyjdzie
do glowy, a gracz niech se sam to liczy i tworzy to, co dziala. Moze i byloby to nienajgorsze
gdyby byl bezproblemowy respec punktow.


A widzisz. Tu wychodzi, że po prostu jesteś LENIEM. Wystarczy poznać system i zaplanować na stronie build. Ty jednak chcesz jak w diablo. Walić cały system i napieprzać( akt 3). Nie możesz po prostu walić na pałę co się da. Trzeba tutaj grać z głową do rozwoju, handlu. Powtórzę jeszcze raz: nie umiesz grać.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Co do skilli umieszczonych w gemach- zawsze mi sie wydawalo ze umiejetnosc powinna zalezec
od klasy postaci- mag umie czarowac, zlodziej umie otwierac zamki itp. Tutaj jest to
nieintuicyjne i nielogiczne (bo moge sobie wojownikiem zaczac rzucac kule ognia), to
raz. I po co w ogole klasy skoro kazdy moze uzywac wszystkiego?


Żeby można było używać czarów "maga" z jakimś efektem trzeba mieć dużo inteligencji co dla np. marudera stanowi problem, bo będzie musiał zużyć kilka pointów na int, albo znaleść eq, które dodaje. A co do tego, że każdy może używać wszystkiego jest JAK NAJBARDZIEJ LOGICZNE. Chybaby nie wmówisz, że programista kategorycznie nie może rysować, a architekt programować. A zresztą odsyłam cię do diablo JEDEN. Tu widać znowu klapki na oczach. Bezsensowna krytyka na świeże lub odpicowane pomysły.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Dwa- znow nieodczuwalny jest rozwoj postaci, moze nam sie wydropowac fajny gem z fajnym
skillem (pasujacym do naszej postaci), ale nie musi. Random jest ok w sprzecie, ale nie
w skillach. I po drugie dostajemy jakis fajny skill i wtopa, bo go przez nastepna godzine
musimy levelowac (co jest nudne dodajmy), bo poki co sie do niczego nie nadaje. Wylewelowane
gemy zreszta tez nie maja jakichs dodatkowych efektow, nie czuc ze sa silniejsze, zwyczajnie
brak tu tzw. pi...cia.


COoooo? Najpierw mówisz, że trzeba zlevelować gema, żeby zadawał dmg, a później, że levelowanie nic nie daje. Zdecyduj się, bo gubisz się we własnych kłamstwach. Tak, bo w powyższym fragmencie są same kłamstwa. Nie kłam, że jest to całkowicie losowe zdobywanie gemów, bo za robienie questów możesz sobie wybrać skille jako nagrodę. Te które dropią są zwykle cenne. Mogą być nawet czasami ulepszone. Dodam jeszcze, że dzięki temu gra tą samą klasą czasami wygląda inaczej. Wypadnie ci jakiś fajny skill i można trochę zmienić build na jakiś czas czy coś. Co do levelingu, też nie czaję o co ci chodzi. Gemy levelują SAME przechodząc grę. NIC SIĘ NIE ROBI. One same zdobywają expa gdy ubijasz potwory więc nie ogarniam co w tym nudnego? Gracz powinien wrócić się do jakichś wcześniejszych lokacji i rąbać low lvl moby, żeby było ciekawie?

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

To bylo bardziej w formie zartu, ale slowo grind ma wyjatkowo negatywne konotacje (oznacza
w koncu zmudne powtarzanie jakiejs czynnosci), wiec jak ktos wrzuca sobie to do nazwy
firmy to nie wiem czy chce byc smieszny czy jaki, na mnie to dzial odpychajaco i dobrego
produktu sie od nich nie spodziewam. Czy firma o nazwie "DLC factory" moze tworzyc swietne
gry? Moze, ale sam widzisz ze niezbyt milo by sie graczom kojarzyla.


*facepalm*(akt 3)

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Czyli co, bo komus sie spodobala ta gra, to ja mam zostac masochista?


Nie, nie musisz w ogóle grać. A już na pewno nie musisz pisać głupot.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Co to za eksperymentowanie, jak nie moge calkowicie respecowac skilli (tylko kilka ostatnich),
jak nie moge testowac skilli bo nie mam odpowiednich gemow, albo jak zmienie gema ze
skillem na inny to musze go wpierw wylevelowac bo na poczatku jest slabiutki? Albo ze
musze sleczec i dodawac te malutkie wartosci (+5 attack + 3 attack) i porownywac ile
to wyjdzie w tym drzewku a ile w tamtym. Ja mam grac a nie liczyc na kartce bzdurne pasywy.
Czy oni mysla ze bede kazda postacia gral po 15 razy zeby sprawdzic rozne buildy?


Oczywiście. Ta gra nie jest dla takich noobów jak ty. I nie psiocz mi o kartce, bo wystarczy strona poe z talent kalkulatorkiem i prosty kalkulator. Nikt nie oczekuje od ciebie rysowania wykresów. A gemy się zwykle kupuje lub zdobywa w questach. Ale no tak, skąd ty możesz o tym wiedzieć. Zapomniałem, że nie umiesz grać.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Diablo 3 zamiotlo w tym aspekcie, zmiana skilli na inne w prawie kazdym momencie (co ma tez
negatywne konsekwencje dla postaci bo traci bonusy) i mozliwosc ciaglego eksperymentowania
bez koniecznosci respekowania i tworzenia nowych postaci- to najlepsze rozwiazanie jakie
kiedykolwiek powstalo w hns.


NO tak. W dzisiejszych czasach eksperymentowanie to branie pierwszych lepszych skilli i sprawdzenie czy działa. Nie działa? Biorę inne. Traaaagediaaa. Jest to najgorsze rozwiązanie jakie kiedykolwiek powstalo w hns. Np. gram magiem ognia i spotykam bossa z resistami na ogien -> "OhO, lepiej zrobię respec na lód". Bzdura(poraz enty), niekonsekwencja swoich wyborów i zero wyzwania.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

>Parafrazując słowa pewnego forumowicza - co ma piernik do wiatraka, co mają strzelanki
do gier w stylu PoE?

Nie maja nic, to byl przyklad obrazujacy ze mozna zrobic dobra strzelanke jak i slaba
(mimo ze i tu i tu jest "tylko" bieganie i strzelanie), mozna tez zrobic dobrego slashera
i kiepskiego, mimo ze i tu i tu sie tylko zabija stworki i farmi.


Tak, można zrobić bioshocka(poe) jak i cod''a(akt 3). Z tym się najzupełniej zgadzam

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

>Co nie zmienia faktu, że i tak sensowniejszym rozwiązaniem jest po prostu stworzenie
kolejnej postaci, żeby przetestować inny build.


Albo użyć głowy.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

15 refund pointow przy takim drzewku to jest nic. Sam stwierdziles ze lepiej zrobic nowa
postac, co jest jak dla mnie niedopuszczalne. Powinien byc respec i basta.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

O to ze jak klikam wroga to firebal ma leciec we froga, a nie we framuge obok. Jak klikam
w stworka to postac ma podbiec i go zaatakowac, a nie jego kolege obok. I jak mu klikam
zeby sie wycofal to ma to robic zawsze od razu, a nie raz mu sie zachce to zareaguje
jak nalezy, a raz jeszcze zada 3 ciosy i dopiero wtedy sie ruszy. W grze gdzie licza
sie ulamki sekund tego typu bledy sa niedopuszczalne.


Nie dość, że bogaty system gry cię przerasta to na dodatek nie radzisz sobie manualnie. Ja jestem otwarty na argumenty, że np. rozgrywka jest mało dynamiczna itp. ale rzeczy takie jak " raz mu sie zachce to zareaguje
jak nalezy, a raz jeszcze zada 3 ciosy i dopiero wtedy sie ruszy" są wyssane z palca.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Gralem 5 godzin i wydaje mi sie ze po tym czasie moge stwierdzic ze gra mi sie zupelnie
nie podoba i mnie nudzi. Zwlaszcza ze i Diablo i Torchlight i Titan quest wciagnely mnie
od razu, a tu zupelnie odwrotnie, wiec to chyba z gra cos nie tak, a nie ze mna.
Co mi z fajnego endgame jak zeby sie tam przebic mam przebrnac przez pierwsze 20 czy
tam ile godzin. No thanks, jeszcze potrafie szanowac swoj czas.


"...Co mi z fajnego endgame jak zeby sie tam przebic mam przebrnac przez pierwsze 20 czy
tam ile godzin
. No thanks, jeszcze potrafie szanowac swoj czas. "

"..pierwsze 20 czy
tam ile godzin.
No thanks, jeszcze potrafie szanowac swoj czas"

"No thanks, jeszcze potrafie szanowac swoj czas"

Spoiler

AKT 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 15:05, aope napisał:

Jak już wrócisz
z rodzicami z zoo po podziwianiu legwana w klatce, wskocz na forum poświęcone tym gadom
i zacznij polemizować o ich anatomii.


Aktywnosc Haruni na forum gram w pigułce xD


Recenzja zachecila mnie do zagrania. Bedzie na weekend :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Przede wszystkim drzewko sprawia wrazenie trudnego i zagmatwanego, a tak naprawde jest
dosc proste, tylko je niepotrzebnie rozbili na tyle pojedynczych talentow. Zamiast dac
talent np. +50% critical chance to go rozbili na 10 malych i w kazdym jest +5%. Co to
powoduje- po pierwsze niepotrzebnie gmatwa drzewko (jest ono nieczytelne i w ogole na
pierwszy rzut oka odpycha)

Jak sam wcześniej napisałeś - drzewko jest tak naprawdę dość proste, więc nie powinno (i w zasadzie nie ma) być problemów z jego ogarnięciem. Poza tym, gdyby te punkty nie były rozbite, to jedną postacią dałoby się odblokować ich większość, co nie ma sensu.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

po drugie gracz gdy awansuje na kolejny poziom nie czuje w ogole progresu postaci.

To ciekawe, bo ja akurat przy każdym danym poziomie patrzę i widzę, że na przykład DPS danej umiejętności wzrósł mi o 35 albo dostałem dodatkowe 70 punktów życia. Poza tym ja podczas gry w Diablo 3 (i w PoE w sumie też) bardziej czekałem na osiągnięcie maksymalnego poziomu, żeby rozpocząć end-game, niż zdobywanie kolejnych umiejętności.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Gdy gracz go zdobedzie to zauwazy, ze jego dps konkretnie wzrosl bo co chwila wali krytyki.

Hm, nie wydaje mi się, żeby po zmianie szansy na trafenie krytyczne z 5% na 7,5% (bo tyle by dał wspomniany przez Ciebie pasyw, oczywiście dotyczy to bazowej ilości, ale jakoś bardzo nie da się jej zwiększyć na niskim poziomie) postać gracza zaczęła co chwilę walić krytyki.
Poza tym nigdzie na drzewie nie ma pasywa, który daje 5% szansy na trafienie krytyczne. Najmniej to 10%, przy jest ich mniejszość, a część z nich występuje jeszcze z inną właśwością (na przykład +4% do attack speed). Ba, jak wytężysz wzrok, to znajdziesz pasywkę, która daje 75% szansy na krytyka, jeśli postać używa dwóch broni.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Po trzecie jak juz ktos pisal na gorze, wybierzemy zle drzewko to postac dostaje po dupie
na wyzszych poziomach

Ok, w takim razie powiem, że nie ma buildu, którym byś sobie nie poradził na wyższych poziomach. I co - komu uwierzysz?
Ja bym powiedział, że jeśli sensownie lokuje się punkty na drzewie, zgodnie z ogólnymi założeniami, jak ma dany build wyglądać, to będzie się dawało radę na wyższych poziomach. Wiadomo, że jeśli ktoś używa łuku, a pasywki ładuje w walkę bronią jednoręczną, to będzie miał spore kłopoty, ale o takich przypadkach chyba tu nie mówimy?

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

jak dla mnie to jest wrzucmy tu wszystko co nam przyjdzie
do glowy, a gracz niech se sam to liczy i tworzy to, co dziala.

No i czy taka możliwość stworzenia własnego buildu nie daje przyjemności? Kurczę - wyszlo Diablo 3, to ludzie marudzili, że praktycznie nie ma się wpływu na rozwój postaci, w PoE możliwości rozwoju są bardzo rozległe i też jest źle.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Co do skilli umieszczonych w gemach- zawsze mi sie wydawalo ze umiejetnosc powinna zalezec
od klasy postaci

Tutaj się zgodzę - wydawało Ci się. Mi się wydawało, że umiejętności postaci powinny zależeć od tego, jak ten system wymyślą twórcy.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Tutaj jest to nieintuicyjne

No tak, bo na przykład klejnoty nie są podzielone na trzy kolory, odpowiadające swoim atrybutom. Zresztą tak samo jak klasy bohaterów (chodzi mi o ogólne przyporządnowanie atrybutom, a nie to, że są oni w trzech kolorach).

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

i nielogiczne (bo moge sobie wojownikiem zaczac rzucac kule ognia)

Co w tym nielogicznego? Nie spotkałeś się nigdy z czymś takim, jak mag bitewny?

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

I po co w ogole klasy skoro kazdy moze uzywac wszystkiego?

Bo klasy się od siebie różnią skill gemami otrzymywanymi za poszczególne zadania, miejscem startu na drzewku umiejętności pasywnych, początkową ilością atrybutów oraz wyglądem i głosem?

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Dwa- znow nieodczuwalny jest rozwoj postaci, moze nam sie wydropowac fajny gem z fajnym
skillem (pasujacym do naszej postaci), ale nie musi. Random jest ok w sprzecie, ale nie w skillach.

Za wykonanie zadań dostaje się klejnoty odpowiadające swojej klasie. Oczywiście wszystkich nie dostaniesz (niektóre można tylko znaleźć), ale co za problem, żeby skorzystać z aspektu gry, z którego zapewne nie zdajesz sobie sprawy - z handlu wymiennego z innymi graczami?

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

I po drugie dostajemy jakis fajny skill i wtopa, bo go przez nastepna godzine
musimy levelowac (co jest nudne dodajmy), bo poki co sie do niczego nie nadaje.

Co za bzdura, większość gemów z kolejnymi poziomami staje się tylko trochę mocniejsza (wyjątkiem są na pewno aury). Poza tym chyba nudniejsze byłoby chyba, gdyby gemy w ogóle się nie ulepszały.

>Wylewelowane gemy zreszta tez nie maja jakichs dodatkowych efektow, nie czuc ze sa silniejsze, zwyczajnie

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

brak tu tzw. pi...cia.

Wow, czyli gemy na pierwszym poziomie są do niczego, ponieważ te na maksymalnym wcale nie są od nich lepsze? Brzmi sensownie. :D

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

To bylo bardziej w formie zartu, ale slowo grind ma wyjatkowo negatywne konotacje (oznacza
w koncu zmudne powtarzanie jakiejs czynnosci)

No i właśnie grind jest tym, co się robi w tego typu grach (oczywiście po nieco więcej niż pięciu godzinach gry), także ja naprawdę nie widzę tutaj problemu.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Czyli co, bo komus sie spodobala ta gra, to ja mam zostac masochista?

Yyy, nie? Zapytałeś, ile osób dociera w tej grze dalej (i to sporo dalej) od Ciebie, więc udzieliłem odpowiedzi, jako że takie dane są publicznie dostępne.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Co to za eksperymentowanie, jak nie moge calkowicie respecowac skilli (tylko kilka ostatnich),
jak nie moge testowac skilli bo nie mam odpowiednich gemow, albo jak zmienie gema ze
skillem na inny to musze go wpierw wylevelowac bo na poczatku jest slabiutki?

Jest to bardzo sensownie rozwiązane eksperymentowanie, gdyż możesz stworzyć sobie nową postać, do której na pewno będziesz miał dużo gemów wydropionych swoją główną (w sensie że tą, która ma wysoki poziom) postać, a jeśli nie, to dostaniesz je z zadań albo kupisz je od innych graczy. Wylevelowane gemy, które są, jak sam napisałeś, do niczego i wcale nie lepsze od tych bazowych, też możesz kupić od innych. Poza tym klejnoty pierwszych kilka poziomów zdobywają błyskawicznie, jeśli gra się w end-game''ie.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Czy oni mysla ze bede kazda postacia gral po 15 razy zeby sprawdzic rozne buildy?

Nie, oni myślą, że stworzysz kilkanaście postaci i każdą z nich zagrasz raz (w sumie nie wiem, jak rozumieć "granie kilka razy")

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Diablo 3 zamiotlo w tym aspekcie, zmiana skilli na inne w prawie kazdym momencie (co ma tez
negatywne konsekwencje dla postaci bo traci bonusy) i mozliwosc ciaglego eksperymentowania
bez koniecznosci respekowania i tworzenia nowych postaci

Chcesz powiedzieć, że mogę mojemu barbarzyńcy zmienić Whirldwind na przywoływanie zombiaków (bo chcę je przetestować) i nie trzeba do tego tworzyć nowej postaci? Wow, sporo musiało się zmienić, odkąd ostatnio grałem w D3...

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Moderzy i tak zrobia potiony z respekiem

Do tej gry nie ma modów, z tego, co wiem i jestem przekonany, że takie rozwiązanie nie pojawi się w grze. Aczkolwiek nie wykluczam, że powstanie liga, w której będzie można dowolnie respekować swoją postać. Ba, jeśli mnie pamięć nie myli, to kiedyś ma być możliwośc stworzenia własnej ligi w PoE, więc może sam taką zrobisz! :D

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

15 refund pointow przy takim drzewku to jest nic.

Hm, to pozwala na przywrócenie jakichś 13% wydanych punktów, oczywiście pomijając fakt, że maksymalny poziom w tej grze jest prawie nieosiągalny, więc w praktyce daje to jakieś 20-25% wydanych punktów.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Jak klikam w stworka to postac ma podbiec i go zaatakowac, a nie jego kolege obok.

Nie wydaje mi się, żeby takie coś się zdarzało.

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

I jak mu klikam zeby sie wycofal to ma to robic zawsze od razu, a nie raz mu sie zachce to zareaguje
jak nalezy, a raz jeszcze zada 3 ciosy i dopiero wtedy sie ruszy. W grze gdzie licza
sie ulamki sekund tego typu bledy sa niedopuszczalne.

To chyba nie jest błąd. Tutaj wygląda to tak, że jeśli rozpoczniesz atak/rzucanie czaru, to musisz go zakończyć, zanim będziesz mógł zrobić coś innego. Poza tym ten "błąd" zapewne wynika z tego, że postać została ogłuszona, ale obawiam się, że nie masz pojęcia o tej mechanice i jak ona działa. :(

Dnia 21.03.2013 o 12:44, Harunia napisał:

Gralem 5 godzin i wydaje mi sie ze po tym czasie moge stwierdzic ze gra mi sie zupelnie
nie podoba i mnie nudzi.

No to super, ale tutaj była mowa o farmie, która występuje przede wszystkim w end-game''ie (ewentualnie gdzieś w środku levelowania, bo brakuje kilku poziomów i/lub przedmiotów). Jak możesz powiedzieć, że wolisz farmę w D3, skoro nawet jej nie rozpocząłeś w PoE? Cóż za absurd. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie aby ogluszona postac mogla atakowac w tym czasie, ale w tej grze jest wiele nowych doskonalych "pomyslow", wiec byc moze to po prostu moja ignorancja (wiecie, mechaniki nie znam) i nie wiem jak dziala najzwyklejszy w swiecie stun.

-- zbiorcza odpowiedz do postow powyzej bo nie chce juz mi sie wszystkiego cytowac zdanie po zdaniu --

Ja nie wiem czy wy myslicie ze gadacie z jakims dwunastolatkiem ktory w nic nie gral w zyciu, ze po raz pierwszy widze h''n''sa i nie wiem co znacza podstawowe pojecia? Ze nie rozrozniam postaci nie reagujacej na polecenia od postaci pod wplywem cc?
Jeden mi tu mowi ze mechaniki nie znam i nie wiem co to armor czy evasion, ktore sa w kazdej grze (a)rpg od wielu lat (pomijam juz ze skad on moze wiedziec jak dobrze znam mechanike, skoro ją mozna znac kurde z wiki, w grze nie spedzajac ani sekundy), inny ze jestem noobem bo mi sie nie chce z kalkulatorem talentow z drzewka sumowac, albo ze zapewne nie slyszalem o wymianie przedmiotow i nagrodach za questy w grze. I ze jak klikam w postac a ona sie nie rusza to znaczy ze ja jestem za wolny (fuck logic) i ze nie potrafie grac w prostego hnsa. Dostali kurde drzewko rozwoju rozdrobnione na milion malutkich cech i sie delektuja nad wielkimi decyzjami, oh +3 do ataku czy jednak 2% crit dmg mi sie bardziej oplaci, hmm co tu wybrac- a wiem wezme kalkulator i spedze 3 godziny na liczeniu tego. Litosci.

Anyway, co maja mechaniki i te wszystkie bzdety wymyslone przez aope do tego, ze gra mi zwyczajnie nie lezy? Ze NICZYM mnie nie zacheca do dalszego grania, jest nudna, powolna i cala reszte juz wymienilem wczesniej. Ze patrzac na drzewko mam ochote wydlubac sobie oczy? I jeszcze jak mnie przyatakowali gromadnie, mimo ze wielu graczy ma takie same jak i ja odczucia co do tej gry.
No nic, co mialem napisac to napisalem i uzasadnilem, dla mnie ta gra to kwintesecja wszystkiego czego w hns nie trawie, dodatkowo z jakimis wydumanymi, nieintuicyjnymi i nielogicznymi elementami mechaniki (np. skille w gemach) oraz kiepskim wykonaniem technicznym. Z mojej strony eot.

Na koniec powiedzcie mi jeszcze ile godzin mam zagrac zeby moc sie wypowiadac. No bo jak nie zagram to nie mam prawa komentowac, jak zagram 5 godzin czy 10- to za malo. A jak dojde do konca to jestem debilem ze gralem 100 godzin w gre ktora mi od poczatku nie podchodzi. Wiec prosze o przedzial czasowy dla gier w ogole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 20:40, Harunia napisał:

Anyway, co maja mechaniki i te wszystkie bzdety wymyslone przez aope do tego, ze gra
mi zwyczajnie nie lezy?


Tam nie było żadnych bzdetów - bzdetami można nazwać Twoją wątpliwa argumentację, co już zostało Ci udowodnione. Nikt imo nie ma nic do tego, że Ci gra nie podeszła. Ok, nie każda gra musi podobać się każdemu. Problem w tym, że nie mając pojęcia o tej produkcji krytykujesz ją podając totalnie głupie i nieprawdziwe argumenty (co wzbudza zdziwienie tych, którzy akurat trochę w temacie PoE już siedzą), na każdym kroku przyrównujesz ją do Diablo (co to? Jakiś wyznacznik? Wszystko ma być takie samo?) i próbujesz ośmieszać ludzi, którym akurat się ta gra podoba (masz tego poloneza czy co?). Trzeba było napisać, że pierwsze wrażenia masz takie a nie inne i koniec, zamiast próbowac zagłębiać się w mechanikę o której nie masz zielonego pojęcia i robiąc z siebie wszechwiedzącego.

Dnia 21.03.2013 o 20:40, Harunia napisał:

Na koniec powiedzcie mi jeszcze ile godzin mam zagrac zeby moc sie wypowiadac.


Przy grze Blizzarda można było przeczytać, że aby móc się wypowiadać o diable to minimum inferno trzeba skończyć. Więc tutaj jak skończysz merciless to zapraszam do dyskusji ;) A tak na poważnie - nie wiem. Pod koniec 2 aktu mniej więcej korzysta się już z większości mechaniki, chociaż zgłebisz ją raczej dopiero właśnie po merciless...na przynajmniej 3 zrobionej postaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem, rozkminiłem drzewko ... ułożyłem plan i dałem grze szansę. Ogólnie to Diablo póki co umarło :)

Smakuję - zobaczymy jak pójdzie dalej. Najlepsze jest to, że jako totalny noob moją pierwszą postacią jest Wiedźma w trybie hardcore. Zobaczymy jak długo pożyje :P Na szczęście jak padnie - to zawsze wejdzie do normalnej ligi.

Gra całkiem mnie odmienia widzę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.03.2013 o 02:14, Martimat napisał:

Spróbowałem, rozkminiłem drzewko ... ułożyłem plan i dałem grze szansę. Ogólnie to Diablo
póki co umarło :)

Smakuję - zobaczymy jak pójdzie dalej. Najlepsze jest to, że jako totalny noob moją pierwszą
postacią jest Wiedźma w trybie hardcore. Zobaczymy jak długo pożyje :P Na szczęście jak
padnie - to zawsze wejdzie do normalnej ligi.

Gra całkiem mnie odmienia widzę...


Wiedźma jest strasznie fajna, dzięki aoe z mobkami radzi sobie doskonale, ale ma problemy z bossami. Zdobądź szybko klejnot przywołujący zombiaki i lub szkielety, żeby mieć jakieś mięso armatnie :) Porady na I Akt - Brutusa można ładnie wykończyć firestormem robiąc uniki przed hakiem, a z Merveil trzeba iść na solo z fireballami - walkę na dystans pewnie przegrasz, a z bliska idzie niedspodziewanie gładko :) Tylko przed walką postaw sobie portal, żeby w razie czego dać drapaka do bazy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezła recenzja, ciekawy jestem, ile autor spędził czasu w PoE.
Problem z grami takimi jak Diablo czy PoE jest taki, że wiele kwestii staje się jasnymi dopiero w tzw. endgame, czyli po przejściu do końca wszystkich poziomów trudności. Wtedy człowiek zaczyna rozumieć pewne mechanizmy, jak się mają dropy do tego, co potrzebujemy, jak działają buildy, itp.

Po kilkunastu godzinach w np. Diablo 3 to piszemy raczej relację z "pierwszych wrażeń", a nie recenzję.

Jeśli chodzi o niesegregowane dropy, czyli "każdy może brać wszystko" (w przeciwieństwie do Diablo 3, gdzie każdemu jest przypisywany loot, który tylko on widzi), to jest to celowy zabieg, co deweloper wielokrotnie podkreślał. Idąc z duchem Wraeclast gra ma być trudna i ma mieć mocny aspekt brutalnej rywalizacji. Ot, banda rzezimieszków różnego kalibru może i łączy się w grupy dla zwiększenia swojej szansy przeżycia, ale jak fanty wypadają to kto pierwszy ten lepszy. W tym samym duchu były organizowane (i może w przyszłości też będą) cut-throat leagues - gdzie wszystkie instancje są wspólne i są PvP - zabity upuszcza wszystko co miał przy sobie :)

Sławek, może i patrząc na historię gier PC rzeczywiście "wszystko już było", ale pisanie w minusach "Nie wnosi kompletnie nic nowego" to trochę przesada moim zdaniem. Ja nie jestem znawcą ARGP (grałem tak naprawdę tylko w Diablo 3 wcześniej), w związku z tym powiew odmienności wnoszą wg. mnie zdecydowanie następujące rzeczy:

- waluta wyłącznie wymienna, brak złota (waluta ma oprócz wartości wymiennej konkretne zastosowanie w mechanice gry)
- ogromne drzewko umiejętności. Z tego, co czytałem, to rzeczywiście już coś takiego było, ale drzewo w PoE to nie jest po prostu kopia drzew znanych z Final Fantasy.
- races! Czyli czasowe ligi, gdzie celem jest jak najszybsze levelowanie w określonym czasie (ale nie tylko levelowanie), nierzadko pod zmienionymi regułami (np. potwory zadają +50% obrażeń od żywiołów, potwory-strzelcy wypuszczają po 3 strzały zamiast 1, itp.) Z nagrodami, ligą i wszystkimi bajerami.
- endgame, czyli mapy. Generowane obszary ze specjalnymi zasadami, umożliwiające dalsze zdobywanie doświadczenia i itemów po skończeniu gry. W D3 musieliśmy biegać bez końca po akcie 3...
- crafitng. To pewnie też już było, ale czy aby na pewno w takiej skali? W PoE np. podnoszę sobie biały, kompletnie niemagiczny przedmiot, bo mi się podoba i ma dobre zlinkowane sockety. Umagiczniam go za pomocą Orb of Chance (jak mam szczęście to mi da od razu rare, a czasem i unique wyjdzie, ale najczęściej wychodzi magic). Patrzę, jakie ma statystyki, jeśli niefajne, to zmieniam za pomocą Orb of Alteration tak długo, aż mi pasują. Wtedy biorę Regal Orb i robię z niego rare i dostaję kolejny mod. Jak mody i rzuty są świetne, to mogę dodawać kolejne mody za pomocą Exalted Orb, ale to już kosztowna zabawa. Jak mi się nie podoba to mogę wszystko cofnąć i wrócić białego przedmiotu za pomocą Orb of Scouring. I od początku. Albo losuję mody na rare za pomocą Chaos Orb. Albo losuję ponownie same wartości modów za pomocą Divine/Blessed Orb. Itp. itd.

Sporo tych możliwości craftingu. Jasne, to jest bardzo losowe i można utopić setki, tysiące orbs bezowocnie. Ale jak się trafi dobry rzut to ma się to niezapomniane uczucie, że zrobiło się to "własnymi rękami". Może to już było, nie wiem, ale dla mnie to jest właśnie "kompletnie" nowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować