Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

CDP RED: Scenariusz Wiedźmina 3 najbardziej dojrzały w całej trylogii

20 postów w tym temacie

On zawsze był wciągany w wielkie wydarzenia, w których nie chciał brać udziału. To nie wielki i potężny bohater, to nie bohater przypadkowy, który chce ratować świat. To prosty Wiedźmin, który szuka spokoju ale ten spokój jest mu a jakże mocno zakłócany. Takie wyjaśnienie dojrzałości fabuły i poglądów Geralta mnie w pełni satysfakcjonuje i jeśli faktycznie taka będzie fabuła to kupuję w ciemno, bo kocham świat Sapkowskiego a ekipa z RED''ów potrafi tworzyć gry oparte o to uniwersum. Już nawet konsolowa 2''ka była dobrą grą z dobrymi dialogami i nawet ciekawą fabułą. Oczywiście pierwsza część była lepsza od drugiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brakowało mi zwłaszcza w Wiedźminie 2 rozbudowanych dialogów w sensie tego, co możemy wybrać-kliknąć, aby Geralt powiedział. Czegoś, co zawsze charakteryzowało największe RPGi w historii. Wiem, że teraz są inne trendy i najchętniej odstępowałoby się od złożonych wypowiedzi na rzecz reakcji postaci (Mass Effect), ale jednak strasznie wkurzało mnie to, co mieliśmy do wyboru podczas rozmowy. 2-3 opcje dialogowe, które są tak lakoniczne, że w zasadzie nie wiadomo, co ten Geralt wypowie. To trochę strzelanie sobie samemu w stopę, bo skoro robimy ambitną fabułę i głębokie postaci, to pozwólmy temu wiedźminowi (graczowi!) decydować, co chce powiedzieć rzeczywiście, dajmy mu realny wybór. Fajnie byłoby poczuć swobodę wypowiedzi i często alternatywne nie tylko wybory fabularne, ale i zachowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolal zeby Geralt w koncu zajal sie wiedzminskimi sprawami, a nie politykowaniem. Ale ewidentnie dla CDP dojrzalosc = nudzenie o polityce. W poprzednich odslonach byly momenty ze nie chcialo sie juz tego sluchac, ale na szczescie nie bylo tragicznie. Mam nadzieje ze w 3 czesci nie przesadza z gadanina, bo gdybym chcial sobie sluchac dialogow, to bym obejrzal film. Gra musi miec jakas akcje, a przede wszystkim interakcje. A nie ze klikamy "dalej" miedzy scenkami filmowymi. Zarowno z W1 jak i 2 zdecydowanie brakowalo akcji i gracz nieustannie byl wciagany w czujes dysputy. Tu oglosili ze doswiadczenie nabijaja tylko questy, czyli zasadniczo juz wiemy, ze trzeba bedzie godzinami wysluchiwac marudzenia jakichs niewyzytych bab i starych dziadow :P Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam tylko nadzieje ze nie cos pokroju Mass Effect, gdzie poza glownym watkiem fabularnym nic sie nie dzieje. Mozna sie jedynie blakac bez celu po pustkowiu jakims.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Mam
> nadzieje ze w 3 czesci nie przesadza z gadanina, bo gdybym chcial sobie sluchac dialogow,
> to bym obejrzal film. Gra musi miec jakas akcje, a przede wszystkim interakcje. A nie
> ze klikamy "dalej" miedzy scenkami filmowymi. Zarowno z W1 jak i 2 zdecydowanie brakowalo
> akcji i gracz nieustannie byl wciagany w czujes dysputy.

Dialogi w grze RPG? Jak byś chciał słuchać dialogów to pograłbyś w Hack`n slasha, no nie? :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, Wiedźmińskie ''sprawy'' na pewno będą skoro będzie otwarty świat, a jednak jeśli gra ma być podsumowaniem ''trylogi'' to musi być jakaś większa afera z domieszkami polityki pewnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Geralt odzyskał pamięć,

A mimo tego będzie się musiał uczyć wiedzy o potworach i znowu walki od nowa :/

jest też bardziej dojrzały.

No raczej, facet który ma prawie 100 lat dzieckiem nie będzie ;-)

Fabuła fabułą, oby nie została rozmyta tak jak gdy Piranie robiły 3 Gothica.
Z drugiej strony dla dzieciaków i tak przemówią inne argumenty... Cycki, przemoc, kref i przekleństfa ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, idealnym gatunkiem dla Ciebie będzie h&s :D
W RPG-ach zawsze rozbudowane dialogi grały główną rolę. I to jest ich główny urok. A nie ciągłe zabijanie kolejnych potworów. Jak dla mnie wątki polityczne w Wiedźminie były najciekawszymi i liczę na to, że zostanie to jeszcze bardziej rozbudowane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Yachieku

Czym innym jest dialog wplywajacy na TWOJA gre, a czym innym sluchanie czyichs spraw i problemow. W grze to gracz powinien byc centralnym, a nie swiat. Bardzo lubie sandboxowe produkcje, lubie tez dobra historie. Ale nie znosze gdy jestem zmuszony do robienia czegos, na co nie mam ochoty. Tak mysli kazdy. Jesli chcesz sobie sluchac jak baby plotkuja na zamku - prosze bardzo. Jak ktos woli chlastac szczury - takze wolna wola. Problem w tym, ze Wiesiek w duzej mierze odbieral ci ten wybor i ZMUSZAL do uczestnictwa w wydarzeniach, ktore nie oszukujmy sie, dla duzej liczby graczy byly zwyczajnie nieciekawe. Mi osobiscie W1 i 2 sie podobal. Naprawde mile mnie zaskoczyl. Jednak jak slysze ze przez wiekszosc gry bede musial siedziec na obradach okraglego stolu starych piernikow, to troche sie zalamuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wolal zeby Geralt w koncu zajal sie wiedzminskimi sprawami, a nie politykowaniem.
> Ale ewidentnie dla CDP dojrzalosc = nudzenie o polityce. W poprzednich odslonach byly
> momenty ze nie chcialo sie juz tego sluchac, ale na szczescie nie bylo tragicznie.

Jest masa gier gdzie nie ma polityki... właściwie 90% gier jest o ratowaniu świata. Po co sobie zawracać głowę wieśkiem?


>Mam nadzieje ze w 3 czesci nie przesadza z gadanina, bo gdybym chcial sobie sluchac dialogow,
> to bym obejrzal film. Gra musi miec jakas akcje, a przede wszystkim interakcje. A nie
> ze klikamy "dalej" miedzy scenkami filmowymi. Zarowno z W1 jak i 2 zdecydowanie brakowalo
> akcji i gracz nieustannie byl wciagany w czujes dysputy.

Bo to jest RPG. Odgrywanie roli. Są gry akcji, shootery, h''n''s tam nie ma gadania jeno młócenie po mordach. Sama akcja!

> Tu oglosili ze doswiadczenie
> nabijaja tylko questy, czyli zasadniczo juz wiemy, ze trzeba bedzie godzinami wysluchiwac
> marudzenia jakichs niewyzytych bab i starych dziadow :P Zobaczymy co z tego wyjdzie.
> Mam tylko nadzieje ze nie cos pokroju Mass Effect, gdzie poza glownym watkiem fabularnym
> nic sie nie dzieje. Mozna sie jedynie blakac bez celu po pustkowiu jakims.


Bez komentarza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>To trochę strzelanie sobie samemu w

Dnia 20.03.2013 o 11:40, Essau napisał:

stopę, bo skoro robimy ambitną fabułę i głębokie postaci, to pozwólmy temu wiedźminowi
(graczowi!) decydować, co chce powiedzieć rzeczywiście, dajmy mu realny wybór. Fajnie
byłoby poczuć swobodę wypowiedzi i często alternatywne nie tylko wybory fabularne, ale
i zachowania.


Wiesz - trafiłeś w dziesiątkę. Dokładnie tego brakuje, a gra stałaby się jeszcze bardziej wyjątkowa, gdyby właśnie to ją odróżniało od obecnych produkcji (vel ME3).
Dokładnie - wtedy człowiek czułby, że to iz ma wpływ na na wybory fabularne jest czymś więcej niż gadką marketingowców.

I żeby nie było - jestem wielkim fanem Sapka i gier cdp ... ale wymagać chyba można, szczególnie od tych, "na których nam zależy".

@MisioKGB - tak, ja też po raz 3 kupię kolekcjonerke i to w ciemno :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@macman78

Twoje komentarze sprawiaja wrazenie, ze nie potrafisz czytac tekstu ze zrozumieniem. jasno napisalem ze nie chodzi o mlocenie potworow, tylko swiadome wybory gracza, oraz ustanowieniu go postacia centralna gry, a nie drugoplanowa osoba w filmie interaktywnym. Nie wiem tez co rozumiesz poprzez stwierdzenie "Bo to jest RPG". Wiesz w ogole co oznacza ten akronim? Chyba nie, wiec ci wytlumacze. Role-Rlaying Game, czyli wcielanie sie w postac i kreowanie jej. Pokaz mi gdzie ty widzisz kreowanie postaci w siedzeniu na filmie? Gracz ma wspoltworzyc fabule. No chyba ze wychodzimy z zalozenia, ze w grze zawsze musi nami kierowac "boska wola" od ktorej nie ma odwrotu, a gracz jest zwyklym niewolnikiem, ktory musi odwalic panszczyzne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2013 o 14:55, Boro666 napisał:

@macman78

Twoje komentarze sprawiaja wrazenie, ze nie potrafisz czytac tekstu ze zrozumieniem.
jasno napisalem ze nie chodzi o mlocenie potworow, tylko swiadome wybory gracza, oraz
ustanowieniu go postacia centralna gry, a nie drugoplanowa osoba w filmie interaktywnym.
Nie wiem tez co rozumiesz poprzez stwierdzenie "Bo to jest RPG". Wiesz w ogole co oznacza
ten akronim? Chyba nie, wiec ci wytlumacze. Role-Rlaying Game, czyli wcielanie sie w
postac i kreowanie jej. Pokaz mi gdzie ty widzisz kreowanie postaci w siedzeniu na filmie?
Gracz ma wspoltworzyc fabule. No chyba ze wychodzimy z zalozenia, ze w grze zawsze musi
nami kierowac "boska wola" od ktorej nie ma odwrotu, a gracz jest zwyklym niewolnikiem,
ktory musi odwalic panszczyzne.


Jestes tak mądry, że chyba nie ma po co dyskutować z Twoimi prawdami objawionymi. Jeśli dla Ciebie Wiedźmin jest jak film interaktywny i chcesz "kreować" gotową postać z literatury to moge po sobie tylko uszy położyć i uciec z podkulonym ogonem. Masz problem z formułowaniem myśli i logicznym przedstawianiem argumentów. Ps. dziękuję za wyjaśnienie co to jest RPG, bo ja tak przypadkowo tutaj trafiłem i jak 99% forumowiczów portalu o grach nie mam pojęcia co to jest. Akronim...trudne słowo lecę sprawdzić :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Geralt odzyskał pamięć,
>
> A mimo tego będzie się musiał uczyć wiedzy o potworach i znowu walki od nowa :/
>
> jest też bardziej dojrzały.
>
> No raczej, facet który ma prawie 100 lat dzieckiem nie będzie ;-)
>
> Fabuła fabułą, oby nie została rozmyta tak jak gdy Piranie robiły 3 Gothica.
> Z drugiej strony dla dzieciaków i tak przemówią inne argumenty... Cycki, przemoc, kref
> i przekleństfa ^^
Hej. Tak na marginesie, to Geralt mial więcej niż 100 lat już w książce ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować