Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Microsoft i nowe pomysły na sterowanie w grach

20 postów w tym temacie

Domek

Peter Moore, główny odpowiedzialny za wszystko co związane z konsolą Xbox, zasugerował ostatnio, że Microsoft może pracować nad zupełnie nowym kontrolerem. Miałby on - na wzór pilota Wii - być znacznie prostszy od stosowanych obecnie padów i przyciągnąć do gier większą rzeszę zainteresowanych.

Przeczytaj cały tekst "Microsoft i nowe pomysły na sterowanie w grach" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak widać Nintendo wywołało prawdziwą burzę w obozach konkurencji, Sony zdobyło się tylko na wykorzystanie tilta, zobaczymy jak daleko posunie się MS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolotko Tanker znając microsoftowe zrobią kopie kontrolera nintendo (zwłaszcza że autorskie pomysły microsoftu zwykle są totalnymi niewypałami)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2006 o 12:43, sig. napisał:

Kolotko Tanker znając microsoftowe zrobią kopie kontrolera nintendo (zwłaszcza że autorskie
pomysły microsoftu zwykle są totalnymi niewypałami)


Tak jak na przykład Xbox Live, system achievementów czy Live Marketplace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajne gdyby pojawialo sie wiecej tak nowoczesnych (a wg Peter''a starych) kontrolerow do konsol. Ja mam nadzieje ze Microsoft wezmie przyklad z kontrolera do Wii i bedzie wypuszczal takie oto "prostsze" dzojstiki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

stare dobre czasy.... moze neidlug powroci DK, wyjdzie G3 oraz F3 i inne fajne komponenty (sprzet komp), ktory pozwoli nam przyponiec sobie neizapomiane chwile z tamtychczasow :P :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:) fajna fota, kojarzy mi sie mojrzesz i kamienne tablice :) eh, ta pogon za kasa... jakos ostatnio wszyscy robia nowe kontrolery, ale przynajmniej m$ przyznaje ze inspiracja jest wii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No przynajmniej M$ mówi jasno, gdyby sony powiedziało "Zainspirował nas kontroler od Wii" nawet gdyby ta nie było to dali by im spokój a nie te wciągłe domysły tajemnice i zagadki :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moore znowu z xBoxem 360 w reku, on chyba podczas każdej konferencji jednego takiego klocka rozwala. ;)
Az ciekawosc bierze czy skopiuja totalnie to od Nintendo czy cos sami wyskrobia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

E tam nowe kontrolery, lepiej wprowadzic bardzo proste joystiki takie jak kiedys ktore pasowaly do wszystkiego, mialy tylko jeden przycisk a kontrola byla instynktowna. Teraz to nowsze kontrolery maja coraz wiecej funkcji i to w sumie nie jest takie wygodne miec potrzebne przyciski dokola calego pada. Nie dziwne ze jak Nintendo stworzylo cos naprawde fajnego, prostego i z wieloma mozliwosciami to teraz wyszscy chca tworzyc nowe kontrolery :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.06.2006 o 17:54, globbi napisał:

E tam nowe kontrolery, lepiej wprowadzic bardzo proste joystiki takie jak kiedys ktore pasowaly
do wszystkiego, mialy tylko jeden przycisk a kontrola byla instynktowna. Teraz to nowsze kontrolery
maja coraz wiecej funkcji i to w sumie nie jest takie wygodne miec potrzebne przyciski dokola
calego pada. Nie dziwne ze jak Nintendo stworzylo cos naprawde fajnego, prostego i z wieloma
mozliwosciami to teraz wyszscy chca tworzyc nowe kontrolery :)


drobna niekonsekwencja - kontroler wii wcale nie jest prosty jak policzysz ilość rożnych przyciksów to wyjdzie ci dokładnie to samo co typowy pad. co gorsza różnicą jest tu rozlokowanie, które wcale nie ułatwi gry w taką zeldę gdzie trzeba często wciskać 2 przyciski na raz - na pilocie nie jest to takie banalne). rewolucją jest tylko sposób korzystania - bardzo intuicyjny we wszelkiej maści grach z celowniczkiem albo odzworowujących używanie jakiegoś prostego przedmiotu (jak np kij golfowy)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2006 o 08:05, Ciastuś napisał:

drobna niekonsekwencja - kontroler wii wcale nie jest prosty jak policzysz ilość rożnych przyciksów
to wyjdzie ci dokładnie to samo co typowy pad.


Tyle, że w czasie gry korzysta się maksymalnie z 3 przycisków + analog\krzyżak (w zależności od gry), więc w porównaniu z padem do GC czy PS2 jest to znacznie mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.06.2006 o 11:52, 1602 napisał:

Tyle, że w czasie gry korzysta się maksymalnie z 3 przycisków + analog\krzyżak (w zależności
od gry), więc w porównaniu z padem do GC czy PS2 jest to znacznie mniej.


Ale w takim razie niech ktoś wyjaśni, po co reszta guziczków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.06.2006 o 11:55, Jester napisał:

Ale w takim razie niech ktoś wyjaśni, po co reszta guziczków?


W zależności od gry różnie będzie się trzymało pilota, dlatego przyciski muszą być tak rozmieszczone (i w takiej ilości) żeby w każdej pozycji był do nich łatwy i wygodny dostęp.
Dodatkowo jest jeszcze +, - i home, ale one będą służyć tylko w menu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować