Zaloguj się, aby obserwować  
darth_16

Medieval 2: Total War: Temat Ogólny

5725 postów w tym temacie

Dnia 18.01.2007 o 10:04, timon 111 napisał:

Witam wszystkich :) Jestem Total nowicjuszem jeżeli chodzi o serie Total War . Zamówiłem egzemplarz
EK , chciałem się dowiedziec czy w poradniku tam dodanym są jakies wartościowe porady ???
Gdyby ktoś mógł to prosze o poradę jeżeli chodzi o początkowa frakcje . Powiedzcie jakie ma
wady , zalety .

Pozdrawiam :)


hym.. otóż poradnik pana Komody :) jest raczej reportażem z jego gry niż poradnikiem - liczyłem na opis frakcji jednostek, słabych i mocnych stron a dostałem opis jak ów pan grał w gre - ogólnie jest zbędny bo komputer gra nieco inaczej w każdej rozgrywce. Jak dla mnie to tylko zmarnowalu papier - wolał bym dokładny opis wszystkich jednostek budynków, słabych i mocnych stron - oraz inncyh aspektów gry - jak efektywnie używać agentów itd.
jak dla mnie to porażka
dodam że mam standardową wersie gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc najlepiej zacząć Anglią.Jest ona w najlepszum położeniu i gra się dosyć łatwo.Anglia ma mało różnorodną konnice ale za to ma dobrych łuczników.Twoim pierwszym ruchem powinien być atak na York.To miasto jest dobrą zaporą przed Szkotami.Miasto to ma słabą obronę więc zdobędziesz je bez najmniejszego trudu.NastPotem zaatakuj Szkocję.Nie przejmuj się ekskomuniką.Kiedy podbijesz Szkocję rozpraw się z rebeliantami.Zdobądź Dublin i Canweroon(nie wiem jak się pisze).Kiedy skończysz podbój wyspy brytyjskiej będziesz bezpieczny.Przynajmniej miasta na wyspie brytyjskiej będą bezpieczne.Dalej już powinieneś sobie poradzić sam.

Życzę miłego grania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepisałem z głowy.Po prostu uważam że tak jest najlepiej.A o słabych i mocnych stronach znałem na pamięć.
Jak się ma tylko Medievala II i się w niego dość dużo gra to się wie takie rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiem tak
Gra bardzo fajna ale denerwuje mnie ten papierz i jego ekskomunika oraz jego goscie co zabijają... moze ktos mi podpowie jak mam sobie z tym radzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm...Hiszpania.Jej mocne strony to to że ma wspaniałą flotę,ciężką piechotę,i konnice.A wady to brak ciężkiej piechoty i włóczników wczesnego okresu.Teraz podpowiedź jak nią grać.Przez pare tur rozwiń swoją potęgę militarną,nie wchodź z portugalią w żadną dyplomację.Zdobądź Saragossę,która jest dobrym miastem do walki z portugalią.Saragossę zdobądź królem.Zbuduj tam armię która będzie w stanie zdobyć mury Pampeluny.Podczas gdy będziesz budował armię w saragossie wyrusz Książe Rodrigiem na podbój Lizbony.Gdy zdobędziesz te dwa miasta Portugalia zostanie pokonana.Po podbiciu portugali zdobądź wszystkie zbuntowane miasta na półwyspie Iberyjskim(nie jestem pewien czy iberyjskim ale to ten na którym jest Hiszpania).Potem rusz z Walencji i Toledo na 2 mauryjskie miasta.Gdy je podbijesz cały półwysep będzie twój.Potem rusz na podbój Maurów.. .

p.s.przepraszam za niedociągnięcia takie że np. Jakaś frakcja zdobędzie miasto rebeliantów.Ale ja nie mogę wszystkiego przewidzieć.
p.s.2Nie przepisywałem tego z poradnika.Tylko z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tego patha 1.1
poniżej opis:
Medieval 2 wersja 1.1 zawiera następujące zmiany:

Zachowania frakcji sterowanych przez komputer nie są już pasywne (tyczy się to zarówno bitew, oblężeń jak i kampanii)
Lepsze zachowanie SI przy walkach w zwarciu
Siła szarży kawalerii jak i samych jednostek jest teraz lepiej dobrana
Ceny towarów, którymi handlują kupcy, już nie spadają po wczytywaniu / zapisywaniu gry
Słonie artyleryjskie nie sprawiają już problemów w bitwie kampanii
Zmniejszono siłę Inkwizytora
Usprawniono wpływ morale
Dodano automatyczne rozwiązanie
Zwiększono efektywność inwazji morskich
Poprawiono błędy kuluarów gry wieloosobowej
Usprawniono rozgrywkę wieloosobową
Umożliwiono wspólną grę wieloosobową różnym wersjom językowym
Poprawiono małe błędy związane z liniami / strefami rozmieszczenia wojsk
Usprawniono mechanikę modułu dyplomacji
Oblegane miasto nie będzie już oznaczone jako oblegane, jeśli armia oblężnicza została pokonana
Oddziały używające prochu już nie blokują się podczas przegrupowania
Maszyny oblężnicze nie znikają podczas zoomu
Usunięto błąd w mechanice Zabójcy, który umożliwiał nadużycia
Usprawniono wytyczanie ścieżki przez oddziały na terenach zabudowanych
Dodano parametr linii poleceń, który usuwa napis "oddziały opóźnione"
Nie da się już otworzyć bram wieżami oblężniczymi ani umieszczać ich w murach
Drobne zmiany interfejsu
Dodano odgrywanie audio w niektórych miejscach
Usprawnienia sterowania i kamery
Dodano ModTool - Unpacker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2007 o 10:41, Master J napisał:

Przepisałem z głowy.Po prostu uważam że tak jest najlepiej.A o słabych i mocnych stronach znałem
na pamięć.
Jak się ma tylko Medievala II i się w niego dość dużo gra to się wie takie rzeczy.


Dokładnie taki same zdania jak w twoich poradach-no może trochę zmienione- są w mini poradniku gracza dodanego do gry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady ( bardzo pomocne , napewno pomogą mi w rozpoczęciu przygody ) .
Jeszcze jedno małe pytanko - gdzie mieć zamki a gdzie miasta np. zamki przy granicach a miasta wewn. mojego terenu ???

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miasta najlepiej mieć wewnątrz kraju,a zamki na granicy z innymi państwami.


Gregory171------>Może i są takie same ale ja opisuje jak ja radze przechodzić grę.Przysięgam że nie zaglądałem do poradnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałeś,ale uważaj żeby nie budować cytadeli na linii przyszłego ataku,bo i tak te prowincje będą później w środku twojego państwa.

Inwestować w budynki zarabiające kasę,na długą metę to się bardzo opłaca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2007 o 10:18, scott napisał:

jak dla mnie to porażka
dodam że mam standardową wersie gry.

Czyli masz też poradnik w wersji dwukrotnie krótszej...
Do tego spis jednostek, budynków i używanie agentów to rzeczy zawarte w drzewku, w instrukcji i w samej grze (jednostki: klikasz na informacje o budynkach, patrzysz na najwyższy poziom budynku rekrutacyjnego i otwierasz kary werbowalnych tam jednostek, więc po co marnować papier?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2007 o 12:18, Lucas the Great napisał:

> jak dla mnie to porażka
> dodam że mam standardową wersie gry.
Czyli masz też poradnik w wersji dwukrotnie krótszej...
Do tego spis jednostek, budynków i używanie agentów to rzeczy zawarte w drzewku, w instrukcji
i w samej grze (jednostki: klikasz na informacje o budynkach, patrzysz na najwyższy poziom
budynku rekrutacyjnego i otwierasz kary werbowalnych tam jednostek, więc po co marnować papier?).


może i tak ale - drzewko jest bardzo "ubogie" jeżeli chodzi o jednostki. Cóż jakoś w innych poradnikach nikomu nie przeszkadza że są dodatkowe opisy jednostek dla danych stron rozgrywki :) a wrecz ułatwiają zaplanowanie gry.
Co do owego poradnika to dla mnie pomysł mocno chybiony i tyle - bo instrukcja do gry jest natyle uboga że aspekty używania skutecznego agentów i jednostek by się przydał i tyle. Medieval jest natyle nie liniwą grą że pisanie poradnika idź do punktu x a potem y jakoś do mnie nie przemawia. Cóż podczas gry wiekszośc osób woli grać niż zagłębiać się w statystyki - co innego podczas herbatki możn sobie takowy poradnik przeczytać.
Nie wiem czy widziałeś instrukcje do gry Heroes III z pierwszego wydania z opisem jednostek, zaklęć i wszelakich niuansów związanych z grą - jak dla mnie to najlepsza, najczytelniejsz instrukcja jaką dostałem z grą. Myślę że zamiast drogiego kredowego papieru można by dać wiecej opisów na zwykłym paierku :).
Dobre instrukcje i poradniki wydałe cenega z grą Civilization IV - polecam obejżeć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2007 o 10:37, timon 111 napisał:

Hmmm , Anglia ciekawa propozycja , ale zastanawiałem się również nad Hiszpanią .
Co możecie o niej powiedziec ???

Hiszpania jest o tyle w dobrym położeniu, że znajduje się na półwyspie Iberyjskim. Masz dostęp zarówno do Europy zachodniej jak i do Afryki. Zaczynasz grę tylko z dwoma prowincjami Atakujesz pobliskie miasteczka rebeliantów i atakujesz Maurów. Po pewnym czasie powinna wypowiedzieć Ci wojnę Portugalia. Gdy ją podbijesz będziesz już posiadał cały płw. Iberyjski, z resztą Europy dzielą Cię tylko dwie prowincje więc linia frontu będzie w miarę wąska, to dobrze bo nie będziesz musiał latać z armiami po zbyt dużych połaciach kontynentu. A co do Afryki, wbrew pozorom opłaca się ją zdobywać. Szczególnie podbiciu Maurów gdyż wtedy nie będziesz już miał tam żadnych wrogów, z wyjątkiem Egiptu ale on praktycznie wcale nie wysyła przeciw tobie armii, nawet jeżeli jest wojna. Otóż na samym południu tego kontynentu, dosłownie na samych krańcach jest kilka kopalni złota, koniecznie wyślij tam kupców gdyż zysk potrafi mocno przewyższyć 100szt. złota na turę. No i oczywiście Hiszpania posiada bardzo silną flotę, kontrolując Afrykę i część Europy morze Śródziemne stoi otworem a tym samym blokowanie portów wroga:)

Dnia 18.01.2007 o 10:37, timon 111 napisał:

Pozdrawiam :)

I nawzajem:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzienki za wszystkie porady . Mniej więcej 30 min. temu dostałem swoją EK :))
Mam nadzieje że i ja niedługo będe mógł z wami podyskutować .

Dzięki i pozdrawiam :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować