Zaloguj się, aby obserwować  
Szarik_PL

Doom 3

121 postów w tym temacie

Witam,

Mam mały problem z Doomem 3. Otóż posiadam troche przestarzały komputer i nawet na najsłabyszych detalach gra nie chodzi zbyt płynnie. Mam pytanie czy wie ktoś w jaki sposób skonfigórować gre tak, aby była jak najwydajniejsza przy sprzecie starszej generacji?? Jeśli tak to prosze o odpowiedź...

Z poważaniem,
Piotr "Szarik" Iwanicki

no to masz duży problem:( Musisz zrobić najmniejszą rozdzielczość detale na minimum powinno podziałać. jeśli nie to zwiększ pamięć wirtualną(jak to zrobić- czytaj pomoc techniczną gram.pl). A jeśli to nie podziała bedziesz musiał kupić najlepiej 1GB ram (Doom 3 płynnie chodzi powyżej 384mb ram) i nową kartę graficzną . Powinna wystarczyć Sapphire Raddeon 9600 128 VRAM za 200-300 zł

pozdro

Jaki sens ma granie w gre jak wylaczy sie wszystkie bajery graficzne? Bedzie wygladac gorzej niz gry o 3-4 lata wczesniejsze. W takim przypadku traci sens granie :\
PS. Poza tym Doom jest cienki :))

Dnia 17.11.2005 o 15:29, Volvox napisał:

Jaki sens ma granie w gre jak wylaczy sie wszystkie bajery graficzne?

W Q3 i ET ma to kolosalne znaczenie. Wiesz szczegoly mamią :-)

Co do problemu - grrrr podaj swoją specyfikację sprzętową. Co z tego, że będę gadał o tym jak skonfigurować D3 skoro okaże się, że masz np. PIII 700 Mhz z Ge Forcem 2 ?

PS. Poza tym Doom jest cienki :))

przypomnieć ci co chyba dwa lata temu mówiłeś? ;] (sam nie pamiętam kiedy ;] )

Jaki sens ma granie w gre jak wylaczy sie wszystkie bajery graficzne? Bedzie wygladac gorzej niz gry o 3-4 lata wczesniejsze.
W takim przypadku traci sens granie :\

A ja przeszedłem Dooma 3 wraz z dodatkiem na 800x600 i detalach Low i wiesz co? Cieszyłem się jak dziecko :D Bawiłem się przednio, nawet na tak niskich detalach. Grafika to nie wszystko :P

Dnia 17.11.2005 o 16:14, Szarik PL napisał:

Mam Durona 1,2 ghz, 256 ramu, GF 4

mało ramu, a GF4 pełny czy MX?

garść porad z googli na temat małej ilości ramu:

I bought it, and I can honestly say I enjoyed it. Something satisfying running around in a satanic uprising of hell and shooting shit that moves.
If you have a gig of ram you WILL get great fps online, its real satisfying for me. My only complaint is that there is no button to minimize the game, witch makes it hard to get in and out to talk to folks on aim etc.
Theres a tweak so you can minimize it, see if i can''t find it again

Heres a few of them:

General Tweaks

Add these to the end of the target box, it''ll look like this "C:\Program Files\Doom 3\doom3.exe" +set com_allowconsole 1 +disconnect to get to the target box, right click the icon you use and select properties.

+set com_allowconsole 1 (ables you to use ~ to see the consonle instead of Ctrl+Alt+~
+disconnect (disables the opening movie)

Consonle Shortcuts
Press ~ to bring down the console and type in:
vid_restart (sets Doom 3 to your current video setting wtihout having to exit the game)
com_showfps 1 (shows your FPS in the top right hand corner)
com_showmemoryusage 1 (shows your current memory useage)

Speed Up Loading Times

One method some people are recommending to speed up loading times and perhaps boost performance is to unpack the zipped .pk4 files in the \Doom 3\base\ directory. These .pk4 files contain all the files Doom 3 uses to run the game, and at the start of each Doom 3 session these are unpacked and loaded up, which can take some time. If you want to use this method, follow these steps:

1. Firstly make sure that you do not delete the .pk4 files. Move them somewhere else on your system.

2. Rename each file from .pk4 to .zip.

3. Extract the contents of each file using WinZip to the \Doom 3\base\ directory. This may take a fair bit of time.

4. Make sure you run Windows Defragmenter after this procedure, as the files will be spread all over your hard drive. Do this by going to Start>Run and typing "Defrag.msc" (without quotes), then click the Defragment button.

5. You can now start Doom 3 and it should read these files much more quickly.

Note that I personally don''t recommend this method, as the performance gains are minimal, with the main gain being faster loading times. The down sides to this method are that playing Doom 3 multiplayer becomes difficult, as most servers will consider your game files to have been altered and you will be kicked. Also, when it comes time to patch/update the game, you will have to remove these files, replace the original .pk4 files (that''s why you shouldn''t delete them!), run the patch, then unpack them again. Rather tedious given the 3GB + of information that needs to be unpacked.

Performance Tweaks

Background Programs: Disable all background applications, especially virus, trojan and spyware scanners and messaging utilities. I recommend downloading End It All and FreeRamXP. Use them before you start a game.

In the DoomConfig.cfg (located in the base directory) change these as to what suits:
seta image_useCache "1" <== defaults to "0" (makes doom use your Cache)
seta image_cacheMegs "256" <== should be half your ram, default to 20 (makes Doom use more Ram, GIANT performance boosts)
seta image_cacheMinK "25600" (makes the step above work)

Help that helps you guys out

Dnia 17.11.2005 o 15:58, KHRoN napisał:

przypomnieć ci co chyba dwa lata temu mówiłeś? ;] (sam nie pamiętam kiedy ;] )

Przyznam, ze nie pamietam co mowielm, ale chyba nie to, ze jest fajny?

Dnia 17.11.2005 o 17:06, Volvox napisał:

Przyznam, ze nie pamietam co mowielm, ale chyba nie to, ze jest fajny?

eee... nie zaginaj mnie ;] mówiłeś coś o "fajnej grafice" ;]

Dnia 17.11.2005 o 17:11, KHRoN napisał:

eee... nie zaginaj mnie ;] mówiłeś coś o "fajnej grafice" ;]

To musialo byc albo przed premiera (jak mialem nadzieje na fajna grafike) albo (co bardzije prawdopodobne) musialem byc niezle pijany :)

W DOOM3 grałem na TI4200 64MB 512RAM Atlon 2000+ w rozdzielczość 1024-768 detale medium i działało na pograniczu slajdów,ale po dołożeniu drugiej kości 512RAM dużo się polepszyło.

O ile coś mi świta D3 miał jakieś problemy pod Win-em XP. Mam podobną konfigurację, nawet słabszą bo tylko 256 mb ram, ale D3 odpaliłem pod linuxem. W 800x600 gra nigdy mi sie nie zacięła, co innego pod moim Win-em 2000...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować