Zaloguj się, aby obserwować  
JogaTv

S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl (STALKER: Cień Czarnobyla) - Temat ogólny

14906 postów w tym temacie

Powinno się grać w kolejności wydania gier czyli SoC, CS i teraz CoP ... tyle mam do powiedzenia.
>tyle że nie chcę żeby leżał i się kurzył...
To zagraj w coś innego dopóki nie wyrwiesz SoC taniej. Swoją drogą ta gra jest dość często oferowana w wątku z ogłoszeniami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, jeśli kupię grę w języku angielskim, to jest możliwość legalnego spolszczenia jej, czy ten pliczek odpowiadający za spolszczenie jest nielegalny?
I jak będzie to działać z wersją gry z Impulse?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.11.2009 o 16:59, Cirno napisał:

Mam pytanie, jeśli kupię grę w języku angielskim, to jest możliwość legalnego spolszczenia
jej, czy ten pliczek odpowiadający za spolszczenie jest nielegalny?


Skoro istnieją modyfikacje do tej gry,całkowicie ją zmieniające to spolszczenie (ze strony z modami jak mniemam)również jest legalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po raz enty przymierzam się do SoC''a i oczywiście trzeba jakiś dobry modzik skombinować. L.U.R.K.''a jeszcze nie ma a już tym bardziej Lost Alpha ale znalazłem Oblivion Lost U.L.T.I.M.A.T.E. Jest stary znany nam OL z masa dodatków. Próbował ktos tego moda. W skład OLU wchodzą także:
AMK Arsenal
Panoramic Mod
Argus textures
Arena Extension
Stalker Arcade
InGameCC mod
RepairMod
Real difficulty
Strelok Suit
RFYL**
DetectorMod
Quest Overhaul
ArtifactWeight
Bolt Retextured
Attachment Retextured
Grenades Retextured
Binocular Retextured
NMDG: No More Diving Goggles
Knife Retextured
Real Winchester1300 and SPAS12
Nightvisions and enviromental ambient
All Monsters Parts
Monster Hordes
Zone Life
Outfits Pell-Mell
7 New Unique Weapons
1 Old-New Unique Weapon
Real Reputation
Free Life
ArcadeHeal

20091109012624

20091109012631

20091109012637

20091109012644

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla katujących SoC na modach:

Dziś w nocy ekipa dez0wave, która tworzy oczekiwany przez wielu mod “Lost Alpha” opublikowała FAQ. Znajdziemy w nim masę odpowiedzi na wszelkie pytania fanów. Lektura obowiązkowa dla osób, które jeszcze o modzie nie wiedzą (są tacy? ;)).

Pytanie: Czy tworzycie Lost Alpha na silniku Call of Pripyat?
Odpowiedź: Nie. :)

P: Czy użyjecie czegoś z CoP?
O: Może parę modeli, tekstur etc.

P: Co z fabułą? Czy jest gotowa?
O: Nie cała, i nie jest jeszcze w grze.

P: Co możecie o niej powiedzieć?
O: To tajemnica. W skrócie – jest o pierwszej wyprawie Strieloka do centrum Zony.

P: Czy możecie powiedzieć coś więcej o waszej fabule?
O: Nie. Nie powiemy nic aż do premiery.

P: Czy potrzebujecie beta testerów?
O: Nie.

P: Nie potrafię robić modów, ale i tak chcę wam pomóc, co mogę zrobić?
O: Możesz nam podarować dotację. Każdy, kto to zrobi może nam wysłać opis postaci z imieniem, krótką biografią i listą sprzętu, jaką chciałby zobaczyć w grze. te osoby zostaną także zamieszczone w creditsach. Po więcej informacji, wyślij nam PW lub maila.

P: Chciałbym zobaczyć swojego questa w grze. Czy moglibyście …?
O: Oczywiście, możesz go zrobić po premierze LA. Jeśli myślisz że twój pomysł jest tak fajny że MUSIMY dołączyć go – prosimy napisać nam PW i zobaczymy.

P: Czy zrobicie jakieś sekrety?
O: Tak. Jeśli graliście w Priboi Story, wiecie że lubimy sekrety. :)

P: Co z fizyką?
O: Będzie “bardziej realistyczna”, z ragdollem ze starszych buildów.

P: Czy HUD będzie taki jak w SoC?
O: Ciągle nie wiemy. Chcielibyśmy by był podobny do starego. Możemy popełnić błedy.

P: Będziemy mogli zabijać ptaki?
O: Tak.

P: Czy zmienicie położenie latarki?
O: Nie

P: Przerobicię mapę globalną?
O: Tak oczywiście. Ale nie mówmy o tym do premiery :)

P: Zostawiliście jakieś poziony z SoC?
O: Nie. :)

P: Jak będzie wyglądać spanie? Przez śpiwór czy plecak?
O: Będzą śpiwory, bo to szybki i wygodny sposób i bardziej realistyczny niż przycisk. Oczywiście będą też strefy spania, ponieważ podobał nam się pomysł z CoP.

P: Czy dodacie “Panoramic Mod by Argus”?
O: Nie sądzę. Ale jestem pewien, że któś go później doda.

P: Czy dodacie możliwość rozmowy przez PDA jak w alphie 1935?
O: Nie wiem, ale zróbmy z tego niespodziankę.

P: Dodacie nowe bronie?
O: Tak. Będą 3 nowe – P90, PKM i Mosin stworzone przez Gosuke, oraz 3 różńe pistolety stworzone przez nas.

P: Będą wojny frakcji?
O: Nie.

P: Dodacie jakieś nowe frakcje?
O: Grzech aka Mroczni stalkerzy, są wymagani do fabuły.

P: Dodacie system ulepszeń taki jak W CS?
O: Coś w tym stylu.

P: Będą detektory do szukania artefaktów
O: Tak, ale będą tylko pomocą w strefach anomalii.

P: Ile mod będzie “ważył”?
O: Około 5-6 GB. Jeśli go spakujemy, będzie o wiele mniejszy, nie potrzebujemy wielu tekstur z SoC więc je usunęliśmy (kilka miesięcy temu mod ważył 8-9GB).

P: Podczas jakiej pory roku będzie rozgrywać się gra?
O: Latem.

P: Jak będą wyglądały rośliny?
O: Tak jak na starych screenach. Zielone, ale wysuszone poziomy będą zawierać wysuszoną trawę i nawet jesli dana mapa będzie zawierała pewne obszary, gdzie drzewa sa martwe wtedy i trawa będzie wysuszona obok nich.

P: Jeśli jakieś nowe buildy wyciekną do internetu to, co zrobicie?
O: Każdy nowy build jaki wycieka trochę nas “podniszczają”, ale w sumie spędzamy z grą zbyt wiele czasu, by się tak łatwo poddawać.

P: Dodacie szczury?
O: Tak.

P: Przywrócicie stare mutanty?
O: Tak, ale tylko te, które zostały w plikach gry.

P: Na jakim patchu mod będzie działał?
O: 1.0004

P: Będą patrole wojska?
O: Blisko krańców Zony – tak.

P: Czy dodacie do gry żółtego karła?
O: Próbowaliśmy, ale wygląda on bardziej zabawnie niż fajnie, wiec raczej nie..

P: Jakich ulepszeń broni możemy się spodziewać?
O: Balistyka będzie jak najbardziej zbliżona do prawdziwej. Ale nie spodziewaj się hardcore’a, ponieważ 99% graczy chce się poprostu dobrze bawić. Wygląda na to, że będą to zaawansowane bronie z Priboi Story, ale na pewno będzie kilkanaście ulepszeń specjalnie pod LA po jego wydaniu.

P: Będą emisje (blowout’y)? Jeśli tak, to jak będą wyglądały?
O: Będą losowe emisje. Będziecie musieli ukryć się przed nimi w specjalnych miejscach, które będą zanznaczone na mapie, gdy emisja się zacznie. Nie będą dawały stu procentowej ochrony, ale będzie wam łatwiej przetrwać. NPC też będą się chować jeśli znajdą kryjówkę. Jśli nie, będą biegać spanikowani albo zaatakują inną kryjówkę. Ptaki spadną na ziemię (tak jak w Priboy Story), anomalie oszaleją i będą atakować obozy… Pod ziemią też będą emisje nazwane przez nas “podziemne emisje”. Nic więcej nie możemy powiedzieć.

P: Który HUD będzie w finalnej wersji?
O: HUD jest zmieniany cały czas. Nie możemy powiedzieć, który wybierzemy. Ale będzie możliwość wybory naszego HUDa i bety.

P: NPC będą omijać anomalie?
O: Użyjemy stref anomalii, które były starym pomysłem GSC. Przywrócili je w Czystym Niebie. Użyjemy bardzo podobnej metody. NPC będą próbowali je omijać, ale każdy popełnia błęd, więc jest bardzo możliwe, że jakiś stalker wejdzie w anomalię i zginie. :)

P: Czy NPC będą unikać uderzeń/kolizji o dynamiczne obiekty?
O: Wszystkie dynamiczne spawnowane obiekty są widoczne dla AI, ale dlaczego mają oni dla przykładu iść dookoła drewnianej skrzyni? Po prostu przepchną/odrzucą ją dalej tak, jak Ty sam byś postąpił. Dynamiczne obiekty nie są ciężkie, więc nie blokują ruchów AI (wyjątkiem są niektóre drzwi).

P: Czy użyjecie zedytowanych plików .dll z moda Zenobian by używać nowego trybu przybliżania przez niektóre bronie?
O: Nie.

P: Dodacie wycięte animacje?
O: Tak, ale tylko te, które będą pasowały do gameplaya i będą wyglądały dobrze.

P: Zostawicie Sidorovicza?
O: Oczywiście, że tak.

P: Jakiego typu tekstur użyjecie w LA?
O: Użyjemy tylko niezbednych tekstur dla poziomów, które już teraz ważą około 1GB. Użyjemy też tekstur broni oraz niektórych tekstur NPC i potworów z wydań beta i to tyle. Gracz będzie mógł zadecydować i samemu wybrać ulubioną paczkę tekstur. Nie chcemy narzucać nikomu naszej woli (także podejmując tą decyzję oszczędzamy na wielkości moda).

P: Co z pogodą?
O: Użyjemy tekstur nieba ze starych buildów i nieużytych w SoC. Użytkownik będzie mógł wybrać pogodę podczas instalacji, lub w grze za pomocą komendy sv_setweather. Będzie kilka wersji. (2003,2004,SWO). Wersja z 2004 r. będzie używać statycznych tekstur. Wersja z 2004 będzie używać cylklu 24H. SWO będzie używać renderów DX9. To będzie specjalna wersja SWO stworzona dla LA.

P: Których tekstur broni użyjecie?
O: Użyjemy tych ze starych buildów i naszych własnych.

P: Co z rosyjską wersją LA?
O: Jeden z członków z naszego teamu jest z Ukrainy i zna rosyjski, :)) Zrobi wersję rosyjską przed wydaniem moda.

P: Co z grafiką?
O: Statyczne oświetlenie będzie rozszerzone, ale nie za bardzo. Dynamiczne nie będzie zmienione. Użyjemy pogody z SWO dla DX9. Dla DX8 użyjemy starych cyklów pogodowych.

P: Użyjecie Dead City z Alphy 1935?
O: Nie. Użyjemy własnej mapy, która była tworzona od kwietnia 2008 do września 2009. Wstawimy również trochę easter eggów. :)

P: Którą wersję Wysypiska zobaczymy w LA?
O: Użyjemy tej z Alphy 1935 jako wersji bazowej, ale musieliśmy poprawić jej geometrię i bugi oraz musieliśmy dodać trochę nowych rzeczy jak wraki pojazdów, więcej roślinności i wiele więcej.

P: Dodacie jakieś nowe mapy, których nigdy nie było w stalkerze?
O: Będzie jedna mapa niespodzianka, jeśli zdołamy ją zrobić.

P: Mapa Radar zawiera leśne obszary oraz góry przeróżnych śmieci?
O: Obydwa. Sprawdź nasze ostatnie obrazki (screeny) na stronie moddb.

P: Którą wersję Jantaru użyjecie?
O: Tą z alphy 1935 z wieloma zmianami. Poprawiona geometria, dodana woda, nowe rośliny, dodane bunkry i wiele więcej. :)

P: Co z Darkscape?
O: Jedna z naszych najlepszych map. Jest ogromna, może nawet za duża, ale silnik łatwo ją udźwignie. Właśnie ją wypełniamy. :) Zawiera wielką kopalnię, kilka wiosek, przystanek autobusowy i bardzo długie dorgi.

P: Power Plant jest dużą mapą, czy ją zmniejszyliście?
O: Jest jedną z największych lokacji z wieloma zmianami. Jesteśmy pewni, że gracze ją polubią.

P: Będziemy mogli dolączać do frakcji?
O: Nie mogę nic o tym powiedzieć. Dalej pracujemy nad fabułą.

P: Dodacie samochody?
O: Tak. Trzeba będzie kupić je u handlarzy. Zapomnij o losowo zrespawnowanych pojazdach w grze. Jest to raczej nierealistyczne. Jeśli byłby tam jakiś działający samochód, to bandyci by go szybko zabrali. :)

P: Dodacie paliwo do samochodów?
O: Tak. Dodaliśmy je bardzo dawno pracując nad Priboi Story.

P: Dodacie bazy frakcji?
O: Jesteśmy w trakcie. :) Wielu stalkerów będzie spać w starych budynkach… dolina mroku Zawierać bazę monolitu i bandytów. Nie mogę więcej powiedzieć. :)

P: Czy przywrócicie “trzęsienie” się broni w rękach jak w CS?
O: To niemożliwe bez edycji silnika. Ale kto wie…

P: Co z dźwiękami?
O: Użyjemy wiele niewykorzystanych i wyciętych dźwięków. Będą tworzyć oldschoolową atmosferę w świecie stalkera.

P: Co z menu głównym? Dodacie nowe?
O: Będzie takie jak w buildzie z 2005 roku ze zmianami, ale możesz zobaczyć je na naszym ostatnim wideo lub na moddb.com :)

P: Zmienicie celownik w broniach na okrągły z kropką w środku?
O: Tak. Ale jeśli ktoś nie będzie chciał go używać, zostawimy też standardowy.

Autorzy: The Witcher, caleb59, lukast_pl, xKoweKx (stalker.pl)
____________________________________________________________________

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.11.2009 o 13:14, Duddits napisał:

P: Czy użyjecie czegoś z CoP?
O: Może parę modeli, tekstur etc.

Ciekawe skąd mają stuff z CoP...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Możecie mi opwiedzieć wszystko ze spojlerami o fabule Cienia, jej rozwoju i zakończeniach ?
Jeżeli ktoś ma link do jakiejś stronki czy coś też będzie dobrze.
Prosiłbym również o rozwinięcie tematu Striełoka, ale nic nie piszcie z Czystego Nieba, bo właśnie zaczynam przechodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki link do wiki dobry - nie sądziłem że będzie tam tyle opisane. Co do zakończeń, to mimo że w grę grałem 1,5 roku temu to je pamiętam, tylko teraz w sumie już nie skąd się wzieły :D
mam tylko amnezję na rozwój fabuły
Czy dobrze pamiętam że

Spoiler

Striełok był naznaczonym i miał do wykonania misję samobójczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to tak do końca nie wiadomo -

Spoiler

za pierwszym razem jak znalazł się w okolicach elektrowni to złapali go żołnierze od Świadomości Z i wciągneli w ten projekt, pranie mózgu i te sprawy. Wysłali go z trupiarką do Zony, trafił ją piorun

i ... tak zaczyna się gra. :-P Więc w sumie można powiedzieć że masz rację chociaż im więcej niejasności tym ciekawsza gra. Heh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Zainstalowałem mod Oblivion Lost U.L.T.I.M.A.T.E. i przy próbie uruchomienia gry wyskakuje mi takie okienko. O co się rozchodzi? Gra z patchem 1.0004 i z poprawką do moda o tym samym numerku.

20091205175836

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2009 o 18:00, czops napisał:

...

Ciężko uruchomić ten mod na 1.0004. Z tego co pamiętam to jest druga lepsza wersja fixa pod 1.0004. Też miałem z tym problem i nie tylko ja. Najlepiej zainstaluj łatkę 1.0005 i wrzuć fixa pod tego patcha. Jak tak zrobiłem i gra śmiga elegancko. Btw, ten mod to mistrzostwo świata. Piękne tekstury, dużo nowych ciekawych itemów i zdecydowanie trudniejszy poziom rozgrywki. Daje kilka swoich screenów z tego moda.

20091205190312

20091205190318

20091205190322

20091205190326

20091205190330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.12.2009 o 19:03, Duddits napisał:

[...]

Przypadkowo znalazłem rozwiązanie. Usunąłem plik localization.ltx i śmiga aż miło. Jednak został mi jeszcze mały ,aczkolwiek denerwujący problem. Mianowicie wrzuciłem spolszczenie do standardowego OL i jeszcze polski dubbing wycięty z OLU. Ale teraz pojawia mi się takie coś (obrazek) jak gram i przechodzę obok rozmawiających npców czy choćby megafonu u powinności. Masz może pomysł co zrobić ,żeby to usunąć?

20091207160801

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaskonn- na minimum i na oswietleniu statycznych powinno jakosc chodzic,ale 1 g ramu ciut malo ,nie patrz co pisza na pudelku,tam te minimalne parametry to sa by tylko menu widzic i nic poza tym. dokup ramu w ogole do 2 g

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Right.

Więc nowy problem..

.. nie chcą się włączyć opcje. Klikam w menu na ikonkę Opcji ale się nie włączają. Z tego co pamiętam w opcjach ustawia się uruchamianie silnika pojazdu. No chyba, że bazowo już jakiś jest przypisany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować