Zaloguj się, aby obserwować  
Ajko

Baldur's Gate

4815 postów w tym temacie

Dnia 15.08.2006 o 23:52, Kaziu02 napisał:

Aha dysk Seagate pracuje w trybie DMA. Już kiedyś na nim grałem w BG1 i nie było takich problemów...

Możliwe, że ma on jakiś problem natury sprzętowej. Ja kiedyś miałem dysk 20GB Samsung i też miałem problemy z filmikami i po zmianie na Caviara wszelkie filmy zaczęły w BG chodzić jak ta lala. Bardzo prawdopodobne, ze to cache dysku. Ale wiem tylko tyle, ze to wina dysku, pomóc nie potrafie. Musisz podczas robienia odpoczynku jak najszybciej wciskać pauzę a te dłuższe filmiki, które obejrzeć trzeba wystarczy, że obejrzysz z głównego menu tylko kawałek i wyjdziesz to w czasie gry bedziesz mógł je już przerwać (nie jestem pewny czy wystarczy tylko kawałek, ale chyba tak).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z Wielką Księgą Niewiedzy. Moje ostatnie ogniwo - niejaki Q... imienia nie pomnę... przesiadujący w Spłonionej Syrenie, powiedział tylko, że Pani przestała śpiewać ( oprócz zwyczajowego "tak, koleżko?" ), natomiast nie dowiedziałam się nic na temat, komu sprzedał rzeczoną księgę :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zadanie jest trudne, ponieważ można je bardzo łatwo schrzanić. Podaje kolejść jak należy je wykonać. Możliwe, że coś przeoczyłeś.
1. Rozmawiamy z Shaellą pod namiotem.
2. Ponownie z nią rozmawiamy po tym jak wracamy z Candelkeep.
3. Hasdar rozmawia z nami dopiero po wykonaniu pkt.1 i 2.
4. Właściciel Pochyłej Latarni powie nam byśmy pogadali z Ouepastem.
5. Idziemy do Ouepasta (spłoniona Syrena) i rozmawiamy z nim. Rozmawia on z nami na temat księgi tylko wtedy gdy go zaczepimy po raz pierwszy, tzn. przec całą grę aż do tego momentu nie powinniśmy z nim rozmawiać. Najlepiej gadać z nim postacią z dużą charyzmą.
6. Uaktywnia się na mapie lokacja - Samotna Dolina.
7. W tejże Dolinie jest jaskinia a w niej złe potworki :) i Księga Niewiedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

1. Rozmawiamy z Shaellą pod namiotem.

Zrobione :D

Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

2. Ponownie z nią rozmawiamy po tym jak wracamy z Candelkeep.

Zrobione :D

Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

3. Hasdar rozmawia z nami dopiero po wykonaniu pkt.1 i 2.

Jako rzeczesz:D

Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

4. Właściciel Pochyłej Latarni powie nam byśmy pogadali z Ouepastem.

Tak właśnie :D

Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

5. Idziemy do Ouepasta (spłoniona Syrena) i rozmawiamy z nim. Rozmawia on z nami na temat księgi
tylko wtedy gdy go zaczepimy po raz pierwszy, tzn. przec całą grę aż do tego momentu nie powinniśmy
z nim rozmawiać. Najlepiej gadać z nim postacią z dużą charyzmą.


I tu prawdopodnie wtopiłam, bo pewnie rozmawiałam z nim za pierwszą bytnością w Spłonionej Syrenie, jako że taki nawyk paskudny mam - wszystkich zaczepiam :D

Dnia 16.08.2006 o 20:59, Vormulac napisał:

6. Uaktywnia się na mapie lokacja - Samotna Dolina.

A figa!... żeby nie powiedzieć d*** !! :(

Dzięki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam dosyć szczegółowe pytanka dotyczące wyświetlania się wiadomości walki w okienku wiadomości i nie tylko do speców od gry Baldur''s Gate 1 .Nie piszą mi o skutkach rzucenia czaru na przeciwniku,nie wspominając o członku drużyny (to ostatnie nie musi być,gdyrz sam do tego dochodze).Zresztą jak się zdobywa wiadomaści o przeciwniku (np. punkty życia itd.),szczególnie przed walką (może być i podczas niej) z układu chmur na niebie ?Co to znaczy czas "specjalny" działania czaru ? Nie pisze mi jaki jest czas opóźnienia różdżki zimna (nie ma go wcale?) i co to jest wogóle ten czas opóźnienia ? Jak można zbadać czy osoba (szczególnie sprzymierzeniec)znajduje się w zasięgu czaru (szczególne ofensywnego) przed jego rzuceniem,gdyż po niezbyt mnie już interesuje,jak to można zmierzyć,na kroki jak to ktoś napisał ? Nie pisze mi jak postać wykonała atak różdżką,ani potem że skończyła ture,chociaż te opcje są włączone,ani jaką przeciwnik wykonał kontr-akcje.Pisze mi autopauza przy czarze (podczas) zadającym mi kilka obrażeń z rzędu,a mimo to walka nie zatrzymuje się podczas tych obrażeń,choć nie zawsze.Zresztą wydaje mi się że te wiadomości wyświetlają się jak chcą [jak im pasuje ;) ] ,raz tak,raz tak.Jak rozpoznać ile ładunków ma różdżka ? Instrukcja opisuje mi historie krain,które przeszło więcej mnie interesują,natomiast instrukci gry jest przeszło więcej [gdybym nie grał wcześniej w "Wizardry8" (gdzie instrukcja jest świetna),to wątpie czy bym wiedział jak grać.Więcej grzechów narazie nie pamiętam ;-) Za wszystkie odpowiedzi na tak rozległy temat z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wow... Ale pytań...

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Nie piszą mi o skutkach rzucenia czaru na przeciwniku,nie
wspominając o członku drużyny (to ostatnie nie musi być,gdyrz sam do tego dochodze).

Bo też nie ma zbyt wielu informacji o efekcie rzuconego czaru. W okienku na dole pokazywana jest informacja o zadanych obrażeniach, rzutach obronnych (o ile włączyłeś taką opcję, bo domyślnie jest wyłączona) i tylko niektórych innych efektach, jak np. unieruchomienie. O ile pamiętam nie jest podawana informacja np. o uciszeniu przeciwnika, bo też nie bardzo masz to jak sprawdzić w czasie walki - wszak bitwa to nie klub dyskusyjny, więc jeśli ktoś milczy, to może po prostu koncentruje się na machaniu mieczem ;-)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Zresztą jak się zdobywa wiadomaści o przeciwniku (np. punkty życia itd.),szczególnie przed walką (może
być i podczas niej) z układu chmur na niebie?

Mogą być chmury, ale ja wolę z fusów. A poważnie to nie ma takiej możliwości. W BG II możesz otrzymać ogólną informację o stanie zdrowia przeciwnika - tzn. "pełnia zdrowia", "lekko ranny", "średnio ranny", itd. Ale to w drugiej części Baldurka. W "jedynce" nie ma takiej możliwości.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Co to znaczy czas "specjalny" działania czaru?

Różnie. Np. czar pozostaje aktywny do momentu, gdy ktoś go uaktywni (jak Eksplodująca czaszka) albo zaczyna działać niemal natychmiast i kontynuuje swoje działanie przez ilość rund zależną od poziomu rzucającego (np. Kwasowa strzała Melfa). Dokładniejsze opisy masz w instrukcji.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Nie pisze mi jaki jest czas opóźnienia różdżki zimna (nie ma go wcale?) i co to jest wogóle
ten czas opóźnienia?

Różdżki chyba nie mają czasu opóźnienia, ale nie jestem pewien.
Natomiast co do drugiego pytania, to opóźnienie określa w którym momencie rundy postać może daną bronią zaatakować. Wydaje mi się, że im mniejsze opóźnienie, tym wcześniej w rundzie można wyprowadzić cios.
Przykładowo: walczą ze sobą dwie postacie, jedna uzbrojona w krótki miecz, druga w miecz oburęczny (nikt nie mówił, że musi być sprawiedliwie ;P). Krótkim mieczem jest znacznie łatwiej uderzyć, w związku z tym ma on mniejsze opóźnienie od miecza dwuręcznego, którym trzeba jednak wziąć spory zamach (na który potrzeba troszkę czasu). Logiczne jest więc, że postać z krótkim mieczem zaatakuje jako pierwsza i to właśnie odzwierciedla opóźnienie podawane w parametrach broni.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Jak można zbadać czy osoba (szczególnie sprzymierzeniec)znajduje się
w zasięgu czaru (szczególne ofensywnego) przed jego rzuceniem,gdyż po niezbyt mnie już interesuje,jak
to można zmierzyć,na kroki jak to ktoś napisał ?

Obawiam się, że trzeba to robić "na oko".

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Nie pisze mi jak postać wykonała atak różdżką,ani
potem że skończyła ture,chociaż te opcje są włączone,ani jaką przeciwnik wykonał kontr-akcje.

Nie bardzo rozumiem... Chodzi Ci o to, że powinieneś mieć na dole w okienku informację o tym, że postać zaatakowała różdżką? Nie wydaje mi się, żeby takie rzeczy były tam wyświetlane. Kontrakcji jako takich w BG nie ma - są tylko ataki wykonywane niejako z własnej inicjatywy (tzn. nie ma czegoś takiego jak kontratak będący odpowiedzią na wyprowadzony przez postać cios).

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Pisze mi autopauza przy czarze (podczas) zadającym mi kilka obrażeń z rzędu,a mimo to walka nie zatrzymuje
się podczas tych obrażeń,choć nie zawsze.

Nie pamiętam dokładnie, ale w opcjach można włączyć autopauzę po rzuceniu czaru, czyli pauza jest włączana gdy mag lub kapłan skończy inkantację i uwolni energię zaklęcia - w tym momencie możesz mu wydać kolejne polecenie, bo już nie zakłócisz już rzucania tegoż czaru. Autopauza może również wlączać się gdy postać (Twoja! tj. z drużyny, a nie przeciwnik) otrzyma obrażenia. Tych opcji autopauzy jest trochę, ale nie pamiętam ich wszystkich bo prawdę mowiąc nigdy z nich nie korzystałem - wolę walkę w czasie rzeczywistym.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Jak rozpoznać ile ładunków ma różdżka ?

Ilość ładunków różdźki pozostaje chyba wielką niewiadomą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to może trochę uzupełnię wypowiedź kolegi :)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Mam dosyć szczegółowe pytanka dotyczące wyświetlania się wiadomości walki w okienku wiadomości
i nie tylko do speców od gry Baldur''s Gate 1 .Nie piszą mi o skutkach rzucenia czaru na przeciwniku,nie
wspominając o członku drużyny (to ostatnie nie musi być,gdyrz sam do tego dochodze).


A to dziwne, bo u mnie piszą :) Przykładowe komunikaty jakie wyświetlają się u mnie w oknie dialogowym po rzucaniu czarów:
"XXX - nieprzytomny"
"XXX - trucizna"
"XXX - zauroczenie"
"XXX - zamęt",
gdzie XXX to wróg lub postać z drużyny.
Z kolei jeśli postaci/stworowi powiedzie się rzut obronny pojawia się informacja:
"XXX - rzut obronny przeciw różdżkom/magii/śmierci/zionięciu etc.".
Tyle, że trzeba to wszystko dokładnie śledzić, bo taka jedna linijka potrafi dość szybko przemknąć niezauważona :)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Zresztą
jak się zdobywa wiadomaści o przeciwniku (np. punkty życia itd.),szczególnie przed walką (może
być i podczas niej) z układu chmur na niebie ?


Nie da się, trzeba po prostu wiedzieć, że jedne potworki są silniejsze od innych i wymagają odpowiednio dłuższego czasu na ubicie.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Co to znaczy czas "specjalny" działania czaru ?


To już wiesz :)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Nie pisze mi jaki jest czas opóźnienia różdżki zimna (nie ma go wcale?)


To też już wiesz - nie ma go wcale.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

i co to jest wogóle
ten czas opóźnienia ?


Czas opóźnienia jest to liczba z zakresu 1-10 odpowiadająca temu jaka część rundy walki, trwającej 6 sekund, zostanie wykorzystana na wykonanie danej czynności. Tzn. jeśli np. czar ma czas rzucania (czyli "opóźnienie") 5, to znaczy to, że na jego rzucenie zostanie wykorzystane 5/10 rundy, czyli połowa, czyli, jak łatwo policzyć, 3 sekundy rzeczywistego czasu. Trochę to skomplikowane, mam nadzieję, że coś zrozumiałeś ;)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Jak można zbadać czy osoba (szczególnie sprzymierzeniec)znajduje się
w zasięgu czaru (szczególne ofensywnego) przed jego rzuceniem,gdyż po niezbyt mnie już interesuje,jak
to można zmierzyć,na kroki jak to ktoś napisał ?


Ja to robię w ten sposób, że z doświadczenia z tą grą i jej podobnymi wiem "na oko" dość dokładnie jaki obszar obejmie rzucona Ognista Kula. Z kolei z treści czaru można odczytać, że obszar ten dla Kuli ma promień 6 metrów, mogę go więc porównać z obszarami działania innych czarów i oszacować o ile większy/mniejszy obszar zajmie dany czar.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Nie pisze mi jak postać wykonała atak różdżką,ani
potem że skończyła ture,chociaż te opcje są włączone,ani jaką przeciwnik wykonał kontr-akcje.Pisze
mi autopauza przy czarze (podczas) zadającym mi kilka obrażeń z rzędu,a mimo to walka nie zatrzymuje
się podczas tych obrażeń,choć nie zawsze.


Z tego co wiem nie można ustawić włączania autopauzy po ataku różdżką ani jakimkolwiek innym ataku magicznym w BG1, można to zrobić conajwyżej dla przypadku "Postać została zaatakowana/trafiona/zraniona/zabita" i jeszcze paru innych, w tym na koniec rundy walki. Więc trochę nie rozumiem co miałeś na myśli, bo z tych opcji, które są tam dostępne, działają wszystkie - wiem bo dawniej z niektórych z nich używałem.

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Zresztą wydaje mi się że te wiadomości wyświetlają
się jak chcą [jak im pasuje ;) ] ,raz tak,raz tak.


Wcale nie, jest w tym wszystkim pewna logika :)

Dnia 16.08.2006 o 21:36, zielony33 napisał:

Jak rozpoznać ile ładunków ma różdżka ? (...)


Można to zrobić tylko pośrednio zanosząc taką różdżkę do jakiegoś kupca i patrząc na ilość złota, jaką ten jest w stanie za nią dać.

Uff... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2006 o 23:10, SirKamil napisał:

Wie ktoś, gdzie się da kupić tą gre w Gdańsku?

Hmmm niestety w skepach juz jej raczej nie dostaniesz (chyba że bedziesz miał ogggrooomne szczęście), spóbuj na allegro lub w używkach na gram.pl :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2006 o 23:10, SirKamil napisał:

Wie ktoś, gdzie się da kupić tą gre w Gdańsku?



kup sobie ja w sklepie na www.gram.pl. ja tam kupowalem icewnd dale''a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.08.2006 o 23:14, boogie85 napisał:

Hmmm niestety w skepach juz jej raczej nie dostaniesz (chyba że bedziesz miał ogggrooomne szczęście),
spóbuj na allegro lub w używkach na gram.pl :D


To jest po proatu przegiecie. W tej cwili na allegro sa wystawione 2 egzemplarze pierwszej czesci Baldur''s Gate. Jedna kosztuje 33,00 PLN a druga 20,50 PLN a do konca jeszcze odpowiednio 2 i 3 dni. CDP zrobcie cos z tym, uzywka drozsza od ceny ze sklepu. Mnie prawde mowiac to zwisa, bo kupilem BG zaraz jak sie ukazal w Nowej eXtra Klasyce, ale jak widac jest sporo osob, ktore z checia by sie w ta gre zaopatrzyly.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2006 o 09:49, Klimos napisał:

> Hmmm niestety w skepach juz jej raczej nie dostaniesz (chyba że bedziesz miał ogggrooomne
szczęście),
> spóbuj na allegro lub w używkach na gram.pl :D

To jest po proatu przegiecie. W tej cwili na allegro sa wystawione 2 egzemplarze pierwszej
czesci Baldur''s Gate. Jedna kosztuje 33,00 PLN a druga 20,50 PLN a do konca jeszcze odpowiednio
2 i 3 dni. CDP zrobcie cos z tym, uzywka drozsza od ceny ze sklepu. Mnie prawde mowiac to zwisa,
bo kupilem BG zaraz jak sie ukazal w Nowej eXtra Klasyce, ale jak widac jest sporo osob, ktore
z checia by sie w ta gre zaopatrzyly.

Podaj linka bo znalazłem tylko wersje ekskluzywne i wcale mnie nie dziwią takie ceny. Ludzie dawali za to majątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to nie bedzie naruszenie regulaminu, a juz raz degrada dostalem, co prawda od kNOTa, ale z Przodownikiem za dlugo juz sie mecze, zeby teraz -1 bylo. Napisz do mnie na GG (podpis).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.08.2006 o 10:20, Klimos napisał:

Nie wiem czy to nie bedzie naruszenie regulaminu, a juz raz degrada dostalem, co prawda od
kNOTa, ale z Przodownikiem za dlugo juz sie mecze, zeby teraz -1 bylo. Napisz do mnie na GG
(podpis).

To popołudniem bo teraz jestem na praktykach :D i tutaj mam sieć z wyłączonym p2p :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w GBI można obejść problem max punktówdoświadczenia ? Grałem,ale postacie przestały mi awansować. Do BG II widziałem modzika, ale do I nie? Wie ktoś czy taki istnieje i gdzie można go zdobyć ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.08.2006 o 14:29, Vormulac napisał:

Zainstaluj sobie moda NTotSC - North Tales of the Sword Coast.

Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Wszystkie smaczki NTotSC można odkryć jedynie gdy gra się z dodatkiem od początku. Dodatkowo zwieksza on trudność gry, a zakładam, że nasz kolega nie jest doświadczonym balduromaniakiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować