Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z Command & Conquer 3: Wojny o tyberium - dzień trzeci

29 postów w tym temacie

Lucas the Great

Pora wyjaśnić, dlaczego świat w C&C 3 wygląda tak, a nie inaczej. Aby to wyklarować, Szary Płaszcz sięga ponownie do historii, choć nie tak zamierzchłej, jak w dniu pierwszym. Prosimy zapiąć pasy, wehikuł czasu zaczyna odliczanie: 2007, 2006... 2000, 1999 - stop! To tu, czas na zwiedzanie...

Przeczytaj cały tekst "Tydzień z Command & Conquer 3: Wojny o tyberium - dzień trzeci" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Całkiem dobry tekst, niezłe podsumowanie Tiberian Sun. Pierwszy screen na 1 stronie pochodzi jednak z wersji przedpremierowej Tiberian Sun. NOD nie miało w finalnej wersji tych ciężkich czołgów. Mieli za to tick tank - czołg, który mógł się okopać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tak Tiberian Sun to było coś. Świetne filmy, klimatyczna muzyka i ciekawe misje. Nadal pamiętam ostatnie zadanie Nod''u i szaleńczy wyścig z czasem. Szkoda, ze premierówka nie działa ma moim XP ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 16:17, Mroku21 napisał:

Oj tak Tiberian Sun to było coś. Świetne filmy, klimatyczna muzyka i ciekawe misje. Nadal pamiętam
ostatnie zadanie Nod''u i szaleńczy wyścig z czasem. Szkoda, ze premierówka nie działa ma moim
XP ;/

Premierowa może nie, ale wersja z First Decade na pewno. W sumie ciekawie kampania NOD się zakończyła i wydaje się, że pewne wydarzenia z niej również były kanoniczne. Np. to końcowe wystrzelenie ładunku atomowego wypełnionego tyberium, które pokryło sporą część planety. Konsekwencją tego wydają się być czerwone strefy w części trzeciej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czedwik, jesteś niestety w błędzie, kampanie Nod i GDI z TS''a nie zazębiały się całkowicie. To znaczy zazębiały się, ale ich zakończenia stanowiły w zasadzie "co by było gdyby" o zwycięstwie GDI i Nod. W pierwszym wypadku Kane "ginie" a Tratos opracowuje lekarstwo na mutację tiberium (FS pokazuje, że i tak ono nie działa), Kampania Nod kończy się wystrzeleniem, z braku lepszego słowa, głowicy terraformującej całą Ziemię (Wprawne oko zauważy, że Kane w momencie wystrzelenia dziwnie "znika"). Czerwone strefy z części trzeciej, a raczej nową odmianę tiberium możemy odszukać gdzie indziej - kampania GDI gdy Nod po raz pierwszy używa pocisków chemicznych nad Europą. Salomon mówi że zamieniają wszystko w czyste, toksyczne tiberium, zupełnie jak nowa, krystaliczna forma).
Każda kolejna część opowiada historię z perspektywy zwycięstwa GDI, (Świątynia w Sarajevie, śmierć Kane''a, działo jonowe i jego przejęcie przez Nod w celu uniknięcia błędów przeszłości itd.) wyjątkiem jest Firestorm, tam obie historie były idealnie spójne i na pewno nie mogły być kontynuacją kampanii Nod - chociażby Filadelfia ciągle istniała.

Tak - przeszedłem całą serię po kilka razy i przerywniki mam zapisane w osobistych archiwach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niektóre wersje lub ich część można przyjąć za obowiązujące. Zresztą to nie zostało do końca jasno potwierdzone, więc można to również uznać za pewne niekonsekwencje (tak jak np. wiele niespójność w RA1).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 16:20, Czedwik napisał:

W sumie ciekawie kampania NOD się
zakończyła i wydaje się, że pewne wydarzenia z niej również były kanoniczne. Np. to końcowe
wystrzelenie ładunku atomowego wypełnionego tyberium, które pokryło sporą część planety. Konsekwencją
tego wydają się być czerwone strefy w części trzeciej...

Zakończenie kampanii NOD w TS oznacza koniec ludzkości. Filmik był rewelacyjny, do dziś pamiętam przemowę Kane''a - krzyk "Pokój", a z tyłu jadącą artlerię i lecące śmigłowce bojowe :) Czerwone strefy istniały już w Firestormie, teren całkowicie "porośnięty" Tiberium, z niewielkimi przestreniami na rozbudowę baz. Nie mogę przeboleć że TW nie będzie Tytanów :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 16:17, Mroku21 napisał:

Szkoda, ze premierówka nie działa ma moim XP ;/


Spróbuj w skrócie ustawić "zgodność z..." ''98 albo 2000. U mnie nie chciał działać RA 2, a skoro to podobno te same silniki, to może coś pomoże. Mnie w każdym razie umożliwiło odpalenie RA 2 :) A przedtem nie chciał działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 17:35, Corporal napisał:

Zakończenie kampanii NOD w TS oznacza koniec ludzkości. Filmik był rewelacyjny, do dziś pamiętam
przemowę Kane''a - krzyk "Pokój", a z tyłu jadącą artlerię i lecące śmigłowce bojowe :) Czerwone
strefy istniały już w Firestormie, teren całkowicie "porośnięty" Tiberium, z niewielkimi przestreniami
na rozbudowę baz. Nie mogę przeboleć że TW nie będzie Tytanów :(

Możliwe, ale nie wiemy co by było dalej... Tak czy inaczej Kane "ginie", a powraca dzięki CABALowi (prawdopodobnie). Zawróć uwagę, że Firestorm dział już się po TS. A brak Tytanów twórcy wytłumaczyli tym, że okazały się niezbyt przydatne w walce i bardzo kosztowne. Technologii od Tytanów użyto do zbudowania kolejne wersji Juggernauta, tak więc nie wszystko stracone ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 17:38, Czedwik napisał:

Możliwe, ale nie wiemy co by było dalej... Tak czy inaczej Kane "ginie", a powraca dzięki CABALowi
(prawdopodobnie). Zawróć uwagę, że Firestorm dział już się po TS. A brak Tytanów twórcy wytłumaczyli
tym, że okazały się niezbyt przydatne w walce i bardzo kosztowne. Technologii od Tytanów użyto
do zbudowania kolejne wersji Juggernauta, tak więc nie wszystko stracone ;)

Juggernaut w Firestormie nie sprawdził się w walce z dywizjami pancernymi, to była jednostka służąca tylko do niszczenia baz. Tytan był oznaką potęgi GDI! Budził respekt :) A teraz go nie ma, ale będzie Mammoth :))))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 28.03.2007 o 18:11, Corporal napisał:

Juggernaut w Firestormie nie sprawdził się w walce z dywizjami pancernymi, to była jednostka
służąca tylko do niszczenia baz. Tytan był oznaką potęgi GDI! Budził respekt :) A teraz go
nie ma, ale będzie Mammoth :))))

Podwozie w nowej wersji jest od Tytana. Przeczytaj artykuł o technologii na oficjalnej stronie. Wiem dobrze, że to była artyleria. Tu chodziło o coś innego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lol - po przeczytaniu tego tekstu sam się zamotałem w końcu w fabule C&C Tyberium :|
No i teraz czekać na tę grę - ale mam problem. Nikt ani ja ani ni rodzina nie będzie mogła odebrać paczki w piątek ;p
Więc wolałbym, żeby to jakoś doszło na poniedziałek ;\

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, szkoda Tytanów, po premierze TS''a ludzie kręcili nosem, że powstał kolejny "kosmiczny", futurystyczny RTS. Ale okazało się, że to było to i się świetnie obroniło. Z tego powodu mam parę obiekcji co do C&C 3, ale w gruncie rzeczy pogodzono to co było najlepsze w obu poprzednich produkcjach z gałęzi Tiberium (Jednak mamut Mk3 jest bardziej urokliwy aniżeli wariacja na temat AT-AT''a, nie ? :) )

Już w piątek - KANE LIVES!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, szkoda Tytanów, po premierze TS''a ludzie kręcili nosem, że powstał kolejny "kosmiczny", futurystyczny RTS. Ale okazało się, że to było to i się świetnie obroniło. Z tego powodu mam parę obiekcji co do C&C 3, ale w gruncie rzeczy pogodzono to co było najlepsze w obu poprzednich produkcjach z gałęzi Tiberium (Jednak mamut Mk3 jest bardziej urokliwy aniżeli wariacja na temat AT-AT''a, nie ? :) )

Już w piątek - KANE LIVES!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować