Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Gry dla Windows na Macintoshach

53 postów w tym temacie

Dnia 09.06.2007 o 13:00, Godfater napisał:

> > Zakazany owoc (gry) na maku? :)
> > Noo, to już nie mam nic przeciw by "w przyszłości" zaopatrzyć się w jabłuszko zamiast

> piecyka
> > :D
> Ja mam nawet bardzo dużo - cena.
Dlatego te plany dotyczą "przyszłości" mniej lub bardziej odległej ;]

Niezależnie jaka to będzie przyszłość to za pieniądze za które kupiłbym słabego maca kupię wypasione komponenty do kosmicznego PC-ta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemu by nie było, gdyby tylko twórcy gier zechcieli już w trakcie pisania gry pomyśleć o tym aby ją zportować na Linuxa i MACa . Problemem nie jest już sprzęt , bo jest on praktycznie zunifikowany , a OpenGL i OpenAL dostępne są dla wszystkich systemów.
Ciekawe ile ludzi pozostało by przy Windowsach gdyby wszystkie nowe tytuły były dostępne w chwili premiery zarówno dla Windowsa , Linuxa i Maca ?

PS.
A pamiętacie że port NWN dla Linuxa był szybszy niż orginał dla Windowsa :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Był szybszy ponieważ był na OpenGL, który może i ma duże możliwości, ale jest troszkę gorszy od DirectX, przez co i szybciej działa. Taka jest prawda, co do cen komputerów Apple - wcale nie są drogie, kupując FIRMOWY PC zapłacilibyśmy bardzo podobne pieniądze. Nie można porównywać cen firmowego sprzętu do składaka, na którym w dodatku można oszczędzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jest to ciekawa wiadomość, chociaż to, że "Mac staje się podobny do PC" nie koniecznie nakłania mnie do zakupu Mac''a. No bo skoro mam PC to po co mi coś co jest prawie takie jak PC.
Ale może zwiększy się teraz popularność komputerów firmy Apple.
Chociaż wieksza liczba urzytkowników to niestety wieksza liczba wirusów i potencjalnie większe zagrożenie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo już dobrego o Maćkach słyszałem, a ta wiadomość należy do czołówki spośród najlepszych. Mac z grami na PC to już będzie ziszczone marzenie. Oczywiście fajnie byłoby usłyszeć o obniżeniu cen tych komputerów, ale bez przesady - za jakość się płaci. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka uwag:
Po pierwsze: dokladnie taka sama funkcjonalnosc, jak Parallels, oferuje DARMOWA beta programu VMWARE FUSION.
Po drugie: Program Parallels obsluguje DirectX w wersji 8.1 ORAZ gry, ktore maja wbudowana obsluge OpenGL (czyli np. Doom 3, Prey itd.).
Po trzecie: Wiekszosc z gier z listy podanej w komentarzach ma swoje wersje makowe, ktore chodza zdecydowanie plynniej, niz jakiekolwiek ich odpowieniki odpalane na maszynie wirtualnej.
Po czwarte: Kupujac gre pecetowa, czesto mozemy ja bez wiekszego wysilku przerobic na wersje makowa (wystarczy np. demo gry na Mac OS X).
Po piate: Wiekszosc wspolczesnych gier NIGDY nie uruchomi sie na Maku Mini (z oczywistych wzgledow), wiec podpis pod zdjeciem jest conajmniej mylacy.

Wniosek: Nalezy oczywiscie cieszyc sie z tego, ze udaje sie odpalac gry windowsowe na makowej maszynie wirtualnej, ale ruchem o wiele bardziej pozadanym byloby po prostu wydawanie tych gier w wersjach na system Mac OS X (dzieki aplikacji Cider, bedacej pochodna Cedegi, byc moze wkrotce stanie sie to o wiele prostsze).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ceny Mac''ow nota bene już spadły.
Wysokie ceny są wynikiem osobnej polityki finansowej firmy Apple dla USA i Europy.
W USA komputery te są cenowo porównywalne z markowymi PCtami (np. z Dellem).
W ciągu 2006 roku ceny Mac''ów w Europie odczuwalnie obniżyły się i są zależne od siły waluty w danym kraju (relacja złotówka/euro). Na tę chwilę w Polsce zakup Maca jest bardzo opłacalny, wyraźnie tańszy jest tylko w Wielkiej Brytanii, a w Czechach np. sporo droższy.
Niedługo zacznie się wyprzedaż MacBook''ów Pro (związana z jeg updatem), nieco później iMac''ów więc można będzie je kupić taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.06.2007 o 12:26, Benitokks napisał:

Nie trzeba już kupować Maca żeby móc korzystać z Mac OS X. Na necie można już znaleźć odpowiednio
zmodyfikowaną wersję tego OS`a działającą w pełni sprawnie na PC. Stało się to możliwe właśnie
przez przejście Apple na x86. Jedyne wymagania aby Mac OS X odpalić na PC to procek z SSE 2
lub SSE 3, czyli minimum Athlon 64 lub Pentium IV.



Niestety nie jest to takie proste. Wiele z PCtowych peryferii jest niekompatybilnych z Tigerem. Klawiatura i mysz muszą być na USB, wiele kart sieciowych ma problemy. Obecne grafiki posiadają więcej niż 256 Ramu - co dla systemu jest niewykrywalne, XFI nie posiada sterowników a z "wbudowanymi" w płytę dźwiękówkami również są problemy - jednakże OS X można odpalić nawet z błędami (brak dźwięku, rozdziałka 1024) ale to nie gwarantuje satysfakcjonującej pracy. Dodam jeszcze, że nie ma narazie sterowników dla kilku modemów popularnych na rynku polskim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jednoznacznie stwierdzam, ze jak narazie nie ma co sie nastawiac na MAC-i oraz gry na nie poniewaz sa za slabe !! Porownanie ?? W domu mam komputer dual core 512 mb ram 256 karta grafiki. Aktualnie jestem w stanach i pracuje wlasnie na najnowszym MAC-u z takimi samymi parametrami. MAC to ze sie tak wyraze "szmelc" malo wydajny, scina nawet gierki we flashu ^^. Komputery "jabluszka" to wciaz rozwiazanie dla uzytkownikow, ktorzy nie zamierzaja bawic sie w grafike, gry komputerowe itp. Pomimo intelowskiego dual core''a Tiger pracuje wolno, czesto sie zacina. Moim zdaniem to komputery odleglej przyszlosci i jak narazie nie polecilbym ich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować