Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

DX10? "Meh" - twierdzi jeden z twórców Bioshocka.

81 postów w tym temacie

Nie mam zamiaru inwestować ani w najnowsze karty graficzne obsługujące DX 10, ani w Windowsa Viste (że o nowym sprzęcie nie wspomnę). Czemu? Jest ogrom starszych gier, które nie raz przewyższają grywalnością te wszystkie nowe "megahity". Jak mi się skończą gry, które chodzą na moim komputerze (a chyba ich jeszcze trochę zostało ;)), to dopiero się zastanowię nad zakupem nowego komputera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak można to ująć-DX10 to jedno wielkie oszustwo, po to by wyciągnąć kasę. Chociaż nie mam jeszcze żadnej karty z DX10 to widać że nie warte jest to zachodu. MS to jedno wielkie kłamstwo, skoro można osiągnąć takie same efekty na DX9 jak DX10 w Crysisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież nie ma jeszcze żadnej gry czysto przeznaczonej dla "DX 10 only". Twórcy nie będą przecież zawężać kręgu odbiorców, a dodatkowo obecne karty graficzne nie oferują mocy do pociągnięcia DX 10 w pełnej krasie. Żeby 8800 Ultra "wymiękał" w Crysis... :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DX10 to nie taki niewypał, pewnie wyprze Dx9, ale kiedy? Za 5-10 lat? Niech MS lepiej zrobi konwersję na starsze systemy, bo na tym wył zyska. I co komo Vista, jak XP daje radę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm zanim DX10 zacznie w pelni dzialac na rynku minie kupe czasu niepotrafią jeszcze twozyc gier na niego ale juz prubója a mozna wiele zdzialac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DX10 = ściema marketingowa i jedyny powód dla typowego Kowalskiego aby kupić vistę...
Właśnie dlatego MS bedzie probował go promować ;/
95% efektów które są niby zarezerwowane dla dx10 bez problemu jest emulowane na dx9... mniejszym kosztem sprzętowym ... Crysis jest tego dobrym przykładem (gra robiona całkowicie pod dx10 wdg. twórców) po malej modyfikacji autoexec-a gry odpalamy w dx9 a efekty mamy z dx10 ... sam sprawdzałem i porównywałem je z vistowym dx10 -> różnicy nie zauważyłem
Śmieszna sprawa jest również z (MICROSOFTOWYM) Gears of War... maxymalne detale można odpalić tylko na dx10 ... kwestia,że tym detalem zarezerwowanym dla dx10 jest antyaliasing , dostępnym przez ostatnie pare ładnych lat na dx9 ...
Najprawdopodobniej paru utalentowanych programistów w niedalekiej przyszłości znajdzie sposob na emulację dx10 na xp (pare prób już było) i vista zniknie ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.11.2007 o 01:52, lothar-mb napisał:

Żaden argument. To tak jakbyś napisał "trzeba zainstalować Vistę bo tak M$ pragnie" :P


1. Jak sam niżej napisałeś to zależy od posiadanych kopi Visty czyli od ludu. Myślę, że tu nie chodzi o to jak to chodzi tylko o ceny. Gdyby to było tanie ludzie by kupili to jak świeże bułeczki (z przed 2 tygodni :D)

Dnia 22.11.2007 o 01:52, lothar-mb napisał:

Równie dobrze producenci mogą nadal wypuszczać gry na DX9, który jest sprawdzony ( i którego
programowanie mają opanowane) i co potwierdzają fakty - nie chcą zmieniać tego stanu rzeczy
:)


2. Gdyby nie chcieli to od początku pojawienia się DX10 nie używali by go, a za czym idzie na grach nie było by wymagań zalecanych zgodnych z DX10 :)

@Olamagato

Dnia 22.11.2007 o 01:52, lothar-mb napisał:

Jeszcze trochę takich akcji, a MS będzie zmuszony do wydania DX10 na XP. ;)


A nie planują wydać SP3 pod XP z dx9 coś tam, który ma być takim DX10 na xp?

@Yemeth
Crysis nie był robiony 100% pod dx10 i nie chce mi się wierzyć, że tak mówili twórcy (może jakiś link do wypowiedzi?), biorąc pod uwagę, że kiedy mowa była o tworzeniu gry nikt jeszcze nie wiedział co to jest DX10 a na rynku zaczynała wychodzić seria 7 GFów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do komentarzy na temat efektów z Dx 10 w Crysisie pod XP to nie jestem tego taki pewien. Ostatnio odpaliłem sobie na Very High Crysisa pod Windows XP i zwróciłem uwagę na dość dużą ilość przekłamań graficznych. Może na Viscie z Dx 10 ich nie ma? ( Przeszedłem całą grę na tych ustawieniach... I spokojnie można sobie pograć na zadowalającej płynności na Very High i rozdziałce 1400x900 mam 8800GTX jakby co... ) Mimo tych paru przekłamań i tak działa to perfekcyjnie. Przekłamania pojawiają się dość rzadko, więc coś czuje, że gdyby bardziej skupiono aktualizacje pod Dx9 spokojnie dałoby się uzyskać te wszystkie efekty w tym środowisku. Dodam też, że i tak Crysis rządzi i zagrać w niego trzeba ;)

PS. Ja sam średnio patrzę, na Dx 10. Ale nie ukrywam, ze do Visty się przekonuje powolutku jako do samego systemu. Na komputerach z powyżej 2GB ramu i dwurdzeniowymi prockami lepszym wyborem jest Vista 64bit... szybciej chodzi sam system na takiej konfiguracji niż Xp... A samymi grami człowiek nie żyje. Vista jest wygodna i miła dla oka, wiec i tak zastanawiałbym sie nad kupnem, nawet gdyby nie miała Dx10... A spadek wydajności w grach tak duży nie jest jakieś kilka procent, a wielu grach jest nawet większa wydajność na 64bit. Większość negatywnych opinii o Viscie pod tym względem to tylko mity. )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2007 o 11:16, Madoxx napisał:

2. Gdyby nie chcieli to od początku pojawienia się DX10 nie używali by go, a za czym idzie
na grach nie było by wymagań zalecanych zgodnych z DX10 :)


no ale wszystkie gry wykorzystujące DX10 można odpalić z powodzeniem pod systemami ze starszym DX-em :) (choćby taki Crysis) więc takiej "gorączki" nowego DirectXa na razie nie widać :P.
Jeszce sporo wody upłynie w Wiśle zanim będziemy musieli całkiem przerzucić się na "dziesiątkę" :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DX10 Jest w zasadzie zupełnie niepotrzebny, nic nie wnosi a nie 95 tylko 100procent efektów da się uzyskać pod dx9
Na Viste szkoda pieniędzy bo też niczego konkretnego nie wnosi jest równie marnym systemem jak wszystkie potworki firmy MS.
Wersje 64 bitowe i tak wszystkich nas czekają z racji nie obsługiwania przez 32 bitowe wersje większej ilości pamięci niż 3.5 GB
Czekam na system w którym w końcu będę miał wpływ na coś więcej niż rozdzielczość ekranu i rodzaj tła na chwilę obecną wszystkie systemy operacyjne na rynku są niezwykle siermiężne i prymitywne. Do tego optymalizacja kodu jest mitem i twórcy tych systemów powinni kupić sobie jakiś 8 bitowy komputer i pooglądać trochę dem zanim ponownie wezmą się za pisanie oprogramowania. Podobnie jest z twórcami gier komputerowych. Lenistwo i bylejakierstwo wychodzi jak słoma z butów. Przykładem może być np. nasz rodzimy Wiedźmin którego sklecenie
bo działaniem poprawnym nazwać tego nie można kontrastuje z Bioshok tak że aż w oczy kole. Tak więc sama praca wykonana przez pana Martina Slatera świadczy o tym że wie co mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.11.2007 o 12:37, lothar-mb napisał:

no ale wszystkie gry wykorzystujące DX10 można odpalić z powodzeniem pod systemami ze starszym
DX-em :) (choćby taki Crysis) więc takiej "gorączki" nowego DirectXa na razie nie widać :P.
Jeszce sporo wody upłynie w Wiśle zanim będziemy musieli całkiem przerzucić się na "dziesiątkę"
:D


Co prawda to prawda, ale nie zmienia to faktu, że (może z małym przekonaniem, ale jednak) chcą prędzej czy później go wprowadzić :)) i wątpię, czy to będzie takie długie oczekiwanie :P myślę też, że nie tyle co na dx10, a na Viste ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować