Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

O sztucznej inteligencji w grze Far Cry 2

24 postów w tym temacie

No nie wiem... ja tam przeszedłem FarCry''a i nie byłem aż tak zachwycony AI. Oczywiście, nie była zła, ale nie można mówić że wymuszała na mnie jakąś strategię.. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pepsi

Dominic Guay z Ubisoftu w jednym z ostatnich wywiadów zachwalał możliwości sztucznej inteligencji, jakie zaprezentuje gra Far Cry 2. Apetyty zaostrzone, a przecież już poprzednik (produkowany jeszcze przez studio Crytek) zawiesił poprzeczkę niezwykle wysoko.

Przeczytaj cały tekst "O sztucznej inteligencji w grze Far Cry 2" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diabel tkwi w szczegolach, a takie smaczki jak SI chowajaca sie w czasie deszczu pod dach doda rozgrywce calkiem nowy wymiar. Far Cry zmusil mnie do wysilenia szarej masy spod czupryny, miejmy nadzieje, ze tutaj bedzie jeszcze lepiej. Nie moge sie juz doczekac tej gry... jak dla mnie premiery roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie widze w tym nic innowacyjnego. Juz w tak starych grach jak Gothic I bylo cos takiego jak cykl dnia - w nocy NPCe spali, w dzien mieli rozne swoje zajecia - to normalne skrypty nie sztuczna inteligencja. Reagowanie na pogode w postaci chowania sie przed deszczem zaprezentowal np Wiedzmin i pewnie wsrod starszych gier tez by sie cos znalazlo. "Nieoskryptowane" zachowanie to raczej "chłyt marketingowy" bo bez skryptow sie nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze nie zepsuja doskonałej gry jakimis niedopracowanymi elementami sf i debilnymi mutantami tak jak to było w czesci pierwszej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.01.2008 o 10:04, przemek-lc napisał:

Nie widze w tym nic innowacyjnego. Juz w tak starych grach jak Gothic I bylo cos takiego jak
cykl dnia - w nocy NPCe spali, w dzien mieli rozne swoje zajecia - to normalne skrypty nie
sztuczna inteligencja. Reagowanie na pogode w postaci chowania sie przed deszczem zaprezentowal
np Wiedzmin i pewnie wsrod starszych gier tez by sie cos znalazlo. "Nieoskryptowane" zachowanie
to raczej "chłyt marketingowy" bo bez skryptow sie nie da.


nic dziwnego bo Gothic to RPG, a w shooterach czegos takiego jeszcze nie bylo, i jesli brać pod uwagę tylko shootery to jest to innowacyjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

autor nie wspomniał o współpracy jednostek przeciwnika: np. jak jeden zostanie postrzelony, gdy walka ustanie podbiega do niego sanitariusz i zabiera go do najbliższego szpitala polowego/ambulatorium. podczas walki postrzelony pada na ziemie i udaje trupa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego, żeby nie było takich sytuacji, że zaczyna padać deszcz i wszyscy żołnierze nagle się chowają, zapada zmrok to np co 10 sec każdy przysypia na 30 sec a później się budzi, patrzy w lewo i w prawo i robi 10 kroków w przód.

Niestety dość często widać w grach takie automatyczne zachowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"... ma własne życie i osobiste potrzeby,..." czyli co, załatwiam jakiegoś najemnika a w jego kieszeni znajduję jego zdjęcie z żoną i córeczką/ synem?

Nie ma chyba czegoś takiego w FPSach jak "nieoskryptowana sztuczna inteligencja", bardziej by pasowało ''''cholernie dużo skryptów że aż...".

Cykl dnia i nocy w FPSie? Potrzeby w postaci snu? Gdyby to robiono pod skrzydłem EA to na 90% wtedy przeciwnicy zasypialiby w środku walki:) Tak samo jak z deszczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydaję mi się że nie sposób spełnić wszystkich zależności, od sytuacji w których npc będzie się znajdował. Z pewnością będzie sporo luk, zapewne zostaną one zastąpione poprzednim systemem.
Ciekawe czy FarCry2 będzie zagrożeniem dla mocarnego Crysisa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na każdą grę FPS mam ten sam sposób czyli wchodzę do pomieszczenie staje obok drzwi i wybijam nieświadomych durniów, którzy nawet sie nie obracają .To samo było w pierwszym Far Cry nie sądze by było cos poprawione w drugiej części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.01.2008 o 12:26, YahooPL napisał:

Na każdą grę FPS mam ten sam sposób czyli wchodzę do pomieszczenie staje obok drzwi i wybijam
nieświadomych durniów, którzy nawet sie nie obracają .To samo było w pierwszym Far Cry nie
sądze by było cos poprawione w drugiej części.


W każdym FPS ma być super inteligencja przeciwników itp. itd. i każdą taką grę przechodzę w podobny sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na tym obrazku to na razie sztuczna inteligencja w strzelaniu nie jest na wysokim poziomie.
Najemnicy strzelają do "ciebie" nie kryjąc się za żadnymi rzeczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SI jak SI, może i dobre, ale wymagania będą zapewne OGROMNE....
Far Cry 2 has also been delayed because it was terrible. The game does not look like NEAR what has been shown. Even with the best PC available to the developers, the game just does not match what has been shown so far. Far Cry 2 is both bad and requires one hell of a machine (PC) to run. Surfer Girl
Bym się nie dziwił, gdyby to było może i Crysis razy dwa.......
Na dodatek to co mamy jak na razie ze screenów, to może być fake....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... mam nadzieję że sztuczna inteligencja i grywalność o wiele się nie zmienią, co do grafiki, weźcie nie róbcie tylko następnego Crysisa, bo szlag mnie trafi. Grafika to pikuś w porównaniu to AI i grywalności!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O sztuczną inteligencję nie ma się co martwić :)
Pierwsza część Far Cry była doskonałym shoterem, głównie za sprawą świetnej oprawy graficznej oraz bardzo wciągającej fabuły. Rzeczywiście, sztuczna inteligencja stała tu na wysokim poziomie. W Far Cry 2 też tak będzie na pewno, w końcu Ubisoft radzi sobie z każdym trudem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Far cry''em nie byłem straasznie zachwycony ale gra ogólnie była świetna... Widziałem bodajże kalosza... zwykłego gumofilca (w grze oczywiscie) i niespecjalnie chciało mi się wierzyć w realistyczność tej gry... strzeliłem w owego gumofilca a ten odleciał ;p.... nie no fajne ale żeby nie było offtopu to far cry 2 ma wielkie szanse... jego starszy brat bądź ojciec jak kto woli dał mu gigantyczną reklamę AI było całkiem dobrze a myślę że tych ludzi stać na coś takiego ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować