Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

id Software kończy z pierwszeństwem pecetów - czy ktoś ma chusteczkę?

109 postów w tym temacie

To już kolejne, po Crytek''u studio, które zaczyna myśleć multiplatformowo. Oczywiście nikt im tego nie zabrania, ale lepiej, żeby nie wpłynęło to ujemnie na jakość gier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kasa musi płynąć....

Nie zapominajcie o tym że gry na zachodzie są tańsze (konsole), poza tym zarobki czyli siła nabywacza - kilka razy wieksza niż u nas... No i piractwo. Dużo większe jest na PC niż na konsolach. Carmack ma rację że gra napisana na takiego np.X360 będzie chodzić u wszystkich posiadaczy tej konsoli jednakowo. Gra napisana na PC-ta będzie chodzić tylko u części (niewielkiej?) posiadaczy komputerów. Część graczy, ze słabszym sprzętem nie kupi gry, tylko ją spiraci ("bo u mnie i tak nie będzie chodzić, po co mam płacić za coś co uruchomię tylko w najniższych detalach, albo wcale") lub poprostu się nią nie zainteresuje własnie ze względu na wymagania.
Poza tym nie oszukujmy się, cena konsoli niejednokrotnie jest niższa niż koszt modernizacji/wymiany samej karty graficznej. Myślę że potrwa parę lat, zanim PC wróci na tron. Sam coraz częściej zastanawiam się nad konsolą, koszt wymiany/modernizacji (kolejnej) nie jest chyba wart nadchodzących gier i tego co oferują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 14:57, Vojtas napisał:

Po trzecie - jeśli faktycznie jest/będzie im tak źle, to niech zrezygnują z robienia
gier na PC. To miejsce długo puste nie pozostanie. Nie oni, to będą robić inni. W wieloosobowych
teamach nikt nie jest niezastąpiony.


Nie będą. Już mają taką okazję, ale jakoś nie widać żeby ktoś się za to brał. KASA panowie, kasa. Zakup licencji, koszty zatrudnienia ludzi, promocja (zwłaszcza teraz kiedy jest owczy pęd ku konsolom) to są konkretne pieniądzę. Inwestujesz gigantyczne pieniądze, a premiere masz na torrentach. W następnym półroczy zamykasz interes. Gusta graczy też sie już zmieniły Tetris nie ma szans.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no ku^^^ nie wytrzymam. Konsole do gier TPP są doskonałe. Wyścigi, jakieś japońskie bajeczki, gry sportowe. Do tego właśnie jest konsola. Tylko ku^^wa powiedzcie mi jaki skill mają gracze FPP ? Walą tymi gałkami jak głupie, w dodatku maja autoblabla. Jakby się zmierzyli ze średnim graczem PC w CoDa to by się chyba popłakali. ŻAL :/ Co o tym myślicie ?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 15:23, Kajetan Chrumps napisał:

> Po trzecie - jeśli faktycznie jest/będzie im tak źle, to niech zrezygnują z robienia

> gier na PC. To miejsce długo puste nie pozostanie. Nie oni, to będą robić inni.
W wieloosobowych
> teamach nikt nie jest niezastąpiony.

Nie będą. Już mają taką okazję, ale jakoś nie widać żeby ktoś się za to brał.


Jest takie powiedzenie: natura nie znosi próżni. I ono się sprawdza. Zawsze.

Dnia 13.07.2008 o 15:23, Kajetan Chrumps napisał:

KASA panowie,
kasa. Zakup licencji, koszty zatrudnienia ludzi, promocja (zwłaszcza teraz kiedy jest
owczy pęd ku konsolom) to są konkretne pieniądzę. Inwestujesz gigantyczne pieniądze,
a premiere masz na torrentach. W następnym półroczy zamykasz interes.


Dysponujesz konkretnymi danymi na poparcie swoich słów? Np. zestawieniem przychodów i kosztów? Jak myślisz, dlaczego takie wiele firm wciąż i wciąż robi gry na te cholerne blachy? Dla idei? Czy dla pieniędzy?

Dnia 13.07.2008 o 15:23, Kajetan Chrumps napisał:

Gusta graczy też sie już zmieniły Tetris nie ma szans.


To ciekawe, co mówisz, bo gry logiczne na NDS-a i Wii sprzedają sie w milionach egzemplarzy.

Dnia 13.07.2008 o 15:23, Kajetan Chrumps napisał:

Sam coraz częściej zastanawiam się nad konsolą, koszt wymiany/modernizacji (kolejnej) nie jest chyba wart nadchodzących gier i tego co oferują.


http://ja.gram.pl/ROTFL/2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś gier id Software mocno się obniżyła. To już nie te czasy Quake''ów i Doom''ów. Panowie po prostu jakoś ostatnio nie za bardzo dają radę przebić się ze swoimi produktami. ET: QW miał być hitem, a nie został. No cóż, może po prostu nawet jak się robi średnie gry to na konsole więcej się tego sprzeda niż na PC''ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 15:28, EjPii napisał:

/ciach/


Prawda jest taka że przeciętny gracz w CoD4 na x360 by zrobił PCtowca z palcem w nosie.
Jak sie gałki opanuje to celuje się o wiele szybciej niż myszką, tak już jest (i bez żadnych, jak to ująłeś, "autoblabla").

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja na to wszystko kładę lachę. Łachy mi nie robią, konsoli nie potrzebuję. Na tyle naiwny by się moczyć na widok jakichś pozal sie Boże "eksluziwuf" też nie jestem. Gry konsolowe są płytkie, tandetne i nudne. Oczywiscie regułę potwierdza zaledwie kilka wyjątków, ale wszystkie one wyszły na PC. A kto wie - może obecna sytuacja PC pozwoli wrócić zza grobu pewnym opuszczonym gatunkom takim jak symulatory itp. których obecność na konsolach jest zwyczajnie niemożliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na WCG niedługo Neo i spółka będą na Xboxie grać, a Moon''a z Warcrafta na PS3 wywalą :( (Blizzard ostatni sprawiedliwy na szczęście). @Ufo2 taaaa oczywiście. Gałki szybsze i dokładniejsze od myszki?? Chyba ta myszka za 20zł + na podkładce z CDA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 15:36, Ufo2 napisał:

> /ciach/

Prawda jest taka że przeciętny gracz w CoD4 na x360 by zrobił PCtowca z palcem w nosie.
Jak sie gałki opanuje to celuje się o wiele szybciej niż myszką, tak już jest (i bez
żadnych, jak to ująłeś, "autoblabla").


ROTFL, nie mam żadnych pytan, fanboyu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ufo2 - widze ze konsola wyzarla ci mozg.
Progamerzy konsolowi jakos nie dorownuja umiejetnosciami PC-towym (w tych samych tytulach).
Idz pograj na konsoli lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 15:28, EjPii napisał:

Nie no ku^^^ nie wytrzymam. Konsole do gier TPP są doskonałe. Wyścigi, jakieś japońskie
bajeczki, gry sportowe. Do tego właśnie jest konsola.

Jak najbardziej popieram. Na mojej ''czarnuli'' można popykać w God of War, Final Fantasy (ja powiedziałeś - to japońska bajeczka ;), Tekken, Soul Calibur (te dwa służą mi jeno do grania z kumplem - radocha jak na automatach z pierwszym Mortal Kombat) i Metal Gear Solid (jedyna perełka konsolowa). Istnieją też inne, mniej znane tytuły, ale nie trzeba ukrywać, że to bubelki na 5 godzin. Na argument "PC = praca, Xbox/PS = zabawa" odpowiadam "PC = inteligentna, satysfakcjonująca zabawa, konsola = zabawka na imprezy".

Dnia 13.07.2008 o 15:28, EjPii napisał:

Tylko ku^^wa powiedzcie mi jaki
skill mają gracze FPP ? Walą tymi gałkami jak głupie, w dodatku maja autoblabla. Jakby
się zmierzyli ze średnim graczem PC w CoDa to by się chyba popłakali. ŻAL :/ Co o tym
myślicie ?? :)

Cóż, granie w konsolowe FPS''y nie sprawia tak wielkiej radości i satysfakcji jak to się ma na PeCetach, i nie wymaga ŻADNYCH umiejętności. Widok 10-latka grającego w Halo czy Resistance przyprawia mnie o palpitacje. "Konsola jest tania i jest na niej dobra grafa, a na kompa większość gier mi nie chodzi bo mam za starego kompa" - tok myślenia typowego konsolowca. Jasne, że przy kupnie gotowego zestawu komputerowego trzeba liczyć się z pokaźnymi kosztami, aczkolwiek NIC nie stoi na przeszkodzie, żeby zapoznać się z cenami poszczególnych części w internecie i złożyć maszynkę samemu. Wystarczy trochę kreatywności, znajomości hardware''u - ale po co? Lepiej wspierać firmy zarabiające miliony na grach (parogodzinnych gniotach) konsolowych, niż złożyć kompa ze znacznie lepszą biblioteką gier. Rynek PeCetowy właśnie przez tak mało ''kreatywnych'' ludzi podupada.

@Ufo2
Szkoda, że CoD4 nie oferuje zabawy multiplatformowej, bo chętnie bym Ci pokazał jak się fraguje ;>. Xbox overdose chłopie - żałosne, doprawdy, żałosne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Metalhead86 zwłaszcza że teraz można złożyć super kompa za 1500zł, który pociągnie Crysisa na wysokich (ATI 4850 + dwa rdzenie + 2gb ram). Ja do dzisiaj mam swojego 7900GS i spokojnie nawet w Grida teraz pykam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi tam id Software do szczęścia nie potrzebne. Doom3 to była totalna kicha, Quake 4 nieznacznie tylko lepszy. Jak dalej chcą robi takie gry to dobrze że głównie na konsole, tam właśnie jest miejsce na sieczki bez pomysłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 16:00, Fenrisulfr napisał:

Mi tam id Software do szczęścia nie potrzebne. Doom3 to była totalna kicha, Quake 4 nieznacznie
tylko lepszy. Jak dalej chcą robi takie gry to dobrze że głównie na konsole, tam właśnie
jest miejsce na sieczki bez pomysłu.

Eeeeee no wiesz teraz pokazałeś że jesteś prawdziwym znaffcomm. ID stworzyło wielkie gry FPP. W Q3 do dzisiaj grają w multi. ET stworzona przez Splash Damage było najlepszą grą multi obok CSa. Wolf 3D i RTCW to legendy. Doom 3 był pierwszą grą z dynamicznym oświetleniem. Q4 to shit (tutaj zgadzam się). Te wszystkie gry były pomysłem ID. No i jeszcze coś: Zobaczcie ile broni, które teraz widzimy w nowych FPSach było pomysłem ID. Spawary, Railguny, plasma-guny :D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.07.2008 o 16:00, Fenrisulfr napisał:

Mi tam id Software do szczęścia nie potrzebne. Doom3 to była totalna kicha, Quake 4 nieznacznie
tylko lepszy.

Doom 3 był bardzo dobrą grą, aczkolwiek twórcy zapowiadali rewolucję, a wyszła jeno rewelacja. Dlatego też grę ogłoszono epic failem. Klimat pierwsza klasa, grywalność trzyma poziom - żadnych innowacji. Quake 4 był również bardzo dobry - niestety to poprzedników (Q1/2) mu jeszcze daleko.

Dnia 13.07.2008 o 16:00, Fenrisulfr napisał:

Jak dalej chcą robi takie gry to dobrze że głównie na konsole, tam właśnie
jest miejsce na sieczki bez pomysłu.

Śmieszne, ale zarazem smutne i prawdziwe. id nie będzie tworzyć gier głównie na konsole, a zdecydowało się zachować neutralność, tworząc gry na obie maszynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować