Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Diablo III z automatycznym podnoszeniem statystyk postaci

170 postów w tym temacie

Mogą przecież dodać opcję włączania/wyłączania automatycznego Level Up'u, z domyślnie włączonym żeby casuale sobie poradzili, a fani rozwiązań z D2 mogliby sobie to wyłączyć i grać po staremu. Wszyscy byliby by zadowoleni. Podobny system był już w zastosowany w jakiejś grze, nie pamiętam tytułu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swobodne kształtowanie postaci było jednym z mocniejszych punktów d1id2 bo można było stworzyć postać unikalną, popsuć też było łatwo ale ludzie z blizzarda wychodzą chyba z założenia że tylko debile grają w ich gry dlatego wprowadzają takie uproszczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wowowa grafika, checkpointy, automatyczne rozdawanie punktów do statystyk... No, no. Ciekawym co jeszcze ma w zanadrzu Blizzard. Obawiam się że nowe Diablo jest szykowane głównie z myślą o tzw. casualach. I choć na pewno będzie to bdb gra, to obawiam się jednak że ''ponadczasowość'' zapewni jej tylko i wyłącznie nazwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 12:00, Marco Polo napisał:

Mogą przecież dodać opcję włączania/wyłączania automatycznego Level Up''u, z domyślnie
włączonym żeby casuale sobie poradzili, a fani rozwiązań z D2 mogliby sobie to wyłączyć
i grać po staremu. Wszyscy byliby by zadowoleni. Podobny system był już w zastosowany
w jakiejś grze, nie pamiętam tytułu.


Np. w Mass Effect tak było:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no cóż. mi się ta decyzja nie podoba. o ile nie miałem nic przeciwko grafice, tak to już odbiera moim zdaniem możliwości i poziom skomplikowania rozgrywki. dla mnie właśnie możliwość zaplanowania sobie odpowiednich poziomów punktowych każdej ze statystyk było czymś świetnym. cóż, mam nadzieję, że w zamian zaoferują inne ciekawe rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie kolejna zmiana, mająca na celu uproszczenie, byle tylko zagrało w gierkę jak najwięcej młodzików. Niestety, w tą stronę idą gry - oby jak najmniej skomplikowane, bo jeszcze biedny gracz się pogubi i nie będzie mógł mieć super-hiper-wymiatacza. Teraz będzie zwykła rąbanka, w której nawet tak prostej rzeczy wymagającej myślenia, jak planowanie postaci nie będzie. Szczerze powiem, podjąłem już decyzję - zdecydowanie tego NIE kupię. Jak ma być gra dla tępych dzieci neo, to niech oni w to grają, ja wolę jednak stare D2, w którym, nota bene, myśleć TRZEBA, bo jak źle postać rozplanujesz, to masz potem kłopot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


NLX
Delegat
16.10.2008, 12:14

Jak dla mnie kolejna zmiana, mająca na celu uproszczenie, byle tylko zagrało w gierkę jak najwięcej młodzików. Niestety, w tą stronę idą gry - oby jak najmniej skomplikowane, bo jeszcze biedny gracz się pogubi i nie będzie mógł mieć super-hiper-wymiatacza. Teraz będzie zwykła rąbanka, w której nawet tak prostej rzeczy wymagającej myślenia, jak planowanie postaci nie będzie. Szczerze powiem, podjąłem już decyzję - zdecydowanie tego NIE kupię. Jak ma być gra dla tępych dzieci neo, to niech oni w to grają, ja wolę jednak stare D2, w którym, nota bene, myśleć TRZEBA, bo jak źle postać rozplanujesz, to masz potem kłopot.


Dokładnie diablo3 mówimy NIE!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakie to typowe... jak chcą wprowadzić zmiany - to źle bo skopią coś ''idealnego'', a jakby nie chcieli tych zmian wprowadzać to byłoby pieprzenie, że odcinają kupony i robią to samo tyle, że z lepszą grafiką. Nie mam pytań. GRAMowa brać ma widać problemy z myśleniem :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W starym Diablo rozkład statystyk dla każdej postaci wygląda prawie identycznie: pakujesz wszystko w żywotność albo w zręczność i żywotność. W efekcie barbarzyńca i czarodziejka mają takie same statystyki. To teraz powiedz mi, gdzie tu widzisz uproszczenie w nowym automatycznym sposobie rozłożenia atrybutów, według którego w końcu barbarzyńca będzie wielkim siłaczem, a czarodziejka postacią o nieprzeciętnej inteligencji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 12:32, eX napisał:

Nie mam pytań. GRAMowa brać ma widać problemy z myśleniem :]


Mylisz się.
Nikt (no, przyznaję, na pewno ktoś taki się znalazł, ale to normalne w internecie) nie narzekał na to, że Diablo 3 podobnie jak poprzednie części będzie przedstawiony z rzutu izometrycznego. Wszyscy chwalili decyzję Blizzarda. Więc proszę nie pisz, że wszystko jest dla nas "be". Zwyczajnie mamy własną definicję dobrej kontynuacji (stawiam nacisk na to słowo, gdyż jest kluczowe dla zrozumienia problemu "zmian"...), a eliminowanie elementów które nam się podobały do tej definicji nie pasuje.
Możliwe, że Ty i może też spora część graczy lubicie, kiedy wyrzuca się dobre rozwiązania w imię wprowadzania na siłę innowacyjności, ale do mnie to nie przemawia. I pewnie nie przemawia to też do ludzi, których wypowiedzi widać powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 12:37, GanD napisał:

W starym Diablo rozkład statystyk dla każdej postaci wygląda prawie identycznie: pakujesz
wszystko w żywotność albo w zręczność i żywotność.


Oczywiście, hardkorowi gracze, bądź Ci, którzy nie przejdą gry bez poradników i solucji będą robić tak jak piszesz.
Z moich doświadczeń z D2 wynika, że nigdy nie zrobiłem identycznej postaci, nawet jeśli grałem tą samą klasą. Możliwe, że to stawia mnie w pozycji nooba, lamera, czy innego pejoratywnego określenia na osobę, która nie czyta poradników przed przejściem gry. Ale czemu uogólniasz i twierdzisz, że nie było osób, które rozwijały swoją postać tak, jak im się podobało, a nie tak, jak podobało się autorom poradników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uogólniam w jakimś krzywdzący sposób, ani nie opisuję postępowania każdego indywidualnego gracza, bywam na battle.net od czasu do czasu, widzę co się tam dzieje, wiem jakie są realia grania. Większość postaci wygląda prawie identycznie pod względem rozłożenia atrybutów (pomijam umiejętności, bo nie o tu tutaj chodzi, ich rozkład to zupełnie inna bajka), po prostu nie da się inaczej komfortowo grać na poziomie trudności Piekło, a na BN prawie wszyscy do tego dążą (i nie trzeba do tego poradnika, tak jak napisał KaPe w D2 build postaci nie jest zbyt skomplikowaną sprawą...). Summa summarum takie odgórne narzucenie rozkładu statystyk pozytywnie wpłynie na ogólny stan zróżnicowania postaci na BN i chyba o to właśnie chodzi pracownikom Blizzard.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię kiedy gra podejmuje decyzje za mnie. Zdobywam nowy poziom? Sam chcę przyznać punkty umiejętności, zdecydować jakie skille rozwinąć, a jakie nie (nawet jeśli moje decyzje będą absurdalne). Takie uproszczanie i tak banalnej rozgrywki nie wyjdzie produkcji na dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.10.2008 o 12:00, Marco Polo napisał:

Mogą przecież dodać opcję włączania/wyłączania automatycznego Level Up''u, z domyślnie
włączonym żeby casuale sobie poradzili, a fani rozwiązań z D2 mogliby sobie to wyłączyć
i grać po staremu. Wszyscy byliby by zadowoleni. Podobny system był już w zastosowany
w jakiejś grze, nie pamiętam tytułu.


Civilization IV. Robotnicy mogli być w pełni automatyzowani (można było ustawić priorytety ich pracy typu "nie wycinaj lasów", "nie niszcz istniejących ulepszeń terenu") albo można było robić wszystko ręcznie. Ja robiłem wszystko sam, ale zdaję sobie sprawę, że wiele osób nie miało albo umiejętności, albo chęci by osobiście wszystkim się zajmować. Tak, wiem, że cIV to nie RPG, ale idea jest ta sama - dlaczego nie dać wyboru graczom? Powoli się to wszystko robi idiotoodporne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie zrobią coś w stylu "to w jaki sposób walczysz wpływa na rozdział statystyk" jak np. było w Dungeon Siege, czyi dajesz ostro spellami rośnie ci mana czy tam atrybut za to odpowiedzialny, używasz dużysz, silnych broni rośnie siła, używasz łuku bądź lekkich broni rosnie zręczność. Tylko z drugiej strony musieliby zrezygnować w takim przypadku z zależności szans na trafienie i blok ze zreczności i znowu dać za każde użycie umiejętności nawet u barbarzyńcy po level upie jakies punkty many. To jednak da spore ograniczenia w rozwoju bo np. nie zrobimy postaci typu jak w D2 druid zmienny+elemental (rzadka kombinacja ale jednak) - więc pewnie klasy postaci będą stricte nastawione na jakiś rodzaj walki - magia lub walka wręcz/ z dystansu. I co dalej brak restrykcji wobec przedmiotów - wraca full metal wizard z Diablo 1 ? Chociaż tam i tak trzeba było spełniać wymagania przedmiotów. Ciekawe co z tym zrobią. Może po prostu zmienią to na opcjonalną wersję - w menu wybierzesz czy chcesz auto-rozdanie czy samodzielne przydzielanie. Jeśli nie w premierowej wersji to pewnie w patchu. Jednego nie można im odmówic - kombinują chłopaki jak mogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

buu... Połowa zabawy w hach&slash''ach to podnoszenie statystyk i przysłowiowe "+5 do siły" . Jak tego zabraknie, to zostanie już tylko typowo konsolowa nawalanka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konsolowa nawalanka? :D
Dla mnie w diablo 2 właśnie chamskie były te staty. Nie tylko dlatego że mogłeś jednym kliknięciem zmaścić postać ale i wiele bohaterów było takich samych. Postacie robione według przepisów trochę psuły grę :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie szczerze mówiąc takie podejście osób, które to twierdzą, iż zmiany wniesione w D3 (niekoniecznie wszystkie) są złe itd... Moim zdaniem jest to po prostu śmieszne z prostego powodu - NIKT NIE GRAŁ W DIABLO 3, więc jakim prawem ktoś skreśla jakąś, powiedzmy, innowacyjność?
czy Blizzard dał ciała z jakąkolwiek grą? nie wydaje mi się;) więc może tak jakiś kredy zaufania hm? jest to jednak z nielicznych firm (baardzo nielicznych), która stara się dopieścić swoje tytuły i dba o nie przez wiele kolejnych lat heh. Apeluję więc o większa rozwagę z bezpodstawnym krytykowaniu gry o której tak naprawdę za wiele nie wiadomo heh;) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dodawanie statów to podstawa do dueli :/ bez tegos ie nieobejdzie ile to razy w d2 ciolem goscia co ponad 500 punktow w sile pakowal i dziwil sie za ja w vita go na 2 hity bralem (lvl 90 vs90) psuja cala zabawe PvP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować