Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Steve Ballmer zapowiada zewnętrzny napęd Blu-ray dla X360

24 postów w tym temacie

Piotr Wiejak

Z najnowszej wypowiedzi Steve'a Ballmera - CEO Microsoftu - wynika, że firma planuje wprowadzić na rynek zewnętrzny napęd Blu-ray dla konsoli Xbox 360. Rzecznik prasowy MS jednak na razie się z nim nie zgadza...

Przeczytaj cały tekst "Steve Ballmer zapowiada zewnętrzny napęd Blu-ray dla X360" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Póki nie wyszła informacja o Forzy na 2 DVD, czy FF na 3 DVD, wszystko było ok, ale jak ma być tak dalej, to do prawdopodobnej premiery X720 w 2012 skończymy z 4 płytami na każdą grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili, ani w najbliższej przyszłości, napęd BluRay nie jest MS raczej potrzebny. Wydaje mi się, że ich strategia idzie raczej w kierunku skopiowania rozwiązań z WII (casual playing z wykrywaniem ruchu z dobrą grafiką), bo na polu harcore gaming na obecnej platformie nie mają raczej już wiele do zaoferowania - brak maszynce MS nowych, wyróżniających się tytułów (pomijając już leciwą grafikę).

Wielkość BluRay też nie ma znaczenia w przypadku X360, bo aby wyświetlić gigabajty grafiki z tego krążka z zachowaniem wysokiego frame rate, trzeba dysponować odpowiednią mocą sprzętową, a tej konsoli MS po prostu brakuje.

Jedyne, co w tej chwili może zrobić MS to próbować zatrzymać przy sobie dotychczasowych graczy, bo wielu nowych raczej nie powinni liczyć- PS3 Slim rozdało karty i niestety dla MS, asy dostało Sony.

Ciekawe też, jak wiele osób skusi się na Natala i jak szybko będą tego żałować :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Wielkość BluRay też nie ma znaczenia w przypadku X360, bo aby wyświetlić gigabajty grafiki z tego krążka z zachowaniem wysokiego frame rate, trzeba dysponować odpowiednią mocą sprzętową, a tej konsoli MS po prostu brakuje."

...a to ktoras konsola na rynku oferuje znacznie lepsza "moc" niz XO ?? tzn. ma znacznie lepsza grafe? wiecej ramu? czy niesamowicie wydajny procesor ktory korzysta ze wszystkich rdzeni ? cos Ci sie kolego pomylilo chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tjaa, Natal, BD co jeszcze? Wyjący kloc w tle chyba i RRoD... Niech poprzestaną na tym co jest. Partacze, chyba bym p...ca dostawal jakbym mial wachlowac 3 plytami DVD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest nieco bardziej złożony problem i jak sam zaraz zobaczysz jest zalety wykorzystania BR są większe niż wady - jeśli patrzeć od strony szybkości.
DVD ma niewielkie zagęszczenie danych w związku z czym odczyt jest wolniejszy niż na BR mimo większych obrotów. Zatem rzeczywiście teoretycznie mogłoby procesor zapchać nadmiarem danych. Ale czy na pewno? Czym się różni grafika gry A na X360 od grafiki gry A na PS3? W zasadzie niczym, poza programem przetwarzającym, a ten stanowi niewielki ułamek danych o których mowa, bo większość to tekstury i idę o dowolną kwotę, że w jednej i drugiej wersji tekstury są te same, lub bardzo zbliżone do siebie. No i w związku z tymi teksturami pojawia się problem. Na jednej konsoli mamy BR i możemy je odczytać praktycznie natychmiastowo, bo prędkość odczytu jest wyższa. Natomiast na drugiej mamy tylko DVD i się okazuje, że problemem nie jest procesor tylko napęd. Jak to rozwiązać? Trzeba dokonać kompresji, oczywiście najlepiej bezstratnej. Ale to jest przerzucenie problemu z napędu właśnie na procesor. I dopiero teraz się okazuje, że został on zawalony stosem operacji, które przy użyciu lepszego źródła danych byłyby niepotrzebne. Ten czas można by wykorzystać od razu na liczenie grafiki zamiast dekompresji. Tak to wygląda przynajmniej w niektórych grach na X360, które normalnie nie mieściłyby się na tylu DVD, na ilu je upchnięto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry pomysł! Czytałem że analitycy przewidują że PS3 będzie królować za kilka lat na rynku. Jak xbox będzie miał blu ray to może się aktualna sytuacja nie zmieni. Szkoda mi trochę sony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 11:18, hans_olo napisał:

Czym się różni grafika gry A na X360 od grafiki gry A na PS3?
W zasadzie niczym, poza programem przetwarzającym, a ten stanowi niewielki ułamek danych
o których mowa, bo większość to tekstury i idę o dowolną kwotę, że w jednej i drugiej
wersji tekstury są te same, lub bardzo zbliżone do siebie.

Dawaj wypłatę. Już! Ze względu na sposób produkcji gier i architekturę PS3 czasem konsola ta dostaje wersję gorszą graficznie - głównie poprzez mniejszą rozdzielczość tekstur.
>Tak to wygląda przynajmniej w niektórych

Dnia 22.10.2009 o 11:18, hans_olo napisał:

grach na X360, które normalnie nie mieściłyby się na tylu DVD, na ilu je upchnięto.

Ogólnie wywód doprowadza od jednego wniosku - często na konsoli pewne rzeczy nagrywa się kilkukrotnie w różnych miejscach by napęd nie szalał po całej płycie w czasie gry. No i tu się dodatkowe miejsce przydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 12:37, Woko11 napisał:

Kto normalny kupi Xa za 1000zł i dokupi do tego napęd za kolejny 1000zł?

Posiadacze xboxa któych jest więcej od posiadaczy PS3 oraz zakładam że za kilka lat napęd stanieje do 400zł. 700zł +400zł. Ale pewnie za kilka lat to PS3 stanieje więc i tak super zysków z tego nie będzie. Ale i tak nadal jest to dobry pomysł bo dogodzi to posiadaczom xboxa.

Phobeus
Facet pozuje do zdjęcia pewnie dla jakiegoś dziennikarza. Takie to idiotyczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 12:58, xD_ominik napisał:

Facet pozuje do zdjęcia pewnie dla jakiegoś dziennikarza. Takie to idiotyczne?


Pytanie w sumie retoryczne, ale odpowiedź zapewne inna niż się spodziewałeś. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 12:40, hallas napisał:

Dawaj wypłatę. Już! Ze względu na sposób produkcji gier i architekturę PS3 czasem konsola
ta dostaje wersję gorszą graficznie - głównie poprzez mniejszą rozdzielczość tekstur.

No dobra, wyjątki zawsze się znajdą. Dotyczy to raczej gier o bardzo dużych obszarach na których się rozgrywają: sandboxy i te wszystkie pseudo RPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 10:54, palpatine napisał:

W tej chwili, ani w najbliższej przyszłości, napęd BluRay nie jest MS raczej potrzebny.
Wydaje mi się, że ich strategia idzie raczej w kierunku skopiowania rozwiązań z WII (casual
playing z wykrywaniem ruchu z dobrą grafiką), bo na polu harcore gaming na obecnej platformie
nie mają raczej już wiele do zaoferowania - brak maszynce MS nowych, wyróżniających się
tytułów (pomijając już leciwą grafikę).

Wielkość BluRay też nie ma znaczenia w przypadku X360, bo aby wyświetlić gigabajty grafiki
z tego krążka z zachowaniem wysokiego frame rate, trzeba dysponować odpowiednią mocą
sprzętową, a tej konsoli MS po prostu brakuje.

Jedyne, co w tej chwili może zrobić MS to próbować zatrzymać przy sobie dotychczasowych
graczy, bo wielu nowych raczej nie powinni liczyć- PS3 Slim rozdało karty i niestety
dla MS, asy dostało Sony.

Ciekawe też, jak wiele osób skusi się na Natala i jak szybko będą tego żałować :D

Mam z ciebie bekę na całej linii ; D Powinieneś wylądować z tym na 4chanie xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 11:18, hans_olo napisał:

No i w związku z tymi teksturami
pojawia się problem. Na jednej konsoli mamy BR i możemy je odczytać praktycznie natychmiastowo,
bo prędkość odczytu jest wyższa. Natomiast na drugiej mamy tylko DVD i się okazuje, że
problemem nie jest procesor tylko napęd.

Tylko, że ten napęd Bluray z PS3(x2) jest wolniejszy od DVD z Xboxa(x12). To jeden z powodów dla których na PS3 gry często mają obowiązkową instalację, bo ładowanie danych trwa dłużej! Najnowsze wersje napędów Bluray są znacznie szybsze (do x12), ale to nie ma znaczenia w tym konkretnym przypadku.
Problem tekstur PS3 to głównie wielkość pamięci graficznej (a może brak jej unifikacji jak w Xsie) i brak sprzętowego wspomagania dla szybkiego rozpakowywania tekstur (które jest na X).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.10.2009 o 14:13, Namaru napisał:

Tylko, że ten napęd Bluray z PS3(x2) jest wolniejszy od DVD z Xboxa(x12). To jeden z
powodów dla których na PS3 gry często mają obowiązkową instalację, bo ładowanie danych
trwa dłużej! Najnowsze wersje napędów Bluray są znacznie szybsze (do x12), ale to nie
ma znaczenia w tym konkretnym przypadku.

Pytanie jakim kosztem osiągnięto tak duże prędkości na Xie? Nie mam żadnej z tych konsol i nie zamierzam, ale jako co tu dużo gadać inżynier wiem, że będzie to kosztem trwałości i ciszy.

Dnia 22.10.2009 o 14:13, Namaru napisał:

Problem tekstur PS3 to głównie wielkość pamięci graficznej (a może brak jej unifikacji
jak w Xsie) i brak sprzętowego wspomagania dla szybkiego rozpakowywania tekstur (które
jest na X).

Ok. Możliwe. Bardziej miałem na myśli porównanie Xbox DVD vs hipotetyczny Xbox BR, bo porównywanie wzajemnych przewag procesorów PS3 i Xa jest utrudnione ze względu na duże różnice w architekturze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować