Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

DX 11 kontra DX 10 kontra DX 9

65 postów w tym temacie

Moim zdaniem to bardzo dobrze, ze technologia DX jest rozwijana w takim tempie. Nie ma co narzekac, ze gry jej i tak nei wykorzystuja bo to przeciez konsole stopuja calkowity rozwoj techniczny gier. X360 i PS3 nie sa w stanie uciagnac juz nic wiecej niz to co dotychczas zobaczylismy i dopiero wraz z wprowadzeniem kolejnej generacji konsol DX11 zostanie uzyty w grach na taka skale jak teraz uzywany jest DX9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > Czyli tak jak napisałem, łatwiej znaczy lepiej i więcej. Wcześniej pewnie można byłoby osiągnąć to samo ale > > przy znacznie większych nakładach pracy.
> > Osobiście wolałbym jednak by równie prężnie rozwijał się OpenGL, przynajmniej nie bylibyśmy uzależnieni od > > "jedynie słusznego systemu"

A słyszałeś o OpenGL 3.2? Ta biblioteka nie jest do tyłu, dzięki licznym rozszerzeniom. W DX jest za to trochę więcej pierdółek dodatkowych, poza tym w końcu to lib M$''a i działa pod jego systemem więc nie ma się co dziwić, że jest lepiej zoptymalizowany.

A co do wypowiedzi wcześniejszych speców. Owszem, teselacja zdecydowanie gniecie parallax mapping - w końcu to wtłaczanie dodatkowych wierzchołków, a parallax mapping to tylko manipulowanie współrzędnymi mapowania tekstury. Niemniej nie da się ukryć, że to demo wcale nie pokazuje najlepszych możliwości DX 10 i zostało stworzone tak żeby maksymalnie promować DX 11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te kamienie w DX 11 nie podobają mi się. Normalnie budowa drogi z takimi wielkimi kamieniami nie miałaby sensu bo każdy łamałby sobie nogi na nich. Po za tym różnice między 10 a 11 nie są jakieś gigantyczne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ,że kamienie mają wyglądać na wypukłe, ale te pokazane na tym obrazku z DX 11 mają przesadzoną wielkość.:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2009 o 18:20, Barek108 napisał:

Normalnie budowa drogi z takimi wielkimi kamieniami
nie miałaby sensu bo każdy łamałby sobie nogi na nich. Po za tym różnice między 10 a
11 nie są jakieś gigantyczne


Wyjdź czasami na dwór. Pojeździj rowerem po wioskach. Weź pod uwagę, że kamienie na tamtych drogach już są mocno starte (pojazdy, deszcz).
Poza tym brukowanie dróg miało na celu ich utwardzenie, miało zapobiegać powstawaniu błota i kolein. Nie miały być ładne i wygodne, miały być funkcjonalne i tanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja niby mam directa 10.1 ale żadnych różnic względem dx.9 nie zauważam. Może i coś się różni ale jak się gra to nie ma się w pamięci wyglądu gry z dx9 i nic nowego nie widać przez to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że DX 11 czyni drogi bardziej wyboistymi? Po czymś takim to nawet iść byłoby ciężko. A tak na poważnie to wygląda nie tak jakby to pierwsze to były zwykłe tekstury, a dalej dodali modele kamieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2009 o 20:13, Afgncap napisał:

Czyli, że DX 11 czyni drogi bardziej wyboistymi? Po czymś takim to nawet iść byłoby ciężko.
A tak na poważnie to wygląda nie tak jakby to pierwsze to były zwykłe tekstury, a dalej
dodali modele kamieni.


to sie nazywa teslacja... tak daloby sie taka droge zrobic w dx9 tylko ze zamordowaloby to karty graficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2009 o 19:08, Furr napisał:

Nie miały być ładne i wygodne, miały być funkcjonalne i tanie.

Pozwolę sobie się wtrącić i napisać, że drogi z kamiennego bruku do tanich nigdy nie należały, ale na pewno były funkcjonalne. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jakos nie ubite te kamieni w DX11 niesadzicie...? :D No zapowiada sie ladnie chociaz faktycznie zanim zobaczymy wykorzystanie w duzym stopniu tych jeszcze nie wypuszczonych na rynek bibliotek to minie sporo czasu ale skoro juz dirt 2 ma to wspierac to naprawde efekty moga byc swietne :D We''ll see...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.11.2009 o 20:20, Morgul napisał:

> Czyli, że DX 11 czyni drogi bardziej wyboistymi? Po czymś takim to nawet iść byłoby
ciężko.
> A tak na poważnie to wygląda nie tak jakby to pierwsze to były zwykłe tekstury,
a dalej
> dodali modele kamieni.

to sie nazywa teslacja... tak daloby sie taka droge zrobic w dx9 tylko ze zamordowaloby
to karty graficzne


Ja wiem jak to się nazywa mówię tylko jak to wygląda:)

A tak swoją drogą Furr nie wiem gdzie widziałeś żeby ktoś tak drogę wybrukował, bo to musiałaby być ładna fuszerka. Tak drogi miały po części na celu ich utwardzenie, ale to co widzimy na obrazku to ja widziałem na osypie w kamieniołomie, po czymś takim nawet furmanką nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować