Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Narzędzia do Dragon Age: Początek już dostępne

26 postów w tym temacie

Zdecydowanie zamierzam się troszkę pobawić w edytorze filmów, resztę zostawiam bardziej zdolnym ^^.
PS: Gra jest naprawdę świetna :D!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.11.2009 o 22:28, hans_olo napisał:

Takie narzędzia sprawią jedynie, że ciężko będzie odfiltrować dobre mody od tandetnej
amatorszczyzny.


Bez tych narzędzi nie będzie żadnych modów. Sam spróbuj coś stworzyć a nie już narzekasz, to normalne, że nie wszystkie są super i w ogóle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.11.2009 o 22:58, Longer napisał:

Bez tych narzędzi nie będzie żadnych modów. Sam spróbuj coś stworzyć a nie już narzekasz,
to normalne, że nie wszystkie są super i w ogóle...

Prawda jest taka, że jeśli byle dziecko może sobie zacząć modować bez znajomości podstaw jakichkolwiek algorytmów, dokumentacji podstawowych plików gry, to w ogóle nie masz ze mną o czym dyskutować. Prawdziwa scena modderska musi wytworzyć się sama. Pewne narzędzia od producenta zawsze się przydadzą, ale nie powinny one działać w zbyt wysokiej warstwie. Swoją drogą do tej pory nie miałem czasu na modowanie, teraz skończyłem studia i wracam do starych zainteresowań. Możesz z mojej strony oczekiwać aktywnego udziału na polskiej scenie BG2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego powstaja serwisy jak nvn vault ktore ulatwiaja wybor tych lepszych modw i tylko dzieki temu i strukturze podobnej wlasnie do nvn mozna tworzyc nowe przygody znacznie szybciej... Jakos neverwinterowi to wszylo na dobre i istnieje tysiace swietnych modow ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PabloZ_94 już ja o to zadbam, aby takowa instrukcja po polsku się pojawiła ;-) Obiecuje :)

hans_olo czy Ty aby jesteś normalny????????? Większej głupoty to już daaawno nie widziałem."Prawdziwa scena modderska musi wytworzyć się sama"? A przedtem piszez "prawda jest taka, że jeśli byle dziecko może sobie zacząć modować bez znajomości podstaw jakichkolwiek algorytmów, dokumentacji podstawowych plików gry, to w ogóle nie masz ze mną o czym dyskutować". Po to są narzędzia, aby to ułatwiły. I wywaliłeś tekst z BG2. Edytor map do Infinity Engine mogę Ci napisać w tydzień! Całość to "tylko" bitmapy. Nie można tego powiedzieć już o 3D. Więc przestań chrzanić głupoty. I jeszcze piszesz o studiach. Mam tylko nadzieję, że one nie mają nic wspólnego z informatyką albo bądź co gorsza z programowaniem. A wtedy idzie taki i tworzy programy w stylu "Płatnik ZUS", bo uważa się za nie wiadomo jakiego programistę a wychodzi z tego jeden wielki śmieć (czytaj program do dziś zbugowany).

Hmm, ciekawi mnie Twój komentarz odnośnie udostępnienia przez EPIC Unreal Engine 3 dla wszystkich. Co tu napiszesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.11.2009 o 23:07, hans_olo napisał:

> Bez tych narzędzi nie będzie żadnych modów. Sam spróbuj coś stworzyć a nie już narzekasz,

> to normalne, że nie wszystkie są super i w ogóle...
Prawda jest taka, że jeśli byle dziecko może sobie zacząć modować bez znajomości podstaw
jakichkolwiek algorytmów, dokumentacji podstawowych plików gry, to w ogóle nie masz ze
mną o czym dyskutować. Prawdziwa scena modderska musi wytworzyć się sama. Pewne narzędzia
od producenta zawsze się przydadzą, ale nie powinny one działać w zbyt wysokiej warstwie.
Swoją drogą do tej pory nie miałem czasu na modowanie, teraz skończyłem studia i wracam
do starych zainteresowań. Możesz z mojej strony oczekiwać aktywnego udziału na polskiej
scenie BG2.


JUż dawno nie przeczytałem tak ograniczonej umysłowo wypowiedzi ! Daje sobie głowe uciąć że w wypadku nie wypuszczenia przez bioware SDK do DA ta tzw. "scena moderska" wieszałaby psy na wyżej wymienionej firmie że jak mają robić mody skoro nie ma ku temu potrzebnych narzędzi ! JEsteś chyba jedyną osobą która nażeka w sytuuacji odwrotnej ..... Co do samej niskiej jakosci modów lub pseudo modów ludzi bawiących się SDK ... owszem będą pozycje słabe ( nikt nie kaze Ci ich sciągać , używaĆ itd) Dobre mody obronią się i wypromują przez ludzi ( poczta pantoflowa i fora robią swoje )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SimplyLucas cieszę się, że nie jestem odosobniony w tym co myślę. Również bawię się w modowanie (szczególnie lubię pisać instrukcję do edytorów :) gier od czasów 386 i Tie Fightera. I w zasadzie od tego czasu nie przeczytałem nigdy tak idiotycznego komentarza jakim jest komentarz hans_olo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.11.2009 o 23:07, hans_olo napisał:

Prawda jest taka, że jeśli byle dziecko może sobie zacząć modować bez znajomości podstaw
jakichkolwiek algorytmów, dokumentacji podstawowych plików gry, to w ogóle nie masz ze
mną o czym dyskutować.

I wyobraź sobie, że takie "byle dziecko" Paolini (autor "Eragona") trafia na wydawcę podobnego Tobie. Albo "byle dziecko" Masłowska - przecież to nawet podstaw nie liznęło! Profanacja! Bez ukończonej polonistyki za książki nawet się nie brać! Co z tego, że dobre pomysły ma?
Jasne, że super wybitne dzieła to nie były, ale prędzej ktoś twórczy nauczy się poprawnie pisać niż super wykształcony pisarz bez polotu nagle dozna olśnienia.

Już nie mówiąc o tym, że według Ciebie to dobry pisarz najpierw musi osobiście ściąć drzewa i uzyskać papier - bez tego nie ma ch#ja - nie napisze dobrej książki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie będę odpowiadał każdemu z osobna. Nie twierdzą, że narzędzia są zbędne (programowanie w notatniku to choroba psychiczna), ale wypuszczanie narzędzi do modowania RPGa na zasadzie składania klocków to nóż wprost pod żebra dla samych modów. Zobaczycie, że nie będzie można się ogarnąć od crapu, ale wtedy wszyscy będą milczeć, bo będą się wstydzić swoich wcześniejszych opinii. Jak ktoś ma pomysł, to niech napisze scenariusz i tyle, wiele modów jak i gier tak powstaje: scenarzysta od scenariusza, grafik od grafiki, programista od skryptów. A tutaj mamy jakieś klocki lego. O ile edytor filmów ma jeszcze sens, tak reszta to wielki krok w tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież po to (między innymi) powstał ten serwis społecznościowy BioWare, prawda? Scenarzyści łatwiej znajdą programistów i grafików. Scenariusze typu "hello world - to jest moja pierwsza kampania kekeke" szybko spadną na dół listy przebojów, a utalentowani twórcy łatwiej się wzajemnie odnajdą.
Jedyna różnica jest taka, że zamiast pracować na narzędziu, którego powstanie kilka utalentowanych osób okupiło nieprzespanymi nocami (nie oszukujmy się - "oldskulowi" moderzy też działają na gotowych narzędziach - tyle że o wiele bardziej skomplikowanych w obsłudze), teraz "programista" pracować będzie na tym samym narzędziu, którego BW użyło do stworzenia Origins.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hans_olo powiedz mi w takim razie, o wszech wiedzący, jak w takim przypadku modować grę tak wielką jak DA? Ja modować gry bazujące na Source engine (bez Hammera), jak modować gry bazujące na Unreal Engine (bez Unreal Editora). I takich przykładów mógłbym podawać setki. Jak już wcześniej napisałem, ośmieszyłeś się, przynajmniej w moich oczach, wspominając o BG2. Mapę do gier na Infinity Enigne możesz zrobić wręcz w Photoshopie. Wystarczy program ripujący grafę z plików i to wszystko. Układam całą planszę z gotowych fragmentów (trawa, drzewka itp.), czyli to też jest tworzenie z klocków.
Hmm, tak sobie właśnie myślę czy Ty przypadkiem nie urwałeś się z choinki (etap BG2, który dominował z 10 lat temu, sam wtedy się bawiłem i właśnie w Photoshopie robiliśmy, bodajże w wersji 3.0) a jeszcze wspominasz "Jak ktoś ma pomysł, to niech napisze scenariusz i tyle, wiele modów jak i gier tak powstaje: scenarzysta od scenariusza, grafik od grafiki, programista od skryptów". Nie wiem czy się orientujesz ale tak było zawsze i nie ma to znaczenia czy jest edytor czy też nie.
I pamiętaj - napisz mi jak sobie wyobrażasz tworzenie modów do DA

PS.
Albo wiesz co, lepiej nie pisz. Zdziwiłem się, że takie coś napisała osoba po politechnice. No bo Ty też od razu urodziłeś się automatykiem prawda? Miałeś to w małym palcu prawda? I oczywiście politechnika nic Ci nie udostępniła aby ukończyć swoje studia prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować