Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

BioWare: Czego brakuje grom MMO?

99 postów w tym temacie

Dnia 29.05.2010 o 15:10, Mysurek napisał:

ehhh MMORPG i fabuła.... powinni się zdecydować: albo MMO, albo RPG. Najlepszym przykładem
jest MU Online. 3/4 qesty w całej grze, żadnej fabuły, tylko expienie na potworach w
party. Tego brakuje w porządnym MMO.


przecież to jest w każdym mmo rpg (prawie :P)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem teraz ciekawy w jaki sposób rozwiążą ten dylemat. Bo stworzenie fabuły na 3 lata gry co najmniej nie jest prostym zadaniem a tym bardziej, żeby gra jeszcze dawała satysfakcje i frajdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadam z Panem z BioWare, właśnie fabuła czyni mmo grywalnym... tyle że to żadna nowość. WoW od początku na tym polegał, oprocz zmian zachodzacych w samej grze ma ogromne zaplecze w postaci książek, komiksów czy choćby wcześniejszych gier. Umiejscowienie MMO w gotowym świecie, z pełnym zapleczem fabularnym gwarantuje sukces.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:13, hammerfall87 napisał:

> ehhh MMORPG i fabuła.... powinni się zdecydować: albo MMO, albo RPG. Najlepszym
przykładem
> jest MU Online. 3/4 qesty w całej grze, żadnej fabuły, tylko expienie na potworach
w
> party. Tego brakuje w porządnym MMO.

przecież to jest w każdym mmo rpg (prawie :P)


No właśnie to "prawie". Rozczarowałem się nowymi produkcjami typu S.U.N. czy Battle of Immorthals( chyba tak się to pisze) Za bardzo napaćkali zadań i rozgrywka jest zbyt banalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego mi właśnie najbardziej brakuje w WoW - fabuła niby jest, ale gra sprowadza się do: leveluj, wbij 80, zbierz sprzęt do raidów, dostań się do dobrej gildii i raiduj do updłego jednocześnie farmiąc wszystko co potrzeba do raidów codziennie przed nimi, albo po wbiciu 80 znajdź partnera/ów do Areny i módl się, że akurat Blizz nie zechciał nerfnąć waszych klas. Dlatego czekam na Cataclysm, gdzie w rankingowych battlegroundach będzie można w pojedynkę od biedy spędzać jakoś czas po wbiciu 80.
A o Old Republic na razie wiadomo w sumie tyle, że "będzie super, ma nadzieję pobić WoW". IMHO nie ma na to najmniejszych szans, zwłaszcza, że Cata wyjdzie raczej przed TORem, niemniej sprawdzę - zwłaszcza, jeśli nie będzie abonamentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:14, Henrar napisał:

Czyli znowu dostaniemy kolejną schematyczną fabułę, z jakiej znane jest Bioware.
http://media.gamerevolution.com/images/misc/image/bioware-cliche-edit.jpg

Fajnie tak podsumować firmę z ich gier, jakbyśmy dali inną firmę, która tez tworzy gry RPG, schemat byłby podobny, przecież wszystko w końcu musi się powtarzać nie da się wymyślać w nieskończoność.

Ja trzymam kciuki za panów i panie z Bioware.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:29, Exelius napisał:

> Czyli znowu dostaniemy kolejną schematyczną fabułę, z jakiej znane jest Bioware.

> http://media.gamerevolution.com/images/misc/image/bioware-cliche-edit.jpg
Fajnie tak podsumować firmę z ich gier, jakbyśmy dali inną firmę, która tez tworzy gry
RPG, schemat byłby podobny, przecież wszystko w końcu musi się powtarzać nie da się wymyślać
w nieskończoność.

Ja trzymam kciuki za panów i panie z Bioware.

Żeby nie było, czekam na TORa, ale:
a) styl graficzny mnie odrzuca
b) zarówno trailer jaki i inne materiały utwierdzają mnie w przekonaniu, że dostaniemy kolejny upadek Jedi i powrót Sithów (ile można).
Ale fakt, każdą firmę można podsumować w ten sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że każdy kolejny developer zdaje sobie sprawę ze słabych stron MMO, ma chęci oraz wizję jak z nimi walczyć, ale niestety na końcu wychodzi to samo co zawsze. Po prostu początkowe poziomy po zlvlowaniu, którejś tam postaci z rzędu obojętnie jak by nie były fabularnie ciekawe, zawsze będą tylko i wyłącznie strefą przejściową między stworzeniem postaci, a wbiciem max lvl, na którym mamy i tak zawsze najciekawszy endgame.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:29, Exelius napisał:

(...) przecież wszystko w końcu musi się powtarzać nie da się wymyślać w nieskończoność.

Też mi wymówka, zwłaszcza jak się nawet nie próbuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:44, Marco_Polo napisał:

> (...) przecież wszystko w końcu musi się powtarzać nie da się wymyślać w nieskończoność.

Też mi wymówka, zwłaszcza jak się nawet nie próbuje.

Nie wymówka tylko taka prawda, Bioware zdaje pewnie sobie sprawę z ich schematyczności jak reszta innych firm też, więc w takim momencie muszą wymyślić jakiś ''twist'' coś co przykuje nasza uwagę i zapewni długie ciekawe godziny gry.

Tylko, że tutaj mamy MMO i na prawdę trzeba dobrze wykombinować, żeby zadowolić większość osób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 15:04, Piotrbov napisał:

Jakbyś nie zauwazył co do GW my dyskutujemy nt. GW 2 a nie GW 1 ;)

A ty opierasz swoją opinię o GW2 o to co na jej temat mówią twórcy chcący nakręcić na nią swoich klientów - z pewnością nie można powiedzieć, by ich działania miały na celu rozbudzenie zainteresowania grą i były zapowiedziami wartymi w tym tym momencie dokładnie tyle samo co słowa ludzi z BioWare na temat TORa. Niestety obie gry przez sam pomysł fabuły tworzą świat zamknięty i ograniczony tylko do tego co producenci do nich dodadzą, odbierając graczom role kreatywnej interakcji i zamykając ich w kieracie barier dla historii settingu. Wielka szkoda, bo MMO ma szanse złamać tą wrodzoną wadę single''owych cRPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 16:10, Graffis napisał:

> Jakbyś nie zauwazył co do GW my dyskutujemy nt. GW 2 a nie GW 1 ;)
A ty opierasz swoją opinię o GW2 o to co na jej temat mówią twórcy chcący nakręcić na
nią swoich klientów - z pewnością nie można powiedzieć, by ich działania miały na celu
rozbudzenie zainteresowania grą i były zapowiedziami wartymi w tym tym momencie dokładnie
tyle samo co słowa ludzi z BioWare na temat TORa. Niestety obie gry przez sam pomysł
fabuły tworzą świat zamknięty i ograniczony tylko do tego co producenci do nich dodadzą,
odbierając graczom role kreatywnej interakcji i zamykając ich w kieracie barier dla historii
settingu. Wielka szkoda, bo MMO ma szanse złamać tą wrodzoną wadę single''owych cRPG.


Z tego co zrozumiałem w GW2 nie ma być typowej fabuły tylko TWORZENIE własnej historii, czyli w GW 2 będą działy się przeróżne eventy we wszystkich zakątkach ichniego świata, a ty wybierasz, w których uczestniczysz, co ma wpływ na kolejne losy twojej postaci. Dzieki temu jakże różne będą drogi każdego gracza do zakończenia fabuły. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to zapowiedzi, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, ale jeśli rzeczywiście tak ma być to szykuje się naprawde świetna zabawa :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 29.05.2010 o 16:22, IqbaI napisał:

Dzieki temu jakże różne będą drogi do zakończenia fabuły

Co nie zmienia tego, że fabula jest tutaj zmkniętą historią od początku do końca określoną przez twórców gry, podobnie jak w single''owym cRPG. O ile w grach tego typu nie ma możliwości zastosowania innych rozwiązań i jesteśmy skazani na taki rodzaj prowadzenia opowieści, o tyle MMO daje szansę na to, by tylko gracze decydowali o tym jak ma wyglądać świat i co się ma w nim dziać. Chodzi mi o sytuację, w której to gracze wyznaczają sobie samemu zadania i cele, bez ingerencji twórców gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z tobą, bądź co bądź wprowadzenie fabuły zawsze trochę ograniczy świat, ale to co robi arenanet pozwala mi wierzyć, że idealnie zbalansuje dostępność świata dla graczy z ograniczającą fabułą. Osobiście uważam mimo wszystko, że wprowadzanie jej do MMO to odpowiednie posunięcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również napomknę o GW 2 :D Ciekawe na jakim już są etapie-zapewne dość blisko ukończenia projektu tylko NC-soft jeszcze wstrzymuje. Ale dla nas to raczej dobrze, obyśmy dostali produkt jak najlepszej jakości :D A zniszczy inne MMO. Nie dobije takich gigantów jak WoW, które obroni się już wielką bazą graczy albo TOR''a, do którego przybędzie setki fanów SW, ale jeśli będzie tak dobre, jak mam nadzieję to po prostu wygra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu to jest MMORPG czyż nie? Nienawidzę gier z bezsensownym grindem (MU, Lineage, Tibia...). Zobaczymy co spece od RPG zrobią :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widocznie szykuje się konkurencja dla Guild Wars 2.

(zresztą wypowiedź, że ileś gier MMO gwarantuje ciekawe rzeczy nawet do 20. poziomu jest widocznym nawiązaniem do GW. Przecież tam właśnie 20. poziom to max)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować