Air

World of WarCraft - pytania, problemy, gildie itd

48358 postów w tym temacie

Dnia 09.07.2010 o 01:10, DemoBytom napisał:

Wogóle zniszczył mnie ten pomysł z Horatio w WoWie xD i te brylki.. <hahaha> ciągle
jeszcze leżę xD


A mozesz podac linki do fimikow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jak jest z tym grant lvl? Czy tylko koleś któremu zrobiło się recruit a friend może dać Ci lvl czy i rekrut i np w tym wypadku Redjevel mogą sobie dawać nawzajem grant lvl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie bo chyba nikt nie zauważył...

No to jak jest z tym grant lvl? Czy tylko koleś któremu zrobiło się recruit a friend może dać Ci lvl czy i rekrut i np w tym wypadku Redjevel mogą sobie dawać nawzajem grant lvl?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 11:19, kuki288 napisał:

Ponawiam pytanie bo chyba nikt nie zauważył...


a) czemu odpowiadasz na moje posty? Ja nie mam zielonego pojęcia jak raf działa i szczerze mówiąc nawet mnie to nie interesuje..
b) czemu piszesz posta za postem z tym samym pytaniem - w odstępie kilku godzin? Ludzie teraz mają wakacje, pracę, inne zajęcia, nie muszą siedzieć na forum..
c) czemu po prostu nie sprawdziłeś na wowwiki jak to działa?
http://tinyurl.com/377gqs5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grant lvl może dać osoba która została zaproszona.
Jeśli Ty zapraszałeś, to nie możesz dać jej grant lvl, ale ona może dać tobie.
Za każde 2lvl jakie zdobędzie, może dać 1 twojej postaci 1 lvl.
Granty działają do 60 lvla.

Czyli jeśli ta osoba wyleveluje jedną postać na 60 lvl, to ma 30 leveli do rozdania dla twoich postaci (dwie postacie do 60 = 60 lvli do rozdania, jedna postać do 30 lvla = 15 lvli do rozdania, jedna postać do 80 = 30 lvli do rozdania (bo tylko do 60 działa!) itp. ;p).

Grant może dostać postać, która ma niższy lvl od dającej.
Czyli jeśli twoja postać ma 40lvl, a postać twojego przyjaciela ma 30lvl (czyli może rozdać 15 lvli tobie), to nie może tego zrobić twojej postaci 40lvl, ale tylko tym, które są poniżej 30lvla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapewne pytanie te padło juz kilka razy, ale pomimo tego zapytam :
za co tak naprawdę odpowiedzialne jest
- Vertical Sync
- Triple Buffering
- Reduce Input Lag
wszystkie te opcje mozna znalesc w Video ----> Resolution
i które najlepiej zaznac a ktore odznaczyć żeby zwiększyć wydajność,
od pewnego czasu na 25man mam takie krótkie zaciecia jak ide postacia tak jakby postac nagle przesunęła się do przodu, czego nie doświadczam w 10manach.. prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 13:05, the_bishop napisał:

- Vertical Sync


Generalnie - przy LCD - odpowiada za synchronizację wyświetlania ramki obrazu z odświeżaniem monitora - czyli przy odświeżaniu 60 ramek na sekundę - wyświetlanych będzie 60 ramek..

Dnia 09.07.2010 o 13:05, the_bishop napisał:

- Triple Buffering


Potrójne buforowanie. Standardowo wykorzystywane jest podwójne - czyli mamy tzw. bufor obrazu, w którym rysowana jest klatka animacji, która potem jest wyświetlana na ekranie gdy zostanie cała przygotowana (następuje tzw. swap - podmiana ramek). Dzięki temu na ekranie nie widać jak ramka jest rysowana - bez podwójnego buforowania widzielibyśmy jak pojawiają sie kolejne elementy obrazu.
Potrójne buforowanie jest wariantem powyższego rozwiązania - ramki rysowane są w 2 buforach i w razie potrzeby (podczas odświerzania) wyświetlana jest odpowiednia. Nie tracimy tu czasu, który wcześniej uciekał na swapa - w podwójnym buforowaniu w momencie przenoszenia ramki z buforu na ekran - żaden z tych buforów nei może być ruszony - następna ramka nie jest rysowana do zakończenia swapa. Przy potrójnym buforowaniu - gdy trwa swap między buforem a ekranem - kolejna ramka jest już rysowana w drugim buforze.

Dnia 09.07.2010 o 13:05, the_bishop napisał:

- Reduce Input Lag


Input Lag - opóźnienie wejścia - występuje w monitorach LCD. Jest to różnica w czasie między wyświetlanym obrazem a tzw. sygnałem sterującym obrazem. Opóźnienie to może sięgać 65ms - co daje nawet z 3-4 klatki obrazu.
Jest to dokuczliwe w grach, gdzie obraz często się zmienia i następują różnice między tym co widzimy na ekranie a tym co powinno być wyświetlone (jesteśmy 3-4 klatki do tyłu).

Więcej radzę poczytać na wikipedii, jest tam trochę dokładniej to opisane..
Generalnie co wyłączyć? Najlepiej mieć wszystko właczone. Wyłączać gdy jest to niezbędne.

Możesz spróbować wyłączyć input lag - niektórym to ponoć bardzo przyśpiesza ilość FPSów - nawet 15-20 klatek (ale to wszystko zależy od twojego monitora - bo przyrost FPS, przy wzroście jednak opóźnień wyświetlania nie jest najlepszym wyjściem).

Potrójny bufering - zwiększa zapotrzebowanie na pamięć i zwiększa obciążenie procesora.

Vert. synnc -tego bym na LCD nie wyłączał nigdy. Nie powoduje raczej większych obciążeń, a bez tego nie raz są widoczne artefakty - zwłaszcza gdy nie gra się w natywnej rozdzielczości..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 13:55, DemoBytom napisał:

Vert. synnc -tego bym na LCD nie wyłączał nigdy. Nie powoduje raczej większych obciążeń,
a bez tego nie raz są widoczne artefakty - zwłaszcza gdy nie gra się w natywnej rozdzielczości..


Jakie artefakty? Tu chodzi o łamanie się obrazu w poziomie, widoczne głównie będąc w ruchu. W WoW nie zauważyłem aby było to jakieś irytujące, a włączenie tej opcji potrafi zjeść nieco fps. Są gry, w których włączenie V-Sync wiąże się z tak dużą utratą fps''ów, że nie idzie w to grać... I co ma do tego nie-natywna rozdzielczość? :P W rozdzielczości innej niż natywna zawsze mogą wystąpić błędy graficzne (np paski, kropki, obraz w kratki), wynika to z interpolacji pixeli i nie da się tego uniknąć inaczej niż zmieniając rozdzielczość na natywną.

Co do Input Lag, to i tak mając tanią klawiaturkę jakiś tam input lag będzie też dopóki nie wymieni się ją na jakąś stworzoną do profesjonalnej gry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie że się powtarzam ale odzuciłby ktoś rotacjie pod unholy (0/17/54)

błagam bez żadnych linków :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 14:35, Azvar napisał:

Jakie artefakty? Tu chodzi o łamanie się obrazu w poziomie, widoczne głównie będąc w ruchu.


Nie tylko.
Vsync odpowiada za synchronizację ramek wysyłanych z karty graficznej z odświerzaniem monitora. Jeśli vsync jest wyłączony i karta graficzna wysyła za dużo klatek - nowa może być rysowana zanim stara "zniknie" z ekranu - przez co obraz z 2 kolejnych klatek animacji może sie przenikać. Obraz może się rozmywać, mogą pojawiać się paski, lub wiele innych anomalii.
U niektórych może być to niewidoczne, na innych, słabszych/tańszych monitorach - różnice mogą być zauważalne. U mnie w domu, na bardzo tanim monitorze (nie wiem skąd siostra go wytrzasnęła o-O) widać i rozmycia i załamania..

>W WoW nie zauważyłem aby było to jakieś irytujące, a włączenie tej opcji potrafi zjeść nieco fps.

U mnie różnica jest na poziomie może 2 klatek? Niezauważalne dla mnie.. Może na słabszym sprzęcie jest to bardziej widoczne..

Btw. wyczytałem, że niewielki lag spowodowany przez vsync jest niwelowany przez triple buffering - dlatego warto mieć je obie włączone.

Dnia 09.07.2010 o 14:35, Azvar napisał:

Co do Input Lag, to i tak mając tanią klawiaturkę jakiś tam input lag będzie też dopóki nie wymieni się ją na jakąś stworzoną do profesjonalnej gry :)


W momencie gdy obraz już wyświetlany jest z opóźnieniem, my reagujemy na niego również z opóźnieniem. Dla niektórych może to być zauważalne i męczące..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Engineering
(...)
Marius: Marius is an engineering only bot much like the Jeeves that helps the creator. This one will collect loot from any nearby corpse and hold it on it''s back. When it reaches as much as it can take it stops in place and says, "The dominator is full!" This is a reference to Mariusz Pudzianowski the 2008 and 2009 World''s Strongest champion."

Z tematu http://www.mmo-champion.com/threads/726879-ADMielke-World-of-Warcraft-Cataclysm-Suggestions-%28340-%29

Spadłem z krzesła ze śmiechu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 16:59, Prophett napisał:

This is a reference to Mariusz Pudzianowski the 2008 and 2009 World''s Strongest champion."


Pomijam, że inżynierzy mają wreszcie coś na co czekam od powstania wowa (a czego mieć nie będę, bo się na inżynierkę nie planuję przerzucać..)...
No ale..

Pudzian już nawet w WoWie? To już tańczenie, śpiewania, skakanie, kopanie, ratowanie wszechświata itd mu nie starcza? o_O"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przez chwilę łudziłem się, że to jest real, ale to tylko sugestie graczy :) Notabene ta jest niezła, na prawdę :) Ja ogólnie jednak jestem za tym, aby lootowanie zostało właśnie tak zmienione, a żeby nie trzeba było na każdym trupku klikać (przydałby się jakiś fejsrollowy auto-loot, gdzie loot automatycznie wpada do kieszenii).

BTW, pamięta ktoś / kojarzy addon, który ładnie pokazywał rotację skilli? To wyglądało mniej więcej tak: jest taki pionowy pasek i po nim przewijają się ikonki skillów (z różną predkością, zależnie od prio i cooldown). Albo może poleci ktoś coś podobnego z myślą o Fury Warriorze (wiem, bardzo łatwo się DPSuje nim, ale chciałbym nie musieć patrzeć na skill bary :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 14:35, Azvar napisał:

a włączenie tej opcji potrafi zjeść nieco fps


No zasadniczo cała idea na tym polega. Jeśli FPS przewyższa częstotliwość odświeżania ekranu to mogą robić się właśnie takie załamania. Włączenie tej opcji sprawi że FPS nie przekracza częstotliwości odświeżania ekranu. Czyli jak masz ekran z odświeżaniem 60 Hz, to w momencie gdy FPS ma przekroczyć tą liczbę, zatrzyma się na 60 FPS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, do kogoś kto gra szamanem. Otóż zrobiłem questa na totem wody, ale na mapie i tak został znacznik (przy Ratchet), który mówi, że muszę wziąć ''water sapta''. Z tym, że nie ma już opcji rozmowy z kimkolwiek, kto był związany z tym questem. W końcu anulowałem questa, ale być może straciłem przez to coś ważnego. Zwykły bug czy coś pominąłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.07.2010 o 18:07, Azvar napisał:

BTW, pamięta ktoś / kojarzy addon, który ładnie pokazywał rotację skilli?


Ja używam ForteXorcist - jest taki pasek, po nim przesuwają się skille wg ich cooldowna.
Addon dla locków, ale korzystam z tego na wszystkich charach..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się