Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

EA: Silnik Frostbite 2.0 zrobiony z myślą o następnej generacji

37 postów w tym temacie

Ty tylko pokazujesz jak łykasz każdy news a ja piszę co widać w realu w zmianach czyli nic.
Najpierws rzucasz tekst że najnowszą wersję FB2 posiada BF3 jak wymieniłem co i jak to od razu bronisz się że news o FB2 a nie o BF3. Natomiast wszystkie przez ciebie tak zwane ulepszenia to śmiech na sali bo konkurencja ma te ulepszenia od dawna.

Co do Crysisa no cóż posiadam Crysis Warhead i Crysis 2:
1600x900 DX11+tekstury da się grać ale co z tego skoro na Ultra DX10 64bit ta sama rozdziałka Crysis warhead nie dość że lepiej działa to jeszcze wygląda od strony technicznej. Więc za przeproszeniem twój argument z że nie można tego tak porównywać z tyłka wzięty. Bo UE3 jest rozwijany nie to co CE i FB.

vervurax - Frostbyte może i ma potencjał ale po tym co DICE i EA pokazuje w przypadku BF3 raczej nie wróżę mu sukcesów. Optymalizacja jest wujowa i o tym jest mowa a ostatnio + plus ich updaty dobitnie pokazują co i jak.

Qbon11 - jeżeli bierzesz zwiększone rozmycie i bloom za coś wielkiego to fakt może i spora różnica tylko czemu wszędzie gdzie gadka o BF3 na PC zawsze jest mowa różnic w stosunku do BC2 mimo zapowiedzi jest praktycznie zero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.06.2012 o 01:25, Numenpl napisał:

Co do Crysisa no cóż posiadam Crysis Warhead i Crysis 2:
1600x900 DX11+tekstury da się grać ale co z tego skoro na Ultra DX10 64bit ta sama rozdziałka
Crysis warhead nie dość że lepiej działa to jeszcze wygląda od strony technicznej. Więc
za przeproszeniem twój argument z że nie można tego tak porównywać z tyłka wzięty. Bo
UE3 jest rozwijany nie to co CE i FB.


Jeśli grasz na sprzęcie z sygnaturki to rzeczywiście, masz jak cokolwiek oceniać :D Chociaż niektórzy na oglądanie slajdów mówią, że grają, nie wnikam. W Crysis Warhead masz czasem te 30 FPS (przyjmując, że gra nie widziała AA i AF), ze spadkami do 20 FPS. O C2 w DX11 (HD6770 radzi sobie z teselacją jak mój kot z ugotowaniem obiadu...) z teksturami (ta niesamowita przepustowość pamięci, eh...) to już w ogólnie nie wspomnę, bo tam to musi się grać naprawdę "komfortowo".
Pisząc o optymalizacji BF3 możesz się wypowiedzieć... Gra lubi wiele rdzeni (niekoniecznie mocnych, ale dużo), a sam masz całe 3, zresztą niekręcone i słabe. Lubi dużo pamięci na karcie (szczególnie z włączonym AF) czego też nie możesz ocenić. Słabą optymalizację miało GTA4 czy drugi Saints Row, ale to też trzeba by było wiedzieć jak w ogóle ocenić dobrą i złą optymalizację. Opal sobie afterburnera i prześledź obciążenie swojego układu. Fakt, jest zbyt słaby, ale nawet po tym można wyciągnąć jakieś wnioski. Oczywiście jeśli potrafisz to zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bug bug bug coraz mniej graczy w bfa brak patchy a jak wyjdą to tylko psują rozgrywkę. DICE nas o tym już przekonał na eslu już coraz mniej rozgrywek a gra już nei jest wspierana tak jak była na początku brak battlerecordera i głównych rzeczy do lig to poważny problem gra umiera...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Battlefield 3 rządzi! Gram codziennie do godziny 2:00 minimum. Później wstaje do pracy i nie pamiętam gdzie jest siedziba firmy, jak mam na imię. Walczę o utrzymanie równowagi. Zdarza się, że zasypiam z głową na laptopie w pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać że zarówno w tematyce optymalizacji gier jak i sprzętu gadasz jak wyznawca Nvidia i Intela bo bzdury pleciesz jakich mało. Bo inaczej byś wiedział że na ustawieniach C2 zarówno AF i AA są zawsze wł. nie ważne czy Gamer czy Ultra. Wiedza na temat BF3 też poraża brakami maks dla tej gry to 3-4 rdzenie więcej to po prostu przerost formy nad treścią. Więc zamiast gadać czy dany procek i karta jest słaba odrób pracę domową a nie nawijaj jak jakiś fanatyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Umiemy czytać? O AA i AF pisałem w przypadku Crysisa Warhead, także spróbuj wolniej i sylabizuj, może zrozumiesz... Nie jestem wyznawcą Nvidii - mam Radeona HD 6970 (albo tak, jestem wyznawcą i mam ich ołtarz w domu...). Więcej niż 3-4 rdzenie to przerost formy nad treścią? Taak, szczególnie na mapach gdzie grają te 64-osoby. Cóż zgadzam się, że 3-4 rdzenie to już max, bo trudno kupić procesory które mają więcej... No chyba, że liczyć wątki jako rdzenie to wtedy w Gulftownie masz ich aż 12...
A gadać o tym, że są słabe mogę, bo przetestowałem już ponad 140 kart graficznych. Jeśli uważasz, że Twój Radeon jest mocny to współczuję, z teselacją sobie nie radzi, szczególnie przy wyższym faktorze. W wysokich rozdzielczościach radzi sobie lepiej niż GF, ale przy gorszej jakości filtrowania (sprawdź sobie "niefanatyku" jak AMD standardowo ustawia jakość trybu antyaliasingu - o ile wiesz gdzie to sprawdzić oczywiście) i większych dropach FPS. Procesor to w ogóle mistrzostwo, sam miałem przez długi czas Phenoma X2 unlocka do X4 B60 @ 4GHz i cóż, w porównaniu z Sandy Bridge to lekka kicha, szczególnie w przypadku jednego wątku.
I o optymalizacji się nie wypowiadaj, bo nie masz sprzętu żeby ją sprawdzić, a nawet gdybyś go miał to nie sądzę, żebyś ogarnął jak się to robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK,ale:
- destrukcja w BF3 nie powala (w porównaniu do BC2 to jakiś żart)
- zżeranie sporych zasobów (ale może przez to, że mam tylko 2 rdzienie - do tego strasznie głośno komp chodzi, jakby dysk się kręcił)
- kolory to jakaś tragedia - tylko kolejne odcienie białego, niebieskiego, szarego i ciemnozielonego.
- oczojebność jeśli chodzi o światło - zwłaszcza latarki czy słońce na Damavand Peak
- ostre spadki wydajności jeśli np. w tle jest włączony Youtube czy FB
Do tego sporo osób ma problemy z glictchami, zielonymi paskami, artefaktami.
Ogólnie wygląda to tak, jakby DICE stworzyło silnik, którego nie ogarnia. I nie potrafi go naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę robić flamewar''a ale po twoim tekście no fanatyzm i stronniczość, bo tylko skończony idiota porównuje procek AMD z 2009 do tego intela z 2011!! Nawet na forach Guru3d dziwią się skąd tacy się biorą. O_O
Natomiast z wydajnością no po moim ostatnim update catalsyt 12.5 no DX11 dobrze działa mi w C2, Anno 2070, Dirt 2, Saints Row The third. I stanowczo mówię nie dla MLAA pomysł może dobry ale ma on pewną zasadniczą wadę. Jeżeli dana gra używa dużej ilości rozmycia oraz bloom itp. To lepiej to g*wno wył bo pogorszy tylko jakość obrazu masakrycznie. Natomiast AA standardowo mam ustawienia aplikacji bo używam góra AAx2 bo po prostu więcej to istny przerost formy nad treścią jedyny wyjątek to TF2. Co do tekstu słaby procek no szczerze do obecnych gier nawet te standardowe 2,8 Ghz dla 3 rdzeni spokojnie wystarcza no oczywiście jest jeszcze problem czy karty graficzne będą miały odpowiedni sterownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra, uspokój się, weź głęboki oddech :) Nie wiem gdzie widzisz cokolwiek o MLAA (pokazujesz, że się nie znasz i nie wiesz o czym mówiłem, chociaż to takie proste...), bo wspominam o standardowym ustawieniu filtrowania anizotropowego, które w sterowniku jest przestawione na (uwaga, przeczytaj uważnie i zapamiętaj - Wydajność (multipróbkowanie AA)) co jest oszustwem ze strony AMD, ale nie chce mi się tłumaczyć jak to wygląda (po co, skoro mylisz proste pojęcia więc i tak tego nie ogarniesz...). Druga sprawa to Optymalizacja AMD w faktorze teselacji, która także jest totalnym laniem wody i o której też pewnie nie wiesz (poszukaj na Guru, potwierdzą). Nie wiesz o czym piszesz w ogóle i to jest problem, sterownika do własnej karty nie znasz, a mi próbujesz coś udowodnić (może jakbym był osobą, która nie ma Radeona to mógłbyś mi wcisnąć jakiś kit, cóż, jednak mam)...
I nie skończony idiota porównuje, tylko człowiek który wie (czytaj wolno teraz, żeby nie było pomyłek), że IPC (poczytaj, może Ci się w życiu przydać) w starszych Phenomach jest wyższe niż w nowszych Bulldozerach, a więc pojedynczy rdzeń jest mocniejszy. Nie będę Ci tłumaczył dlaczego, znowu koledzy z Guru3D pośpieszą z pomocą. Nie moja wina, że AMD robi ostatnio procesory które nie mogą konkurować z niczym.
I na koniec, nie ekscytuj się, fanatykiem nie jestem, bo posiadam różny sprzęt, na którym w odróżnieniu od Ciebie się znam. Zresztą zdecyduj się niefanatyku i nieidioto czy jestem w końcu fanboyem Intela (mam), Nvidi (nie mam)i czy może AMD (mam). Chętnie się dowiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2012 o 22:41, Lailonn napisał:

Laicy myślą, że nowy silnik to lepsza grafika, a tymczasem może chodzić np o optymalizację,
większy pakiet bibliotek czy prostotę obsługi, wszystko to ma cholernie duże znaczenie
dla developerów i przekłada się na jakość finalną produktu.


Tak chodzi o optymalizację (czy może raczej rozwój) lepszych efektów graficznych i elementów fizycznych, i obsługę nowych możliwości sprzętu - procesorów i kart graficznych. Kiedyś rzeczywiście zdarzały się przełomowe silniki jak np. pierwszy UE, Source czy UE3. Ale teraz póki co to najwyżej są małe updaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze w naszej kłótni że my się kłócimy o 2 różne wbrew pozorom z tą optymalizacją. Dobra uraziłem cię przepraszam.

Z CPU trochę przesadziłeś i mnie poniosło no bo Intel>>>>AMD nic nowego, ale porównać np. Starego PII x3 720 2,8 Ghz do sandy bridge to jakbyś porównał Intel pentium 4 do E8400. To trochę nie na miejscu co innego jakbyś porównał do x4 955 to jeszcze spoko chociaż ten sam przedział cenowy.

W kwestii MLAA mi chodziło o sam efekt a nie jak owa firma tak to wykorzystuje najlepiej to sprawdzić w grze która AA nie ma i trzeba za pomocą np. CCC to wymusić i szczerze w takim SC2 to masakrycznie wygląda. Kwestia ustawień AA u mnie zawsze nawet po usunięciu i wgrania z powrotem(dla pewności przy wymianie karty) z urzędu AMSAA czy jakoś tak (nie pamiętam skrótu do Adaptive MSAA). Żadna firma AMD,Nvidia i Intel nie jest święta w tej kwestii

No i kwestia optymalizacji. No dobra ja tam nie patrzę przez pryzmat danej technologi wykorzystywanej przez daną firmę "x" gdzie dany komponent ma gorszą wydajność jednowątkową niż komponent firmy "y". Ja patrzę w pod kontem nowa wersja silnika vs stara to czy poprawili i usprawnili wykorzystanie tego czy i owego efektu oraz czy wprowadzili coś naprawdę wartego uwagi żeby zwiększyć drastycznie wymagania. I niestety zarówno CryEngine 3 oraz Frostbyte 2 to jedne wielkie niewypały.

Zacznę od CryEngine 3 bo tutaj to Cryteka nic nie usprawiedliwia zupełnie. Dzień premiery C2 ach te zachwyty na grafiką jaka ona to piękna potem zaczęto porównywać ustawienia no to się okazało jaka to super technologia gra wyszła z DX9 i na pierwszy ogień porównanie z DX9/DX10 max C1/CW vs max C2 DX9. No i wszystko do kitu w porównaniu z poprzednikiem od tekstur bo szczegółowość modeli kończąć no i wyszła wspaniała optymalizacja na jaw większe wymagania ale graficznie i nie tylko gra do tyłu w porównaniu z poprzednikiem. Potem wydali DX11 upgrade+1.9+tekstury no i nieco poprawili sytuację bo teraz to nie jest aż tak źle.

A Frostbyte 2.0 od DICE tutaj też się nie popisało przy BF3 bo najbardziej reklamowali destrukcję oraz fizykę w porównaniu do Frostbyte 1.5 i szczerze różnicy nie widać natomiast wymagania wzrosły diametralnie(choć zapewne ma w tym swój udział popierniczone combo gra+origin+battlelog bo obciąża starsznie zwłaszcza łącze) DX11 tak samo potraktowali jak w BC2 poprostu dali więcej blooma i rozmycia.

Optymalizacja to nie tylko dodanie nowych efektów ale także zmniejszenia wymagań w celu poprawy wydajności i z tego ani Crytek ani DICE się nie wywiązało to że deweloperzy mają mieć łatwiej zgoda. Ale i to spore ale nie znaczy to że mogą sobie zwiększać wymagania do nieadekwatnych do tego widzimi na ekranach w tym przypadku.

Więc jeszcze raz przepraszam że cię uraziłem i mam nadzieję że teraz zrozumiesz jak ja na to patrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz problemy z cytaniem? Wkleiłem Ci listę zmian FB 1.5(BC2) a FB 2.0(BF3). Wyjaśniłem też chyba, że tylko najgorszy laik patrzy przez pryzmat grafiki na postęp technologiczny.

BF3 wygląda pod każdym względem LEPIEJ od BC2. ma ponadto duże większe mapy a zachowuje sensowne FPSy. Tylko, że ja piszę to z perspektywy kogoś kto gra w maxymalnych ustawieniach jakie oferuje gra. Jak grasz na normal/low to może być inaczej.

Nie ważne czy ulepszenia FB 2.0 są w UE 3 czy innych silnikach. News nie był o porównywaniu silników. EA zrobiło swojego "UE 4" i mieli do tego prawo. Chociażby sam fakt, że mają go od podstaw i nie muszą licencjonować z punktu widzenia producenta jest mega zaletą. No ale zawsze znajdą się medrkujący polacy co powiedzą ''aa domek się nie wali jak z zapałek to jest 2 kroki w tył". Po peirwsze w 10 letnim Red Faction się waliło wszystko i nawte mozna było kopać tunele, wiec przy tej logice WSZYSTKIE GRY po Red Faction się uwsteczniają. Po drugie nawet zdemolowana Warszawa po nalotach bombowych nie wyglądałą jak mapy BC2 gdzie biegało 32 ludzi z granatnikami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Destrukcja otoczenia w porównaniu do BC2 to żart."

Boże ile można słuchać w kółko tego samego debilnego gadania dzieciaków. Czy Wy macie pojęcie jak wygląda teren, na którym priowadzone są walki? Czy ruszyliście tyłki na historii aby poczytać i ZOBACZYĆ jak wyglądała np. Warszawa, która ucierpiała najmocniej w czasie wojny? To wobec niej uzywane są słowa "zbudowna od nowa"

Masz fotki:
http://img.interia.pl/wiadomosci/nimg/3/l/Warszawa_podczas_3468270.jpg
http://davidderrick.files.wordpress.com/2007/11/warsaw-january-1945.jpg

Takich zniszczeń dokonały walczące między sobą trzy armie!!

Wy chcecie aby grupa 32 żołnierzy uzbrojona w granatniki dokonała TOTALNEGO zrównania z ziemią całego miasteczka. W BC2 budynki po chwili walki ZNIKAŁY z planu miasta. Zostawała metrowa kupka gruzu!! To jak działa niszczenie w BF3 jest o niebo bardziej realistyczne i sensowne. I tak w każdym kolejnym DLC podkręcają ilość rzeczy podatnych na uzkodzenia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ty patrzysz przez to co piszą czyli w praktyce niewiele bo na tle konkurencji to DICE się nie popisało. Nie wiem czym tu się podniecać np. obsługą 64 bitowych procesorów czyli coś co taki UE1 już miał. Albo rozchwytywany przez nich deferred shading co było już takim Trine 1&2. Więc wybacz ale ja tam nie patrzę na lanie wody ich PR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować