Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 24.12.2006 o 01:09, Minsc i Boo napisał:

Pominę fakt wpływu Vic na reputacje drużyny , bo to drobnostka. Nie moźna jednak pominąć faktu
"konfliktowości" tej osóbki. Szcegulnie kiedy w teamie mam Keldorna(z tego co pamiętam konflikt
krytyczny powodujący rozpad drużyny, ale głowy nie dam).

A Keldorn, mimo że też bubek(ale jakże skromniejszy od Ano) jest stałym punktem w moim teamie-
ze względu na Carsomira


To prawda, ale Anomen też potrafi być konfliktowy. Spadek reputacji zawsze można nadrobić, a jak Viki odchodzi, to reputacja ponownie wzrasta o 2. Keldorn zawitał w mojej drużynie raz i dzielnie dzierżył Karsomira+6, jest najlepszym Paladynem, dzięki Prawdziwemu widzeniu i rozproszeniu magii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 02:53, Icestalker napisał:

To prawda, ale Anomen też potrafi być konfliktowy. Spadek reputacji zawsze można nadrobić,
a jak Viki odchodzi, to reputacja ponownie wzrasta o 2. Keldorn zawitał w mojej drużynie raz
i dzielnie dzierżył , jest najlepszym Paladynem, dzięki Prawdziwemu widzeniu i rozproszeniu
magii.

Potrafi. Ale w dużo mniejszym stopniu. Najbardziej konfliktowy chyba jest Korgan, toteż on nigdy nie gościł w mej drużynie zbyt długo.
Z tego co zauważyłem, jeśli drużyne w całości uda się dociągnąć do TB to już konfkikty nie grożą rozpadem(ale może się mylę)

Keldorn z Karsomir+6 wymiata! Choć zręczność ma słabą(ale to nie problem podciągnąć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 03:00, Minsc i Boo napisał:

Potrafi. Ale w dużo mniejszym stopniu. Najbardziej konfliktowy chyba jest Korgan, toteż on
nigdy nie gościł w mej drużynie zbyt długo.
Z tego co zauważyłem, jeśli drużyne w całości uda się dociągnąć do TB to już konfkikty nie
grożą rozpadem(ale może się mylę)

Keldorn z Karsomir+6 wymiata! Choć zręczność ma słabą(ale to nie problem podciągnąć)


W ToB już nie można rozwalić drużyny. Ale Karsomir wcale nie jest taki świetny, nie wiem czemu, ale Sareavok był dużo lepszy od Keldorna, niezależnie jaką bronią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i tutaj sie z Toba zgodze:)
Mialem pewnego razu ich obu w druzynie (dawno temu) i moglem wtedy ich obu porownac jak sobie radzili podczas walki (Keldorn + Karsomir oraz Sarevok + Halabarda.. ta co wysysa wode z ciala czyli +10 obrazen)
Sarevok radzil sobie lepiej ^_^ (moze nie byla to jakas wielka roznica ale zawsze cos)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 06:14, Mistiq napisał:

i tutaj sie z Toba zgodze:)
Mialem pewnego razu ich obu w druzynie (dawno temu) i moglem wtedy ich obu porownac jak sobie
radzili podczas walki (Keldorn + Karsomir oraz Sarevok + Halabarda.. ta co wysysa wode z ciala
czyli +10 obrazen)
Sarevok radzil sobie lepiej ^_^ (moze nie byla to jakas wielka roznica ale zawsze cos)


Zwracając uwagę na to, że Sareavok ma dużo więcej gwiazdek w mieczach, mieczem byłby jeszcze lepszy od Keldorna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Masz rację, jak miał dobre rzuty obronne, to żeczywiście wystarczył. Ale co robiłeś jak został
zauroczony?


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Przed Łupieżcami zawsze sie zabezpieczałem, albo nie mieli wystarczająco czasu :D

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Ale ja postawiłem na Minsca i mojego Woja/Maga (później Mazzy zamiast Minsca i dodatkowo Valygar)
i trzech magów - Jan (później wymieniony na Imoen), Aerie i Ja
Druid (Jaheira jako pierwsza może wskrzeszać, jakoś na 10-tym poziomie) - Jaheira, też dobry
wojownik jak dać jej Belma + 2 i Tarczę w drugą rękę.


Wskrzeszenia nigdy nie potrzebuję, Jaheiry nie używałem, Mazzy jest cienka, Minsc jako taki, ale fakt- Valygar wymiata.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

W Tacticsie Readme i w SixOfSpades Readme pisało, że Furia niebios ma być niezdobywalna dla
drużyny na 9-10 lv. Takich, co wyszli prosto z Lochów Irka. Natomiast większość mojej drużyny
była na 8-mym levelu i zrobiłem tylko quest Miedzianego Diademu i poszedłem po Furię Niebios.
Już po trzeciej próbie, mój Woj/Mag pięknie dzierżył ją w ręku, a po Targowie pięknie dzierżył
Sanchudokku (większość drużyny na 9-tym levelu).


Ja za Furię wziałem sie chyba dopiero ok. 11 lvl.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Viki jest lepsza jako czołg, jak dasz jej pas Kondycji, który podnosi kondycję do 18 raz na
dzień (wystarczy użyć po każdym odpoczynku), to przoblem z głowy.


Ale szkoda marnować slot na pasek. Lepiej dać jakiś pas ochrony, magicznej bariery, albo coś innego.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Tak, ale lepsza pułapka daje 2750 EXP. Tych pułapek jest masa i dostajesz conajmniej 3-4 poziomy
za rozbrajanie ich i otwieanie zamków.


Ok, tu się zgodzę. Ale ja już grywam teraz mniejszymi drużynkami, toteż levele i tak szybko nadrabiam.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

U mnie Jaheira (jestem jeszcze w 3-cim rozdziale) ma -9 KP ogólną, -18 dla pocisków, -13 do
siecznych i -12 na kłute.


Ale i tak jej nie lubię. Ale kiedyś będę musiał zagrać. Ale nie tylko KP się liczy.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Już pisałem co zrobić z Viki, aby poprawić kondycję.


A ja napisałem swoje zdanie na ten temat.

Dnia 24.12.2006 o 00:47, Icestalker napisał:

Niestety, w ToB połowa drowów to kensai, lub zwykli woje. Każdy ma conajmniej dwa Większe młyny.
Wież mi, Viki nigdy nie była trafiana oprócz krytyków, drowom brakowało 2-3 oczek na kostce.
Anomen ma domyślnie Gorszą KP o 4, czy 5 jeśli użyć maszyny Luma. Tak więc Anomenek mógłby
otrzymać 50 x 10 (średnie obrażenia Drowów) 500 obrażeń na rundę (bo jak Cię Drowy dorwą, to
otaczają, po pięciu lub sześciu).


Może teoretycznie i w najgorszym wypadku. Ale w praktyce nigdy mi się to nie zdarzyło, Anomen chyba nigdy mi nie zginął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:


Nigdy mi się to nie zdarzyło. Przed Łupieżcami zawsze sie zabezpieczałem, albo nie mieli wystarczająco
czasu :D


...

Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Wskrzeszenia nigdy nie potrzebuję, Jaheiry nie używałem, Mazzy jest cienka, Minsc jako taki,
ale fakt- Valygar wymiata.


Wskrzeszenie też u mnie staje się mniej użyteczne z dnia na dzień, jedno berło wskrzeszania w zupełności wystarczy. Tylko Valygar padł u Mae''vra.

Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Ja za Furię wziałem sie chyba dopiero ok. 11 lvl.


Żałuj synu, żałuj... ;P


Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Ale szkoda marnować slot na pasek. Lepiej dać jakiś pas ochrony, magicznej bariery, albo coś
innego.


Ja daję te pasy wojom, którzy łatwo padają od magii.


Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Ok, tu się zgodzę. Ale ja już grywam teraz mniejszymi drużynkami, toteż levele i tak szybko
nadrabiam.


Czy przez mniejszymi masz na myśli po pięciu członków? Jeśli tak, to dołącz Jana, opłaca się. Jeśli nie, to zawsze mógłbyś mieć jeszcze wyższy level, nie?


Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Ale i tak jej nie lubię. Ale kiedyś będę musiał zagrać. Ale nie tylko KP się liczy.



To Viki, lub Mazzy mogą ją zastąpić. Tylko trzeba siłę podnieść w obu przypadkach.

Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

A ja napisałem swoje zdanie na ten temat.


I tym zakończymy dyskusję na temat Viconii.

Dnia 24.12.2006 o 09:55, Taschon napisał:

Może teoretycznie i w najgorszym wypadku. Ale w praktyce nigdy mi się to nie zdarzyło, Anomen
chyba nigdy mi nie zginął.


Głupi ma zawsze szczęście (mam na myśli Anomena). ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 06:48, Mistiq napisał:

mial ale wpakowac piec gwiazdek w halabardy tez nie stanowilo dla mnie problemu. mialem poprostu
taki kaprys.


Aha, żeczywiście Halabardy w ToB są lepsze od mieczy. Opłaca, się, bo czym miałby Sareavok wojować oprócz tego? Włócznią? Nie wyobrażam sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

Wskrzeszenie też u mnie staje się mniej użyteczne z dnia na dzień, jedno berło wskrzeszania
w zupełności wystarczy. Tylko Valygar padł u Mae''vra.


To chyba masz zainstalowanego Tacticsa, bo tam imho Mae''Var jest (bardzo) trudny.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

> Ja za Furię wziałem sie chyba dopiero ok. 11 lvl.

Żałuj synu, żałuj... ;P


Pewnie, że żałuję. Ale już tego błędu nie popełnię.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

Ja daję te pasy wojom, którzy łatwo padają od magii.


Pasów jest dużo. Nie wiem, czy w podstawce, ale z modami na pewno. Po prostu szkoda mi slotów.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

Czy przez mniejszymi masz na myśli po pięciu członków?


Nie. 5 to już u mnie racjonalny max. Mała drużynka to dla mnie 3 członków wraz z <charname>

>Jeśli tak, to dołącz Jana, opłaca się.

Póki co Jana mam dość, ale swego czasu był pozycją obowiązkową.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

Jeśli nie, to zawsze mógłbyś mieć jeszcze wyższy level, nie?


Tak, ale jak pisałem, i tak nadrabiam.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

To Viki, lub Mazzy mogą ją zastąpić. Tylko trzeba siłę podnieść w obu przypadkach.


Vici daję Croma, więc z siłą nie ma problemu.

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

I tym zakończymy dyskusję na temat Viconii.


OK

Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

Głupi ma zawsze szczęście (mam na myśli Anomena). ;P


Po pasowaniu ma 16, czyli nie tak mało. Viki ma chyba o 2 więcej na standardzie, ale z tego co pamiętam, między 16 a 18 nie ma różnicy przy czarach, ale mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach




Dnia 24.12.2006 o 10:14, Icestalker napisał:

> Ale szkoda marnować slot na pasek. Lepiej dać jakiś pas ochrony, magicznej bariery, albo
coś
> innego.

Ja daję te pasy wojom, którzy łatwo padają od magii.


Ja jeszcze o pasie kondycji . Nie marnuje się slotu, gdy robi się tak jak ja : zakładam pas kondycji, podnoszę kondycję i zakładam inny pas. KOndycja pomimo zdeęcia pasa utrzymuje się przez 8 godz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 14:28, zebara napisał:

Ja jeszcze o pasie kondycji . Nie marnuje się slotu, gdy robi się tak jak ja : zakładam pas
kondycji, podnoszę kondycję i zakładam inny pas. KOndycja pomimo zdeęcia pasa utrzymuje się
przez 8 godz.

Przeklęty pas! Znaczy się to dobry przedmiot, tylko mam pewien problem, u mnie zazwyczaj pas ten nosiła Aerie, jednak ja często zapominałem go aktywować, ech gdyby tak jego założenie powodowało podniesienie cechy bez używania ładunków :/ tak jak jest w przypadku pasów siły. A później pozostaje dziwić się dlaczego Aerie zginela od jednego ciosu skoro ma 70 HP :)
Sposób dobry tylko upierdliwy w stosowaniu :D dlatego sobie daruję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Dnia 24.12.2006 o 14:28, zebara napisał:

Ja jeszcze o pasie kondycji . Nie marnuje się slotu, gdy robi się tak jak ja : zakładam pas
kondycji, podnoszę kondycję i zakładam inny pas. KOndycja pomimo zdeęcia pasa utrzymuje się
przez 8 godz.


To inna rzecz którą robię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:


To chyba masz zainstalowanego Tacticsa, bo tam imho Mae''Var jest (bardzo) trudny.


Tak, jak jest 6-ciu zabójców po 5 miksturek niewidzialności, i zadających po 90-110 pkt. obrażeń atakiem z zaskoczenia. I sam Mae''var, który nawala czarami jak szalony a potem backstabuje. Nie wspominam masy bandytów i kapłana Cyrica.

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:

Pewnie, że żałuję. Ale już tego błędu nie popełnię.


I słusznie.

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:

Pasów jest dużo. Nie wiem, czy w podstawce, ale z modami na pewno. Po prostu szkoda mi slotów.


Mi też, zawsze jest dylemat, podobnie jak z pierścieniami.

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:

Nie. 5 to już u mnie racjonalny max. Mała drużynka to dla mnie 3 członków wraz z <charname>


Trzy to odpowiednia liczba, czytałeś Capre Jugulum Pratchetta.

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:

Vici daję Croma, więc z siłą nie ma problemu.


Dokładnie to samo pisałem wcześniej.

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:

Po pasowaniu ma 16, czyli nie tak mało. Viki ma chyba o 2 więcej na standardzie, ale z tego
co pamiętam, między 16 a 18 nie ma różnicy przy czarach, ale mogę się mylić.


Viki może zapamiętać dużo więcej czarów, zaraz sprawdzę w instrukcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.12.2006 o 13:38, Taschon napisał:


Po pasowaniu ma 16, czyli nie tak mało. Viki ma chyba o 2 więcej na standardzie, ale z tego
co pamiętam, między 16 a 18 nie ma różnicy przy czarach, ale mogę się mylić.


Mądrość 16 daje dwa dodatkowe czary każdego poziomu, natomiast 18 daja 4, duuża różnica, nie? Mądrość 16 - premia +5, mądrość 18 - premia +10 (O_0). Dobranoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 15:02, Icestalker napisał:

Mądrość 16 daje dwa dodatkowe czary każdego poziomu, natomiast 18 daja 4, duuża różnica, nie?
Mądrość 16 - premia +5, mądrość 18 - premia +10 (O_0). Dobranoc.

Oraz modyfikator na rzuty obronne przeciwko magii:
dla mędrości 16 -> +2
a dla 18 -> +4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 14:55, Icestalker napisał:

Tak, jak jest 6-ciu zabójców po 5 miksturek niewidzialności, i zadających po 90-110 pkt. obrażeń
atakiem z zaskoczenia. I sam Mae''var, który nawala czarami jak szalony a potem backstabuje.
Nie wspominam masy bandytów i kapłana Cyrica.


Hehe, pamiętam, jak miałem z tym problemy.

Dnia 24.12.2006 o 14:55, Icestalker napisał:

Trzy to odpowiednia liczba, czytałeś Capre Jugulum Pratchetta.


To chyba powinno być pytanie. Nie, nie czytałem.

Dnia 24.12.2006 o 14:55, Icestalker napisał:

Dokładnie to samo pisałem wcześniej.


Przeoczyłem chyba.

A propos mądrości -> No cóż, w takim razie, jednak jest różnica. Pod tym względem Vici ma przewagę nad Anomenem (i jeszcze pod względem odporności na magię). Jest nieco lepszą kapłanką, ale imo Anomen znacznie lepiej sprawdza się w boju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiec przegladalem juz forum w poszukiwaniu tego tematu ale porady na ten temat albo nic nie dawaly albo problem nie byl dokladnie przedstawiony, mianowicie chodzi o to zeeeee mam orginalnego Baldurs Gate 2 Cienie Amn = Tron Bhaala pl (xtra klasyka) wszystko ok instalacja zero problemow wlaczam gre i po wchodzeniu do niektorych lokacji gra zaiwesza sie przy wczytywaniu(wyskakuje do windowsa bez zadnego komunkatu, proces przewaznie dalej jest aktywny i trzeba go "uciac samemu" w menaderze zadan), no dobra mysle zdarza sie robie reinstal ok wspomniane lokacje dzialaja ale znowu komputer uwzial sie na inne:/( i tak wiele wiele razy:) czego sie nie robi dla tej gry...reinstalacja zeby wejsc do jakiegos domku;P ) hmm zanioslem plyty do sasiada, zainstalowal, gra, cieszy miche i pokazuje mi jezyk bo u niego wszystko dziala. Zrobilem tak ze zgralem od niego pliki map (np. AREA0700-promeda wukeen) i skopiowalem u siebie ale to nic nie dalo...co jeszcze moge powiedziec hmm komputer-baldurs nie powinien miec zadnych problemow zeby na nim dzialac, prubowalem juz zmniejszania ustawien grafiki(no wiecie cienie itp) nawet na najmniejszych detalach problem sie powtarza...Jakby niektore lokacje sie zle instalowaly (po kazdej instalacji inne jak juz wspominalem).. Slyszalem ze wiele osob ma ten problem wiec chcialem go poruszyc na dobre(tzn. doglebnije go opisac) mi juz rece opadaja(mialem ten problem rowniez kiedys przyznam sie bez bicia na piracie wiec to chyba nie wina plyt) z gory dzieki za pomoc i litosci nie krzyczcie na meczennika:(

Zadaje to pytanie ponownie bo zamknieto moj temat pewnie slusznie jestem tu nowy i sie nie znam, mam nadzieje tylko ze znowu nikt nie uzna tego problemu za spam czy cus:/ ja chce tylko pograc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/.../

Zrób tak jak poradził Ci ktoś w Twoim wątku- pokombinuj z kośćmi ram, albo z napędami, to może pomóc. A jak nie, to może ktoś tutaj będzie znał rozwiązanie problemu. Zostaje jeszcze pomoc techniczna cdp http://www.gram.pl/pomoc.asp i formularz zgłoszeniowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2006 o 15:51, Budo napisał:

Zostaje jeszcze pomoc
techniczna cdp http://www.gram.pl/pomoc.asp i formularz zgłoszeniowy.


Swoją drogą dziwne że to przychodzi ostatnie do głowy ;P

Też miałem kiedyś coś podobnego z BG2, oraz innymi grami. Okazało się że to przez uszkodzony RAM i zjechaną płytkę nr 2, teraz mam już wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować