Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Problemy Funcomu - firma zawieszona na norweskiej giełdzie

12 postów w tym temacie

Chyba mieli jakiś update kilka miesięcy temu.
Jeśli dobrze pamiętam to rok temu obiecywali nowy patch co miesiąc. Po kilku patchach doszli do wniosku, że wolą wydawać rzadziej, ale większe aktualizacje. Potem wydali jedną i chyba na tym się skończyło.
A teraz to chyba tylko powolna agonia. Będą utrzymywać dopóki gracze będą płacić więcej niż wynoszą koszty utrzymania serwerów, a potem kaput.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Chyba mieli jakiś update kilka miesięcy temu.
> Jeśli dobrze pamiętam to rok temu obiecywali nowy patch co miesiąc. Po kilku patchach
> doszli do wniosku, że wolą wydawać rzadziej, ale większe aktualizacje. Potem wydali jedną
> i chyba na tym się skończyło.
> A teraz to chyba tylko powolna agonia. Będą utrzymywać dopóki gracze będą płacić więcej
> niż wynoszą koszty utrzymania serwerów, a potem kaput.

A szkoda, bo to ponoć dobre MMO. Może źle wystartowali z tą pełną ceną i abonamentem? Zresztą w miarę szybko z tego modelu musieli zrezygnować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że gra jest bardzo ciekawa, wciągająca, oryginalna z unikalnym systemem rozwoju postaci. Inni narzekają na kiepskie wykonanie, nudę, nieprzekonującą warstwę fabularną i małą różnorodność "klas" postaci. Sam zaliczam się raczej do tego drugiego obozu, chociaż dotarłem do połowy drugiego "aktu" (Egiptu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze im tak, niech zamkną tą firmę na dobre. To co działo się w Age of Conan to była
> jakaś tragedia.

LoL. A co się działo takiego w AOC, żeby zamykać mieli im firmę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 15:55, kotlecik5 napisał:

LoL. A co się działo takiego w AOC, żeby zamykać mieli im firmę?


AoC działa do dziś i jest świetny. Gram od premiery (teraz już raczej sporadycznie), ale ciężko znaleźć lepsze, bogatsze i ciekawsze MMO.

@One_of_the_Many

Lepiej byś zrobił wchodząc na forum/stronę TSW i po prostu przeglądnął newsy/patch notes''y zamiast opowiadać głupoty. Gra jak gra, jest wspierana, jest rozwijana, ale stosunkowo powoli bo i Funcom duży nie jest. Agonia? Wolne żarty. Wszystkie MMO od FC mogą się poszczycić bardzo długą żywotnością - nie sądzę że TSW będzie sie w tej kwestii różnić (chyba że firma splajtuje jak okaże się że Lego MMO również nie jest maszynką do robienia pieniędzy...)

@Afro69

Bo to niszowe MMO, jak każde Funcomu zresztą. Wybija się ponad utarty schemat, oferuję "ambitną" rozgrywkę. A tego większość graczy nie lubi.

@Zaix_91

TSW okazał się finansową klapą i FC musiało się ratować zmianą systemu płatnośc, zapewnei zdecydowanie szybciej niż było zakładane. Gra jest dobra, problem w tym że to nie jest gra dla milionów. Choć jakieś statystyki ostatnio widziałem które szacowały bazę graczy TSW na 300k, a AoC na 150k. Bez szału ale i bez tragedii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > LoL. A co się działo takiego w AOC, żeby zamykać mieli im firmę?
>
> AoC działa do dziś i jest świetny. Gram od premiery (teraz już raczej sporadycznie),
> ale ciężko znaleźć lepsze, bogatsze i ciekawsze MMO.
>
> @One_of_the_Many
>
> Lepiej byś zrobił wchodząc na forum/stronę TSW i po prostu przeglądnął newsy/patch notes''y
> zamiast opowiadać głupoty. Gra jak gra, jest wspierana, jest rozwijana, ale stosunkowo
> powoli bo i Funcom duży nie jest. Agonia? Wolne żarty. Wszystkie MMO od FC mogą się poszczycić
> bardzo długą żywotnością - nie sądzę że TSW będzie sie w tej kwestii różnić (chyba że
> firma splajtuje jak okaże się że Lego MMO również nie jest maszynką do robienia pieniędzy...)
>
>
> @Afro69
>
> Bo to niszowe MMO, jak każde Funcomu zresztą. Wybija się ponad utarty schemat, oferuję
> "ambitną" rozgrywkę. A tego większość graczy nie lubi.
>
> @Zaix_91
>
> TSW okazał się finansową klapą i FC musiało się ratować zmianą systemu płatnośc, zapewnei
> zdecydowanie szybciej niż było zakładane. Gra jest dobra, problem w tym że to nie jest
> gra dla milionów. Choć jakieś statystyki ostatnio widziałem które szacowały bazę graczy
> TSW na 300k, a AoC na 150k. Bez szału ale i bez tragedii.

No tak, a to był ten pierwszy obóz, dośc "elitarny" i często agresywny :)

Wszedłem na stronę TSW i ostatnie rozszerzenie pojawiło się w listopadzie, a jescze poprzednie w czerwcu. Ale faktycznie, coś tam obiecują na pierwszy kwartał tego roku.

Zobaczymy kiedy skończą. Gdy grałem jakoś ponad rok temu, to trudno było mi znaleźć drużynę do początkowych dungeonów. Teraz ponoć jest dużo trudniej. Nie wiem co w tym kontekście oznacza "ambitna rozgrywka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 17:59, Ichibanboshi-kun napisał:

Szkoda jeśli ich zamkną. Oferują bardzo oryginalne gry a do tego jedną z najlepszych
- the Longest Journey.


Tym się nie zamartwiaj :)
Twóca TLJ założył w 2012 własne studio (odszedł krótko po premierze TSW) i nowa część TLJ (dreamfall chapters) jest w produkcji za kasę z kickstartera.
A stare części TLJ na pewno będą dostępne gdyby Funcom padł. Najwyżej kto inny wykupiłby prawa do marki i kontynuował sprzedaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.01.2014 o 20:20, One_of_the_Many napisał:

No tak, a to był ten pierwszy obóz, dośc "elitarny" i często agresywny :)


Ostatnio często to muszę powtarzać w komentarzach przy różnych tytułach - akurat nie gram w TSW :D Miałem okazję chwilę się pobawić i bronię dla zasady, podobało mi się, doceniam pomysł na grę i doceniam że ktoś jeszcze próbuje zrobić coś oryginalnego w gatunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować