Widek

Upgrade kompa / Modernizacja Komputera - pomoc, porady itp.

75448 postów w tym temacie

Dnia 08.10.2014 o 00:02, KannX napisał:

Nie no żartuję, świadomości posiadania pozłacanych wtyków ratuje całą sprawę :P

Prawdę mówiąc to same pozłacane wtyki na dźwiękówce to za mało. I tak będą zakłócenia. Karta dźwiękowa powinna być na osobnym PCB a najlepiej w ogóle poza obudową komputera (dlatego wszystkie najdroższe modele są zewnętrznymi kartami). Podobnie potrzebny jest odpowiedni kabel na słuchawkach (np. mój mikrofon ma taki gruby na 3 cm z opisami na nim w stylu "professional low noise cable"). No i oczywiście same słuchawki powinny być wysokooporowe. Ze 100 Ohmów w górę przynajmniej. Tak żeby na zwykłym Realteku było słychać tylko szum. Fajne są np. Sennheiser HD 600 - 300 Ohmów (kosztują skromne 1300 zł). Bez wzmacniacza nawet nie podchodź.

Ogólnie jednak nawet średniej jakości dźwięk audio ma wysokie wymagania - już np. mikrofonu za 150-200 zł od Audio Technica nie podłączysz pod zwykłe układy dźwiękowe. Ani prawdę mówiąc żadne w płytach głównych, nawet tych za 1000 zł. Tylko i wyłącznie miksery USB z wbudowanymi wzmacniaczami. Podobnie dobre słuchawki tak od 250 zł w górę przestają być słyszalne na normalnych kartach. Twoja z racji bycia wyższym modelem np. ma wzmacniacz do 150 Ohmów bodajże więc nie jest źle, możesz podłączyć coś do okolic 300-400 zł nie mordując przy tym nadmiernie jakości.

Oczywiście to ostatnie zdanie jest nie do końca prawdziwe. Otóż...normalnie to się najpierw wybiera słuchawki a dopiero pod to kartę dźwiękową. Tak żeby idealnie dobrać brzmienie obu - masz coś co ma ciepłe basy i bardzo łagodny wokal ale niedoskonałe wysokie tony? To dobierasz do tego np. FiiO Olympus który jest bardzo muzykalną kartą. Bądź Xonar DS i wtedy możesz wymienić w nim wzmacniacz na taki który ci da właściwy dźwięk.

Dnia 08.10.2014 o 00:02, KannX napisał:

Ile to się człowiek ciekawych rzeczy dowie w tym temacie.

Dokładnie. Jeśli będziesz uważać że masz jakąś dobrą część w kompie to wal śmiało, z chęcią cię rozczaruję!

Dnia 08.10.2014 o 00:02, KannX napisał:

A właśnie. Niektóre serwisy przebąkuja coś o tym, że 960 ma mieć 3gb pamięci. Wierzyć
mi się w to nie chce.


To o 50% więcej niż GTX770. Wcale by mnie taka decyzja nie zdziwiła - pamięci GDDR5 kosztują. A na czymś Nvidia musi ciąć żeby przypadkiem karta nie wyszła ZBYT opłacalna. Bo wtedy plebs by nie chciał mocniejszych modeli i zyski by im spadły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Strasznie to wszystko skomplikowane, ale już zaczynam rozumieć dlaczego mój znajomy mechanik-meloman wydał 800zł za kabel dźwiękowy łączący lampowy wzmacniacz z zestawem głośników :)

Dnia 08.10.2014 o 00:20, ziptofaf napisał:

Dokładnie. Jeśli będziesz uważać że masz jakąś dobrą część w kompie to wal śmiało, z
chęcią cię rozczaruję!


Ojtam ojtam, aktualnie mam same dobre części w kompie. I najważniejsze, że nie wydałem na nie fortuny i niczego nie przepłaciłem (tak tak, przysłużyłeś się temu). Aktualny sprzęt jest JAK DLA MNIE idealny :) (jeszcze tylko grafa). A po wakacjach praktycznie wszystko co kupiłem podrożało i jestem do przodu ponad 200zł :)

Ale to jest piękne że nawet za 1500zł można złożyć coś, na czym da się grać we wszystko co najnowsze. Nie mówię tu o moim przypadku, ale tak ogólnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 00:36, KannX napisał:

Strasznie to wszystko skomplikowane, ale już zaczynam rozumieć dlaczego mój znajomy mechanik-meloman
wydał 800zł za kabel dźwiękowy łączący lampowy wzmacniacz z zestawem głośników :)

A, głośniki to juz w ogóle inna kategia. Osobiście preferuję słuchawki z powodów czysto ekonomicznych. Osiągniecie jakości HiFi na słuchawkach to koszt podchodzący pod 1000 zł. W przypadku głośników... cóż, żeby być naprawdę zadowolonym to czasem trzeba sobie nawet pokój przygotować odpowiednio. I pewnie poniżej 4000-5000 nie zejdziesz.
Ot, sprzęt audio potrafi być drogi. Osobiście dla mnie limitem dźwiękowym są wyższe modele Grado czy Beyerdynamicsy w okolicach 700 zł - jak porównywałem z Sennheiserem HD600 to już nie słyszałem różnicy w samej jakości dźwięku a tylko inne brzmienie (co jest logiczne - słuchawki półotwarte zawsze brzmią zupełnie inaczej od otwartych/zamkniętych).

Dnia 08.10.2014 o 00:36, KannX napisał:

Ale to jest piękne że nawet za 1500zł można złożyć coś, na czym da się grać we wszystko
co najnowsze. Nie mówię tu o moim przypadku, ale tak ogólnie :)

Watch Dogs na kompie za 1500 zł? :D Nie powiem, Celeron G1820 i R7 260X są mocniejsze niż sporo osób uważa ale też ich nie przeceniajmy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 11:26, ziptofaf napisał:

Watch Dogs na kompie za 1500 zł? :D Nie powiem, Celeron G1820 i R7 260X są mocniejsze
niż sporo osób uważa ale też ich nie przeceniajmy!


Po obejrzeniu tegoż filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=idA9BEA4Hxs
straciłem zainteresowanie tą grą. Może jak wypuszczą jakieś ''definitive edition'' to wtedy. Ta gra jest niewarta tych wymagań i pieniędzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 11:26, ziptofaf napisał:

Watch Dogs na kompie za 1500 zł? :D Nie powiem, Celeron G1820 i R7 260X są mocniejsze
niż sporo osób uważa ale też ich nie przeceniajmy!


No jakby ktoś jednak zdecydował się na FX-6300 i dopchał do tego jednego z ostatnich 7850 żeby ściąć ze 150-120zł najlepiej używanego, to ponad to 1500 by system wystawał trochę, a te 30-35 fpsów w high w WD taki system by zrobił. Największa zmora tanich komputerów, bo 350 złotych to 25% budżetu. Mogłoby Valve odnieść jakiś sukces ze swoją wariacją na temat Linuxa to może MS poszedłby do głowy i ściął ceny albo np. wprowadził abonamentową dystrybucję windowsa. Wtedy nie trzeba by liczyć go do ceny komputera, bo by się negowała z PS+/Live! Gold.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 12:27, Shinigami napisał:

Takie pytanie; dorwę coś lepszego niż MSI RADEON R7 250X 2GB DDR5 w cenie ~380 pln?


Nie. Ale za 30-40 zł więcej zaczynają się już R7 260X. Do których lepiej dopłacić bo są o 30-40% szybsze.

@ bVarador
Kupowanie używanego HD7850 to samobójstwo. Te karty zazwyczaj były używane w koparkach BTC/LTC w warunkach 24/7 i temperaturach podchodzących pod 90C. I tak przez rok-półtora dzień w dzień. Więc nic z tego, w przypadku Radeonów kupno czegokolwiek używanego starszego niż rodzina R7-R9 kończy się trupem po 3-4 miesiącach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 13:16, bVarador napisał:

W sumie nie pomyślałem, głupie kryptowaluty niszczą rynek używanych komputerów. W takim
razie 1600, bo 500 za nowe 7580 to ciągle dobra cena.


Czasem niszczą, czasem pomagają. Jestem przekonany że jak sprzedawałem 3x R9 280X w okolicach 750-800 zł a R9 290 poszedł za bodajże 940 to kupujący się cieszyli :P I to z pełną gwarancją (no, minus 3-4 miesiące) nawet.

Ot, można mieć pecha, kupujesz sobie kilka kart graficznych a tu wartość kryptowalut w ciągu 2 miesięcy spada o połowę a potrzebujesz przynajmniej 20 zł dziennie z nich żeby pokryć cenę samego prądu. I nagle na Allegro ilość high-endowych kart graficznych za grosze (bo wszyscy chcą się ich pozbyć póki jeszcze są czegoś warte) robi się absurdalna.

Tym niemniej zdecydowanie unikałbym używek ze złotej ery kopania czyli właśnie dwa-trzy lata temu. Bo te naprawdę mogły być poddawane bardzo wysokiemu obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 13:28, panas54 napisał:

siemanko chcialbym was prosic o rade jaka karte graficzna kupic do 800zl? i jeszcze jak
byscie mogli to do tego jakas tania plyte glowna i zasilacz



Karta graficzna:
Z nowych - GTX760/R9 280/R9 270X - posegregowane w kolejności od najszybszej do najwolniejszej
Z używanych - R9 280X

Jeśli masz procesor klasy Core i5 lub wyżej to możesz się zainteresować R9 280 i wyższymi. W przeciwnym razie R9 270X starczy z naddatkiem. A jak masz jakiegoś Pentiuma to na kartę nie warto wydawać 800 a raczej z 400-500 zł, wtedy GTX750Ti lub R7 260X. Lepszy model i tak byłby bowiem ograniczany przez procesor.

Zasilacz - może SilentiumPC Vero L1 500? Albo Corsair VS 550. W przypadku gdy bierzesz 750Ti/R7 260X to możesz zjechać do modeli Corsair VS450/Chieftec GPA-450S8.
Uwaga - markowe zasilacze swoje kosztują. Jeśli widzisz "600W za 100 zł" to tak naprawdę jest to tykająca bomba o realnej mocy 300W. Więc tutaj nie radzę nadmiernie oszczędzać.

Płyta główna - i tu mamy problem. Podaj resztę sprzętu jaki masz. Bo konkretna płyta główna pasuje tylko do konkretnej rodziny procesorów. I RAM''u. I innych peryferiów. Więc jak masz starszego PC-ta to zaraz okaże się że musisz wymienić procesor, RAM, dysk twardy i napęd DVD bo żaden z nich nie będzie pasować do nowej płyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 12:59, ziptofaf napisał:

Nie. Ale za 30-40 zł więcej zaczynają się już R7 260X. Do których lepiej dopłacić bo są o 30-40% szybsze.


Dobra, nawet wersje z 1GB na pokładzie?

http://www.agito.pl/karta-graficzna-asus-radeon-r7-260x-oc-directcu-ii-2gb-ddr5-pci-e-box-84-893011.html

Masz może na myśli coś z 2GB tylko tańsze od tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 13:46, panas54 napisał:

procesor amd 2rdzeniowy 2,8 ram2gb ddr2 dysk mam stary od poczatku kompa 250gb caly
komp ma juz z 7lat



To powiem tak:
Ściągnij sobie program CPU-Z i zrób zrzut ekranu z zakładek CPU i Mainboard a następnie zamieść tutaj. Bo zaraz się okaże że to co masz nie ma nawet złącz SATA ani PCI-E.

Tym niemniej - tutaj najprawdopodobniej nie ma po co wymieniać karty graficznej. Choćbyś wsadził taką za 10000$ to by chodziła jak model za 150 zł. Więc nie mogę nic ciekawego polecić, paradoksalnie wręcz odradziłbym wymianę karty graficznej a w zamian pozbył się obecnego procka, RAM''u i płyty (i innych staroci) by na ich miejsce wstawić coś nowego. Bo jak sądzę to chodzi ci pewnie o to żeby płynnie chodziły ci nowe gry. I teraz zobacz jak to wygląda w obecnych tytułach:

http://pclab.pl/art57916-12.html
W teście użyli GTX780 GHz, karty graficznej za 1500 zł. I teraz tak - nawet najwolniejszy procesor w tym teście jest prawdopodobnie o 200-300% wydajniejszy od tego co masz teraz. A, jak widać, co jak co ale nie pozwala na zbyt płynną rozgrywkę. I podobnie będzie u ciebie - nieważne jaką kartę wsadzisz, nic ci to nie da. Więc niestety ale radziłbym się przygotować raczej do wymiany komputera aniżeli pojedynczych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mój systemowy dysk twardy jest najgorzej ocenionym składnikiem systemu ( 5.9 ), myślę nad dyskiem SSD: polecicie jakiś szybki i w miarę niedrogi dysk SSD 256 GB? ( tak w granicach 450 - 500 zł ).
Druga sprawa; jeżeli zmienię dysk to będę też potrzebował dwóch dysków HDD po 2TB lub jednego 4TB - i teraz: czy taki jeden duży dysk nie będzie wolniejszy i bardziej awaryjny od dwóch mniejszych?
Stać mnie tylko na Seagate ( 320 zł za jeden HDD 2TB ) ale na PCLab piszą, iż Seagate to najbardziej awaryjne dyski na rynku, co można by wziąć w zamian? ( W podobnej cenie, byle nie WD ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.10.2014 o 14:00, lis_23 napisał:

Ponieważ mój systemowy dysk twardy jest najgorzej ocenionym składnikiem systemu ( 5.9 )


Czy wiesz że: Windows 7 automatycznie uznaje że 5.9 to max. dla dysku talerzowego. Choćby nawet jakimś cudem był szybszy od SSD. Oraz - po zakupie mój dysk wykazywał wynik 7.9 (max możliwy). Teraz wykazuje 7.5. Powód? SSD nie należy defragmentować bo skraca to ich żywotność nie wpływając na wydajność. Ale dla rankingu Windowsa ma to znaczenie :P

Summa summarum - jeśli uważasz że ta ocena ma jakiekolwiek znaczenie i jest głównym powodem dla którego chcesz wymieniać COKOLWIEK - to odradzam bo ona nie ma nic wspólnego z rzeczywistością.

Dnia 08.10.2014 o 14:00, lis_23 napisał:

Myślę nad dyskiem SSD: polecicie jakiś szybki i w miarę niedrogi dysk SSD 256 GB?
( tak w granicach 450 - 500 zł ).


Crucial MX100 może.
http://www.morele.net/dysk-ssd-crucial-mx100-256gb-sata3-2-5-550-330-mb-s-7mm-ct256mx100ssd1-645069/
Ewentualnie polski GoodRAM C100:
http://www.morele.net/dysk-ssd-goodram-c100-240-gb-ssdpr-c100-240-602911/

Dnia 08.10.2014 o 14:00, lis_23 napisał:

Druga sprawa; jeżeli zmienię dysk to będę też potrzebował dwóch dysków HDD po 2TB lub
jednego 4TB - i teraz: czy taki jeden duży dysk nie będzie wolniejszy i bardziej awaryjny
od dwóch mniejszych?

Pytanie z kategorii dziwnych. Sama pojemność dysku nie ma wpływu na jego żywotność (no chyba że to SSD, wtedy im większy tym dłużej żyje - 240GB teoretycznie wytrzyma 2x więcej niż 120). A więc teoretycznie szanse na to że 1x4TB umrze są dwa razy mniejsze niż to że padnie jeden z dwóch dysków 2x2TB. Fakt że w pierwszym przypadku straciłbyś wszystkie dane a w drugim tylko połowę.

Pytanie brzmi jak bardzo zależy ci na bezpieczeństwie danych. Bo są dyski przeznaczone do pracy ciągłej w trudnych warunkach, te rzadko umierają. Ewentualnie kupujesz 2x 2TB i robisz z nich macierz Raid 1. Działa toto tak że jeden dysk jest 100% wierną kopią drugiego. Czyli masz realne prędkości odczytu podwojone względem pojedynczego, prędkość zapisu bez zmiany i 2TB miejsca łącznie. A jakby ci padł 1 z dysków to nawet byś tego nie zauważył.

Co do wydajności - jeśli w danej chwili używasz tylko 1 dysku to będzie taka sama. 2 dyski są szybsze od jednego jeśli używasz obu naraz (czy to poprzez macierz czy też np. na jednym trzymając grę a na drugim akurat zapisujesz stream ze swoich w niej poczynań).

Notabene, co ty trzymasz na tym kompie że ci 4TB potrzebne?

Dnia 08.10.2014 o 14:00, lis_23 napisał:

Stać mnie tylko na Seagate ( 320 zł za jeden HDD 2TB ) ale na PCLab piszą, iż Seagate
to najbardziej awaryjne dyski na rynku, co można by wziąć w zamian? ( W podobnej cenie,
byle nie WD ).


A czemu nie WD, widać mniej awaryjne od Seagate :P Zresztą poważniej - każdy producent ma dyski tak konsumenckie gdzie skala zwrotów i uszkodzeń jest porównywalna jak i bardziej profesjonalne które się psują bardzo rzadko. Jeśli boisz się utraty danych to zapomnij o 4TB pojemności i raczej załatw sobie 2x2TB w Raid 1 lub jakiś 2TB z serii profesjonalnych (np. z serii Seagate Constellation). Ot, to jest wybór - pojemność czy bezpieczeństwo. Jeśli koniecznie 4TB to tutaj wyboru nie masz szczególnego i czego nie wybierzesz to będzie mieć porównywalną żywotność bo to dysk typowo konsumencki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się