Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Civilization: Beyond Earth - zadaj pytanie ekipie Firaxis

24 postów w tym temacie

Pierwsze co przychodzi mi do głowy: Czy jeśli zaczniemy rozwijać jedną gałąź technologii (dajmy na to ścieżkę upodabniania planety do ziemi) czy pozostałe odnogi sieci zostaną zablokowane, jeśli tak, to czy już po opracowaniu pierwszej technologii danej ścieżki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Czy w ramach jednej rozgrywki będzie możliwość ekspansji na inne planety?

Nie. Podobnie jak w AC nie było takiej możliwości.
Przeczytajcie może podstawowe informacje o grze zanim zaczniecie zadawać pytania.

@czupryn
Jak zobaczysz gameplay to widać w lewym górnym rogu punkty z każdego typu ścieżki, więc raczej będzie to na zasadzie kumulacji obranych kroków niż wybierania z góry jednej obranej drogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2014 o 15:14, cHICEK napisał:

Jak zobaczysz gameplay to widać w lewym górnym rogu punkty z każdego typu ścieżki, więc
raczej będzie to na zasadzie kumulacji obranych kroków niż wybierania z góry jednej obranej
drogi.


O, na gameplayiu tego nie zauważyłem. Tyle, że w takim razie możliwe wydaje się rozwinięcie wszystkich technologii- wtedy suma punktów będzie równa lub jedna ścieżka jest punktowana bardziej niż inne. Rodzi się pytanie jak to rozwiążą? Niemożliwością zbadania wszystkich technologii podczas jednej rozgrywki? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2014 o 15:18, czupryn napisał:

O, na gameplayiu tego nie zauważyłem. Tyle, że w takim razie możliwe wydaje się rozwinięcie
wszystkich technologii- wtedy suma punktów będzie równa lub jedna ścieżka jest punktowana
bardziej niż inne. Rodzi się pytanie jak to rozwiążą? Niemożliwością zbadania wszystkich
technologii podczas jednej rozgrywki? ;)


Z tego co mówili w jakimś wywiadzie to zbadanie wszystkich technologi podczas jednej rozgrywki nie będzie możliwe właśnie. Więc pewnie będzie trzeba obrać jakiś plan albo iść na kompromisy czy łądujemy wszystko w jednym kierunku czy chcemy troszke tego troszke tamtego. Jak wyjdzie to się pewnie okaże w samej grze.

Mnie osobiście bardzo interesuje kwestia terraformingu. Jego zakresu i ważności oraz zmian czysto wizualnie kosmetycznych.

Bardzo bym też chciał zobaczyć więcej innych stref klimatycznych. Jak na razie na screenach i gameplayach widnieje praktycznie identyczne środowisko. Brakuje mi nieco bardziej pustynno skalistego charakteru pierwszej Alphy. Fajnie by było mieć kolonię w jakimś pustynnym rejonie albo arktycznej lodówie :D

Plus z gameplayów zrozumiałem że wygląd jednostek zalezy od ścieżki jaką wybierzemy. A czy będa jakieś unikalne jednostki dla każdej frakcji ? Czy dwie frakcje na tej samej ścieżce będą wyglądać identycznie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedno pytania :-) - Czy będzie poprawiona dyplomacja? Innych pytań nie mam, Civ 5 jest prawie idealną grą (poza dyplomacją) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W filmie prezentującym rozgrywkę, widać początkową fazę gry. Faza ta jest praktycznie taka sama jak w Cywilizacji 5, może z wyjątkiem graczy którzy pojawiają się później. Z punktu widzenia mechaniki, wygląda to bardzo podobnie, zniechęca mnie to trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2014 o 15:49, OxUzjel napisał:

W filmie prezentującym rozgrywkę, widać początkową fazę gry. Faza ta jest praktycznie
taka sama jak w Cywilizacji 5, może z wyjątkiem graczy którzy pojawiają się później.
Z punktu widzenia mechaniki, wygląda to bardzo podobnie, zniechęca mnie to trochę.


W sumie nowa gra to takie Civ 5.5...

Bardziej mam nadzieje, że poprawią dyplomację, dlatego chciałe o to zapytać. Komp o ile pamiętam nie dostaje kar za zachowania agresywne wobec gracza i innych AI, zaś jeśli gracz przeniesie działania wojenne na teren przeciwnika to inne AI mu tego nie wybaczą. AI obraża się za budowanie miast obok ich miast... Nawet jeśli ich miasto najbliższe jest po drugiej stronie kontynentu. Przyjacielskie AI ciągle prosi gracza o surowce w zamian za nic. Jesli sojusznik odkrył jakieś tereny to my się o tym nie dowiemy, nawet jeśli jest tam ogromna cywilizacja handlująca z kompem od 500 lat...

Mógłbym tak bez końca, ale jak się zignoruje dyplomacje w Civ 5 to jest to świetna gra :P Czuje jednak, że te same problemy będą w Civ BE i zwiastun trochę mnie w tym umocnił (te same okno dyplomacji nie może być wytłumaczone nawet użyciem przykładowych tekstur...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy dostęp do satelit będą miały wszystkie frakcje czy jest to cecha indywidualna dla ścieżki rozwoju supremacji ?
Jeżeli tak to czy w warstwie orbitalnej będzie możliwość zestrzelenia satelity za pomocą rakiet naziemnych lub innych satelit ?
Będzie możliwość korzystania satelity strzelającego czymś w pola na planecie ?

Zawsze jedną z najfajniejszych rzeczy w serii Civilization (już nawet od pierwszej części z 1991 ) były pociski atomowe pozwalały całkowicie zmienić rozkład sił w grze i dodawały też klimatu. Wiem z wywiadów na targach E3 że bomby się nie pojawią ale czy będzie dostęp do czegoś podobnego co zrobi wielkie bum (być może coś jak satelita icarus z Die Another Day ;> ) ?

Czy w oknie dyplomacji przedstawiciele frakcji będą ulegać zmianie wizualnej w zależności od przyjętej doktryny na przykład jeżeli dana frakcja przyjęła "Harmonie" czy przedstawiciel po pewnym czasie zacznie przypominać symbioze kosmity i człowieka ?

Czy system zadowolenia i niezadowolenia oraz cudy natury pojawią się w Beyond Earth ?

System handlu został całkiem fajnie poprowadzony w Brave New World czy możemy się spodziewać czegoś podobnego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy poza satelitami dodającymi bonus w walce pojawią się takie które będą w miastach generować dodatkową produkcje (np. satelita produkujący energie elektryczną ze słońca?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co mówili w jakimś wywiadzie to zbadanie wszystkich technologi podczas jednej
> rozgrywki nie będzie możliwe właśnie. Więc pewnie będzie trzeba obrać jakiś plan albo
> iść na kompromisy czy łądujemy wszystko w jednym kierunku czy chcemy troszke tego troszke
> tamtego. Jak wyjdzie to się pewnie okaże w samej grze.

Z tego co napisali tutaj http://www.civilization.com/us/news/civilization-beyond-earth-qa/
wygląda na to że za ułożenie odpowiedniej kombinacji technologi(zarówno za technologie z tej samej ścieżki jak i z różnych) będziemy otrzymywać bonusy.
i pragnę zauważyć że na gameplayu widzimy główne technologi które nie dają punktów do żadnych ścieżek,od głównych technologi odchodzą rożne rozwinięcia tej technologi w danym kierunku które wyklucza pozostałe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.07.2014 o 19:59, Zb4wiciel napisał:

Czy będzie możliwość customowego budowania jednostek - jak w AC?


Z tego co mi się obiło o uszy, to będzie można je jakoś modyfikować, ale w 100% nie jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować