Zaloguj się, aby obserwować  
Maker3

Formuła 1

10066 postów w tym temacie

Może być nawet niebezpiecznie, jak kierowca nie zauważy np. przedmiotu leżącego na torze. W teorii pierwszy wyścig nocny będzie najbardziej bolesny, bo nie ma skąd brać doświadczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to chyba ten sezon będzie ciekawy... Kubica mówił zę w bolidzie F1.08 znacznie poprawiono aerodynamikę , lecz nadal brakuje im do McLarena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2008 o 13:48, HELMOOT1 napisał:

Może być nawet niebezpiecznie, jak kierowca nie zauważy np. przedmiotu leżącego na torze.
W teorii pierwszy wyścig nocny będzie najbardziej bolesny, bo nie ma skąd brać doświadczenia.

I właśnie w tym wyścigu się okaże kto jest najlepszym kierowcą Formuły1. A na pewno sie okaże kto njałtwiej przyswaja wiedzę ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2008 o 15:59, Bratek196 napisał:

Bardzo dobrze powiedziane, e a przy okazji czy bolidy będą mieć przednie reflektory ??

Nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2008 o 13:46, Linux M napisał:

Ja z kolei zastanawiam się, jak to teraz będzie z deszczowymi wyścigami bez kontroli
trakcji... Zeszłoroczne GP Europy na Nurburgringu pamiętacie? Połowa stawki wylądowała
na poboczu przy tym samym zakręcie. Teraz, bez TC może być jeszcze ciekawiej (na co liczę).
;]
Do tego dochodzi jeszcze wspomniany wyścig nocny w Singapurze i to na niego właśnie czekam
najbardziej w przyszłym sezonie. Ale to dopiero we wrześniu...


Tamten wyścig to prawdziwe oberwanie chmury było i z resztą sam Kubica powiedział, że ci którzy pozwolili na rozgrywanie tego wyścigu sami powinni byli wsiąść do bolidu i się przejechać po prostej z widocznością maks. 50m przy 300 km/h. Jakby na to nie patrzeć to deszczowe GP będą teraz wymagały duuużo opanowania od kierowców, bo teraz każde "przeszarżowanie" będzie się kończyć zapewne rozwaleniem bolidu.

Co do nocnego GP to zastanawiam się, czy ktoś sprawdzał, jaki wpływ na percepcje kierowców i ich zdolność do zauważania tego co się dzieje ma jazda w nocy? No bo jednak jazda przy 300 po prostej z błyskającymi w oczy co chwila lampami na pewno nie poprawia skuteczności widzenia, a jeśli ktoś będzie jechał tuż za innym bolidem na prostej to takie pogorszenie widoczności może się tragicznie skończyć, a dochodzą jeszcze przecież błyskające w najmniej spodziewanych momentach flesze...

I bolidy żadnych świateł mieć nie mają, tor ma być mocno oświetlony, a obszary poza torem (pobocza itp.) nieco mniej tak aby kierowcy mogli dokładnie odróżnić którędy mają jechać. Poza tym wszelkie doczepiane światła miałyby zbyt duży wpływ na aero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.02.2008 o 18:55, bartek_kawa napisał:

reflektory...wyścig będzie się odbywał przy sztucznym oświetleniu, jednak nie będzie
zbyt duża widoczność.

Sztuczne oświetlenie nigdy nie zastąpi naturalnego. Nawet jakby był, no to ja nie widziałbym sensu rozgrywania wyścigów w nocy. Będzie gorąco przy wyprzedzaniu, bo przecież w lusterkach nic nie będzie widać (a już na pewno nie wyprzedzającego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2008 o 10:25, HELMOOT1 napisał:

Sztuczne oświetlenie nigdy nie zastąpi naturalnego. Nawet jakby był, no to ja nie widziałbym
sensu rozgrywania wyścigów w nocy. Będzie gorąco przy wyprzedzaniu, bo przecież w lusterkach
nic nie będzie widać (a już na pewno nie wyprzedzającego).


Właśnie o to mi chodzi - zastanawiałem się czy ktoś sprawdzał jak dają sobie w takich warunkach kierowcy w warunkach wyścigowych i jak na razie nie widziałem żadnej informacji, żeby ktoś się tym interesował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O bezpieczeństwo przy wyścigach w nocy, zadba FIA. To właśnie oni powinni myśleć o wydarzeniach na torze przy sztucznym oświetleniu.
Bratek196
Co do reflektorów, to sądzę, że to będzie kiepski pomysł, raczej lampy, co kilka metrów, na każdym zakręcie, i podobne tego typu środki aby poprawić widoczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2008 o 12:38, Roberto 7 napisał:

O bezpieczeństwo przy wyścigach w nocy, zadba FIA. To właśnie oni powinni myśleć o wydarzeniach
na torze przy sztucznym oświetleniu.
Bratek196
Co do reflektorów, to sądzę, że to będzie kiepski pomysł, raczej lampy, co kilka metrów,
na każdym zakręcie, i podobne tego typu środki aby poprawić widoczność.


Z tego co wiem to tor ma być równomiernie oświetlony na całej swojej długości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nic mówić, ale GP Singapuru będzie rozgrywać się na ulicach miasta, a te przecież jest już standardowo oświetlone. Oczywiście to nic w porównaniu z instalacją świetlną, jaka tam będzie, ale to zawsze dodatkowe ułatwienie.
Co do instalacji - podobno poziom światła ma być 4 razy większy, niż na stadionach piłkarskich. Czyli będzie bardzo jasno...

Szczegóły oświetlenia toru tutaj -> http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7353

20080214124909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2008 o 12:49, Linux M napisał:

Nie chcę nic mówić, ale GP Singapuru będzie rozgrywać się na ulicach miasta, a te przecież

Standardowa instalacja to jednak "trochę" za mało jak na wyścig samochodów pędzących 300 km/h ;) A nawet przy specjalistycznych źródłach światła nie będzie się jeździć tak jak przy świetle dziennym. Ciekaw jestem jak to wyjdzie, bo zapowiada się nader ciekawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.02.2008 o 13:12, Jacek Pyda napisał:

hm, oślepianie
moim zdaniem reflektory na bolidach oślepiałyby innych kierowcow w lusterkach. Raczej
będą lampy na zakrętach i prostych.

Nie muszą to być od razu reflektory, bo przy tak silnym oświetleniu są jak świeczki przy latarni morskiej. Powinny być chociaż przednie światła pozycyjne, aby w ułaku sekundy zorientować się, kto, w jakiej pozycji i jak daleko jedzie od ściganta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od przyszłego tygodnia po raz kolejny rusza F1maniak.xad.pl! Codziennie nowe aktualizacje, mnóstwo ciekawostek! Odbudujemy forum od początku! Serdecznie zapraszamy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego co wiem to bolidy będą miały włączone tylko tylne mrugające światło i już. Natomiast quale i treningi będą również odbywać się w nocy, aby kierowcy przyzwyczaili się do panujących warunków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 05.03.2008 o 15:37, MKRaven napisał:

Ale z tego co wiem to bolidy będą miały włączone tylko tylne mrugające światło i już.
Natomiast quale i treningi będą również odbywać się w nocy, aby kierowcy przyzwyczaili
się do panujących warunków.


Czarno to widzę. A do pierwszego wyścigu zostało 11 dni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GP się zbliża :D Czas zamieścić jakiś mały kalendarzyk, który moderator mógłby z czasem edytować, podając punktację i miejsca na podium.

*****Formuła 1 - Sezon 2008*****

1. GP Australii (tor: Melbourne Grand Prix Circuit)
data wyścigu: 16.03.2008
ilość okrążeń: 58
długość okrążenia: 5.303 km
długość wyścigu: 307.574 km

2. GP Malezji (tor: Sepang International Circuit)
data wyścigu: 23.03.2008
ilość okrążeń: 56
długość okrążenia: 5.543 km
długość wyścigu: 310.408 km

3. GP Bahrajnu (tor: Bahrain International Circuit)
data wyścigu: 06.04.2008
ilość okrążeń: 57
długość okrążenia: 5.412 km
długość wyścigu: 308.238 km

4. GP Hiszpanii (tor: Circuit de Catalunya)
data wyścigu: 27.04.2008
ilość okrążeń: 66
długość okrążenia: 4.655 km
długość wyścigu: 307.104 km

5. GP Turcji (tor: Istanbul Autodrom Circuit)
data wyścigu: 11.05.2008
ilość okrążeń: 58
długość okrążenia: 5.338 km
długość wyścigu: 309.396 km

6. GP Monako (tor: Circuit de Monaco)
data wyścigu: 25.05.2008
ilość okrążeń: 78
długość okrążenia: 3.340 km
długość wyścigu: 260.520 km

7. GP Kanady (tor: Circuit Gilles Villeneuve)
data wyścigu: 08.06.2008
ilość okrążeń: 70
długość okrążenia: 4.361 km
długość wyścigu: 305.270 km

8. GP Francji (tor: Magny Cours)
data wyścigu: 22.06.2008
ilość okrążeń: 70
długość okrążenia: 4.411 km
długość wyścigu: 308.586 km

9. GP Wielkiej Brytanii (tor: Silverstone Circuit)
data wyścigu: 06.07.2008
ilość okrążeń: 60
długość okrążenia: 5.141 km
długość wyścigu: 308.355 km

10. GP Niemiec (tor: Hockenheimring)
data wyścigu: 20.07.2008
ilość okrążeń: 67
długość okrążenia: 4.474 km
długość wyścigu: 306.458 km

11. GP Węgier (tor: Hungaroring)
data wyścigu: 03.08.2008
ilość okrążeń: 70
długość okrążenia: 4.384 km
długość wyścigu: 306.663 km

12. GP Europy (tor: Valencia Street Circuit)
data wyścigu: 24.08.2008
ilość okrążeń: -
długość okrążenia: 5.473 km
długość wyścigu: -

13. GP Belgii (tor: Circuit de Spa Francorchamps)
data wyścigu: 07.09.2008
ilość okrążeń: 44
długość okrążenia: 7.004 km
długość wyścigu: 308.176 km

14. GP Włoch (tor: Autodromo Nazionale di Monza)
data wyścigu: 14.09.2008
ilość okrążeń: 53
długość okrążenia: 5.793 km
długość wyścigu: 306.720 km

15. GP Singapuru (tor: Singapore Street Circuit)
data wyścigu: 28.09.2008
ilość okrążeń: -
długość okrążenia: 5.067 km
długość wyścigu: -

16. GP Japonii (tor: Fuji International Speedway)
data wyścigu: 12.10.2008
ilość okrążeń: 67
długość okrążenia: 4.563 km
długość wyścigu: 305.721 km

17. GP Chin (tor: Shanghai International Circuit)
data wyścigu: 19.10.2008
ilość okrążeń: 56
długość okrążenia: 5.451 km
długość wyścigu: 305.066 km

18. GP Brazylii (tor: Autodromo Carlos Pace)
data wyścigu: 02.11.2008
ilość okrążeń: 71
długość okrążenia: 4.309 km.
długość wyścigu: 305.909 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować