Zaloguj się, aby obserwować  
modestvermin

Wiedźmin (The Witcher) - temat ogólny

31506 postów w tym temacie

Dnia 11.11.2008 o 17:12, Łeber napisał:

Panowie, a na pewno używacie AA? Bo aż dziw bierze, że na wysokich ustawieniach graficznych
są takie...jakby to nazwać...rozstroje graficzne (?). ;P

Ja mam wszystko max - wlicza się w to też AA 4x AF 16x (nie, żebym się chwalił, bo nie ma czym)

edit: Nie jestem pewny, czy max dla AF to 8, czy 16x - w każdym razie mam suwak maksymalnie w prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2008 o 15:00, Kalejdoskop86 napisał:

A inni mówią, że to wina gry. ;)


To źle mówią. ;p Ja na XP nie miałem jeszcze ANI JEDNEJ zwiechy czy wyjścia do Windows. A jestem w ostatnim akcie. Poza tym mój komputer ledwo spełnia minimalne wymagania, a gram na prawie najwyższych ustawieniach (!). Fakt - przy walkach trochę muli, podobnie kiedy jest jakaś trawa czy coś, ale da się przeżyć i przyzwyczaić, a wygląda przynajmniej po ludzku. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 17:12, Łeber napisał:

Panowie, a na pewno używacie AA? Bo aż dziw bierze, że na wysokich ustawieniach graficznych
są takie...jakby to nazwać...rozstroje graficzne (?). ;P

Też kiedyś miałem takie "rozstroje graficzne" ale występowały tylko podczas dialogów.Pomaga zmniejszenie jakości oświetlenia albo grzebanie w ustawieniach karty graficznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo, fakt że tylko w dialogach, ale trochę to razi w oczy. Wszystkie ustawienia mam na max. Sam z niczym nie kombinowałem. Wcześniej, na starym komputerze, tak nie było, teraz paradoksalnie mam znacznie lepszy, a w dialogach wielkiej różnicy nie widać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pkt 1
Do walczących z grafiką.
Oprócz sprzętu oraz ustawień grafiki b.ważna jest też rozdzielczość ekranu. Wiele osób jak ma lepszą kartę to oprócz wszystkich max ustawień jak np. jakość trawy, ilość świateł wali super rozdzielczość.

W pliku readme.rtf napisane zostało, że gra jest:
"... 3) Następujące karty graficzne obsługują grę w rozdzielczości 1024x768 przy wysokim ustawieniu szczegółów:
ATI RADEON X1950 XTX, ATI RADEON HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 7800 GTX, NVIDIA GeForce 7950 GX2, NVIDIA GeForce 8800 GTS, NVIDIA GeForce 8800 GTX ..."


Jeśli ktoś ustawi rozdziałkę np. 1280x1024 zamiast 1024x768 to ma na ekranie o 66% więcej punktów. Nic dziwnego, że chociaż ma superkartę to i tak mu gra się tnie na max detalach. Sam wypraktykowałem.

pkt 2
Do osób którym gra się wywala do windy bez ostrzeżenia
Jak większość graczy pewnie zauważyła gra po kilku/kilkunastu godzinach wywala się do windy. Mam wrażenie, że jest to związane z jakimś błędem zarządzania pamięcią RAM i jej ilość nie ma chyba większego znaczenia.
Proponuję wychodzić z gry co kilka godzin do systemu po wcześniejszym zapisaniu save. Takie kontrolowane wyjście zwalnia pamięć RAM i potem można spokojnie grać następne kilka godzin.
Innym sygnałem, że trzeba jak najszybciej zapisać stan gry i wyjść do systemu jest podgląd mapy gdy całe tło jest na czarno a widać tylko pojedyncze punkty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 20:25, jadam napisał:

/.../ > Innym sygnałem, że trzeba jak najszybciej zapisać stan gry i wyjść do systemu jest podgląd
mapy gdy całe tło jest na czarno a widać tylko pojedyncze punkty.

Masz rację. Dodałby do tego zwyczaj robienia sejwów co jakieś 20-30 minut i po każdym ważniejszym zadaniu a już na pewno po awansie. Warto też trzymać 5-6 sejwów i regularnie kasować najstarsze. Już Morrowind mnie tego nauczył. Wiedźmin jest stabilniejszy, ale ... no właśnie, po patchu 1.4 działa znacznie szybciej ale wywalić się potrafi bez ostrzeżenia też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 20:56, Kalejdoskop86 napisał:

/.../ btw. czy może na takie problemy mieć wpływ niedopracowanie Gothic 3?

Wiesz, ciekawa sprawa, Gothic 3 wywalał mi się bardzo rzadko. I nie zacinał mi się na poprzednim kompie. Teraz gram w rozdzielczości 1920x1200 i Wiedźmin "po remoncie" chodzi gładko a Gothic 3 się zacina, mimo lepszej kartym i procesora. Cuda, panie, cuda...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 21:06, KrzysztofMarek napisał:

> /.../ btw. czy może na takie problemy mieć wpływ niedopracowanie Gothic 3?
Wiesz, ciekawa sprawa, Gothic 3 wywalał mi się bardzo rzadko. I nie zacinał mi się na
poprzednim kompie. Teraz gram w rozdzielczości 1920x1200 i Wiedźmin "po remoncie" chodzi
gładko a Gothic 3 się zacina, mimo lepszej kartym i procesora. Cuda, panie, cuda...

Gothic 3 to gra, która różnie działa. Innym na gorszym sprzęcie chodzi super (nawet bez patchów) , a niektórym na o wiele lepszym zwalnia, wywala albo po ściągnięciu patcha 1.6 działa lepiej/działa gorzej.

Co do Wiedźmina to mógłbyś zarzucić screena, jak grasz na full? Chodzi mi podczas rozmowy, a dokładniej jak wyglądają wargi Geralta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Chodzi mi podczas rozmowy,

Dnia 11.11.2008 o 21:08, Kalejdoskop86 napisał:

a dokładniej jak wyglądają wargi Geralta.

Wargi? O lol xD

@wywalanie się gry: Ja jak grałem na lapku z XP jeszcze na patchu 1.1 to mi w całej historii tego pierwszego przejścia gry wywaliło mi dosłownie 2 razy. Za to jak grałem na Viście... (patch 1.3) to tego nie potrafię teraz zliczyć D: Innymi słowy: potwierdzam teorię że system MA znaczenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 21:21, kapistar1 napisał:

>Chodzi mi podczas rozmowy,
> a dokładniej jak wyglądają wargi Geralta.
Wargi? O lol xD

Wiem, dziwnie zabrzmiało, ale to taki przykład. U mnie w grze na max. ustawieniach wargi geralta wyglądają, jakby były zrobione z paru poziomów, warstw, no nie wiem jak to nazwać.

Dnia 11.11.2008 o 21:21, kapistar1 napisał:

@wywalanie się gry: Ja jak grałem na lapku z XP jeszcze na patchu 1.1 to mi w całej historii
tego pierwszego przejścia gry wywaliło mi dosłownie 2 razy. Za to jak grałem na Viście...
(patch 1.3) to tego nie potrafię teraz zliczyć D: Innymi słowy: potwierdzam teorię że
system MA znaczenie :)

No to jednak to prawda, że system ma znaczenie. ;P
Tym bardziej, że po premierze gry ludzie z Vistą się też skarżyli, że im nie działa tak dobrze, jak ludziom z systemem operacyjnym Windows XP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 21:08, Kalejdoskop86 napisał:

> > //.../ > Co do Wiedźmina to mógłbyś zarzucić screena, jak grasz na full? Chodzi mi podczas rozmowy,
a dokładniej jak wyglądają wargi Geralta.

Postaram się jutro. Dzisiaj już nie gram ;-D (i jak nie zapomnę do jutra. Skleroza, niestety)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 21:23, Kalejdoskop86 napisał:

> >/.../ > Wiem, dziwnie zabrzmiało, ale to taki przykład. U mnie w grze na max. ustawieniach wargi
geralta wyglądają, jakby były zrobione z paru poziomów, warstw, no nie wiem jak to nazwać.

No cóż, zrzuciłem prowizorycznie obraz i tak wyglada. Trochę prześwituje, bo podjechałem najbliżej, zeby było widać.

Dnia 11.11.2008 o 21:23, Kalejdoskop86 napisał:


20081111222739

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 22:29, Kalejdoskop86 napisał:

/.../
Ale mi chodziło o rozmowę. Zresztą, nie widzę u ciebie tego problemu co u mnie, ech...
:/

O dialogi?
U Ciebie linia dialogowa była z lekka obcięta u dołu. To zapewne sprawa sterowników do karty graficznej - miałem kiedyś coś podobnego, bodaj we wczesnej wersji sterowników do Radeona 8500.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 22:36, KrzysztofMarek napisał:

O dialogi?
U Ciebie linia dialogowa była z lekka obcięta u dołu. To zapewne sprawa sterowników do
karty graficznej - miałem kiedyś coś podobnego, bodaj we wczesnej wersji sterowników
do Radeona 8500.

Nie! :P
Pozwól, że inaczej to ujmę: grafika na maxa ustawieniach wygląda czy to w dialogach czy nie, ładnie, ale jakoś nienormalnie... tak, jakby gra była w paskach, no sam nie wiem, jak to ująć. Że jest np. pasek nieba, niebieski, a pod nim kolejny pasek, ale rozpoznajesz, że kolidują ze sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 22:40, Kalejdoskop86 napisał:

>/.../ Nie! :P
Pozwól, że inaczej to ujmę: grafika na maxa ustawieniach wygląda czy to w dialogach czy
nie, ładnie, ale jakoś nienormalnie... tak, jakby gra była w paskach, no sam nie wiem,
jak to ująć. Że jest np. pasek nieba, niebieski, a pod nim kolejny pasek, ale rozpoznajesz,
że kolidują ze sobą.

No to już nie wiem. Albo u mnie tego nie ma i nie było, albo ze wzrokiem u mnie coraz gorzej. Bo i na Twoich zrzutach ekranu tego się nie dopatrzyłem. Bo chyba nie chodzi o promienie słoneczne prześwitujące w lesie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.11.2008 o 22:54, KrzysztofMarek napisał:

No to już nie wiem. Albo u mnie tego nie ma i nie było, albo ze wzrokiem u mnie coraz
gorzej. Bo i na Twoich zrzutach ekranu tego się nie dopatrzyłem. Bo chyba nie chodzi
o promienie słoneczne prześwitujące w lesie...

Nie chodzi o promienie, a żadnych zrzutów ekranu nie dałem, bo jak do painta daję z printscreen to czarny ekran jest. No nic, szkoda. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Obczaj tego posta http://forum.gram.pl/forum_post.asp?tid=851&pid=26258 i tyle ;) Wiele osób ma ten problem, pomaga zmniejszenie jakości oświetlenia. Ale jako że mi to strasznie nie przeszkadza (bo i po prawdzie to nie w każdym dialogu taki babol występuje) oraz że na max oświetleniu np w nocy gra wygląda dużo lepiej, ja nie grzebię w ustawieniach graficznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować