Zaloguj się, aby obserwować  
Robson79

Jaka perespektywa w grach bardziej wam odpowiada i dlaczego - pojedynek FPP-TPP.

30 postów w tym temacie

Mi pasuje FPP bo Tpp ma wady: postać zasłania część ekranu (zazwyczaj środek czyli to co najbardziej mnie interesuje) i 2 wada to praca kamer (najczęściej przy ścianach i obracaniu się)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TPP-czemu? Bo wg mnie fpp troszke ogranicza widocznosc, mniejsza akcja i nierealne. No co, jak trzymamy pistol w reku to ciagle przy gebie? ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2005 o 22:19, iro1979 napisał:

Mi pasuje FPP bo Tpp ma wady: postać zasłania część ekranu (zazwyczaj środek czyli to co najbardziej
mnie interesuje) i 2 wada to praca kamer (najczęściej przy ścianach i obracaniu się)


Ale za to są tytuły w których TPP sprawuje się bez zarzutu- GTA:SA, mnie tylko odrzuca FPP zastosowane w shooter''ach. Grałem w SOCOM US Navy Seals i idea tego, że gracz może bez problemu zobaczyć co jest za rogiem to trochę przegięta jest;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Preferuje zdecydowanie fpp, bo bardziej realistycznie mi sie gra. W tpp nie czuje tego tak bardzo. Zawsze jak gram w fpp to wydaje mi sie ze ja sam ganiam z giwera i osobiscie wykańczam swioch wrogów.

FPP- RULZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.12.2005 o 23:15, shinian napisał:

Ale za to są tytuły w których TPP sprawuje się bez zarzutu- GTA:SA, mnie tylko odrzuca FPP
zastosowane w shooter''ach. Grałem w SOCOM US Navy Seals i idea tego, że gracz może bez problemu
zobaczyć co jest za rogiem to trochę przegięta jest;)


Chyba chciales powiedziec ze TPP w shooterach cie odrzuca, bo ja sobie nie wyobrazam grac w FPS-a w third person persp. Jakikolwiek combat czy w recz czy strzelanie to jednak lepsze jest w FP, natomiast przemieszczanie sie na dluzsze dystanse wole w TPP.. jak wyglad postaci nie jest zbyt odrazajacy. Jeszcze zalezy jak bardzo mozna oddalic kamere od postaci. W Morku to chyba na wiecej niz metr sie nie da, wtedy taki TPP nie jest do niczego bardziej przydatny niz FPP. W Guild warsach mozna oddalic sporo i to daje korzysc taktyczna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.12.2005 o 00:46, Buzzard napisał:

... Natomiast przemieszczanie sie na dluzsze dystanse wole w TPP.. jak wyglad postaci nie jest zbyt odrazajacy...


Czy mówimy tu o patrzeniu na tyły Lary Croft? ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

FPP jest lepsze wg mnie, bo bardziej realistyczne. Fakt faktem w wielu grach jest ten błąd graficzny, że giwerę trzyma postać przy gębie, ale są też takie, które nie robią takich błędów. Nie powiem jednak, by póki co FPP się sprawdziło w grach RPG - Morrowind i jego styl walki (cięcie, pchnięcie, uderzenie... czasem obrona tarczą wywoływana automatycznie) był do De. W Oblivion ponoć ma być to samo, ale walki na miecze efektowne... już to widzę. Może w Might & Magic: Dark Messiah będzie inaczej... trailer spowodował, że mam taką nadzieję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja wole tpp, dlatego dark messiah mnie nie zabardzo kreci ale jak bylb on w perspektywie tpp to y bylo to cudo, zresza gry tpp musza byc bardziej dobpracowane (animacja postaci, praca kamer itp.) lubie widziec jak moj zolnierz np. utyka na ktora z nog.

z reszta bardzo mnie dziwi dlaczego nikt jeszcze zrobil 2 wojennej strzelanki w perspektywie tpp??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziwny temat rozmowy... TPP jest dobry w grach typu Prince of Persia itd., jest świetnie zrobiony i innych kamer sobie nie wyobrażam. Za to FPP jest dobry do strzelanek. To już raczej jest kwestia kto jakie gry woli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2006 o 14:31, Zauri napisał:

z reszta bardzo mnie dziwi dlaczego nikt jeszcze zrobil 2 wojennej strzelanki w perspektywie
tpp??


Jest np. Deadly Dozen. :)

A tak na temat to lubię i FPP i TPP. Może w FPP czuje się większy realizm ale za to w TPP można popodziwiać bohterów np. Lara Croft :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2006 o 14:41, Moras1990 napisał:

Jest np. Deadly Dozen. :)


ale i tam podstawawa pespektywa jest tryb fpp , Operation Flashpoint tez jest fps`em i mozna przelaczac sie w tryb tpp :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie to jest z tym roznie. W strzelankach typu Far Cry czy Half-Life widok FPP jest najlepszy bo nic nic wtedy nie zaslania (jak postac bohatera w TPP) i mozesz sie wczuc w klimat. Natomiast w grach z walka wrecz najlepszy jest widok TPP. Przykladem oczywiscie Prince of Persia, gdzie walki sa swietne. Nie wyobrazam sobie pokonywac piaskowych potworow z widoku TPP. Dlatego widok zalzec powinien od gatunku gry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2006 o 14:59, Erton napisał:

Nie wyobrazam sobie pokonywac piaskowych potworow z widoku TPP.


chyba chodzilo ci o widok fpp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.11.2006 o 17:15, Zauri napisał:

> Nie wyobrazam sobie pokonywac piaskowych potworow z widoku TPP.

chyba chodzilo ci o widok fpp.

Fakt. Rażący error. Tak to jest jak sie w 15 minut wypowiada w 8 roznych tematach za kazdym razem piszac 300-wyrazowego posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować