Zaloguj się, aby obserwować  
Tuddrussel

Heroes of Might and Magic V - wszystko co chcesz wiedziec o polskim wydaniu gry

36234 postów w tym temacie

Dnia 18.05.2007 o 15:49, windows00 napisał:

Pozwoliłem sobie przetłumaczyć te informacje ;]
1. Trzy kampanie będą należały do: Orków Czarodziei i Nekromantów.
2. Rob King ponownie będzie pracował nad muzyką.
3. Izabela, Freyda, Duncan, Wulfstan i Zehir to bohaterowie, których spotkamy ponownie.
4. Arantir będzie głównym przeciwnikiem w dodatku.
5. Orkowie nienawidzą Demonów i pragną walczyć z Biarą.
6. Orkowa forteca będzie miała najoryginalniejszą i piękną architekturę.


Mogą wystąpić spoilery:

Dzięki za info. Czyli już wiemy jakie mamy kampanie, w takiej mają być kolejności? Kampania Magów pewnie bedzie naprawde, tak samo jak w podstawce, kampanią wielorasową. To, że King znowu będzie pracował nad muzyką nie jest dla mnie zaskoczeniem. Fajnie, że nasi starzy znajomi powrócą. Ciekawiło mnie co się dzieje u Magów i Elfów po podstawce (chyba pominą Elfy). W ToE sprawdzi sie "szarość postaci" (Arantir ma być wielkim, złym, czarnym charakterem).Czyli już wiemy jak skończy się Wojna. Orkowie po dowiedzeniu się o tym kto tak naprawde rządzi w Imperium nie wytrzymają i wyruszą na wojne ze swoim odwiecznymii przeciwnikami. Nie wątpie, że miasto Orków będzie miało oryginalną i piękną architekturę. Orkowie dają duże pole do popisu twórcom. Wzory można czerpać z wieliu miejsc na świecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mogą wystąpić spoilery:

Dnia 18.05.2007 o 16:10, Nicolai napisał:


Dzięki za info. Czyli już wiemy jakie mamy kampanie, w takiej mają być kolejności?

Nie wiem, ale myślę, że tak.

Dnia 18.05.2007 o 16:10, Nicolai napisał:

Kampania
Magów pewnie bedzie naprawde, tak samo jak w podstawce, kampanią wielorasową.

Wymieniona została jako druga, więc mimo wszystko mam nadzieje, że będzie to "prawdziwa" kampania Akademii.

Dnia 18.05.2007 o 16:10, Nicolai napisał:

To, że King znowu
będzie pracował nad muzyką nie jest dla mnie zaskoczeniem.

Odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku :)

Dnia 18.05.2007 o 16:10, Nicolai napisał:

Ciekawiło mnie co się dzieje u Magów i Elfów po podstawce (chyba pominą Elfy).

Elfy liżą rany po najeździe Nekromantów (coś jak Orkowie w dodatku Frozen Throne, tylko nie dostali własnej kampanii :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 16:09, windows00 napisał:

Wszystkie 3 kampanie dla Orków? ;>
Trochę to nierealne :P


To to ja wiem:) Liczyłem przynajmniej na dwie;) Ale i tak nie będę narzekał - orkami będzie się można nagrać do woli w singlach:) Mam tylko nadzieję, że wszystkie mapy będą od razu zgodne z dodatkiem, nie tak jak to miało miejsce w przypadku KP.

Dnia 18.05.2007 o 16:09, windows00 napisał:

Mało już mieli rozgłosu?


Po głębszym zastanowieniu przynaję rację - trzecia kampania mogła by być przegięciem;)

Dnia 18.05.2007 o 16:09, windows00 napisał:

Możliwe, że będzie tylko w filmikach albo na początku polegnie i będzie jakaś druga grupa uformowana.
Albo jego działania będą ukazane w innej grze? Może jakiś RPG w końcu?


To byłoby bardzo dobre rozwiązanie. Tylko czy UBI pokusi się na zrobienie RPG? Miejmy nadzieję, że tak, choć nie obraziłbym się też na RTS;)

Dnia 18.05.2007 o 16:09, windows00 napisał:

Ja liczę na coś fajnego, na screenie (bo tylko jeden pokazuje wygląd miasta) prezentuje się
całkiem fajnie i czekam na kolejne screeny :)


Moim zdaniem na tym screenie forteca jest troszkę uboga... Takie chaty wieśniaków na pastwisku;) Ale za wcześnie, żeby to jednoznacznie oceniać. Jak dotąd nie zawiodłem się na żadnym mieście, dlatego jestem przekonany, że efekt końcowy też da mi satysfakcję;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 16:19, Rafal G napisał:

> Możliwe, że będzie tylko w filmikach albo na początku polegnie i będzie jakaś druga grupa
uformowana.
> Albo jego działania będą ukazane w innej grze? Może jakiś RPG w końcu?

No cóż. Seria Might&Magic to tak naprawdę tylko dwa gatunki - TBS i RPG. FPS, czyli DM, to była tylko miła odskocznia. Teraz pozostaje tylko czekać na zwieńczenie serii :)

Dnia 18.05.2007 o 16:19, Rafal G napisał:

To byłoby bardzo dobre rozwiązanie. Tylko czy UBI pokusi się na zrobienie RPG? Miejmy nadzieję,
że tak, choć nie obraziłbym się też na RTS;)

RTS? Pomysł brawurowy, nie powiem ;]

Dnia 18.05.2007 o 16:19, Rafal G napisał:

Moim zdaniem na tym screenie forteca jest troszkę uboga... Takie chaty wieśniaków na pastwisku;)
Ale za wcześnie, żeby to jednoznacznie oceniać. Jak dotąd nie zawiodłem się na żadnym mieście,
dlatego jestem przekonany, że efekt końcowy też da mi satysfakcję;)

Orkowie to lud koczowniczy, więc na jakieś "bajery" IMO nie ma co liczyć. A taka surowość ma swój urok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 16:24, windows00 napisał:

No cóż. Seria Might&Magic to tak naprawdę tylko dwa gatunki - TBS i RPG. FPS, czyli DM, to
była tylko miła odskocznia. Teraz pozostaje tylko czekać na zwieńczenie serii :)
RTS? Pomysł brawurowy, nie powiem ;]


Dwa gatunki były za czasów 3DO, teraz kiedy interes przejęło UBI kto wie co się będzie działo? Może nas czymś zaskoczą? Taki RTS byłby wręcz idealny, tego jeszcze nie było:) Ma tylko nadzieję, że gdyby coś się miało ukazać nie będzie MMO.

Dnia 18.05.2007 o 16:24, windows00 napisał:

Orkowie to lud koczowniczy, więc na jakieś "bajery" IMO nie ma co liczyć. A taka surowość ma
swój urok :)


Ja na żadne bajery nie liczę, tylko co widzimy na screenie w porównaniu z pozostałymi miastami rozbudowanymi na maksa wydaje się nieco ubogie. Ale tak jak już powiedziałem - jest to zapewne początkowe stadium rozbudowy. Dlatego z ostateczną oceną poczekam do ukazania się dodatku (lub przynajmniej nowych screenów;))

A tak z innej beczki. Skoro dodatek ma być stand-alone... czy to oznacza, że wcześniej pojawi się też jego demo? Byłoby rewelacyjnie, a moim zdaniem szanse są duże. W końcu jego niezależność od podstawki ma sprowadzić nowych graczy, a trzeba im będzie jakoś grę zaprezentować;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 16:42, Rafal G napisał:

Dwa gatunki były za czasów 3DO, teraz kiedy interes przejęło UBI kto wie co się będzie działo?

A zaskoczę Cię, bo się mylisz :P
Za #DO był słabiutki FPS i MMO w stylu CS (nie muszę mówić jakiej jakości...). Chodziło mi o to, że dobry FPS to była miła odskocznia, ale teraz czas na RPG :)

Dnia 18.05.2007 o 16:42, Rafal G napisał:

Może nas czymś zaskoczą? Taki RTS byłby wręcz idealny, tego jeszcze nie było:) Ma tylko nadzieję,
że gdyby coś się miało ukazać nie będzie MMO. A plany MMO w świecie HoM&M były od dawna, a niedawno nawet jakieś nowe screeny wypłynęły...
A tak z innej beczki. Skoro dodatek ma być stand-alone... czy to oznacza, że wcześniej pojawi
się też jego demo? Byłoby rewelacyjnie, a moim zdaniem szanse są duże. W końcu jego niezależność
od podstawki ma sprowadzić nowych graczy, a trzeba im będzie jakoś grę zaprezentować;)

Ja jestem sceptyczny co do dema. Nie obrażę się co prawda jeśli wyjdzie, ale na pewno w nie nie zagram - przekonać bardziej mnie już nie przekonają, a po co psuć sobie zabawę :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 16:49, windows00 napisał:

Ja jestem sceptyczny co do dema. Nie obrażę się co prawda jeśli wyjdzie, ale na pewno w nie
nie zagram - przekonać bardziej mnie już nie przekonają, a po co psuć sobie zabawę :P


A ja właśnie sobie zagram:) Głównie po to, żeby zobaczyć jak orki i ich miasto prezentują się "na żywo". Pewnie będą z trzy, cztery mapki do rozegrania. To jeden dzień przecież:) Zabawy, jak myślę, mi to nie zepsuje, co najwyżej może zaostrzyć apetyt;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobią demo to zapewne coś w stylu dema z podstawki - dwie misje z kampanii i dwie mapki do gry w sieci. Więcej na pewno nie dadzą ;]
No i obowiązkowo walka Orkami, bo to bardzo ważny element dodatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro windows00 był taki miły i podzielił się z nami nowinkami o TotE, to ja dorzucę również swoje trzy grosze i przetłumaczę całą "rozmowę" o nowym dodatku :)

"A: Dzięki Tribes of the East dowiemy się jak zakończyła się wojna w Imperium i walka z Biarą oraz w jakich okolicznościach przyszedł na świat Mroczny Mesjasz. Pojawią się pewne znajome postaci: Izabela, Frejda, Dunkan, Wulfstan, Zehir. Będziemy mieli do czynienia z pewnymi miłymi niespodziankami i niespodziewanymi spotkaniami. Reszta zostanie ujawniona, gdy gra ujrzy światło dzienne.

Q: Kto spośród nowych bohaterów będzie najbarwniejszą postacią i dlaczego?
A: Pojawi się wiele interesujących postaci. Poznacie kilku nowych barbarzyńskich bohaterów, którzy wezmą udział w walkach z ludźmi i stawią opór demonom wykorzystując do tego swoich unikalnych zdolności. Pojawi się także Zehir z Akademii a reprezentantem Nekromantów będzie... główny czarny charakter z Dark Messiah - Arantir.

Q: Dlaczego na nową frakcję wybraliście orków?
A: Po pierwsze, przez wzgląd na fanów - orkowie od zawsze byli częścią świata HoMM a nas wielokrotnie pytano: "Gdzie są barbarzyńcy?". Po drugie, pojawia się bohater barbarzyńca i najlepszą frakcją dla niego będą właśnie orkowie. Po trzecie, zgodnie z historią Ashan, orkowie nienawidzą demonów i będą walczyć z nimi przy każdej nadarzającej się okazji. Z tego też powodu odegrają bardzo ważną rolę w walce z Biarą.

A: Historia orków rozpoczęła się na długo przed historią z gry - znacie ją przecież - czarodzieje tworzą orków, ci pomagają swoim twórcom a potem buntują się i uciekają do Ranaar.

A: Zdecydowaliśmy się uczynić orków różnymi od ich tradycyjnego wizerunku. Ich zamek jest mieszanką standardowych i unikalnych budowli i będzie prawdopodobnie najpiękniejszą strukturą spośród wszystkich innych.

Q: Jak barbarzyński bohater będzie walczył z postaciami posługującymi się magią skoro on sam jej nie stosuje?
A: To prawda - barbarzyńca preferuje atak nad defensywę. Nie używa magii i gardzi nią. Jedna z jego unikalnych zdolności będzie "uszkadzać" czary wrogów - im wyższy poziom tej zdolności tym słabszy będzie atak wrogiego bohatera. Będzie dysponował również 6 okrzykami wojennymi, których efekty będą przypominały te znane z normalnych zaklęć.

A: wojska orków:gobliny, centaury, orkowi wojownicy, szamanki, wodzowie, wiwerny i cyklopy.
Gobliny - szczwane, tchórzliwe i niezwykle głupie, będą atakowały grupami i uciekały z pola bitwy gdy tylko poczują się zagrożone.
Centaury - pół ludzie, pół konie atakujący wrógów z dystansu.
Orkowi wojownicy - twarda piechota będąca trzonem armii.
Szamanki - jedyne istoty wśród orków posługujące się tradycyjnymi zaklęciami Przyspieszenia i Spowolnienia, które w razie potrzeby poświęcą gobliny, by przywrócić swoją manę.
Najwięksi i najsilniejsi orkowie zostają wodzami - kolosami z dwuręcznymi toporami.
Wiwerny - wielkie latające jaszczury.
Cyklopi - jedyne istoty potrafiące niszczyć mury miast.

Wszystkie jednostki orków posiądą niezwykłą zdolność - poddając się żądzy krwi staną się bardziej agresywne i silniejsze. Ale najważniejsze jest to, że im bardziej będą aktywne w trakcie walki tym lepiej będą walczyć.

A: Reszta frakcji zostanie poddana pewnym zmianom. Staną się lepiej wyważone i dostaną nowe, alternatywne ulepszenia dla swoich jednostek - 7 nowych jednostek dla każdej frakcji.

A: Wszystkie ulepszenia będą tak samo silne, jednak przystosowane do różnych zadań. Zostaną wprowadzone w celu poszerzenia możliwości taktycznych i podarowania graczowi więcej swobody w trakcie gry.

A: Pojawią się nowe artefakty, niektóre z nich będą działać na nowych zasadach. Wszystkie one będą dostępne dla każdej z ras.

A: Będą trzy nowe kampanie. Historia orków będzie opowiadała o konsekwencjach ich działań z przeszłości: żyjąc 500 lat w surowym klimacie północy, zahartowani orkowie wyruszą poszerzać swe terytoria i zemścić się na ludziach. Będzie również kampania Akademii z Zehirem i kampania Nekropolii z Arantirem - głównym antagonistą z Dark Messiah.

A: Pewne poprawki techniczne. Nic nowego czy interesującego.

Q: Jeśli ten doatek jest rzeczywiście ostatnim, to jak długo planujecie wspierać rozwój gry nowymi patchami, mapami itp.?
A: Tak długo, jak trzeba będzie. Nie zamierzamy jej porzucić."

(link do tłumaczenia rus->ang, w oparciu o które napisałem powyższe: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=22026&pagenumber=24)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miło z Twojej strony :)
Szkoda tylko, że mi się to nie przyda, bo sam już prawie całość przetłumaczyłem :)
Ciekawe rzeczy się szykują i coraz więcej informacji. Dobrze, że powoli kończę swoje ostatnie obowiązki i będę miał dużo czasu na śledzenie informacji o dodatku :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki za tlumaczenie :)
moze udaloby sie to jakos wrzucic na homm5.gram.pl coby nieanglojezyczni polscy gracze tez mogli sie z tym materialem zapoznac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 17:48, morthi napisał:

moze udaloby sie to jakos wrzucic na homm5.gram.pl coby nieanglojezyczni polscy gracze tez
mogli sie z tym materialem zapoznac?

Nie martw się Morthi ;]
Od około 17.30 pracuje nad streszczeniem tej rozmowy i niedługo wrzucę artykuł z najważniejszymi wnioskami z niego ;)
Jak już mówiłem - mam teraz trochę więcej czasu i mogę bez problemu śledzić informacje na temat dodatku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem tylko napisać, że według mnie w kuźni przeznaczenia w niektórych scenkach pogorszeniu uległy głosy bohaterów. Tak mi się ogólnie wydaje, ale jestem pewien, że ktoś inny podkładał głos Raelagowi bo ten jest kompletnie beznadziejny!! Najgorszy głos bohatera we wszystkich grach, naprawdę... W podstawce był znacznie lepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do pracy z dodatkiem rzeczywiście zostały zatrudnione inne osoby niż w podstawce. Ocena czy to dobrze czy źle należy do każdej osoby osobno. Mi, na przykład, zmiana ta bardzo nie przeszkadzała, bo zwracałem uwagę bardziej na treść (fabułę) niż formę (głosy aktorów). Rozumiem jednak, że niektórym głosy z dodatku mogły nie przypaść do gustu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 17:20, windows00 napisał:

Jeśli zrobią demo to zapewne coś w stylu dema z podstawki - dwie misje z kampanii i dwie mapki
do gry w sieci. Więcej na pewno nie dadzą ;]
No i obowiązkowo walka Orkami, bo to bardzo ważny element dodatku.


Dwie z kampanii i dwie dla sieci dają cztery, czyli to co napisałem;) Wiem doskonale, że więcej się ich spodziewać nie można, tym bardziej, że w pełnej wersji i tak nie dostaniemy jakiejś oszałamiającej ilości;) Ale nawet te dwie i dwie mapki to chwila przyjemności, której nie można sobie odmówić;)

A co głosów z KP... wszystkie oprócz jednego były bardzo dobre, nie można było narzekać. Ale właśnie ten jeden psuje obraz całości, jest niewątpliwym zgrzytem. Więc choć zgadzam się z Tobą w pełni, że to nie forma jest najważniejsza, a grywalność i fabuła, mam nadzieję, że tym razem takich nieporozumień uda się uniknąć;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 18:41, Rafal G napisał:

Dwie z kampanii i dwie dla sieci dają cztery, czyli to co napisałem;)

Myślałem, że mówisz tylko o "wolnych" mapkach, znaczy niezwiązanych fabularnie :P

Dnia 18.05.2007 o 18:41, Rafal G napisał:

A co głosów z KP... wszystkie oprócz jednego były bardzo dobre, nie można było narzekać. Ale
właśnie ten jeden psuje obraz całości, jest niewątpliwym zgrzytem.

Aj tam :} Wystarczą dobre stopery do uszu ;D

Dnia 18.05.2007 o 18:41, Rafal G napisał:

Więc choć zgadzam się z
Tobą w pełni, że to nie forma jest najważniejsza, a grywalność i fabuła, mam nadzieję, że tym
razem takich nieporozumień uda się uniknąć;)

Zobaczymy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobrze CI... ja wciaz nie mam czasu :( a ty 4 miesieczne wakacje i mozliwosc grania w heroskow do upadlego... zazdroszcze :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 18:56, morthi napisał:

dobrze CI... ja wciaz nie mam czasu :( a ty 4 miesieczne wakacje i mozliwosc grania w heroskow
do upadlego... zazdroszcze :P

Tak dobrze to nie będzie :P
Co prawda studia dzienne są darmowe, ale to fikcja (jak pewnie wiesz). Trzeba trochę zarobić na studia. Chociaż nie przeczę, że porządnie sobie pogram w najróżniejsze gry (i w HoM&M V oczywiście :D).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.05.2007 o 19:15, HoOlQa napisał:

Jak Moge Cie kochany prosic odezwij sie do Mnie na gadu 2053397 bo mam problem z herołsem :)
dziekuje :P

Możesz tu podzielić się z nami tym problemem. Im więcej osób przeczyta Twój post z problemem, tym szybciej uzyskasz pomoc ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować