• 0
Zaloguj się, aby obserwować  
safael

World of warcraft - LATENCY

Pytanie

Jak zapewne wielu osobom wiadomo, od jakis 2 tygodni granie w WOW Online w godzinach 17-23 jest niemal niemozliwe. Nie wiadomo do konca po czyjej stronie lezy wina - jedni mowia o telekomunikacji i polpaku, inni zwalaja wine na serwery blizzarda. Fakt jednak pozostaje faktem - nie mozemy korzystac z legalnie zakupionego oprogramowania, a placony abonament nam przepada.

Nie chce skarzyc sie na blizzard ani CDP. Jeszcze nie czas na to. Chce tylko, by zostala nam graczom udzielono oficjalnej wypowiedzi w tej sprawie, albo przynajmniej by CDP lub Blizzard sie do niej ustosunkowal.

Aktualne dzialania zarowno dystrybutora jak i producenta pozwalaja na przypuszczenia, ze nikt ta sprawa nie jest zainteresowany. Nikt poza oczywiscie spolecznoscia graczy, ktorych ta sprawa dotyczy.


Chcialbym wiec poddac pod dyskusje kilka kwestii, czesc z nich poruszylem juz na oficjalnym forum blizzarda:

1. Dlaczego podczas zakupu gry nie zostalem ostrzezony o mozliwych problemach z polaczeniem?
2. Co musze zrobic by odzyskac pieniadze za moj felerny produkt (egzemplarz gry, ktora nie z moich przyczyn nie dziala)?
3. Czy CDPROJEKT jest w stanie cos zrobic, czy woli obserwowac konflikt z boku i poczekac az kwestia sie sama rozwiaze (czytaj wiekszosc osob, ktore ma problemy usunie konta i wystapi do cdprojekt i blizzard o zwrot pieniedzy lub wymiane felernego produktu)?
4. Skoro wymieniaja uszkodzone dyski twarde, to samo powinno sie tyczyc gier. Kupujac gre kupuje jednoczesnie wszystkie uslugi z nia zwiazane - czytaj: dzierzawa serwerow (miesieczny abonament), rzetelna obsluga techniczna, aktualizacje.

Nikt przeciez nie kupilby WOW Online gdyby wiedzial, ze nie bedzie mogl grac. Serwery stanowia integralna czesc gry i to w gestii Blizzarda i/lub dystrybutora lezy zadbanie o satysfakcje konsumentow. Jezeli bedzie trzeba - otworzce polskie serwery. To nie my powinnismy zabiegac o dostep do gry - to w Waszej kwestii powinno lezec umozliwienie nam korzystania z produktu, za ktory placimy.

To narazie tyle. Mam nadzieje ze nikogo nie urazilem, chce tylko odpowiedzi. W koncu gra toczy sie nie tylko o rozrywke, ale tez o spore pieniadze.

Pozdrawiam,
Maciek Ch. vel Safael.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

54 odpowiedzi na to pytanie

  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

Nie chce skarzyc sie na blizzard ani CDP. Jeszcze nie czas na to. Chce tylko, by zostala nam
graczom udzielono oficjalnej wypowiedzi w tej sprawie, albo przynajmniej by CDP lub Blizzard
sie do niej ustosunkowal.

Blizzard już się ustosunkował. Gdybyś interesował się sprawą, wiedziałbyś o tym że Blizz razem z kontrahentem (jak rozumiem chodzi tu o CDP) zbadał sprawę i niestety jest ona od obydwu tych firm niezależna. Zgodnie z danymi Blizzarda, wina leży po stronie providera - TPSA. Blizzard zapewnił że temat będzie cały czas badał i każde zgłoszenie kierował do naszego rodzimego providera.
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-tech-support-en&t=228161&p=1

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

Aktualne dzialania zarowno dystrybutora jak i producenta pozwalaja na przypuszczenia, ze nikt
ta sprawa nie jest zainteresowany. Nikt poza oczywiscie spolecznoscia graczy, ktorych ta sprawa
dotyczy.

j/w, nie jest to prawda.

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

1. Dlaczego podczas zakupu gry nie zostalem ostrzezony o mozliwych problemach z polaczeniem?

Bo to sprawda totalnie niezależna od Blizza i CDP? Providera wybierasz TY! Równie dobrze użytkownicy komterów marki X na których WoW marnie działa, mogliby mieć żal że nie ostrzegł ich nikt.

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

2. Co musze zrobic by odzyskac pieniadze za moj felerny produkt (egzemplarz gry, ktora nie
z moich przyczyn nie dziala)?

Gra działa i jest w pełni sprawna. U innych providerów (sam mam chello - przesiadłem się z tepsy w tym roku) jest idealnie. Może więc pora wyciągnąć wnioski i pożegnać się z neo-zdradą i telekompromitacją?

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

3. Czy CDPROJEKT jest w stanie cos zrobic, czy woli obserwowac konflikt z boku i poczekac az
kwestia sie sama rozwiaze (czytaj wiekszosc osob, ktore ma problemy usunie konta i wystapi
do cdprojekt i blizzard o zwrot pieniedzy lub wymiane felernego produktu)?

j/w produkt nie jest felerny, nie widzę powodu na jakiej mógłbyś oczekiwać zwrotu. Równie dobrze użytkownik z łączem modemowym które rozłącza się co 3 minuty mógłby oczekiwać rekompensaty.

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

4. Skoro wymieniaja uszkodzone dyski twarde, to samo powinno sie tyczyc gier. Kupujac gre kupuje
jednoczesnie wszystkie uslugi z nia zwiazane - czytaj: dzierzawa serwerow (miesieczny abonament),
rzetelna obsluga techniczna, aktualizacje.

Serwery nie mają nic do rzeczy, problemem jest twoje łącze - zrozum to! Masz dziadowskie łącze na którym nie da się grać w WoWa. Pretensje kieruj do tepsy a sam wyciągnij wnioski!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:27, Air napisał:

Przestań cwaniakować, Chello dostępne jest tylko w paru większych miastach.


Przykro mi. Polecam poszukać innych alternatyw - zawsze jakieś są, trzeba tylko chcieć je znaleźć. Co nie zmienia faktu, że Blizz czy CDP czy gra nie ma tu nic do rzeczy :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:28, D2T napisał:

> Przestań cwaniakować, Chello dostępne jest tylko w paru większych miastach.

Przykro mi. Polecam poszukać innych alternatyw - zawsze jakieś są, trzeba tylko chcieć je znaleźć.
Co nie zmienia faktu, że Blizz czy CDP czy gra nie ma tu nic do rzeczy :(

Hehe, przestań pisać pierdoły, jeżeli nie wiesz jaka jest sytuacja. Gdybym miła możliwość do dawno bym z TPSA zrezygnował, a jak nie mam alternatywy to co mam na modemie siedzieć ?? Zastanów się najpierw. Co do napisu na pudełku. Dostęp do netu mam, więc gra powinna działać. Nigdzie nie jest napisane, że nie mam korzystać z usług TPSA.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

D2T, to dlaczego na innych laczach, vide aster city ludzie tez maja problem?
Niestety nie moge poki co zobaczyc linka do forum, ktore mi dales. Dlaczego? Bo jak zwykle europejska strona www wowa sie nie laduje.

Telekomunikacja mowi i pisze, ze sprawa jest od nich niezalezna. Dlaczego mam w tej chwili bardziej ufac blizzardowi, ktory ignoruje polska spolecznosc na forum (zauwaz, ze w watku techniczny na forum WOW, ktory ma ponad 20 stron, nie znalazla sie zazna odpowiedz Blizzarda) niz telekomunikacji, ktora przynajmniej udziela jakiejs odpowiedzi?

A sprawa moge Cie zapewnic, ze sie interesuje. W koncu chodzi o moje pieniadze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:31, Air napisał:

Co do napisu na pudełku. Dostęp do netu mam, więc gra powinna działać. Nigdzie
nie jest napisane, że nie mam korzystać z usług TPSA.


rotfl, rozumiem że ktoś powinien przewidzieć, że tepsa zacznie dawać pupy 8 miesięcy po premierze i umieścić informację na zapas, straszącą ludzi łączami TPSA... nie przesadzasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:32, safael napisał:

D2T, to dlaczego na innych laczach, vide aster city ludzie tez maja problem?

Bo ich provider używa tych samych (tepsowych) łącz do wyjścia na świat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

D2T nie chce wdawac sie w dziecinne dyskusje.

Masz racje, na pewno nikt nie mogl przewidziec, ze takie problemy nadejda. Zgoda. Jednak teraz, gdy juz sie pojawily, gracze powinni wiedziec, ze cos jest w ich sprawie robione. CDP moglby skontaktowac sie z Blizzardem i napisac news na gram.pl dlaczego wystepuja problemy. Tego oczekuje jako klient i wiem ze moje stanowisko nie jest odosobnione
Poza tym CDP dysponuje znacznie wieksza iloscia informacji na ten temat. Dlaczego on nie moze skontaktowac sie z TP i spytac ich o przyczyne problemu? Dzisiaj jak dzwonilem do telepsow to uslyszalem w sluchawce, ze "ich nie interesuje jakis tam serwer", "dzialaja Panu strony, to z internetem jest w porzadku i nic w tej sprawie nie zrobimy". Gdyby zadzwonil CDP i przedstawila sie osoba na odpowiednim stanowisku, sprawe mogliby potraktowac inaczej.

Jedyne czego narazie oczekuje to odpowiedzi. Chce wiedziec, czy w ogole jest szansa na to, ze bede gral w WOW tak jak miesiac temu - bez przestojow i "disconnected". Jestem klientem i mam prawo wiedziec, co sie dzieje z dzierzawionym przeze mnie slotem na serwerze Blizzarda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Znam kilku Szwedów i Norwegów łączących się przez Telię. Latency na serwerach (np. Moonglade, Venture Co. lokalizacja: Paryż ) dochodzi do 600 - 20000 ms (najczęściej w Środy). Telia i Blizzard także i w tym przypadku nie odpowiadają na skargi.

Polecam forum serwera Defias Brotherhood. Problemy mają gracze z Izraela, Malty, Chorwacji, Hiszpanii, Włoch itd. Żaden z tych krajów nie łączy się przez Telię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam Aster. Robiłam kilka razy traceroute do niedziałającej strony wow-europe.com i nie zauważyłam po drodze żadnego tepsowego routera. Połączenie zatrzymuje się gdzieś w Telii. Być może w tepsie też się zatrzymuje, być może prawda leży gdzieś pośrodku. Warto zauważyć że podobne problemy występują w innych krajach, co już z pewnością nie jest winą tepsy, oraz że Blizzard z jakiegoś powodu postanowił przestawić część serwerów - gdyby wszystko działało jak trzeba, nie zadawali by sobie tego trudu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:19, D2T napisał:

komterów marki X na których WoW marnie działa, mogliby mieć żal że nie ostrzegł ich nikt.

No masz ;) Ale to jest normalne. Od czegoś są wymagania minimalne podane na produkcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie widzę winy ani po stronie Blizzarda, ani CDP. CDP nie odpowiada za jakość waszego podłączenia, tylko za dostarczenie wam WoWa, co też wykonali. Ja żadnych problemów z połączeniem nie mam, ani też osoby z którymi gram - choć nie wszystkie, przyznaje. Dlatego uogólnianie, że "CDP dostarczył wadliwy produkt" uważam za śmieszne. Mój produkt nie jest "wadliwy", wasze łącze jest - a że ISP nie chce nic z tym zrobić... no cóż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

chcialbym powiedziec ze po ostatnim skanowaniu batle net jakis tydzien temu grac w diablo przez neta majoc neostrade to wyczyn gra tak wolno chodzi cochwile laguje wywala z gry itp u mnie w klasie gra w d2 6 osób i kazdy ma neo-"zdrade" i normalnie na 512 chodzi gozej niz na 128 a chodzilo dobze wiec niewiem moze to wogule blizzard ma w firewallu wlonczone cos typu "graczy z polski lagowac zeby inni se pograli czy cos"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jezu odwalcie sie od blizza....kurde serio macie dziadowskie łacza...skad wiem?? mam kompa u siebie i nie korzystam z usług tepsy gram normalnie u brata(w drugim mieszkaniu) ktory ma tepse pierdzieli sie co tylko moze i grac sie nie da wniosek wysnujcie sami....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 21:46, RadeXMaster napisał:

Jezu odwalcie sie od blizza....kurde serio macie dziadowskie łacza...skad wiem?? mam kompa
u siebie i nie korzystam z usług tepsy gram normalnie u brata(w drugim mieszkaniu) ktory ma
tepse pierdzieli sie co tylko moze i grac sie nie da wniosek wysnujcie sami....


A jaki wniosek mają wysnuc Hiszpanie, Portugalczycy, Szwedzi itd.? Szpiedzy mąciciele TPSy tam tez działają? I dlaczego inne sieciówki, o wiele bardziej wymagające, działają bez zarzutu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

momento moze oni maja cos jak tepse. no sorry skoro na swoim zwykłym badziewiastym radiowym łaczu gram normalnie a u brata na tepsie nie moge no to sorka to napewno wina blizza w takim razie....ludze .....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

2. Co musze zrobic by odzyskac pieniadze za moj felerny produkt (egzemplarz gry, ktora nie
z moich przyczyn nie dziala)?


oraz

Dnia 12.01.2006 o 20:05, safael napisał:

4. Skoro wymieniaja uszkodzone dyski twarde, to samo powinno sie tyczyc gier. Kupujac gre kupuje jednoczesnie > wszystkie uslugi z nia zwiazane - czytaj: dzierzawa serwerow (miesieczny abonament), rzetelna obsluga
techniczna, aktualizacje.


A czytałeś może licencję użytkownika, czyli EULA? Taką umowę, której warunki akceptując instalując oprogramowanie (zresztą pojawia się w całości przy pierwszym uruchomieniu gry)? Z tonu wypowiedzi wnoszę, że nie bardzo. Przykro mi więc sprowadzić Cię na ziemię. Przykładowy fragment (aha, caps nie jest mojego "autorstwa" - te fragmenty występują w licencji we właśnie takiej formie):

LICENSOR SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY INTERRUPTIONS OF SERVICE, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, ISP DISRUPTIONS, SOFTWARE OR HARDWARE FAILURES OR ANY OTHER EVENT WHICH MAY RESULT IN A LOSS OF DATA OR DISRUPTION OF SERVICE. IN NO EVENT WILL LICENSOR BE LIABLE TO YOU FOR ANY INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY OR CONSEQUENTIAL DAMAGES.

I jeszcze jeden:

THE GAME, GAME CLIENT AND MANUAL(S) ARE PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING, WITHOUT LIMITATION, ANY IMPLIED WARRANTIES OF CONDITION, DEFECTS, USE, MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR USE, OR NONINFRINGEMENT.

Ogólnie ciekawa lektura, polecam.
http://www.worldofwarcraft.com/legal/eula.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dnia 12.01.2006 o 22:11, Ferzx napisał:

Ogólnie ciekawa lektura, polecam.
http://www.worldofwarcraft.com/legal/eula.html


Ale na pudłe tego nie uświadczysz. Czyli co kupujesz produkt, a dopiero w domu po jego rozpakowaniu widzisz, ze nie ma gwarancji uzytkowania. Wszyscy wydawcy gier tak robią i każdy szanujący się gracz zdaje sobie z tego sprawę. Jednakże istnieje cos takiego jak etyka biznesu, która dla Blizza jak widać jest obca, oraz Blizz zapewnia support techniczny, który własciwie nie istnieje. Zresztą ze strony CDP również nie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować