Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Tydzień z grą Empire: Total War - dzień siódmy

45 postów w tym temacie

Akurat uproszczenie w ilości prowincji wyszło grze na dobre: AI jest zmuszone do bitwy w polu. Poprzednio dochodziło właściwie do serii oblężeń, bo przeciwnik nie miał po co walczyć po za murami. Tutaj, gdyby było więcej prowincji, pewnie byłoby podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra świetna, szkoda ze niejednokrotnie psuje przyjemność kolejny zwis/wysyp/reset, masakra.
Gra na Quadzie2,4@2,7 GF260 4 GB ramu potrafi przyciąć w czasie bitew w rozdzialce 1920x1200
Detale wysokie (nie ultra), AA, HDR wyłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2009 o 21:46, westero napisał:

Gra świetna, szkoda ze niejednokrotnie psuje przyjemność kolejny zwis/wysyp/reset, masakra.
Gra na Quadzie2,4@2,7 GF260 4 GB ramu potrafi przyciąć w czasie bitew w rozdzialce 1920x1200
Detale wysokie (nie ultra), AA, HDR wyłączone.


Patche dadzą radę, don''t worry :).

Gierkę mam ale jeszcze nie grałem, muszę się emocjonalnie przygotować. Niedawno co skończyłem majestatyczny główny wątek w GTA IV i muszę odpocząć. ; ) hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A już myślałem, że gra będzie fenomenalna pod każdym względem... kolejny raz się zawiodłem... chyba w dzisiejszych czasach już nie można liczyć na dobre gry bez masy błędów i obłędnych wymagań... a szkoda, bo gra naprawdę zapowiadała się znacznie lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2009 o 22:45, Lukas Unspoken napisał:

A już myślałem, że gra będzie fenomenalna pod każdym względem... kolejny raz się zawiodłem...
chyba w dzisiejszych czasach już nie można liczyć na dobre gry bez masy błędów i obłędnych
wymagań... a szkoda, bo gra naprawdę zapowiadała się znacznie lepiej.

I tak się wybija, bo oferuje masę zabawy. Cykl wydawniczy robi jednak swoje i nawet CA się nie obroniło :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2009 o 22:45, Lukas Unspoken napisał:

A już myślałem, że gra będzie fenomenalna pod każdym względem... kolejny raz się zawiodłem...
chyba w dzisiejszych czasach już nie można liczyć na dobre gry bez masy błędów i obłędnych
wymagań... a szkoda, bo gra naprawdę zapowiadała się znacznie lepiej.

Masy błędów nie ma, jedyne do sporadyczne wywalanie do pulpitu, a wymagania są takie a nie inne nie ze względu na lenistwo twórców przy optymalizacji, a grafice i rozmachowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 08.03.2009 o 21:46, westero napisał:

Gra świetna, szkoda ze niejednokrotnie psuje przyjemność kolejny zwis/wysyp/reset, masakra.
Gra na Quadzie2,4@2,7 GF260 4 GB ramu potrafi przyciąć w czasie bitew w rozdzialce 1920x1200
Detale wysokie (nie ultra), AA, HDR wyłączone.


Zmniejsz rozdziałkę i patrz, czy równo puchnie. ;)

Patch jest w drodze. Zwisy i wywalanie do pulpitu przypominają mi przygody, jakie miałem z MTW 1 - ta gra to jeden wielki programistyczny bubel. W czasie bitwe nie raz i nie dwa zobaczyłem pulpit, a oblężenia zamków w ogóle się nie wgrywały, albo po prostu na ekranie była jedna wielka szara plama. Miałem ochotę wyprawić się z toporem do siedziby CA... Swoboda w podejściu do historii to u nich tradycja. A prawda jest taka, że to kwestia jednego wieczoru w bibliotece.

@ Lucas, oni bezwzględnie zasługują na obniżenie oceny. Nie dla przykładu, tylko w imię uczciwości. Nic mnie nie obchodzi cykl wydawniczy - można go było wydłużyć, gdy gra była na etapie przedprodukcji. Jeśli produkt kosztuje 130 zł i wywala się do pulpitu, to NIC nie usprawiedliwia dewelopera/wydawcy. No ale dobrze, że chociaż o tym wspomniałeś. Podam inny przykład: gra Sid Meier''s Railroads byłaby całkiem przyjemną odstresowującą rozrywką, gdyby nie to, że z upływem czasu nieraz gra się przymusowo kończyła... Miałem ochotę rjezać. Dałem jej 50% za dobre chęci, ale i tak byłem łagodny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 00:00, Vojtas napisał:

Swoboda w podejściu do historii to u nich tradycja. A prawda jest taka, że to kwestia
jednego wieczoru w bibliotece.


Ok, ale ile osób to doceni? Myślisz, że przeciętnego Amerykanina obchodzi, czy latach, w których ich państwo nawet nie istniało, jakaś tam Husaria z jakiejś tam Polski miała taki pancerz czy inny? Albo jaki mundur nosił pruski żołnierz (zakładamy, że Amerykanin wie, co to były Prusy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 00:00, Vojtas napisał:

@ Lucas, oni bezwzględnie zasługują na obniżenie oceny. Nie dla przykładu, tylko
w imię uczciwości. Nic mnie nie obchodzi cykl wydawniczy - można go było wydłużyć, gdy
gra była na etapie przedprodukcji. Jeśli produkt kosztuje 130 zł i wywala się do pulpitu,
to NIC nie usprawiedliwia dewelopera/wydawcy. No ale dobrze, że chociaż o tym wspomniałeś.

Być może czytujesz moje recenzje - mam margines tolerancji, który nie należy do dużych, ale istnieje. Jeśli jednak uznaję, ze coś MIMO WSZYSTKO warte jest polecenia - polecam. Obniżenie oceny byłoby takim wypadku dysonansem. Może lata grania w niedokończone produkcje mnie popsuły - a może po prostu dalej zostaję tym samym gościem, co dwadzieścia kilka lat temu i bardzo doceniam, że ktoś funduje graczom mnóstwo zabawy. Nawet jeśli coś tam kuleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MisioKGB - nie pokładałbym taką nadziejęw patchach. Do Gothica 3 też miały powstać patche które by sprawiły że gra wogóle się nie miałą przycinać :P, a do GTA 4 ... właściwie szkoda gadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 02:56, Bravo4 napisał:

MisioKGB - nie pokładałbym taką nadziejęw patchach. Do Gothica 3 też miały powstać patche
które by sprawiły że gra wogóle się nie miałą przycinać :P, a do GTA 4 ... właściwie
szkoda gadać.

CA dotąd nie zawodziło - i miejmy nadzieję, ze to się nie zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo pisać. Gra jest Wielka. Najlepsza strategia jaka wyszła do tej pory.
Walki lądowe jak i morskie; mistrzostwo świata.

Nie mam pojęcia czemu ludzie piszą, że się wiesza. Mi na 10H gry ani
razu się nie wywaliła. Pewnie kwestia sprzętu/sterowników.

Kupować w ciemno tą grę. Nie przejmować się oszołomami którym Steam przeszkadza.
Gra jest warta każdego wydanego grosza.

Ja tylko czekam aż CA zrobi WWII - Total War :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1280x1024 wszystko na high i 0 problemów z płynnością. C2D 8400 + 4gb RAM + 4850.

I to jest komp, który był dobry jakiś rok temu? Albo, więc narzekający mają zabytki sprzed 2-3 lat a oczekują, że najnowsze gry będą im ładnie chodzić albo gracie w jakiś rozdziałkach 1600 etc i jesteście oderwani od rzeczywistości...Crashy póki co nie miałem.

Jedyne co denerwuje to głupie AI wroga i własnych oddziałów. Chłopaki zaatakowani od tyłu powinni sami się do walki szykować a nie stać z muszkietami wycelowanymi w złą stronę ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 09.03.2009 o 00:21, Lucas the Great napisał:

Być może czytujesz moje recenzje - mam margines tolerancji, który nie należy do dużych,
ale istnieje. Jeśli jednak uznaję, ze coś MIMO WSZYSTKO warte jest polecenia - polecam.
Obniżenie oceny byłoby takim wypadku dysonansem. Może lata grania w niedokończone produkcje
mnie popsuły - a może po prostu dalej zostaję tym samym gościem, co dwadzieścia kilka
lat temu i bardzo doceniam, że ktoś funduje graczom mnóstwo zabawy.


Ale zauważ, że aby do tej zabawy dotrzeć, gra musi działać stabilnie. Nie mówimy o braku antyaliasingu, cieni czy dynamicznego oświetlenia - chodzi o fundament każdego softu. Uprzedzam, że tłumaczenie "niedługo wypuścimy patcha" jest nie na miejscu.

Dnia 09.03.2009 o 00:21, Lucas the Great napisał:

Nawet jeśli coś tam kuleje?


Trudno mówić o braku stabilności w kontekście pierdół, prawda? ;)

@ Bambusku, owszem, Amerykanie tego nie docenią. Tym niemniej gra jest oparta na historii (luźno bo luźno, ale jednak), więc samemu CA powinno zależeć na dopracowaniu części merytorycznej. Tak czy siak to jest w zasadzie drobiazg, który da się poprawić modem. Ale problemy ze stabilnością nie są pryszczem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm mam pytanie czy u Was również zablokowane są detale wysokie i bardzo wysokie?
Sądzę że to spowodowane jest brakiem Visty...Ja mam XP...
A może gra jest taka mądra i przewidziała że mój sprzęt(a raczej karta graficzna ATI 1950 pro) sobie nie da rady...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co z ludźmi, którzy nie mają dostępu do Internetu, a są fanami tej gry?
To nas pięknie zrobili w rolo!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Menelica: Ustawienia bazowe High. później wyłączyłem całkowicie trawę i cienie.
HDR, mgła wyłączone. AAx2 i Anizox8 1280x1024.

Mój sprzęt C2D E8200@ 3GHz 4GB Ram i 8800GT od Palita, fabrycznie kręcony.

Przy dużych bitwach i zbliżeniach lubi się ciąć i spada wydajność.

W opcjach mogę ustawić jakie detale chcę. Od minimum do Ultra. System WinXP SP3

AREK5: masz za cienką kartę aby gra poszła na max. detalach.
Gra sama, z automatu, przelicza na ile szybki jest sprzęt.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować