Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Xbox 360 w Twoim własnym PC!

36 postów w tym temacie

Będzie kosztować więcej niż x360? Pewnie tak, ale do XBoxa Microsoft dopłaca. A w dodatko po pierwszych trzech gierkach różnica się zwróci. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak, cena do normalnego poziomu spadnie pewnie po 1,5-2 latach, potem minie jeszcze rok zanim zacznie sie na powaznie wykozystywac jego mozliwosci... czyli standard. do tego czasu pewnie zaczna schodzic z lini procukcyjnych pierwsze prototypy chipow do xboxa 720 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również jestem pesymistycznie nastawiony tak jak poprzednik. Juz bardziej opłaca sie odkładać kase na Xboxa 720 lub 900 (Tony Hawk''s Edition). ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

buahahaha, i co z tego? Moc i owe rewelacyjne drzemiąca w najnowszych kartach graficznych na PC jest wykorzystywana w kilkunastu procentach przez dzisiejsze gry. Podobnie jak i cały DX9 który w 3/4 leży bo developerzy robią gry zgodne o dwie generacje DX w tył?

Newsa trzeba rozumieć w taki sposób, że na rynku pojawi się kolejna karta której celem będzie wyciągnięcie pieniędzy z graczy... wyjdzie kilka gier które niby będą wykorzystywać jej możliwości, a 7-9 miesięcy później zostanie ona zastąpiona "kolejną, rewelacyjną, dwa razy mocniejszą" kartą... Jak to już od kilku lat trwa.

Sama moc i technologie drzemiące w GPU i CPU Xboxa360 (czy dowolnej innej konsoli) nie gwarantują kompletnie niczego do póki nie są w pełni wykorzystane. Konsolowa architektura takiemu wykorzystaniu sprzyja. Ogromna przepustowość między kartą, pamięcią i procesorem... Wystarczy spojrzeć ile można wyciągnąć z Xboxa1 i jego 733mhz cpu + geforce2: Doom3, SC: Chaos Theory, Ninja Gaiden!. PCtowa architektura niestety nie. Może kiedyś, choć wątpię - w końcu na tym szaleńczej gonitwie "nowa niedorobiona gra, nowa karta" kręci się cały biznes procesorów i kart graficznych do zastosowań domowych. Tylko głupek z tego znoszącego złotej jajka modelu by zrezygnował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Newsa trzeba rozumieć w taki sposób, że na rynku pojawi się kolejna karta której celem będzie wyciągnięcie pieniędzy z graczy... wyjdzie kilka gier które niby będą wykorzystywać jej możliwości, a 7-9 miesięcy później zostanie ona zastąpiona "kolejną, rewelacyjną, dwa razy mocniejszą" kartą... Jak to już od kilku lat trwa."

A ludzie po to mają mózgi i najróżniejsze testy sprzętu, żeby się na takie numery nie dawali nabierać. Ale jak widać niektórzy wolą ciągle krzyczeć : "PC be, otwarta architektura be, konsole rox".

"PCtowa architektura niestety nie."

Ta architektura istnieje już kilkadziesiąt lat i wciąż się trzyma. Jakoś ta doskonała, nowatorska i w ogóle the best zamknięta architektura konsoli nie potrafi wyprzeć tej przestarzałej i zacofanej otwartej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

d2t xbox ma uklad graficzny na przelomie gf3 gf4 ,a nie jakies gf2 :-] . Technologie technologiami bo r600 wprowadzi zunifikowane shadery i tyle z rewelacji . Pod wzgledem wydajnosci x1900 gniecie uklad graficzny w xklocu :P . Co nie zmienia faktu ,ze gry knosolowe wykorzystuja ta moc ,a PC nie ;D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

''Ta architektura istnieje już kilkadziesiąt lat i wciąż się trzyma. Jakoś ta doskonała, nowatorska i w ogóle the best zamknięta architektura konsoli nie potrafi wyprzeć tej przestarzałej i zacofanej otwartej.''

To proste :P . Zamknieta architektura nie zadziwi swoja moca dluzej niz dwa lata ;P . W przypadku nowych konsol i ich mozliwosci ten okres zadziwianai skroci sie do roku :-] .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2006 o 23:22, Mr_Hyde napisał:

To proste :P . Zamknieta architektura nie zadziwi swoja moca dluzej niz dwa lata ;P . W przypadku
nowych konsol i ich mozliwosci ten okres zadziwianai skroci sie do roku :-] .

HA HA HA - większej głupoty nie słyszałem :) Podam ci przykład :porównaj pierwszą albo drugą część PES z piątą i co nie ma różnicy wizualnej ? Albo Halo i Halo 2 (mapping) też nic nie widać, nie ;)(> niż 2 lata różnicy)
Zamknięta architektura ma to do siebie, że pozwala developerowi skupić się maksymalnie nad wizualną prezentacją danej gry - i w tym momencie najlepsze firmy pokazują "pazury" i talent - w ten sposób powstają "wizualne orgie" a pytanie "jak oni to zrobili?" od razu się nasuwa...(oczywiście najpierw muszą obeznać architekturę danej konsoli)
Na pc istnieje możliwość upgrade''u sprzętu, a producenci nagminnie to wykorzystują, czy przez brak umiejętności, lenistwo - a potem gra wiadomo jak wygląda (zero optymalizacji, masa bugów i masa patchy do ściągnięcia)
Jeśli Gears Of War na x360 reprezentuje pierwszą generację gier na ten sprzęt to ja pi***olę, a co będzie za kilka lat jak developerzy ujarzmią w pełni ten sprzęt - osiągną górne ekstremum - a to na pewno nastąpi! aż strach myśleć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I znowu będzie tak, jak kiedyś, że gry na konsole będą miały celowo ograniczaną grafikę i gry przenoszone z konsoli na komputer bedą brzydkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I znow "ATI > NVIDIA " :) Jeżeli te układy będą jednymi z lepszych, i potanieją po roku, kupuję !!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ta WW3PL pamietam jak przez cały rok zbierałeś $ na 512 ramu :) to na to całe życie będziesz zbierać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poprostu w PC po dość krótkim okreśie będziesz miał lepsze bebechy niz w konsoli....i na tym sie kończy:p Ile bedziesz musiał zabulić żeby kupć 3 rdzeniowy procek najlepszą karte i 512 ramu 700mhz? No a nawet jak to kupisz to i tak grafa będzie gorsza niz na Xboxie np. taki unreal 2007 przypuscmy ze na super dopasionym PC chodzi plynnie....potem wychodzi gra na Unreal engine 4.0 i juz nie chodzi tak płynnie i tzreba kupic nowe częsci...a na konsolce smiga w 60 klatkach:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.02.2006 o 09:33, WorldWar3PL napisał:

Zbierałem cały rok bo w międzyczasie kupiłem 2 gry i motherboarda ;p


a ta karta będzie kosztować za rok tylec co 5gier i 2 motherboardy i 1 GB ramu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2006 o 23:14, Bambusek napisał:

A ludzie po to mają mózgi i najróżniejsze testy sprzętu, żeby się na takie numery nie dawali
nabierać. Ale jak widać niektórzy wolą ciągle krzyczeć : "PC be, otwarta architektura be, konsole
rox".

Tylko że testy kart graficznych przeprowadza się w oparciu o gry i benchmarki! Te karty są supe potężne - nie przeczę. Problemem są gry, robione w taki sposób, że (a) wykorzystują technologie karty graficznej i najnowszy DX w 25% procentach, (b) są kompletnie i totalnie niezoptymalizowane (m.in. z uwagi na architekturę PC + lenistwo developerów + chęć zachowania zgodności ze starymi DX), (c) celowo wykorzystują jeden-dwa bajerki nowej karty aby wmówić że tylko na tej karcie gra będzie wyglądać bosko. A wszystko po to, aby wymusić od użytkownika kupno coraz to nowej i nowej karty graficznej, której żywotność (chcąc grać na max detalach) wynosi około 1,5 roku +/- 6 miesięcy.
Wystarczy spojrzeć na 3DMarka. Powiesz że nie jest adekwatny do rynku gier? To czemu z grami jest identycznie (ile to już osób planuje upgrade sprzętu bo wyjdzie Oblivion :)))). Ciekawe tylko czy sprzęt ten wystarczy by cieszyć się nowym Unrealem lub kolejnymi grami na U3 Engine... Śmiem powątpiewać. No to będzie kolejny apgrejdzik... :)
PS: PCtów używałem (i używam dalej) od dobrych kilkunastu lat, więc nie identyfikuj mnie z konsolowcem. Mam i PC i Maczka i konsole. Nie jestem zafiksowany na jednej platformie i nie muszę jej bronić dla typowej polskiej zasady "moje więc lepsze" :)

Dnia 24.02.2006 o 23:14, Bambusek napisał:

"PCtowa architektura niestety nie."
Ta architektura istnieje już kilkadziesiąt lat i wciąż się trzyma. Jakoś ta doskonała, nowatorska
i w ogóle the best zamknięta architektura konsoli nie potrafi wyprzeć tej przestarzałej i zacofanej
otwartej.

Nie mówię o tym która jest lepsza, to dwie niezależne architektury. Architektura PC jest świetna za wyjątkiem zastosowań growych. Tutaj jest niesteyt meksyk. Sytuacja wygląda tak że już po roku od kupna najnowszej karty graficznej wyjdzie nowa karta i zaczną pojawiać się pierwszy gry które kilka bajerków tej karty będą wykorzystywać (zapewniam nieprzypadkowo). A po co developer ma siedzieć i się trudzić nad optymalizacją, skoro producent kart podsuwa mu rozwiązanie dające trochę więcej wydajności i parę bajerków technicznych? To jest rewelacyjny biznes którego celem jest nakręcanie wzajemnie sprzedaży hardware i kart graficznych. Zrobimy nową grę która obsługuje kilka bajerów waszej karty... a wy reklamujcie wszędzie jak to nasza gra pokazuje pazury na waszym nowym super-uber geforce/radeonie. Tak było i jest z każdą kolejną "rewleacyjną" graficznie grą. Pewnie, nikt nie musi grać na najwyższych detalach - można zadowolić się średninzą... Pytanie czy o to w tym chodzi w grach?

A całkowicie poza tym - odnośnie konsol vs pc jako sprzętu growego: choć pod względem udziału na rynku kilka lat temu konsol było 0% a obecnie 80% sprzedawanych gier w USA to gry konsolowe (dane z 2005)... W Niemczech z 30% procent w 2004 dobiło do 50% w 2005. Sądzę że to świadczy w kierunku której architektury kierują się gracze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ekhu, ekhu, ja do dziś jadę na GeForce 2 MX a narzekam dopiero od pół roku, gdy Shadery stały się konieczne... a ta karta jest starsza niż PS2 czy Xbox...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować