Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

CCP chwali się swoim silnikiem animacji tkanin

93 postów w tym temacie

Wprowadzenie tego elementu w MMO z pewnooością zagrozi World of Warcraft.

Swoją drogą, gdyby tak dało się potknąć o własną suknię na schodach, zabijając przy tym kilkanaście mobów, to kto wie.

POWER ROLL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fizyka w animacjach (gry, filmy) stoi na coraz wyższym poziomie, nadal jednak często widać, że to praca komputerów, tutaj również. Jeszcze trochę czasu minie zanim animatorzy, programiści i graficy stworzą taką, która nie pozostawi żadnych złudzeń ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2010 o 13:58, Czaroxxx napisał:

Całkiem ładny efekcik. Oby to nie był jedyny argument przemawiający za tym tytułem.

World of Darkness <--- to jest argument świat mroku + mmo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmm... MMO - czyli albo grind ~25 graczy na ekranie + moobki (WoW), albo RvR (WAR) kilkadziesiat graczy na ekranie - wiekszosc gra na maxymalnym oddaleniu by ogarniac cale pole bitywy (z daleka nie widac detali) + kazdy wylaczy takie super efekty, bo w MMO grafika srednio sie liczy - najwazniejsze by bylo plynnie. Technologia moze i fajna, ale w mmo srednio przydatna... I ciekaw jestem animacji innych strojow - jak sie zachowuje zwykla koszula i zwykle spodnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla gier MMO super grafika się nie liczy, mało ludzi gra na dobrym sprzęcia w MMO, robiąc super grafikę z super wymaganiami odstraszy im większość klientów, dlatego WoW króluje, cukierkowa grafika z małymi wymaganiami i właściwie każdy może grać na każdym sprzęcia. Jak oni pójdą w super grafikę i oleją grywalność to ta gra nawet nie sprzeda się tak dobrze jak Age of Conan czy Warhammer Online.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dobrze - wyścig technologii raczej nikomu nie zaszkodzi.
Jak nie zaszkodzi, co nie zaszkodzi? Mojemu portfelowi np. moze to zaszkodzic i to dosc mocno ;)
Swoja droga *zastanawiajacy* sposob prezentacji. Techdemo silnika fizyki jako prawdopodobna zapowiedz gry? Przeciez to nawet nie jest lowpoly, wiec chyba jednak nie. Wystarczy sobie przypomniec jakie potezne lagi byly np. w WHonline przy kazdej wiekszej awanturze z udzialem kilkudziesieciu graczy zeby dawac wiare te tak beda wygladac postacie z nowego MMO. Juz widze ten slideshow przy udziale powiedzmy 20-30 playerow jesli by jakis samobojca zdecydowal sie na zastosowanie takich animacji, a co to za sens implementowac taki ficzer skoro i tak kazdy bedzie wylaczal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajny dodatek, ale jak wyżej. Wymagania wzrosną i odbije się to na rozgrywce. Trochę głupio będzie zginąć przez laga wywołanego "ruchem" ubrania. Zamiast wzbogacać o nowe fajerwerki niech popracują nad grywalnością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2010 o 14:24, EmperorKaligula napisał:

Technologia moze i fajna, ale w mmo srednio przydatna...

To jest CCP, czyli należy spodziewać się podejścia zupełnie innego niż to Blizzarda. Wszyscy niemal grający w EVE byli przekonani, że zawsze będzie trwać wspieranie wersji klienta działającej na słabszym sprzęcie. A tu pewnego dnia pojawił się dev-blog informujący graczy, że albo zmieniają sprzęt na nowszy, albo koniec z graniem ;)
Do tego polityka tego studia w tworzeniu gier MMO jest raczej taka, że ostatnia rzecz któej sie tu należy spodziewać to cokolwiek związanego z theme-parkiem i WoW''em. Konkurencja z tytułem Blizzarda najprawdopodobniej nawet nie jest w planach CCP i po raz kolejny spróbują oni stworzyć grę bardzo niszową z niewielką ale wierną grupą klientów. Zadziałało w wypadku EVE, więc i tym razem może się udać. A WoD w konwencji sandbox''owej, a nie kolejnego klonu WoW, to z pewnością o wiele lepsza informacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kotlecik5

Ty chyba nie grasz w wowa na sprzecie sredniej klasy Dlaran przycina wiec nie gadaj ze na kazdym sprzecie wow pojdzie.. Fakt podstawka wowa pojdzie pierwszy dodatek tez ale najnowszy dodatek(Woltk) juz ciezko a nie mowie juz o Cata bo jak to wprowadza to i na podstawowym kontynencie sobie nie pograsz majac slaby sprzet..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2010 o 15:07, Graffis napisał:

To jest CCP, czyli należy spodziewać się podejścia zupełnie innego niż to Blizzarda.

Tyle ze to nie jest problem mocy sprzetu a ilosci danych ktorych ten sprzet nie dostaje z wyprzedzeniem. W przypadku moba sterowanego przez komp sprawa jest prosta, w przypadku gracza nie, gdyz komputer nie wie np. w ktorym kierunku i jak szybko przemiesci sie gracz. Dlatego powstaja opoznienia ktorych ilosc lawinowo rosnie wraz z iloscia graczy az do zupelnej niegrywalnosci. W uproszczeniu, wyobraz sobie ze nie dosc ze komp czeka na dane o wektorach ruchu powiedzmy 20 graczy ale jeszcze o tym jak im sie sukienki przemieszczaja i grzywki faluja. To wszystko idzie przez server ktory musi rozeslac dane do wszystkich widzacych sie nawzajem postaci. Jak mocny by nie byl sprzet gracza to i tak bedzie mial lagi. Stad sluszne stwierdzenie Emperora ze ta technologia jest srednio przydatna w MMO. Moze sprawiac przyjemnosc jesli bedziesz ogladal swoja postac w jakiejs "safe zone" czy podczas sesji RP. Ale podczas szybkiej akcji nie ma nawet na to czasu chyba ze chcesz pasc i zagladac przebiegajacym obok panienkom pod sukienki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2010 o 14:00, L33T napisał:

> Całkiem ładny efekcik. Oby to nie był jedyny argument przemawiający za tym tytułem.

World of Darkness <--- to jest argument świat mroku + mmo


Akurat nie przepadam za światem mroku. Liczę na przyjemny gameplay.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2010 o 15:29, Terrorite napisał:

W uproszczeniu, wyobraz sobie ze nie dosc ze komp czeka na dane
o wektorach ruchu powiedzmy 20 graczy ale jeszcze o tym jak im sie sukienki przemieszczaja
i grzywki faluja.

To teraz zastanów się jakie musi być obciążenie sprzętu generowane w bitwie około 1000 okrętów, a na każdy z nich przypada dodatkowo 5 do 20 dron znajdujących się pod ich kontrolą. Mamy zatem około 5000-5500 tysiąca obiektów na polu walki, a wszystko to jako element pojedynczego świata (serwera) w danym momencie goszczącego około 50000 graczy. Nie da się? Da się, nawet z dwoma klientami włączonymi (w tym jeden na full detalach, drugi jako aux-cyno) i włączonym WinAmp''em, Firefoxem i Frapsem ;) Problemem jest tylko i wyłącznie serwer, ale to jest kwestia ostatnich niedociągnięć CCP po ich stronie (tudzież ich IP). Nie widzę zatem żadnego problemu w tworzeniu gier MMO pod mocny sprzęt. Jest to nawet całkiem dobry czynnik podnoszący średnią wieku grających, a zatem generalnie poprawiający ogólny game-experience w produkcji skierowanej zapewne tylko do graczy 18+ i tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować