Brad 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 ciekaw jstem co na to ati ;) pewnie jakos sie im uda ujsc bez odpowiedzi ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gram.pl 3 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Domek Firma nVidia zaprezentuje na Game Developer’s Conference rozwiązanie, umożliwiające wykorzystanie mocy drzemiącej w procesorze grafiki do obliczeń związanych z fizyką w grach. Zostało ono stworzone we współpracy z producentem znanego silnika fizyki - Havoka. Przeczytaj cały tekst "Grafiką fizykę" na gram.pl Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
S1G 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 albo mi sie wydaje albo ati już pare miesęcy temu zapowiedziało że będzie taka możliwość (tyle że na zapowiedziach sie skończyło, wiec może sukces konkurencji obudzi kanadyjczyków) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kubeczek77 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Mmmm... dobrze że mam 6600GT :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Alexei_Kaumanavardze 2 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Przynajmiej teraz nie będzie problemu:"Hmmm Którego producenta wybrać", ale z ty poczekajmy, bo może to nic nie da Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SLAY3R 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 A ilość fps pewnie spadnie, skoro część mocy będzie musiało zostać zużyte na obliczenia fizyki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Zippi 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Mmmm... dobrze że mam 6600GT :DCzyli jesli dobrze zrozumialem to moj GF6800 tez bedzie mogl miec taka funkcje? tylko jak oni to zrobia patcha dadza czy cos... (a to chyba nie mozliwe jest) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Derrvin 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Ta, a Ati znowu wydymane. :/ Ale nie ma co sie bać, pewnie zaraz wymyślą coś podobnego. :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
S1G 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 re SLAY3R i co z tego że troche spadnie? póki nie spadnie poniżej 25 i tak nie zauważysz róznicy (w tv jest 25klatek/s i jakoś płynnie chodzi). poztym nie chcesz nie korzystaj, pewnie będzie do tego wyłacznik Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
S1G 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 jescze jedna uwaga. obecnie fizyke liczy cpu, a ten ze względu na kompatybilność wsteczną jest wolniejszy od gpu (wiec może sie okazać że fps wzrośnie a niespadnie) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
globbi 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Mam swoje 6600gt i chociarz to juz nie jest cos genialnego to coraz bardziej jestem zadowolony z mojego geforca Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bushi 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Heh to skoro cpu będzie chociaż zwolnione, to ciekawe, jak zagospodarują nowe możliwości.... :] pewnie zagospodarują to jakimiś prostrzymi obliceniami, które nie wymagają szybkości i złożoności jak fizyka. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
panish 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Dobry pomysł z zwaleniem obliczeń związanych z fizyką z "procesora" na "grafikę". Powszechnie wiadomo, że układy graficzne przewyższają kilka(dziesiąt) razy procesory pod względem możliwości. Wystarczy uruchmić dowolnego 3DMarka i porównać testy GPU i CPU. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kolotko_Tanker 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 ja wiedziałem że tak będzie... karty grafiki mają proporcjonalnie większy przrost mocy obliczeniowej niż procesory więc nie ma sie co dziwić że ich funkcje przejmują Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Domek 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Dnia 20.03.2006 o 16:55, panish napisał: Dobry pomysł z zwaleniem obliczeń związanych z fizyką z "procesora" na "grafikę". Powszechnie wiadomo, że układy graficzne przewyższają kilka(dziesiąt) razy procesory pod względem możliwości. Wystarczy uruchmić dowolnego 3DMarka i porównać testy GPU i CPU. Pod względem możliwości właśnie są dużo gorsze, dlatego są takie szybkie w tym co robią. To po prostu układy specjalizowane. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gofer31 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Takie efekty..to ja rozumiem! :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hydzior 1 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 sig. to zagraj sobie w quake''a przy 25 fp''ach jak i w inne gry fps czy jakeis dynamiczne . Jak nie zauwazysz roznicy meidzy 25 ,a 60 fps''ami to wpsolczuje ;D . Gry to nie filmy ite pierwsze ptorzebuja minimum ale to minimum 30 fps aby gra jako tako smigala ,a 60-ciu do pelnego komfortu gry :-] . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
nievil 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Dnia 20.03.2006 o 18:03, Mr_Hyde napisał: sig. to zagraj sobie w quake''a przy 25 fp''ach jak i w inne gry fps czy jakeis dynamiczne . Jak nie zauwazysz roznicy meidzy 25 ,a 60 fps''ami to wpsolczuje ;D . Gry to nie filmy ite pierwsze ptorzebuja minimum ale to minimum 30 fps aby gra jako tako smigala ,a 60-ciu do pelnego komfortu gry :-] . No tak, odwieczny problem pc : liczba klatek animacji......zresztą od dawna mnie to nie interesuje (...) Słyszałem, że nowy HAVOC i tak nie jest potężniejszy od AGEIA - do takich wniosków doszedłem po kilku artykułach i filmach demonstracyjnych, ale jak zwykle w takich wypadkach bywa to developerzy udowodnią, który system liczący fizykę jest lepszy i bardziej elastyczny. Co jak co, ale to dobry ruch Nvidii w walce z Ati - już teraz zastanawiam się co wyczarują magicy z konami przy MGS4, a w szczególności jak będzie wyglądała interakcja ze środowiskiem gry albo demolka w wykonaniu tytułowych metal gear''ów - Konami będzie mogło wykorzystać zarówno Havoc''a i Ageię dzięki temu, że układ graficzny w PS3 robi Nvidia. Zobaczymy co wybiorą skośnoocy geniusze przy generowaniu fizyki w swoim szlagierowym produkcie i na ile będzie to potężne od konkurencji (ja po cichu stawiam na ageię)... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Szaromir 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 Ale chyba karty ATi mają izyczną możliwość liczenia w ograniczonym stopniu fizyki, ale po prostu nie jest wykorzystywana.nievil - AGEIA to firma, która zajmuje się wykorzystaniem fizyki w grach. Opracowuje chipset do liczenie tejże fizyki, to jest Physx, a także silnik programowy, to jest Novodex. O co ci chodziło, gdy porównywałeś do Havoka (zapewne o Novodex, ale zapytać nie szkodzi) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
nurie_fea 0 Zgłoś post Napisano Marzec 20, 2006 niezłe, ale, jak już to wspomniano, AGEIA wymyśliła kartę fizyki... i w sume wolałbym osobną kartę fizyki - takie łączenie na pewno ma minusy - "cierpi" albo grafika, albo fizyka... a tak osobno nie ma problemu :Pjednak jeśli fizyka na karcie grafiki... to tylko ATI :P Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach