Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Grafiką fizykę

36 postów w tym temacie

Domek

Firma nVidia zaprezentuje na Game Developer’s Conference rozwiązanie, umożliwiające wykorzystanie mocy drzemiącej w procesorze grafiki do obliczeń związanych z fizyką w grach. Zostało ono stworzone we współpracy z producentem znanego silnika fizyki - Havoka.

Przeczytaj cały tekst "Grafiką fizykę" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

albo mi sie wydaje albo ati już pare miesęcy temu zapowiedziało że będzie taka możliwość (tyle że na zapowiedziach sie skończyło, wiec może sukces konkurencji obudzi kanadyjczyków)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mmmm... dobrze że mam 6600GT :D
Czyli jesli dobrze zrozumialem to moj GF6800 tez bedzie mogl miec taka funkcje? tylko jak oni to zrobia patcha dadza czy cos... (a to chyba nie mozliwe jest)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

re SLAY3R i co z tego że troche spadnie? póki nie spadnie poniżej 25 i tak nie zauważysz róznicy (w tv jest 25klatek/s i jakoś płynnie chodzi). poztym nie chcesz nie korzystaj, pewnie będzie do tego wyłacznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jescze jedna uwaga. obecnie fizyke liczy cpu, a ten ze względu na kompatybilność wsteczną jest wolniejszy od gpu (wiec może sie okazać że fps wzrośnie a niespadnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Heh to skoro cpu będzie chociaż zwolnione, to ciekawe, jak zagospodarują nowe możliwości.... :] pewnie zagospodarują to jakimiś prostrzymi obliceniami, które nie wymagają szybkości i złożoności jak fizyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobry pomysł z zwaleniem obliczeń związanych z fizyką z "procesora" na "grafikę". Powszechnie wiadomo, że układy graficzne przewyższają kilka(dziesiąt) razy procesory pod względem możliwości. Wystarczy uruchmić dowolnego 3DMarka i porównać testy GPU i CPU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2006 o 16:55, panish napisał:

Dobry pomysł z zwaleniem obliczeń związanych z fizyką z "procesora" na "grafikę". Powszechnie
wiadomo, że układy graficzne przewyższają kilka(dziesiąt) razy procesory pod względem możliwości.
Wystarczy uruchmić dowolnego 3DMarka i porównać testy GPU i CPU.


Pod względem możliwości właśnie są dużo gorsze, dlatego są takie szybkie w tym co robią. To po prostu układy specjalizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sig. to zagraj sobie w quake''a przy 25 fp''ach jak i w inne gry fps czy jakeis dynamiczne . Jak nie zauwazysz roznicy meidzy 25 ,a 60 fps''ami to wpsolczuje ;D . Gry to nie filmy ite pierwsze ptorzebuja minimum ale to minimum 30 fps aby gra jako tako smigala ,a 60-ciu do pelnego komfortu gry :-] .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2006 o 18:03, Mr_Hyde napisał:

sig. to zagraj sobie w quake''a przy 25 fp''ach jak i w inne gry fps czy jakeis dynamiczne
. Jak nie zauwazysz roznicy meidzy 25 ,a 60 fps''ami to wpsolczuje ;D . Gry to nie filmy ite
pierwsze ptorzebuja minimum ale to minimum 30 fps aby gra jako tako smigala ,a 60-ciu do pelnego
komfortu gry :-] .

No tak, odwieczny problem pc : liczba klatek animacji...

...zresztą od dawna mnie to nie interesuje (...) Słyszałem, że nowy HAVOC i tak nie jest potężniejszy od AGEIA - do takich wniosków doszedłem po kilku artykułach i filmach demonstracyjnych, ale jak zwykle w takich wypadkach bywa to developerzy udowodnią, który system liczący fizykę jest lepszy i bardziej elastyczny. Co jak co, ale to dobry ruch Nvidii w walce z Ati - już teraz zastanawiam się co wyczarują magicy z konami przy MGS4, a w szczególności jak będzie wyglądała interakcja ze środowiskiem gry albo demolka w wykonaniu tytułowych metal gear''ów - Konami będzie mogło wykorzystać zarówno Havoc''a i Ageię dzięki temu, że układ graficzny w PS3 robi Nvidia. Zobaczymy co wybiorą skośnoocy geniusze przy generowaniu fizyki w swoim szlagierowym produkcie i na ile będzie to potężne od konkurencji (ja po cichu stawiam na ageię)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba karty ATi mają izyczną możliwość liczenia w ograniczonym stopniu fizyki, ale po prostu nie jest wykorzystywana.
nievil - AGEIA to firma, która zajmuje się wykorzystaniem fizyki w grach. Opracowuje chipset do liczenie tejże fizyki, to jest Physx, a także silnik programowy, to jest Novodex. O co ci chodziło, gdy porównywałeś do Havoka (zapewne o Novodex, ale zapytać nie szkodzi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niezłe, ale, jak już to wspomniano, AGEIA wymyśliła kartę fizyki... i w sume wolałbym osobną kartę fizyki - takie łączenie na pewno ma minusy - "cierpi" albo grafika, albo fizyka... a tak osobno nie ma problemu :P
jednak jeśli fizyka na karcie grafiki... to tylko ATI :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować