Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Kudo Tsunoda: Na pecetach nikt już nie gra w FPS-y

143 postów w tym temacie

gram tylko na pc i nie ma konsoli, ale za to mam pada (od x360) i lubie czasami na nim pograc nawet w fpsy (np. crisis dobrze obsluguje pady)
kwestia wprawy, ale aimowanie to nie jest taki duzy problem. oczywiscie nie ma szans, zeby precyzja byla chociaz zblizona do myszk.
dodam, ze nie znosze wspomagania celowania i uwazam to za debilizm psujacy gre, szczegolnie jak dopuszczone jest w multi; jak widzialem w codzie zoom i autoaim to rzygac mi sie chce :<

mysle, ze jezeli kazdy gra na padzie i szanse sa rowne, to jest bardzo fajna alternatywa dla myszki. mialem x360 przez jakis czas i gralem w GoW - bardzo fajnie to wspominam. imo najwiekszym plusem pada jest wygodna pozycja do gry. moge sobie wywalic nogi na stol i nie potrzebuje twardej powierzchni pod myszke. ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2010 o 11:15, palpatine napisał:

Move zmierza w jeszcze lepszym kierunku, będą z ciekawością obserwował, jak będzie się
rozwijało sterowanie w grach FPS, bo na pewno nie będzie tym, co widzimy teraz.

Będzie tak jak wygląda na Wii czyli kierowanie ruchomego celownika/kursora na cel. Wcale nie zwiększa doznań, wręcz uważam, że cofa nas do konwersji na PC gier takich jak Virtua Cop.

Chcesz imersji? Kup Time Crisis z LightGunem - tam gdzie celujesz, tam strzelasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/
Widzę, że nawet nie zajrzałeś na giantbomb (lenistwo czy wpisanie odpowiedniej frazy w google Cię przerosło ?)

Tutaj masz linka do ciekawego felietonu na ten temat, w tekście odnośnik do odpowiedniej strony na giantbomb:

http://aope.wordpress.com/2010/06/13/sol-w-oku-pad-vs-mysz-w-grach-fps/

Doczytaj, zapoznaj się z tematem, później ewentualnie "pyskuj". Z mojej strony kończę - nie zamierzam się wdawać w kolejną jałową dyskusję na temat wyższości myszy nad padem i odwrotnie.

ps. Tak, zarówno w Far Cry jak i Quake jest autoaim. Raaanyy - jako to musi być szok dla Ciebie ;) ? Calm down, take it easy - to tylko gry. Nic z tego powodu nie tracą na swojej zajebistości, a świat się z tego powodu nie zawali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2010 o 11:34, hallas napisał:

> Move zmierza w jeszcze lepszym kierunku, będą z ciekawością obserwował, jak będzie
się
> rozwijało sterowanie w grach FPS, bo na pewno nie będzie tym, co widzimy teraz.

Będzie tak jak wygląda na Wii czyli kierowanie ruchomego celownika/kursora na cel. Wcale
nie zwiększa doznań, wręcz uważam, że cofa nas do konwersji na PC gier takich jak Virtua
Cop.

Chcesz imersji? Kup Time Crisis z LightGunem - tam gdzie celujesz, tam strzelasz.


Immersja jest zawsze tam, gdzie gracz czerpie przyjemność z grania niezależnie od tego, jaki kontroler trzyma w garści. Takie mam zdanie. Ale nie sposób odmówić Move precyzji i tego, że wprowadziłby coś nowego do skostniałych FPSów. W których jedyne, co się zmienia to bronie i przeciwnicy :/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2010 o 23:15, Lata2 napisał:

w Bad Company 2 gram przeciwko jakimś botom :P

Fakt, gram tylko na PC, ale raczej nie mam nic do konsol. Ciężko mi jednak jest se wyobrazić
granie w FPS-y na padzie, gdzie celownikiem można ruszać tylko w osi X Y (góra-dół, lweo-prawo),
gdzie na PC ma się większy zakres ruchów.


Haha! no to mnie koleś rozbawiłeś. Bo ja myślałem, że można tylko w górę i dół ;p

Przetestuj pada to zmienisz zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na konsoli to tylko w bijatyki gram i to też nie we wszystkie. Połowa moich znajomych również podziela moje zdanie, ale żeby grać na kciukołamaku(analog) trzeba być masochistą, albo fanem. Ja jeżeli mam możliwość to albo podpinam myszkę do konsoli, albo idę na komputer i to na nim robie 80% rzeczy, konsola służy mi tylko jako tłuczka do bijatyk. I w sumie żałuje niezmiernie że to kupiłem wkońcu ileż można grać w napierdzielanki. Od miesiąca leży i się kurzy, także tak to jest z "Na pecetach nikt już nie gra w FPS-y". Panu Kudo Psumorda polecam się troche bardziej rozejrzeć poza czubek swojego Kinekcika żeby potem niemiał sraczko - rzygaczki gdy to co powiedział okaże się wierutną bzdurą.(a się okaże)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2010 o 11:50, Lordpilot napisał:

/ciach/
Widzę, że nawet nie zajrzałeś na giantbomb (lenistwo czy wpisanie odpowiedniej frazy
w google Cię przerosło ?)

Tutaj masz linka do ciekawego felietonu na ten temat, w tekście odnośnik do odpowiedniej
strony na giantbomb:

http://aope.wordpress.com/2010/06/13/sol-w-oku-pad-vs-mysz-w-grach-fps/

Doczytaj, zapoznaj się z tematem, później ewentualnie "pyskuj". Z mojej strony kończę
- nie zamierzam się wdawać w kolejną jałową dyskusję na temat wyższości myszy nad padem
i odwrotnie.

ps. Tak, zarówno w Far Cry jak i Quake jest autoaim. Raaanyy - jako to musi być szok
dla Ciebie ;) ? Calm down, take it easy - to tylko gry. Nic z tego powodu nie tracą na
swojej zajebistości, a świat się z tego powodu nie zawali.



Nie no, teraz to ja się wtrącę. Spróbuj sobie zagrać w Far Cry i Quake na PC i zobaczymy czy jest autoaim. Tak w ogóle przeczytałeś co wg. giantbomb.com oznacza termin "autoaim"? Wg. nich chodzi o celowanie i interakcję, a jak dla mnie to dwie różne rzeczy. I owszem nie koniecznie trzeba mieć postać w celowniku, by wejść z nią w interakcję, ale co innego, by takową postać "sprzątnąć" z oczu. Spróbuj wycelować do przeciwnika w taki sposób by celownik był bardzo blisko postaci. Zobaczymy czy z broni o znikomym rozrzucie trafisz w przeciwnika, czy strzelisz obok. Polecam sprawdzenie tego też choćby w L4D, przyceluj z pistoletu w zombie i zobacz czy będziesz w stanie go zabić, strzelając tuż obok.

P.S.
nie mam nic do konsol, choć takowej nie posiadam, ale jestem na 99% pewny że osoba grająca na padzie bez opcji autoaim (a nawet z nią) nie ma szans z osobą grającą na myszy i klawiaturze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem jak na PS3 w fps-y będzie się grało dzięki Move? Na Wii specjalnie kariery nie zrobiły. Inna sprawa, że Wii skierowana jest do klienteli, która woli pohulać sobie z wąsatym hydraulikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co wy tak się czepiliście tego Halo i Cod hee ?? powiedz to sobie szczerze nie jestem fanem ani peceta ani konsoli, ale posiadam obydwie. Jak by Killzone, Halo, Allan i tym podobne tytuły nie były tylko na konsole to ciekawe jak by wtedy wyglądał rynek FPS :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy całym szacunku dla Tsunody, w tym przypadku myli się dość srogo. Tytuły na PC nadal stanowią lwią część rynku FPS-ów. W jednym tylko mogę się zgodzić z ww. panem. Dopóki nie kupiłem konsoli, nie wyobrażałem sobie gry FPP na padzie. Ojj, jak bardzo zmieniłem zdanie po wypróbowaniu kilku tytułów i zdobyciu jako takiej wprawy... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeju. Znowu. Każdy udaje że na PeCecie nikt nie gra, nie wiem jaki oni mają w tym cel. A to wielka bzdura, przecież w FPSy na kompach gra masa osób, szczególnie online(CS, TF2 i podobne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2010 o 07:45, Lordpilot napisał:

w Mafii 2 o ile grasz w duecie klawa+mysz wspomaganie celowania jest domyślnie
włączone i NIE DA SIĘ tego wyłączyć ("switch" włącz/wyłącz uaktywnia się dopiero po podpięciu
pada).

Jak opcja jest nieaktywna to znaczy, że auto-aim jest wyłączony. Aktywuje się dopiero po podpięciu pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.09.2010 o 11:50, Lordpilot napisał:

/ciach/
Widzę, że nawet nie zajrzałeś na giantbomb (lenistwo czy wpisanie odpowiedniej frazy
w google Cię przerosło ?)

Tutaj masz linka do ciekawego felietonu na ten temat, w tekście odnośnik do odpowiedniej
strony na giantbomb:

http://aope.wordpress.com/2010/06/13/sol-w-oku-pad-vs-mysz-w-grach-fps/

Doczytaj, zapoznaj się z tematem, później ewentualnie "pyskuj". Z mojej strony kończę
- nie zamierzam się wdawać w kolejną jałową dyskusję na temat wyższości myszy nad padem
i odwrotnie.

ps. Tak, zarówno w Far Cry jak i Quake jest autoaim. Raaanyy - jako to musi być szok
dla Ciebie ;) ? Calm down, take it easy - to tylko gry. Nic z tego powodu nie tracą na
swojej zajebistości, a świat się z tego powodu nie zawali.


Tak jak napisał metlife to nie do końca taki autoaim o jakim mówią tu PCtowcy. Oczywiście chwali się konsolom, że w większości FPSów można auto-aim wyłączyć ale w momencie gdy jest on uruchomiony mamy chamskie centrowanie na wrogu... w niektórych grach od razu na głowie żeby jak najszybciej się zabijało. Czegoś takiego nie uświadczysz (o ile mi wiadomo) w żadnym PCtowym FPSie. Przeczytałem ten artykuł i kilka komentarzy pod nim... Oczywiście mamy tu tekst, że "ten sam auto-aim, który działa na konsolach, funkcjonuje również w tytułach na… komputery osobiste"... może w Far Cry czy Borderlands jest lekka korekta ale przy dynamice tych gier jest to nie zauważalne. Natomiast wspominanie (w komentarzach) o grach typu Doom to już skończony idiotyzm. Jak inaczej takie gry miały funkcjonować na klawiaturze i to bez możliwości podnoszenia wzroku? Jak w takim przypadku zabić pierwsze lepsze latając monstrum? Jak już ruszanie głową było możliwe to było przypisane pod Page up i Page down... średnio wygodne. Tam auto-aim był bo być musiał. Natomiast jak widzę u kumpla w FPSie auto-aim w którym dosłownie broń sama się namierzyła i podążała za wrogiem to wybacz ale trochę biednie to wyglądało. Oczywiście wciąż podkreślam, że nie uważam tego za wielką konsolową hańbę tak długo jak jest to opcja możliwa do wyłączenia, chcę tylko pokazać różnicę pomiędzy auto aimem PCtowym a tym które wprowadzono w konsolach. Też uważam, że padem da się grać w FPSy co pokazał mi kumpel miotący wszystko na swojej drodze w Killzone 3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.09.2010 o 23:27, crpgfan napisał:

To prawda.Wystarczy zobaczyć jaką ogromną popularność mają gry typu Halo czy CoD.Dlatego
najlpesza jest konsola


A wiek swój już podałeś? Czy mam wciąż się tego domagać?

@wsaadman

Dnia 20.09.2010 o 23:27, crpgfan napisał:

A większość ludzi pisząca "nie wyobrażam sobie grania na padzie" powinna spróbować -
bo komentuje snując jedynie domysły - nigdy wcześniej nie próbując. Tak jak mówić, że
schabowy jest niedobry, bo tak mi się wydaję.


Próbowałem, nawet kilka razy - dzięki za takie frytki, ja wolę wygodę...
Że się nawet wyrażę: spróbowałem tego schabowego - porzygałem się...

P.S.: Free Kevin! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i teraz mam gorsze zdanie o M$. Stwierdzenie, że FPS''y to gatunek, który całkiem przenosi się na konsole to czysty żart - nigdy pad klawiatury i myszki nie zastąpi choćby nie wiadomo jak szczegółowy kontroler stworzono. Tylko na pc''tach da się pokazać światu co to hardcore w sieci. A przynajmniej takie ja mam zdanie. M$ czuje się chyba nazbyt cwany z tym, że wykupił sobie u Activision pierwszeństwo w tym co otrzymujemy do tego giganta, a najbardziej w stosunku do serii CoD. Już zapomniał M$ jaką klapą w sprzedaży okazał się CoD 3 tylko na konsole? Niektórych najwidoczniej roznosi nazbyt mocno ambicja... albo po prostu M$ cieszy się z tego że gracze casual''owi mogą się czuć dobrze bo na konsolach jest łatwiej grać? Ja jedynie na konsoli grałem w GoW''a 2 i nie szczycę się tym, bo sterowanie w grze było mocno uproszczone w porównaniu do grania na pc''cie w podobne tytuły. Mnie nie sprawiło to jakiejś super wielkiej frajdy i pewnie długi jeszcze czas tak będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że "nikt nie gra w fpsy na pc" to bzdura, ale to samo poiewm o tekstach "na padzie grać się nie da".

Sprawa auto-aima: W takim GTA 4 jest pełny auto-aim. Wciskasz mocno L2 i celownik nakierowuje się na wroga. Rozwiązanie przyjemne i funkcjonalne, ale tylko do Single''a. W multi też jest opcja by to włączyć ale taka gra mija się z celem i nigdy na takie serwery nie wchodzę.
W Uncharted 2 auto-aim jest w formie lekkiej korekty, ale dopiero po ręcznym nacelowaniu na przeciwnika. Po prostu kiedy prujesz do gościa z kałacha celownik lekko podąża za celem. Słowo "lekko" jest tu kluczowe. Do tego nigdy samo ci nie namierzy na głowę. Taki system świetnie się sprawdza w multi jak i w sinlgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować