Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Guerrilla Games: Killzone 3 będzie "bardziej płynne"

16 postów w tym temacie

Dwójka była jedną z najbardziej frustrujących gier wszech czasów, ze względu głównie sterowania. Jednak grałem w bete i musze przyznać, że nie mogę się doczekać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja żadnych lagów nie uświadczył. Może jestem ułomny w dostrzeganiu takich mankamentów albo miałem taką frajdę z grania K2, że na to w ogóle nie zwracałem uwagi. Koniec końców K2 jest dla mnie nadal jedną z lepszych strzelanek<wole single niż multi> i jeżeli to co twórcy prawią będzie prawdą to i K3 podzieli u mnie miejsce na półce z innymi tytułami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki fanboj? Niektórzy tego nie zauważaja. Mój kumpel zawsze jechał i jedzie na pc po 14tys sam hardware i dla niego RDR cieło jak grał ostatnio. Ja za to nic nie zauważyłem podobnie jak i w KZ2.

A takie zabawy jak "jak myślisz tak to jesteś ble" zostaw dzieciom które mają 5 lat no chyba że sam do nich należysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.01.2011 o 23:56, zglina napisał:

Jaki fanboj? Niektórzy tego nie zauważaja. Mój kumpel zawsze jechał i jedzie na pc po
14tys sam hardware i dla niego RDR cieło jak grał ostatnio. Ja za to nic nie zauważyłem
podobnie jak i w KZ2.

zgadza sie, nie wszyscy tak samo odbieraja rzeczywistosc, niektorzy nie widza roznicy miedzy 30 a 50fps, ja na przyklad widze roznice pomiedzy 50 a 100fps (na monitorze crt 120hz), ale nawet tacy jak ja moga sie przyzwyczaic, np gralem w Split/Second gdzie na wersji pc jest ograniczenie max 30 fps, jak odpalilem to mowie masakra jakas, szczegolnie jak sie jechalo szybko na zakretach, 30fps ale "przeskakiwaly" mi obrazy przed oczami, ale pogralem tak 30-60minut i przestalem to specjalnie zauwazac :)

@Czaroxxx:
teraz sie przyznaja, ale pewnie w dniu premiery i okolicach wszystkiemu zaprzeczali i bylo wszystko swietnie (choc moze tak nie bylo), musza w koncu jakos podkrecic hype, ze niby tamta swietna gra byla taka lipna, a teraz to bedzie dopiero wszystko cacy, a gracze pomysla, no skoro tamto to byl shit a my sie tak nia jaralismy to czymze bedzie najnowsze dzielo ? powtorne przyjscie Pana? lecimy do sklepu! buehehehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu gdzies czytałem o tym ile mniej wiecej fps ludzkie oko potrafi rozroznić.
Pogooglowalem i temat dalej jest na miejscu xD

"Pozwolę sobie wtrącić się do dyskusji tytułem uzupełnienia
i sprostowania. Jestem fizjologiem i zajmuję się m.in.
teorią i badaniem zmysłu wzroku człowieka.

Otóż nieprawdą jest, że oko (wzrok, mózg) rejestruje obraz np.
24 razy na sekundę. W ogóle w taki sposób go nie rejestruje.
Dane analizowane są w sposób ciągły, oraz w zależności od
treści (zawartości) obrazu różnie w różnych jego częściach.
Wszystko to odbywa także się przy współudziale mikroruchów gałki
ocznej. Inaczej mówiąc, obraz budowany jest nieprzerwanie
na bieżąco a nie jakimiś interwałami czasowymi jak np.
w kamerze filmowej. Jest to bardzo skomplikowany a zarazem
fascynujący proces, który ciągle odkrywa nowe tajemnice.

Natomiast górna granica percepcji częstości jest parametrem
mierzalnym - w pomiarach używa się stroboskopów oraz innych
przyrządów, w tym także kinetoskopów, pracujących na zasadzie
takiej samej jak projektor filmowy, a ostatnio także urządzeń
komputerowych.
Średnia granica percepcji częstości jest trochę inna dla zmian
natężenia światła (ok.60 Hz) a inna dla zmian przestrzennych
czyli ruchu (ok.75 Hz).
Innymi słowy, człowiek dostrzega migotanie żródła światła
do ok.65 Hz, oraz różnice w płynności filmu wyświetlanego klatkami
do ok.75 Hz. Stosowana w kinie częstość 24 kl./sek. to zaledwie
dolna granica, przy której ruch jest płynny w większości scen.
Właśnie występujący w obu - syntetycznym i filmowym - przykładach
p.Piotra Wilka ruch poziomy jest szczególnie "wrażliwy" na zbyt
niską częstość klatek i doskonale widać, że 25 kl./sek. nie
wystarcza aby był płynny.
Oczywiście podane liczby to wartości średnie, przy odchyleniach
osobniczych dochodzących nawet do 30%.

Pozdrawiam serdecznie uczestników grupy, którą jako amator
kina czytam zawsze z zainteresowaniem, szczególnie gorące
dyskusje o filmie LOTR :)

Jakub Zieliński"


Oraz link
http://www.grupy.otopr.pl/gumowo-lateksowe-stwory-wroccie-,usn,1164298.html


EDIT:
Aaa i jeszcze jeden temat

FPS a odswiezanie :)
http://forum.gamedev.nazwa.pl/index.php?topic=8444.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, developerzy przyzwyczaili nas do tego, że broń w grze jest z puchu. Że postać potrafi nią wymachiwać jak samuraj kataną. Tutaj jednak mamy coś takiego jak odwzorowanie ciężaru broni. Co do klatek na sekundę, to jest szczegół. Człowiek ma to w tyłku jeżeli gra go wciągnie. Ja tam czerpałem samą przyjemność z obcowania w dwójkę.
@LitorTM, ale prymitywna teoria.
Niektórzy po prostu nie dopuszczają do siebie myśli iż coś co im się nie podoba i co krytykują może podobać się komuś innemu. Od razu fanboj itp. Ale cóż, tacy też chodzą po tym świecie...
Ja mam nadzieje, że w trójce nadal będzie odczuwalny ciężar broni przy sterowaniu, dla mnie to był pozytywny smaczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@ up

Przy celowaniu z prawdziwej broni nie jest tak łatwo jak np. w codzie, ale na pewno nie tak ciężko jak w killzonie 2. Od razu powiem, że nigdy nie strzelałem z LKM-ów, tj. najcięższej ręcznej broni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś jechałem po celowaniu w KZ2, ale po kilkunastu godzinach gry na 32" LCD, zamiast mojego, pokojowego CRT 21" po prostu się przyzwyczaiłem i przestałem zauważać problem. Potem po przestawieniu się z KZ2 an MoHa nie mogłem przywyknąć, że postać rusza się tak dziwnie szybko.
I tak KZ charakterem i klimatem bije wszystkie nijakie CoDy i MoHy w moim rankingu, więc na pewno trójki nie ominę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozumiałem, o co ludziom chodzi z tym utrudnionym sterowaniem z killzonie 2. Dla mnie gra jak gra, sterowanie całkowicie normalne, jak w każdym fps-ie, chociaż to może kwestia tego, że w mało strzelanek grałem na padzie.

a na trójkę czekam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem, jednemu będzie się podobał całkowicie uproszczony, nie mający nic wspólnego z rzeczywistością model dzierżenia broni przedstawiany nam w takich produkcjach jak CoD bądź MoH a innym spodoba się owe odwzorowanie gabarytów broni w K2. Ja jestem fanem bardziej realistycznych rozwiązań, np. w Snajperze podobał mi się fakt zaimplementowania korekty na wiatr w postaci czerwonej kropki podczas celowania.
Ale co kto lubi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować