Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

To nie Remedy zdecydowało o skasowaniu Alana Wake`a na PC

18 postów w tym temacie

Ilość ludzi nie jest aż tak mała, w Piranha Bytes pracuje 25 osób, a Risen jeden i teraz dwa wyjdzie na konsole. Owszem, Risen jeden, robiło studio zewnętrzne (spaprało sprawę, ale to kwestia doboru wykonawcy), ale zawsze jest jakieś wyjście, można wydać grę na PC pół roku po konsolach, a na PC może zarobili by więcej niż na X360, bo XBOXowcy wolą kolorowe Halo niż mroczną i poważną grę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Jaki jest problem przenieść grę z Xa na PCta? Ja rozumiem że byłby kłopot z wersją PS3 ale PC? Przecież od tylu lat bębni się że X360 to platforma łatwa do programowania ponieważ posiada bardzo podobne "bebechy" jak PC. Chodzi tu tylko o pieniądze, tak jak powiedział kolega wyżej. Gra nie sprzedała się rewelacyjnie więc M$ powiedział stop dla konwersji PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego samego powodu dlaczego np God of War czy Killzone nie trafiło na PC. Bo M$ i Sony lubią wojenki na exy, a ich sztandary niosą armie fanbojów. A najbardziej na tym cierpi normalny gracz który chce móc zagrać w dobrą grę nie koniecznie kupując wszystkie platformy na rynku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Objawienie roku, kto by się spodziewał.

Mogliby pochwalić się czy nie pracują w swoim małym gronie nad czymś nowym, kogo obchodzi rozlane mleko? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.03.2011 o 21:32, Dejred napisał:

bo XBOXowcy wolą
kolorowe Halo niż mroczną i poważną grę.


Nie Xboxowcy wolą kolorowe Halo tylko Remedy spaprało marketing tej gry i do tego wypuściło ją w fatalnym momencie (przy RDR? co za idiota wypuszcza gry podczas premiery czegoś od R*?). Gra nie miała żadnych szans przy takim PR i terminie premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podziekowania dla Microsoftu za wspieranie PC zgodnie z obietnicami, za likwidowanie zespolow odpowiedzialnych za Flight Simulator, za wypuszczanie Fable 5 miesiecy po xboksowej premierze, chaos na GfWL itd. itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.03.2011 o 22:01, Komenty napisał:

Podziekowania dla Microsoftu za wspieranie PC zgodnie z obietnicami,

Dokładnie, pamiętam jak o tym mówili!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ludzie, odpowiedź na pytanie dlaczego AW nie ukazał się na PC jest banalnie prosta: tytuły na wyłączność sprzedają daną platformę - sam kupiłem najpierw PS3, bo na nim ukazał się MGS4. W roku 2010 (jak i 2011) line-up ekskluzywnych tytułów na Xboxa był/jest bardzo biedny przy tym co oferuje konsola Sony. Microsoft musiał zareagować i zrobić z Alana Wake''a grę na wyłączność X360. Potem oczywiście spartolili sprawę okrutnie przez wpompowanie zbyt małych funduszy w reklamę i jak kolega wyżej napisał, ustawienie terminu obok RDR (to tak jak wystawić coś przy CoDzie - marketingowa klapa).

Ja przy Alanie Wake''u świetnie się bawiłem i czekam na sequel. Swoją drogą to właśnie ten tytuł nakłonił mnie do zakupu Xboxa 360 - jak widzicie taktyka MS się sprawdza. Jeszcze raz to napiszę: mocarne tytuły ekskluzywne są system-sellerami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie czaczi. W tym właśnie tkwi moc konsol, w exclusive''ach. ja z kolei w zeszłym roku kupiłem PS3, ale tylko dla exów, chciałem zagrać w takie Uncharted 3 albo Heavy Rain. Jednak we wszystko inne gram tylko na PC i nie wyobrażam sobie przenieść się na stałe na konsolę. Pamiętam jeszcze jak mówili, że Alan Wake będzie pierwszą grą korzystająca chyba z directx 11, o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 04.03.2011 o 22:18, L33T napisał:

Fable 3 takie sobie nie macie czego żałować :P

Alana polecam przyjemna gra.


Wiem, nie mam nawet zamiaru kupowac :) Chodzi o zasade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najzabawniejsze że pierwsze prezentacje Alana były jednocześnie reklamówką Visty i miał prezentować możliwości DirectX 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Alan Wake to podręcznikowy przykład ofiary konfliktu interesów i braku pomysłu na kompromis. Powiedzmy sobie szczerze: gra PC była niemal gotowa. Została skasowana, bo AW miał sprzedawać konsolę. Inna sprawa, że poniósł finansową klapę, bo jakiś geńjusz ustalił datę premiery w okolicach debiutu Red Dead Redemption.

Podobnie stało się z pozostałymi zespołami deweloperskimi w Microsofcie pracującymi na rzecz PC. Dla zainteresowanych rozwinięcie tematu:
http://gameplay.pl/news.asp?ID=53132

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować