Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pełna specyfikacja techniczna PlayStation Vita została ujawniona

60 postów w tym temacie

Dnia 18.08.2011 o 21:06, Henrar napisał:

> Przenosne konsole w erze smartfonow nie maja prawa bytu. PS Vita zestarzeje sie
znacznie
> szbciej niz PSP. Dzisiejsze smartfony to jak PC, co roku wychodza szybsze i z wiekszymi

> mozliwosciami.

Chwila - skoro PCty są takie fajne i w ogóle, ich moc obliczeniowa wzrasta praktycznie
co miesiąc, to czemu ludzie grają na konsolach? Zresztą, co mi po smartphone''ie na Andku,
skoro nie ma tam wsparcia twórcy telefonu dla gier? Pod tym względem Apple jest znacznie
lepsze, ale i tak na IPhone''a nie ma "prawdziwych" gier (parę gierek od EA i RAGE wiosny
nie czynią), tylko są same popierdółki?


Jakbys nie wiedzial to od tych popierdolek zaczyla sie rewolucja w tym przemysle. Pierwsze gry byly wlasnie takie i sa one bardziej rpawdziwe niz masa dzisiejszego crapu.

Dlaczego ludzie graja na konsolach ?? Proste. jest to sprzet budzetowy dla mas i taki byl zamysl tego urzadzenia ,bo nie kazdego stac na wypasny pc . Kiedys to sie zmieni . Technologia jest coraz tansza i kiedys skoncza sie czasy zamknietych hermetycznie systemow .

Role zabawek do gier przejma smartfony i compactowe centra rozrywki pod telewizorem ,ktore beda pecetami na licencjach :] .

Co do bebechow to nie podali taktowan ,ktore obstawiam za wysokie nie beda jak ma to pochodzic dluzej niz 2h na baterii .
Ramu co z tego ,ze duzo jak jest jakies 7x wolniejszy niz to co siedzi w ps3 ;] .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 22:43, SimplyLucas napisał:

Err naucz sie czytać ze zrozumieniem zanim komentujesz


Sorry,moja pomyłka,rzeczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 19:31, scyzor napisał:

> Obecne średniej klasy komputery generują lepszą grafikę, ale
nie kosztują mniej, pożerają znacznie więcej prądu i mają biedną bibliotekę gier, nic
po tym RAM-ie czy wydajności proca, jak gry to konwersje z konsol robione pod DX9, a
sponsorowane parę gierek pod DX11 tej sytuacji nie zaczarują.


Bez przesady z tą " biedną biblioteką gier ",ta jest spora - owszem,jest wiele tytułów multiplatformowych ale i one wypadają lepiej na PC niż na konsoli / 1080p zamiast 720p / - mam i PC i PS3 ale na konsole kupuję tylko gry dedykowane tej konkretnej platformie lub te w które na konsoli gra się lepiej,multiplatformówki idą na PC

bardzo sobie cenię PS3,ma parę fajnych funkcji,PSN,mogę bezproblemowo i bardziej komfortowo niż na PC oglądać filmy na Blu-Ray,DVD,ale nie oszukujmy się,w końcu konsola dojdzie do swoich granic i sama siebie nie przeskoczy a PC można zawsze ulepszyć,oczywiście o ile dysponuje się odpowiednimi finansami.

Oczywiście,konsola jest idealnym rozwiązaniem dla szerokiego grona odbiorców,którzy nie chcą martwić się upgrate sprzętu,ale jest to rozwiązanie krótkotrwałe - zresztą,podobnie jak kupno wypasionego PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm nigdy nie zrozumiem onanistów sprzętowych, konsola czy komputer powinny dostarczyć po pierwsze czystej zabawy i to się liczy, a nie to co kto ma.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 23:29, maniekk napisał:

Hmm nigdy nie zrozumiem onanistów sprzętowych, konsola czy komputer powinny dostarczyć
po pierwsze czystej zabawy i to się liczy, a nie to co kto ma.

Pozdrawiam.

Od tego jest Wii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> > "ps3 to hiperkomputer i starczy na 1000lat!"
> Coś ty brał:)
> A poza tym to wszystko w porządku?
> Podaj adres do dilera , też troche chce .
> Najwidoczniej niektórzy grają w pamięci RAM, a nie gry...

Ludzie wy poważnie nie czujecie ironii? Jestem tu nowy więc was nie znam, ale zaprezentowaliście się pięknie, nie ma co.

Toć to słowa sony, nie moje, że niby ps3 to superkomputer i jest tak potężne że starczy na 10lat. A teraz w połowie tego "życia" wydają konsolkę przenośną która ma ramu... więcej. No to wszystko jest jasne i trzeba być zaślepionym głupcem żeby tego nie widzieć. Każde dziecko wie jak ważna jest ilość ramu, nawet "nie pecetowe" nintendo wydało w swoim czasie rozszerzenie pamięci swojej konsoli (zamiast żałośnie ściemniać że jest taaaaka potężna) które zaowocowało wyższą rozdzielczością obrazu, tekstur i wyższą płynnością. Czyli czymś co by się dzisiejszym konsolkom przydało BARDZO. Ale co tam, lepiej ludowi wciskać ciemnotę o superkomputerach w pudełku.
A coś co "przetrwa 1000 lat" to niezbyt gustowna parafraza słów kogo innego.

> Kulwa... czy ludzie zawsze muszę wychwalać to, co mają i kląć na to, co mają inni? Czy
> już na prawdę nie ma innych wartości, oprócz tych materialnych, do czucia się lepszym?
Ale sorka, o co chodzi?
Nie mam x360 ani ps3, więc...?

> Zielony ludku wiesz jaki RAM ma PS3? W tej PS Vita to jest jakaś kość z żałosną prędkością, nic z tego że jest jej dużo.
Ciemny ludku, a skąd niby wiesz jaki jest w vicie? A co do cudownej prędkości ramu w ps3 to nie kłóć się ze mną czy jakąś internetową gromadką wikiczytaczy, tylko np. z Carmackiem który za jedno z głównych ograniczeń ps3 uważa twoją "cudowną" pamięć, a konkretnie jej... wielkość.
Powodzenia w tej kłótni, bo będzie potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę bez wycieczek osobistych, bo widzę treść podchodząca właśnie pod wycieczki osobiste, nie nazywamy nikogo "ciemnym, zielonym ludkiem, itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 09:02, Adi-C napisał:

Toć to słowa sony, nie moje, że niby ps3 to superkomputer i jest tak potężne że starczy na 10lat. A teraz w
połowie tego "życia" wydają konsolkę przenośną która ma ramu... więcej.

A nie starczy na 10 lat? Patrz na PS2 - wciąż się sprzedaje jak świeże bułeczki. Poza tym - co z tego, że PSV ma 512MB RAMu? To się nazywa postęp. Mieli wsadzić mniej RAMu od PS3, żebyś był zadowolony? Przestań pieprzyć i odróżniaj marketing od rzeczywistości.

Dnia 19.08.2011 o 09:02, Adi-C napisał:

Ciemny ludku, a skąd niby wiesz jaki jest w vicie? A co do cudownej prędkości ramu w
ps3 to nie kłóć się ze mną czy jakąś internetową gromadką wikiczytaczy, tylko np. z Carmackiem
który za jedno z głównych ograniczeń ps3 uważa twoją "cudowną" pamięć, a konkretnie jej...
wielkość.

Nie wielkość, tylko to, że jest niezunifikowana jak w Xboxie 360. Ale przecież sobie trzeba dorobić fajną teorię, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

A nie starczy na 10 lat?

Na moje JUŻ nie wystarcza, ale to kwestia gustu. Nie wystarcza przede wszystkim do multiplatform, i tam problem widać najbardziej. A multiplatformy to tak z 90% gier obecnie.

>Patrz na PS2 - wciąż się sprzedaje jak świeże bułeczki.
Ale co to ma do rzeczy? Że się sprzedaje? Chcesz powiedzieć że ps2 mogłoby, czy może nawet powinno być dziś platformą sony do gier? Że ps3 mogłoby nie być?

Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

Poza tym - co z tego, że PSV ma 512MB RAMu?

Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

To się nazywa postęp.

LOL, w takim razie powiedz mi jak się nazywa utrzymywanie teoretycznie lepszej stacjonarnej konsoli z mniejszą ilością ramu, i ściemnianie że wszystko jest w porządku? Gdy wszyscy developerzy płaczą nad tym ramem i się męczą?
Odpowiedz nie używając zwrotów "brak postępu", "zastój" itp?

Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

Mieli wsadzić mniej RAMu od PS3, żebyś był zadowolony?

Ależ mi to nie przeszkadza, zwisa mi to bo tej konsolki (vita) w życiu nie kupię. To dobrze że dali tyle ramu.

Ja tylko zwracam uwagę że to jest PRZYZNANIE SIĘ SONY DO TEGO ŻE PS3 MA ZA MAŁO RAMU. Tylko tyle napisałem, nie wiem czemu to wywołuje takie dyskusje. Przecież to fakt oczywisty dla każdego kto się trochę orientuje w sprzęcie.

Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

Przestań pieprzyć i odróżniaj marketing od rzeczywistości.

LOL, gościu, ochłoń. To sony marketingowo bredzi, czy jak to ująłeś "pieprzy", a później czynami- przeczy samo sobie, przeczy temu swojemu "pieprzeniu" że ps3 jest "spoko na 10 lat".
Ja tylko zwracam uwagę na komizm sytuacji.

Tak, wiem że pamięć to nie wszystko, ale jakoś dziwnie każdy dev głównie właśnie na to narzeka. Goście od bulletstorm niedawno też stwierdzili że gdyby było więcej ramu to jeszcze można by sporo z tych konsol wyciągnąć. Carmack też twierdzi że większych różnic x360-ps3 nie ma, tylko ten ram- i do tego mniej dostępnej pamięci na ps3. Pamiętam czasy amigi, gdzie rozszerzenie pamięci (bezpośrednio podłączonej do ramu, tak jak w obecnych konsolach) PODWAJAŁO wydajność amisi... Ninny jak wspomniałem nie ściemniało i wydało rozszerzenie, ale obecnie sony/ms nie mają jaj, nie chcą chyba wyjść na "pecetową firmę" wydając takie rozszerzenie.

A wydanie konsoli PRZENOŚNEJ która ma tej pamięci więcej niż stacjonarna to jawny sygnał że oni tam WIEDZĄ że ramu w ps3 jest za mało. Wiedzą ale nic z tym nie robią, bo z tego mają kasę. I jak słyszę użyszkodników którzy jeszcze przyznają im rację ("Najwidoczniej niektórzy grają w pamięci RAM, a nie gry..."- cytat ) to krew mnie zalewa, bo wiem o ile szybciej powstawałyby gry, i o ile byłyby lepsze na wielu poziomach, gdyby jednak tego ramu było więcej. Po 6 latach to nieważne ile ramu by nie dali na początku, będzie już za mało. I to ogranicza w tym momencie gry (multiplatformy w każdym razie) i to mnie boli. Żadnego gracza nie powinno to cieszyć.
A że wczoraj grałem n-ty raz w RE4 na ps2 z 32MB ramu, i dziś (jako że pogoda sprzyja) też zamierzam to inna sprawa.

Dnia 19.08.2011 o 09:08, Henrar napisał:

Nie wielkość, tylko to, że jest niezunifikowana jak w Xboxie 360. Ale przecież sobie
trzeba dorobić fajną teorię, nie?

A niezunifikowana znaczy podzielona, czytaj ograniczona, czytaj MAŁA. Do tego OS zajmujący więcej niż w x360, czytaj MNIEJ ramu dostępne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 09:41, Adi-C napisał:

Na moje JUŻ nie wystarcza, ale to kwestia gustu. Nie wystarcza przede wszystkim do multiplatform,
i tam problem widać najbardziej. A multiplatformy to tak z 90% gier obecnie.

Oh, oh, większość multiplatform na PS3 nie różni się niczym w ruchu od ich odpowiedników na Xboksie. No, chyba że zaczynasz robić screeny i bierzesz lupę - to faktycznie, różnice są, ale coraz więcej gier wygląda lepiej na PS3. Wszystko zależy od Lead Platformy.

Dnia 19.08.2011 o 09:41, Adi-C napisał:

LOL, w takim razie powiedz mi jak się nazywa utrzymywanie teoretycznie lepszej stacjonarnej
konsoli z mniejszą ilością ramu, i ściemnianie że wszystko jest w porządku? Gdy wszyscy
developerzy płaczą nad tym ramem i się męczą?

No ba, przecież można to zrobić jak MS - czyli nie wydawanie żadnej konsoli przenośnej i mówienie, że wszystko jest w porządku. Przeżywasz ten RAM w Vicie i PS3 (a sprzętu pewnie nie posiadasz i nie zamierzasz).

Dnia 19.08.2011 o 09:41, Adi-C napisał:

Ja tylko zwracam uwagę że to jest PRZYZNANIE SIĘ SONY DO TEGO ŻE PS3 MA ZA MAŁO RAMU.
Tylko tyle napisałem, nie wiem czemu to wywołuje takie dyskusje. Przecież to fakt oczywisty
dla każdego kto się trochę orientuje w sprzęcie.

Przyznali, nie przyznali - pytam się - co z tego? Mają porzucić PS3 i władować kasę w nową konsolę, bo Vita ma więcej RAMu?

Dnia 19.08.2011 o 09:41, Adi-C napisał:

A wydanie konsoli PRZENOŚNEJ która ma tej pamięci więcej niż stacjonarna to jawny sygnał
że oni tam WIEDZĄ że ramu w ps3 jest za mało. Wiedzą ale nic z tym nie robią, bo z tego
mają kasę.

A co mają zrobić? Wydać kolejną konsolę i władować miliony w jej projektowanie, produkcję i marketing? Sony to nie instytucja charytatywna a i samego RAMu do kupienia do PS3 nie zrobi, bo jej rozszerzenie jest niemożliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że nie potwierdziły się plotki o zmniejszeniu ilości pamięci. Konsolkę i tak bym kupił, 256 wystarczyłoby jej spokojnie, ale nie ma co marudzić ;). Jest bardzo dobrze !! Nie mogę się doczekać, aż położę łapki na tym technologicznym kombajnie :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 19:02, Skull3 napisał:

> Kulwa... czy ludzie zawsze muszę wychwalać to, co mają i kląć na to, co mają inni?
Czy
> już na prawdę nie ma innych wartości, oprócz tych materialnych, do czucia się lepszym?


Najwidoczniej niektórzy grają w pamięci RAM, a nie gry...



haha :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 23:29, maniekk napisał:

Hmm nigdy nie zrozumiem onanistów sprzętowych, konsola czy komputer powinny dostarczyć
po pierwsze czystej zabawy i to się liczy, a nie to co kto ma.

Pozdrawiam.


Ale fajnie jest się też pojarać dobrym sprzętem, nie ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2011 o 09:02, Adi-C napisał:

Toć to słowa sony, nie moje, że niby ps3 to superkomputer i jest tak potężne że starczy
na 10lat. A teraz w połowie tego "życia" wydają konsolkę przenośną która ma ramu... więcej.


I gdzie widzisz sprzeczność ? PS3 będzie miało cykl życia 10 lat, a Sony wypuściło nową konsolkę. Kompletnie nie rozumiem, w czym problem ? Nie sądzisz, że PS3 to coś więcej, niż kość pamięci ?

Dnia 19.08.2011 o 09:02, Adi-C napisał:

No to wszystko jest jasne i trzeba być zaślepionym głupcem żeby tego nie widzieć. Każde
dziecko wie jak ważna jest ilość ramu


najważniejsza jest jakość samego programowania, duża pamięć jest przydatna, ale nie niezbędna. Można to obejść ze świetnym skutkiem, ale programista będzie zaciskał zęby ze złości. Konsola i komputer to nie jedynie pamięć RAM. Dlaczego ten temat spędza ci sen z powiek ;).

Dnia 19.08.2011 o 09:02, Adi-C napisał:

> Kulwa... czy ludzie zawsze muszę wychwalać to, co mają i kląć na to, co mają inni?
Czy
> już na prawdę nie ma innych wartości, oprócz tych materialnych, do czucia się lepszym?


Są, ale nie cieszą się wielką popularnością :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 10:21, palpatine napisał:

Dlaczego ten temat spędza ci sen z powiek


Może jest szefem RAMBUSa i chciał, by Sony dołożyło do PS3 kolejne, drogie jak cholera, kości pamięci XDR (PS3 już ma 256MB) :o)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

Oh, oh, większość multiplatform na PS3 nie różni się niczym w ruchu od ich odpowiedników
na Xboksie. No, chyba że zaczynasz robić screeny i bierzesz lupę - to faktycznie, różnice

Przeżywasz ten RAM w Vicie i PS3 (a sprzętu pewnie nie posiadasz i nie zamierzasz).


Przeżywam bo później gram w te ultra-low-textures na pc. W te ograniczenia świata, brak zniszczalności, słaba fizyka i AI itp. To konsole ograniczają te tematy, gry ogółem robi się pod konsole. Dlatego zależy mi żeby konsole były jak najlepsze, bo wtedy gry ogółem mogą by lepsze. Zabraniasz mi takiego podejścia?

Girsy 1 miały taką historię- jak robili tekstury to graficy/artyści zrobili je w zbyt dużej rozdzielczości żeby x mógł je ruszyć. CliffyB łaził wtedy po studiu i pytał po choinę robicie te tekstury tak duże, skoro i tak nie zadziałają na iksie?
Później te tekstury przeskalowali w dół i dali na x360, a gdy zaczęli robić wer. pc okazało się że z powodzeniem można tam wrzucić właśnie te oryginalne tekstury w wysokiej rozdziałce.
I w ten sposób girsy pc mają jedne z lepszych tekstur w grach, a już na pewno jak na swoje czasy.
Ofkoz mało ludzi gra na pc, kto chciał grać w girsy pewnie i tak zagrał na iksie, i wer. pc nie sprzedała się pewnie zbyt dobrze. I nikt specjalnie dziś nie robi "ficzerów" dla wersji pc... chyba że powstaną one niejako przy okazji wer. konsolowej, tak jak w girsach.
Czujesz do czego piję? Im lepsze są konsole, tym lepsze są gry ogółem, nie tylko na konsolach. Mi zależy żeby wyszło nowe ps, nowy iks, bo wtedy wszystko się ruszy, powstaną nowe gry na poziomie dziś niemożliwym i to nawet nie tyle graficznie co np.fizyka, zniszczalność itp. W końcu różnica między np. halo1,2 a BFBC2 jest głównie w czym, grafice? Nie- w zniszczalności niemożliwej na poprzedniej generacji. Dlatego śmieszą mnie ludzie ograniczeni do myślenia że "nowa generacja- lepsze grafika i nic poza tym". Nowa gen. umożliwia takie rzeczy jak assassins creed- żywe, otwarte miasto z w miarę wiarygodnymi mieszkańcami. Symulacja czegoś takiego niemożliwa na poprzedniej generacji- np. ps2. Grafika nie ma tu wiele do rzeczy, acz też jest potrzebna bo służy wyświetleniu tych wszystkich ludzi, nie?

Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

Przyznali, nie przyznali - pytam się - co z tego? Mają porzucić PS3 i władować kasę w
nową konsolę, bo Vita ma więcej RAMu?

Nie "bo vita ma więcej" tylko dlatego że 512 to za mało. Czego dowodem- vita.
2012 rok byłby odpowiedni dla nowych konsol, i do wymiany byłby przecież nie tylko ram.

Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

A co mają zrobić? Wydać kolejną konsolę i władować miliony w jej projektowanie, produkcję
i marketing? Sony to nie instytucja charytatywna

Ok, no to powiem coś kontrowersyjnego.
Nie moja wina że ludzie wydają po 600$ na ajfony, ajpady które zmieniają co roku/ co dwa, a na sprzęt do grania na PIĘĆ LAT (czy nawet dziesięć...!) nie potrafią tylu wydać, i czekają na obinżki.
Gdyby podchodzili do grania poważnie to by taką kwotę spokojnie mogli wydać, raz na 5 lat to i tak kwota śmieszna.
Widać użytkownicy konsol nie tak poważnie do gier podchodzą. Teraz spróbuj powiedzieć to samo o pecetowcu, który na sprzęt wydaje tyle co dwa lata. Kto tu ogranicza sprzęt-gry? Tylko że pecetowców jest mało, i tu jest pies pogrzebany.

Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

a i samego RAMu do kupienia do PS3 nie zrobi, bo jej rozszerzenie jest niemożliwe.


No i to był błąd- skoro poważnie mówili o tych 10 latach, a na to wygląda że tak z 8-9 będzie, to powinni opcję takiego rozszerzenia dać, i dziś mielibyśmy dużo lepsze gry, robione szybciej czytaj- taniej. Mniej płaczów developerów, mniej ich siedzenia po 14h w robocie itp.
Ninny potrafiło.

Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

Nie sądzisz, że PS3 to coś więcej, niż kość pamięci ?

Ależ wiem, pisałem o tym. Niemniej ta kość to taka kość... niezgody :)

Dnia 19.08.2011 o 09:58, Henrar napisał:

Dlaczego ten temat spędza ci sen z powiek

Ale nie mi spędza, ja napisałem raptem jednego oczywistego dość posta że sony właśnie przyznało że tyle ramu ile jest w ps3, to za mało. I nie kumam czemu ta oczywistość wzbudza takie dyskusje, i dlaczego muszę się tyle produkować tłumacząc takie proste rzeczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.08.2011 o 20:52, christo napisał:

Przenosne konsole w erze smartfonow nie maja prawa bytu. PS Vita zestarzeje sie znacznie
szbciej niz PSP. Dzisiejsze smartfony to jak PC, co roku wychodza szybsze i z wiekszymi
mozliwosciami.


No wszystko fajnie i pięknie ale co z tego, że mają dużą moc obliczeniową? Mam telefon z NVIDIA Tegra 2 i gier w pełni zoptymalizowanych pod tę platformę jest może 15, z czego żadna nie jest pełnoprawną (moim skromnym zdaniem) grą na długie wieczory. Nie są to gry dopracowane w takim stopniu jak te znane z PSP.

Do tego dochodzi bateria, która wystarcza na 2-3 godziny grania. Później tracisz możliwość dzwonienia i ogólnie "kontakt ze światem".

Mam zamiar kupić PS Vita, choćby z sentymentu do pierwszego PSP przy którym spędziłem trochę czasu dobrze się bawiąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.08.2011 o 10:28, Adi-C napisał:

> A co mają zrobić? Wydać kolejną konsolę i władować miliony w jej projektowanie,
produkcję
> i marketing? Sony to nie instytucja charytatywna
Ok, no to powiem coś kontrowersyjnego.
Nie moja wina że ludzie wydają po 600$ na ajfony, ajpady które zmieniają co roku/ co
dwa, a na sprzęt do grania na PIĘĆ LAT (czy nawet dziesięć...!) nie potrafią tylu wydać,
i czekają na obinżki.

Tylko w przypadku produktów Apple''a dochodzi chęć szpanowania i presja otoczenia. W przypadku konsol takiego zjawiska nie widziałem :)

Dnia 19.08.2011 o 10:28, Adi-C napisał:

Widać użytkownicy konsol nie tak poważnie do gier podchodzą. Teraz spróbuj powiedzieć
to samo o pecetowcu, który na sprzęt wydaje tyle co dwa lata. Kto tu ogranicza sprzęt-gry?
Tylko że pecetowców jest mało, i tu jest pies pogrzebany.


A nie twórcy, którzy zamiast tworzyć pod PCty, robią gry pod konsole? Zapominasz o jednej rzeczy - te wszystkie nowe technologie, destrukcja, tekstury i cała reszta - kosztuje więcej, niż przygotowanie gry pod zwykłe konsole. A skoro zrobienie gry pod ograniczone maszyny kosztuje dużo (ośmiocyfrowe kwoty), to się nie dziwię, że wydawcy starają się ograniczać do konsol i robić tanie porty na PC.
I nie, nie wspominaj o BF3 - EA ma nieograniczone zasoby kasy z serii, które się sprzedają a ich developing kostuje grosze (czyli gry sportowe i Simsy) i mogą sobie pozwolić na takie manewry. Tu pojawia się pytanie, czy PCtowcy pokażą klasę i nie spiracą tej gry na potęgę.
Wymiana konsol jak najczęściej byłaby dla nich zabójcza. Siłą konsol są gry, bez nich nawet najpotężniejsza maszynka może być zwykłym odtwarzaczem płyt (jak PS3 na początku). Devsi w dwa lata nie mieliby szans na poznanie platfromy i dostawalibyśmy gry wyglądające i działające znacznie gorzej. Porównaj jak wyglądały i działały gry z początku obecnej generacji a jak obecnie - niebo a ziemia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować