Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Cross-game chat nie pojawi się na PS3. Powód? Za mało RAM-u

34 postów w tym temacie

Powiem jedno że to gówo prawda co gada ten gościu. kiedyś od uruchomienia klienta chatu, czy IRC wystarczyło programistom 1-2MB wolnego RAM - to po prostu lenistwo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To kiedyś. I to kiedyś wystarczyło tylko do czatu tekstowego, który już jest. Do czatu głosowego wystarczyłoby 10mb RAMu, które pewnie dałoby się zwolnić wywalając trochę śmieci z backgroundowego XMB.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypominam również, że pierwszy pad od PS3 nie mógł posiadać wibracji ponieważ "konstrukcja uniemożliwiała jego prawidłowe działanie" :))
Kocham bzdury Sony a nawet jeśli jest w tym jakaś prawda to znaczy tylko tyle - beznadziejnie zrobiony soft który praktycznie nie daje się rozbudować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hehe a przecież mówili że ps 3 jest tak potężne, że znajduje się w połowie cyklu życiowego a tutaj czatu już nie mogą zrobić bo za mało pamięci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:07, Selv napisał:

Przypominam również, że pierwszy pad od PS3 nie mógł posiadać wibracji ponieważ "konstrukcja
uniemożliwiała jego prawidłowe działanie" :))

A nie tłumaczyli braku wibracji faktem, że wg nich wirbacje w grach są niepotrzebne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, Xbox ma tyle samo pamięci, a jakoś może. Trudno, trzeba było zrobić porządny soft, a nie jakiś XMB, który jest niewygodny i pamięciożerny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:16, Dared00 napisał:

Cóż, Xbox ma tyle samo pamięci, a jakoś może.

Nie do końca - Xbox ma 512MB pamięci współdzielonej a PS3 256MB pamięci operacyjnej i 256 pamięci video :)
Ale XMB i tak jest systemem 4x bardziej zasobożernym niż system Xboxa.
Natomiast co do wyglądu i wygody - wolę XMB, IMO sam system byłby idealny, gdyby działał szybciej. Ale po ostatnim update ładuje się szybciej, więc może Sony zaczęło coś wreszcie w nim kombinować i poprawiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:16, Dared00 napisał:

Cóż, Xbox ma tyle samo pamięci, a jakoś może.

x360 ma 512Mb RAM, a PS3 ma 256Mb XDR + 512MB VRAM, ale tylko 256 Mb jest dla systemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Laston takiego bajeru to ja jeszcze nie słyszałem... PS3 ma 256 ramu z dzielony 256 V RAMu - PS Vita ma 512 ramu z dzielonym 128 VRAMu... a xbox ma 512 ramu dzielone ogólnie z V-RAMem... poczytaj troche.

Ta ukryta MOC PS3 to tylko i wyłącznie CELL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:32, Cr0ss2500 napisał:

Laston takiego bajeru to ja jeszcze nie słyszałem... PS3 ma 256 ramu z dzielony 256 V
RAMu - PS Vita ma 512 ramu z dzielonym 128 VRAMu... a xbox ma 512 ramu dzielone ogólnie
z V-RAMem... poczytaj troche.

Ta ukryta MOC PS3 to tylko i wyłącznie CELL


I to by się zgadzało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:43, kodi24 napisał:

Niech sobie tam pociskają co chcą, ale dobrze by było, żeby w ps4 takowa funkcja się
znalazła, było by fajnie;

Skoro do Vity wrzucili to i do PS4 to wrzucą patrząc na to, że to chyba najbardziej porządana funkcja w PS3.
Jestem tylko ciekaw, czy Sony nie mogłoby wymienić software updatem XMB na nowy, mniej zasobożerny system.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:46, Henrar napisał:

Jestem tylko ciekaw, czy Sony nie mogłoby wymienić software updatem XMB na nowy, mniej
zasobożerny system.


Już kilkakrotnie to robiło, nie wiem, czy da się to wszystko jeszcze lepiej upakować, chyba trzeba by to napisać zupełnie od nowa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:32, Cr0ss2500 napisał:

Laston takiego bajeru to ja jeszcze nie słyszałem... PS3 ma 256 ramu z dzielony 256 V
RAMu - PS Vita ma 512 ramu z dzielonym 128 VRAMu... a xbox ma 512 ramu dzielone ogólnie
z V-RAMem... poczytaj troche.

Ta ukryta MOC PS3 to tylko i wyłącznie CELL


Że co?! PS3 ma 256 DDR3 dla grafiki i 256 XDR ramu taktowanego 3,2 tylko dla Cell-a, Xbox ma 512 DDR3 współdzielonego. Programistom się po prostu nie chce tego robić, bo sorry ale ten piekielnie szybki ram przeznaczony do Cell-a na pewno nie jest w pełni wykorzystywany, bo jeśli tak to znaczy że u Sony optymalizacji leży i kwiczy, Xbox ma też coś koło ramu PS3 ilościowo ale znacznie wolniejszy. Do tego ma cięższy system, który też swoje potrzebuje skonsumować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 18:14, Henrar napisał:

> Przypominam również, że pierwszy pad od PS3 nie mógł posiadać wibracji ponieważ
"konstrukcja
> uniemożliwiała jego prawidłowe działanie" :))
A nie tłumaczyli braku wibracji faktem, że wg nich wirbacje w grach są niepotrzebne?


Z tego co pamiętam, to ostatecznym powodem braku wibracji w sixaxisach były jakieś pozwy sądowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że masz rację, że można by nad tym trochę popracować. Albo ten cały Cell zajmuje cały RAM na odciążanie GPU-staruszka z powiedzmy kilku zasobożernych operacji. Chociaż skoro starczyło im RAM-u np. na 3D to dziwne, że nie starczyło im na chat;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu jak dla mnie to śmiech na sali by na ps3 brakowało tak podstawowej funkcji. Wytłumaczenia tego pana (nazwę go'' szpecem'') jakoś mnie nie przekonują. Sony jest o krok w tyle za M$ jeśli chodzi o ''system operacyjny'' jak i usługę sieciową może do czasów ps4 zdążą nadgonić... choć wątpię.

Dnia 20.08.2011 o 19:01, scyzor napisał:

> Ta ukryta MOC PS3 to tylko i wyłącznie CELL


Niestety nie sprawdza się on zbytnio w grach...

Dnia 20.08.2011 o 19:01, scyzor napisał:

(...) sorry ale ten piekielnie szybki ram przeznaczony do Cell-a na pewno nie jest w pełni
wykorzystywany, (...)

Sorry ale o jakiej piekielnie szybkiej pamięci opowiadasz ? Szybki to ten RAM'' może był 5 lat temu xD


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.08.2011 o 19:21, maXan napisał:

Niestety nie sprawdza się on zbytnio w grach...


Yhy, w Killzone 3, Infamousie czy nadchodzącym Uncharted 3 w ogóle się nie sprawdza. W multiplatformowym LA Noire również...

Dnia 20.08.2011 o 19:21, maXan napisał:

Sorry ale o jakiej piekielnie szybkiej pamięci opowiadasz ? Szybki to ten RAM'' może
był 5 lat temu xD


Poczytaj najpierw o XDR DRAM i potem pisz. To nie typowy DDR, które ma każdy PC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować