Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Zobacz pierwsze ujęcia z rozgrywki w XCOM: Enemy Unknown

18 postów w tym temacie

Podchodziłem do tego "z pewną taką niepewnością :)", ale po tym filmiku jestem zdecydowanie bardziej zaciekawiony. Mam tylko nadzieję że:
- walki będą się odbywać na losowo generowanych mapach,
- nie zepsują nic w systemie turowym (tak jak w Silent Storm było by do zaakceptowania)
- nie zniszczą systemu badań nad technologią obcych
- pozostanie PSI...
- ... i Blaster Luncher :)

Jeżeli tak, to mogą już doliczyć moją kasę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wygląda to nieźle, ale z dawnym UFO nie ma wiele wspólnego. No powiedzmy widziało się z nim gdzieś w przelocie, przez szybę.

- jedna baza
- limit drużyny 6 gości
- brak skyrangera na mapie
- mapy nie są generowane losowo
- [edit] brak rang wśród obcych - koniec biegania i cudowania, żeby złapać commandera żywego :/

Nie mówię, że to będzie zła gra, ale UFO to to nie będzie. (No w sumie będzie X-Com ;) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kamhilth
Możesz napisać skąd masz takie informacje, bo ja takich nigdzie nie znalazłem, a chętnie bym poczytał. :)

IMO gra zapowiada się bardzo miodnie i być może będzie to impuls do odrodzenia całego gatunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2012 o 21:40, NgineGuy napisał:

@kamhilth
Możesz napisać skąd masz takie informacje, bo ja takich nigdzie nie znalazłem, a chętnie
bym poczytał. :)

IMO gra zapowiada się bardzo miodnie i być może będzie to impuls do odrodzenia całego
gatunku.


Jasne, głównie z wywiadów, większość linków można znaleźć na oficjalnym forum gry, tutaj:
http://forums.2kgames.com/forumdisplay.php?76-XCOM-General-Discussion

Dwa najnowsze (?) wywiady są tu:

http://uk.pc.gamespy.com/pc/xcom-enemy-unknown/1220087p1.html

i tu:

http://www.metro.co.uk/tech/games/892298-xcom-enemy-unknown-preview-and-interview-ufo-conspiracy

Nie dam głowy, że wszystkie punkty, o których wspomniałem znajdują się w tych dwóch wywiadach, ale w razie czego na głównym forum gry można resztę znaleźć.

A żeby nie był całkiem off - topic, to dodam, że mimo moich zastrzeżeń też czekam, żeby zobaczyć jak ta gra będzie działała jako skończony produkt. Bo zawsze może być tak, że do pojedynczych elementów można mieć zastrzeżenia, a całość będzie jednak bardzo dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2012 o 20:59, kamhilth napisał:

- mapy nie są generowane losowo


Pfff, tak czułem. :/ Nie będzie też systemu fizyki - czyli tego, o czym Gollop mógł jedynie pomarzyć, a co w remake''u mogło wprowadzić zupełnie nowe rozwiązania taktyczne.

Dnia 06.03.2012 o 20:59, kamhilth napisał:

brak rang wśród obcych - koniec biegania i cudowania, żeby złapać commandera
żywego :/


Bez sensu. Wygląda na to, że Firaxis zrobi z tego prostą napierdalankę, tyle że w turach. Ktoś mi może powiedzieć, czemu mają służyć te uproszczenia? Bo nikt mi nie powie, że hierarchia ważności i wiążących się z tym konsekwencji (posiadanie informacji jednego typu i specjalne zdolności) było w oryginale "zbędną i nudną mechaniką".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2012 o 22:18, Vojtas napisał:

Ktoś mi może powiedzieć, czemu mają służyć te uproszczenia? Bo nikt mi nie powie, że
hierarchia ważności i wiążących się z tym konsekwencji (posiadanie informacji jednego
typu i specjalne zdolności) było w oryginale "zbędną i nudną mechaniką".


Tego typu uproszczenia prawie zawsze są podyktowane chęcią trafienia do masowego odbiorcy. Też uważam, że to głupota, ale co robić, tak działa obecny rynek gier.
Z drugiej strony musimy pamiętać o jednej ważnej kwestii, Firaxis nie tworzy remake''a "X-Coma", tylko robi "reimagining" całej serii. Wynika z tego, że od początku liczyli się ze zmianami w stosunku do pierwowzoru. Osobiście darzę Firaxis sporym kredytem zaufania, spodziewam się, że wymyślą jakieś nowe rozwiązania w mechanice gry. Taki przykład ku pokrzepieniu serc: różnice między Civ IV i Civ V w warstwie mechanicznej są olbrzymie, mimo to obydwie gry są bliskie doskonałości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 06.03.2012 o 22:37, NgineGuy napisał:

Tego typu uproszczenia prawie zawsze są podyktowane chęcią trafienia do masowego odbiorcy.


Domyślam się, że o to własnie chodzi - czy zatem sugerujesz, że masy są za głupie, by pojąć proste mechanizmy w rodzaju: "generał dowodzi ufokami i dużo wie; złap go żywcem, a naukowcy znajdą sposób na wyciągnięcie z niego sekretów"? Że postanowiono usunąć punkty akcji, to jeszcze rozumiem - niektórzy widząc liczby inne niż stan amunicji/HP, wpadają w panikę. Ale co może być zbędnego w systemie rang? Przecież to oczywiste, logiczne, sensowne i proste. :/

Dnia 06.03.2012 o 22:37, NgineGuy napisał:

Z drugiej strony musimy pamiętać o jednej ważnej kwestii, Firaxis nie tworzy remake''a
"X-Coma", tylko robi "reimagining" całej serii.


Pierdu, pierdu. Nie liczyli chyba, że ludzie nie będą porównywać gry do poprzednika? Zwłaszcza że główny projektant na każdym kroku podkreśla, jak wielkim jest fanem oryginału.

Dnia 06.03.2012 o 22:37, NgineGuy napisał:

Wynika z tego, że od początku liczyli
się ze zmianami w stosunku do pierwowzoru.


Wszystko byłoby w porządku, gdyby powiedzieli prawdę. Słuchajcie ludzie, to nie będzie remake, tylko prosta gierka dostosowana pod najsłabszą platformę i jej właścicieli. ;)

Tak czy siak popełniają jeden błąd: chcąc zadowolić wszystkich (czy też prawie wszystkich), nie zadowolą nikogo. Weterani oryginału oczekują złożonej rozgrywki, więc kupując prostą gierkę, będą rozczarowani. A na konsolach gra po prostu nie zejdzie, bo nie ma popytu na strategie z wyjątkiem japońskich wymysłów. Ile jeszcze gier strategicznych musi zrobić klapę na konsolach, by wydawcy/deweloperzy w końcu wbili sobie do tych zakutych pustych łbów, że szkoda prądu, czasu i kasy!? Dużo lepiej by zrobili, gdyby skupili się tylko na komputerach, doszlifowali interfejs i podali złożoną, ale zmodyfikowaną rozgrywkę. Jest trochę elementów zarządzania, które bez żadnych sentymentów można by wywalić, ale Firaxis posuwa się bardzo daleko - usuwa dużo elementów klasycznych, a nie dodaje wiele nowych - a jest sporo rzeczy, które można by dołożyć: walka wręcz, system fizyki i zniszczeń, nowa ciekawa walka powietrzna.

Echh, niech szybko wydadzą toolkit, a potem krzyż na drogę. Fani odtworzą oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi będzie jednak brakować tego: To przejdę 4 pola tam - 16pkt. rozejrzę się na boki i ustawie z powrotem w kierunku w którym szedłem - 8pkt. przykucnę -2pkt i zostawię swojego kapitana z dużą ilością punktów by mógł strzelić jak wyjdzie stamtąd jakiś ufok.
Ale nie ma co się dziwić, że z tego zrezygnowali. Pewnie ponad połowa dzisiejszych graczy na świecie miała by problemy z podobną wyższą arytmetyką...
Najbardziej boję się, że takiemu ułatwieniu ulegnie wszystko co kazało Ci myśleć i planować w oryginale. W myśl współczesnej zasady ułatwiania gry upośledzonym i ułomnym...
Ale zawsze zostaje Xenonauts na osłodę, gdy wreszcie powstanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomimo oczywistych zmian i uproszczeń względem oryginalnego UFO to całkiem ten X-Com mi się podoba.
Jeśli nie zdarzy się nic nieoczekiwanego, albo drastycznie nie zmienią rozgrywki wsadzając "awesome button" to na moją kasę mogą liczyć :)
Na preorder już czekam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co zobaczyłem z grubsza mi się podoba, trochę przypomina moje ukochane Silent Storm, tyle, że w innych realiach. Tam walka (turowa), specjalizacje i rozwój postaci były zrobione z głową, co przełożyło się na ogólną miodność rozgrywki :)

Zacznijmy jednak od tego co mnie razi - największa krecha za brak systemu fizyki :/ Serio ? To już potwierdzone ? Bo ciężko w to uwierzyć - gra klasy AAA i nie ma zaimplementowanego nawet havoka ? W wymienionym przeze mnie Silent Stormie, któremu za chwilę stuknie dziesięć lat był i sprawdzał się znakomicie - czy muszę dodawać, że Nival miał wtedy o wiele mniejszy budżet niż dziś Fireaxis ?

Reszta, to generalnie (wstępnie) jestem na tak :) Brak losowych map mi nie przeszkadza - wolę z głową zaprojektowane i porządnie przemyślane przez dewsów plansze, niż "ni z dupy ni z pietruchy" cuda na kiju wylosowane przez komputer. Przynajmniej w kampanii, bo do "walki swobodnej" mogą dać generator map albo jakiś edytor, żeby malkontenci mogli się wykazać ;-) Co do ewentualnego sięgnięcia po portfel - jako się rzekło wstępnie jestem na tak, aczkolwiek demo wyjść musi, żebym mógł przetestować mechanikę w praniu :)

@Vojtas,

Jak coś jest w turach, to z zasady nie może być napierdalanką. Proste :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Czekam na tę gierę, turówki powinny być lepiej reprezentowane, ten gatunek jeszcze nie umarł i ma swoich fanów :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 07.03.2012 o 10:00, Lordpilot napisał:

Jak coś jest w turach, to z zasady nie może być napierdalanką. Proste :)


Jak Firaxis się postara, to mogą dokonać niemożliwego - skoro wycina się tak elementarne założenia jak system rang, to naprawdę boję się zastanawiać, co dla nich jest wystarczająco proste. Mam nadzieję, że wypuszczą demo z jedną misją chociaż.

Nawiasem mówiąc - nie wydaje mi się, by to była gra wysokobudżetowa, skoro nie wdrożono systemu fizyki. Na pewno sprawa była na tapecie, nie wierzę, by nikt na to nie wpadł - obstawiam, że budżet jest dość napięty. Może być tak, że wykosztowali się na intro i cutsceny, a zabrakło im kasy na rzeczy naprawdę ważne. Jeśli tak, to pozostaje pytanie, czy "filmowość" jest warunkiem postawionym przez wydawcę, czy to po prostu błędne założenia produkcji, tak jak w przypadku Civ V, gdzie intro było tak drogie, że zabrakło kasy na outro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu tych materiałów z sentymentem zacząłem ciorać w stare dobre UFO i Terror from the Deep uzywając DOSBoxa. Pomio tylu lat na karku, gra nadal stanowi nie lada wyzwanie i wymaga bardzo dokładnych i chłodnych kalkulacji, aby dać radę Ufokom.

Firaxis zabiera troszke dużo. Rangi powinny zostać. Mam chociaz nadzieje, że nie wywalą motywu łapania żywych Obcych bo to byłby już strzał z Heavy Plasmy w stope.

System zarządzania żołnerzami może się sprawdzić. Usprawiedliwia ich fakt, że dodaje on nieco dynamiki do rozgrywki, jednak mogli by wprowadzic cos mna kształt modelu klasycznego, który wybierałbys na początku rozgrywki. Zadoliłoby to choć częsciowo fanów oryginału.

Czekam na więcej info bo jak na razie jestem tak mniej więcej 60/40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować