Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

XCOM: Enemy Unknown - wrażenia z prezentacji

26 postów w tym temacie

Łukasz Wiśniewski

Gra XCOM: Enemy Unknown, tworzona przez studio Firaxis pozostaje bardzo wierna oryginalnej serii. To w zasadzie odnowione, dostosowane do dzisiejszych czasów, stare dobre UFO: Enemy Unknown. Widzieliśmy już jak ta gra wygląda i dzielimy się naszymi wrażeniami.

Przeczytaj cały tekst "XCOM: Enemy Unknown - wrażenia z prezentacji" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mnie cieszy że nie starano się wymyślać super nowych rzeczy, bo niby po co jeśli pierwszy XCOM jest nadal świetny mimo upływu czasu.Mam coraz większą nadzieje że wyjdzie z tego świetna produkcja.Tylko żeby nagle nie chcieli tam włożyć czegoś nowego co będzie miało poprawić rozgrywkę a ją zepsuje.Jak to mówią, lepsze jest wrogiem dobrego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw błędy w tekście:
- "Na prezentacji widzieliśmy kompletna misję" - kompletnĄ
- "chwalą siec cały czas twórcy" - siĘ
- "a przypomina, że z misji na misję" - przypominaM
- "jeśli rusza inną drogą" - ruszĄ
- "dalecy do ulepszania na siłę" - dalecy OD

Może sprawdzanie pisowni by się przydało? ;)

Co do samego artykułu, to nowego X-Coma śledzę praktycznie od początku, od pierwszego obrazka (ufok w światłach samochodu) i jest to jeden z moich tytułów must-have. 18 lat temu zaczęła się moja przygoda z ufokami i miłość do serii X-Com. Wprawdzie dość krótkotrwała, bo już Apocalypse mnie z niej skutecznie wyleczyło, ale EU i TftD są dla mnie grami prawie doskonałymi. Nie mogę się już doczekać chwili, gdy dostanę nową odsłonę w swoje pazerne łapki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

>Gra XCOM: Enemy Unknown, tworzona przez studio Firaxis pozostaje bardzo wierna oryginalnej serii

Kłamstwo kłamstwo kłamstwo. Gra wzoruje na orginale ale tutaj zostało wiele zmienionych rzeczy, że gra odbiega bardzo od orginału. Jedynie co zostało zachowane to klimat i parę innych bazwoych rzeczy. Reszta to gruntowna modyfikacja. Oczywiście wszystko to co zrobili wychodzi na plus i sprawi, że Enemy Unknown wstanie jak feniks z popiołow jeszcze lepsza i bardziej zajebistsza - chyba ze nagle cos spartolą w co szczerze wątpie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czekam na premierę z niecierpliwością. Jak tylko będą pre-ordery to zamawiam :)
Mam też nadzieję, że to nowe-stare UFO sprzeda się na tyle dobrze, że Firaxis pokuszą się o zrobienie remake''u mojego ukochanego Terror form the Deep :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla pierwszej części gry kupiłem sobie myszkę, bo gra bez niej nie działała =p A ufoki były dosłownie szare, bo monitor był jeszcze czarno-biały. Nie mogę się doczekać tej produkcji. Wiadomo może coś o jakimś multi? Nie wiem jakby to miało wyglądać, ale było by ciekawie =)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie must have. Swoją przygodę z X-Com zacząłem od części drugiej - Terror from the Deep. I te podwodne klimaty bardziej mi pasują. Jakkolwiek by to nie brzmiało, mam nadzieję, że wyjdzie dodatek z podwodniakami ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekam co najmniej miesiąc z zakupem - po tym, jak sprzedawano betę Civ V (była kompletnie niegrywalna, crashe na porządku dziennym), absolutnie nie ufam Firaxis/2K w aspekcie QA.

@ Lucas

Czy mógłbyś napisać, jak duże są mapy w stosunku do oryginału? To, że nie są losowe mi tak bardzo nie przeszkadza, pod warunkiem że zapewnią nam dużą różnorodność. W oryginale z losowości i tak był niewielki pożytek, bo każda mapa tego samego terenu wyglądała podobnie - te same budynki, drzewa, ten sam zestaw elementów, które musiały się pojawić na danym typie terenu (np. obszar rolniczy absolutnie zawsze musiał mieć stodołę, grządki z kapustą, sad, pole pszenicy i chlewik). Bardzo ciekawi mnie, jak ta gra będzie wyglądać na komputerach, bo na razie oglądamy tylko sterowanie konsolowe, co u pecetowców wywołuje często niezadowolenie. No ale już nawet pomijając jak ta gra będzie finalnie wyglądać, grunt, że wychodzą narzędzia, dzięki którym można się spodziewać odtworzenia oryginału.

Tym niemniej brak zaimplementowanego silnika fizyki jest żenujący - mamy XXI wiek do cholery. O ileż ciekawsza byłaby gra, gdyby eksplozja granatu mogła nie tylko ranić ufoka, ale też odrzucić go kilkanaście metrów dalej. Albo gdyby poważne uszkodzenie parteru, mogło spowodować zawalenie wszystkich pięter powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2012 o 13:21, Vojtas napisał:



Pokazano nam tak naprawdę tylko jedną mapę, tę która można już było podziwiać na screenach i filmikach. Ale za to w całości, od początku do końca. I cóż... była maleńka. Stacja benzynowa, czyli kilka dystrybutorów pod wiatą i przylegające doń budynki. Jednak - z tego, co wywnioskowałem - była to najprawdopodobniej misja startowa, bo pojawiła się tuż po krótkim intro. Obejrzeliśmy też coś, co wyglądało, jak początek kolejnej i tam teren mógł być już większy. No i powinien być, bo inaczej czekają nas pojedynki twarzą w twarz z maks 6-8 kosmitami... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2012 o 14:53, Myszasty napisał:

Pokazano nam tak naprawdę tylko jedną mapę, tę która
można już było podziwiać na screenach i filmikach. Ale za
to w całości, od początku do końca. I cóż... była maleńka. [...]


To nieciekawie. :/ Ludzie chcą strategii, a nie filmowości. Czy wszędzie muszą to ładować!? Na początku to będzie fajne, ale po dziesiątym będzie już tylko wnerwiać. Nie wiem, co mnie bardziej irytuje: te rozwiązania czy uzasadnienie deweloperów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gra jest ciekawa, starcia jak dla mnie wyglądały zjawiskowo więc jestem trochę podjarany, dawno nie miałem nic podobnego na tapecie. Co ciekawe pokazywano wersję na PC grając na padzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie czy będzie system awansowania żołnierzy jak w pierwowzorze. Jak dla mnie budowało to świetny klimat i jeśli teraz tego zabraknie będę srodze zawiedziony a jak na razie nikt o tym nic nie pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 00:49, Ziemas napisał:

Ciekawi mnie czy będzie system awansowania żołnierzy jak w pierwowzorze. Jak dla mnie
budowało to świetny klimat i jeśli teraz tego zabraknie będę srodze zawiedziony a jak
na razie nikt o tym nic nie pisze.


"Jest napisane", że będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Budo nie zwracaj mi uwagi bo wiem jak należy pisać. przeczytać kontekst zdania a potem się wymądrzaj. Według Ciebie zdanie powinno wyglądać. "..na razie nikt o tym nic nie jest napisane" Gratuluje Ci.

A co do samej istoty pytania. gdzie to jest napisane? Bo nigdzie nie widziałem. Będę wdzięczny za linka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 01.04.2012 o 13:47, Ziemas napisał:

A co do samej istoty pytania. gdzie to jest napisane? Bo nigdzie nie widziałem. Będę
wdzięczny za linka

W komentowanym przez Ciebie artykule mojego autorstwa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to mapki nie będą losowe? Nie wyobrażam sobie X-Com'a liniowego..

Dnia 30.03.2012 o 13:21, Vojtas napisał:

Bardzo ciekawi mnie, jak ta gra będzie wyglądać na komputerach,
bo na razie oglądamy tylko sterowanie konsolowe, co u pecetowców wywołuje często niezadowolenie.
No ale już nawet pomijając jak ta gra będzie finalnie wyglądać, grunt, że wychodzą narzędzia,
dzięki którym można się spodziewać odtworzenia oryginału.

Z tego co wiem, podczas prezentacji używano pada z X-pudełka, ale podłączonego do blaszaka :) Oczywiście myszka/klawa też będą do wyboru, mam taką nadzieje no bo bez jaj ;P

Dnia 30.03.2012 o 13:21, Vojtas napisał:

Tym niemniej brak zaimplementowanego silnika fizyki jest żenujący - mamy XXI wiek do
cholery. O ileż ciekawsza byłaby gra, gdyby eksplozja granatu mogła nie tylko ranić ufoka,
ale też odrzucić go kilkanaście metrów dalej. Albo gdyby poważne uszkodzenie parteru,
mogło spowodować zawalenie wszystkich pięter powyżej.

To nie będzie fizyki? :( Pamiętam, że w UFO: Enemy Unknown właśnie to było głupie, że po rozwaleniu granatem jednego poziomu budynki wisiały w powietrzu, liczyłem, że to teraz poprawią..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować