Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

EA: Silnik Frostbite 2.0 zrobiony z myślą o następnej generacji

37 postów w tym temacie

Co mnie osobiście cieszy, bo Frostbite 2 widziany w Battlefieldzie pozwolił na naprawdę piękną optymalizację gry. Jestem nadal pełen podziwu, odpalając na moim komputerze Battefielda 3 na wysokich ustawieniach, podczas gdy gry pokroju Grand Theft Auto IV czy Saints Row 3 (zwłaszcza to pierwsze, przecież swoje lata ma) z trudnem i sporym tańcem FPSów uciągam na średnich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tymi zachwytami nad Frostbyte 2.0 to bym nie przesadzał bo to chyba jeszcze większy niewypał niż CE3 zmian w grafice w stosunku do BC2 ze świecą szukać czyli praktycznie zero.

Następna generacja konsol = sprzęt który pociągnie nie nextgenową grafikę tylko zamiast tego partactwo twórców bo powiedzmy sobie szczerze ostatnio twórcy co niektórych gier partolą sprawę i są problemy - RAGE, BO itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gta iv czy saint row 3 sa grami znacznie bardziej złożonymi, tam na ekranie prawie non stop masz kilkunastu-kilkudziesięciu bohaterów niezależnych, do tego dochodza jeszcze zmienie (pogoda, sygnalizacja świetlna, zdarzenia losowe) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na kolejnej generacji konsol wasz silnik bedzie... jednym z wielu podobnych, wiec darujcie sobie nowe bajki tylko zrobcie cos w stylu Bad Company, moze wtedy cos z tego bedzie;

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik generuje bardzo ładną grafikę i jest całkiem dobrze zoptymalizowany. Proszę tylko, żeby w następnej grze zrezygnowali z tej "wielkiej iluminacji" z Battlefielda 3. Tam wszystko się świeci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś tak jeszcze wiedział o czym mówisz byłoby spoko.

"Najnowsza wersja silnika zadebiutowała wraz z grą Battlefield 3. W pełni wykorzystuje biblioteki DirectX 11 i wspiera 64-bitowe procesory. Wersja DirectX 9 nie jest już wspierana[potrzebne źródło]. Ponadto zawiera system Destruction 3.0, zawierający ulepszoną fizykę obiektów. Na konferencji grafików komputerowych SIGGRAPH 2010 studio DICE zaprezentowało kilka technologii wykorzystywanych przez silnik. Są to na przykład: morfologiczny antyaliasing (MLAA) zaimplementowany przez DirectCompute dla ochrony pasma[3], metoda energetyczna (radiosity) przeliczana przez silnik gry w czasie rzeczywistym[4], ulepszony system zniszczeń[5] oraz rozpraszanie podpowierzchniowe[6]."

Laicy myślą, że nowy silnik to lepsza grafika, a tymczasem może chodzić np o optymalizację, większy pakiet bibliotek czy prostotę obsługi, wszystko to ma cholernie duże znaczenie dla developerów i przekłada się na jakość finalną produktu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2012 o 22:41, Lailonn napisał:

Laicy myślą, że nowy silnik to lepsza grafika, a tymczasem może chodzić np o optymalizację,
większy pakiet bibliotek czy prostotę obsługi, wszystko to ma cholernie duże znaczenie
dla developerów i przekłada się na jakość finalną produktu.

Ta tylko jest jeden problem z twoją teorią w BF3 nie ma nic nowego w temacie destrukcji i fizyki względem BC2 oraz grafiki. Morpholical AA?? to nie zależy od DX ani silnika bo to idzie odpalić z poziomu sterowników karty graficznej. Optymalizacja też nie świeci przykładem więc wybacz Frostbite 2.0 to niewypał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2012 o 22:41, Lailonn napisał:

Są to na przykład: morfologiczny antyaliasing (MLAA)

MLAA jest stosowany na starusieńkim PS3 w takim chcoiażby Kllzone''ie, Uncharted (z tytułów first-party) czy Deus Ex: Human Revolution, Alice: Madness Returns czy Portalu 2 (third party). Nihil novi.

Destrukcją BF3 nie powala i pod względem skali jest wyraźnym krokiem w tył w stosunku do BC2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.06.2012 o 23:20, TobiAlex napisał:

I jeszcze ten tekst "nie damy go moderom, bo oni sobie z nim nie poradzą". Bez komentarza.


Ja bym to przetłumaczył na "Nie damy go moderom bo podrasują go do fotorealistycznej grafiki i fizyki opartej na fizyce działającej w rzeczywistości, tworząc cudowne gry za darmola, a my chcemy kawałeczek po kawałeczku go modernizować żeby mozna go było sprzedać dodając kolejną cyferkę do V#, mimo ze hamujemy rozwój i fotorealistyczna grafika, z ultrarealistyczną fizyką zoptymalizowaną tak że odapli to nawet na starszym sprzęcie jest na wyciągnięcie ręki" czyli to samo co robi ATI i nVdia. Wszystko dla kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ty się chłopie zastanów co komentujesz. Naskoczyłeś na FB 2.0 to Ci wkleiłem jakie ulepszenia względem 1.5 wprowadził z punktu widzenia developera. To, że destrukcja otoczenia nie jest lepsza niż w BC2 nie ma tu nic do rzeczy.

Ja jedak nawet z poziomu gracza dostrzegam różnice w jakości oświetlenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę się. News jest o SILNIKU FB 2.0 a nie grze BF3.

Różnice w UE 4.0 a 3.0 też są z pozoru niezauważalne a nowy Crysis wygląda wręćz gorzej...Nie można tego jednak TAk oceniać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzesza specjalistów od siedmiu boleści. EA nie wie ile traci ignorując konstruktywną krytykę niektórych gramowiczów, powinniście się do nich zgłosić. Stworzylibyście najlepszy na świecie Optimalization Department. Dziwie się, że zajmujecie się trzaskaniem bezwartościowych komentarzy, zamiast zarabiać grubą kasę tworząc silniki graficzne przyszłości, w końcu tyle o tym wiecie.
Frostbite ma potencjał, a jeśli brakuje FPSów to może czas wymienić sprzęt na coś z obecnej epoki. Niestety, ale w tej branży czas upływa podwójnie szybko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Frostbyte 2.0 i jego pseudo foto realistyczna grafika, szczątkowy system zniszczeń, światło, które odbija się od każdej powierzchni, skopana optymalizacja, crashe, bugi i za przeproszeniem cholera wie co jeszcze, to naprawdę świetna perspektywa na następną generację konsol.
Niech EA i DICE zabiorą się za łatanie tego, albo niech biorą się za nowy silnik od nowa (jakby ten był pisany od nowa). Wydawanie szmelcu, który jest zwyczajnie nahypowany nie jest fajną polityką wydawniczą, chociaż często ostatnio się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam niektóre komentarze to aż śmiech ogarnia.
Jeśli ktoś nie widzi różnicy w grafice między BC2 a Battlefield 3 (obie gry odpalone na maxymalnych ustawieniach) to niech się wybierze do okulisty lepiej. Chyba, że piszą to osoby grające na konsoli to wtedy inna bajka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować