Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Dnia 26.06.2006 o 21:29, Lumbago napisał:

Charyzma jest tylko i wyłącznie odpowidzialna za ceny w sklepach w BG 2, a inteligencja za
zapamiętywanie czarów.

Charyzma przydaje sie także w paru rozmowach. Czasami postaci z wysoką charyzmą będzie łatwiej kogos np. przekupić (chociażby w Czarowiezach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:12, Padishah napisał:

Czym można sztyletować?? Katany i długie miecze wchodz w rachubę, czy tylko krótkie i sztylety??


Kataną chyba nie mozna, na pewno można długim mieczem, a także krótkim i sztyletem. Nie mozna chyba też sejmitarem, ale nie wiem jak z wakizashi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:12, Padishah napisał:

Czym można sztyletować?? Katany i długie miecze wchodz w rachubę, czy tylko krótkie i sztylety??


Chyba wchodzą, a napewno katany. Sam nimi sztyletuję moim W/M/Z ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:16, Latniak napisał:

Chyba wchodzą, a napewno katany. Sam nimi sztyletuję moim W/M/Z ;p

Sztyletować to można sztyletem. Kataną się katanuje ;D
Ale katanowanie to niebezpieczne zajęcie ;]

A teraz poważnie. Jak to jest z inteligencją. Mag może zapamiętać więcej czarów, tak? A czarownik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm w instrukcji nie pisze, musze sprawdzić jeszcze przy tworzeniu postaci w profesjach czy może jest.
Jestem obecnie u Balthazara w domu, wklupie mu melisanie i zaczynam od nowa. I tak sobie właśnie pomyślałem o złej drużynie:
Belklar (ten kto czyta Order of the Stick wie o kogo chodzi:]]] )
Chaotyczny Zły niziołek, woj/zło (wiem, że oryginalnie Belklar jest łowcą, ale potrzbuje jakiegoś złodzieja)
co się opłaca brać?? myślałem właśnie o długich mieczach i katanach na dwie ręce, pod warunkiem, że da się tym sztyletować, a miecze półtoraręczne??
do tego:
korgan, viconia, edwin i wsio.

Ciekawe jak się fabuła potoczy jak same złe dialogi będe wybierać. Ahhh nigdy nie zapomnę tekstu w ToB: "trzeba mu było załadować kosę w brzuch" :DD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:19, walgierz napisał:

> Chyba wchodzą, a napewno katany. Sam nimi sztyletuję moim W/M/Z ;p
Sztyletować to można sztyletem. Kataną się katanuje ;D
Ale katanowanie to niebezpieczne zajęcie ;]

A teraz poważnie. Jak to jest z inteligencją. Mag może zapamiętać więcej czarów, tak? A czarownik?


Czarownik chyba też, więcej czarów z jednego poziomu może znać, albo może ich więcej rzucić. Jedno z dwóch, albo oba :) Nie wiem dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:19, walgierz napisał:

> Chyba wchodzą, a napewno katany. Sam nimi sztyletuję moim W/M/Z ;p
Sztyletować to można sztyletem. Kataną się katanuje ;D
Ale katanowanie to niebezpieczne zajęcie ;]

A teraz poważnie. Jak to jest z inteligencją. Mag może zapamiętać więcej czarów, tak? A czarownik?


Najlepiej zrób sobie dwie postacie jedna z mała int druga z wiekszą int i zobacz czy jest jakaś różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:19, walgierz napisał:

A teraz poważnie. Jak to jest z inteligencją. Mag może zapamiętać więcej czarów, tak? A czarownik?


Zapewniam Was na 100%, bez żadnego cienia wątpliwości, że najważniejszym atrybutem czarownika w BG2 jest Inteligencja. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:48, Padishah napisał:

Najlepiej zrób sobie dwie postacie jedna z mała int druga z wiekszą int i zobacz czy jest jakaś różnica.

Jestem na to zbyt leniwy :)
Ale dzięki za radę. No i winszuję wyboru drużyny. Prawie jak moja :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.06.2006 o 23:51, Sarafan_Knight napisał:

> A teraz poważnie. Jak to jest z inteligencją. Mag może zapamiętać więcej czarów, tak?
A czarownik?

Zapewniam Was na 100%, bez żadnego cienia wątpliwości, że najważniejszym atrybutem czarownika
w BG2 jest Inteligencja. :)


To już wiemy :) Tylko chcemy się dowiedieć za co ona odpowiada u czarownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2006 o 00:07, Latniak napisał:

To już wiemy :) Tylko chcemy się dowiedieć za co ona odpowiada u czarownika.


Za liczbę czarów, które będzie mógł sobie wybrać podczas awansu na następny poziom, o ile się nie mylę. :) W każdym bądź razie przechodziłem czarownikiem BG2 dwa razy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2006 o 00:10, Sarafan_Knight napisał:

> To już wiemy :) Tylko chcemy się dowiedieć za co ona odpowiada u czarownika.

Za liczbę czarów, które będzie mógł sobie wybrać podczas awansu na następny poziom, o ile się
nie mylę. :) W każdym bądź razie przechodziłem czarownikiem BG2 dwa razy. :)


A ja własnie sprawdziłem (tworząc nową postać i niewazne czy miałem 9 inteligencji czy 18, mogłem wybrać tyle samo czarów)
Wydaje mi się że odpowiada to za liczbę czarów które może rzucić a nie za tę którą zna. No i jeszcze jest to ograniczenie co do maksymalnego poziomu znanych czarów. 9 poziom można nzać tylko gdy się ma 18 inteligencji i wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2006 o 08:22, deleter napisał:

Ktora bron jest lepsza 1k10 czy np 2k4? Moglby ktos wogole wytlumaczyc na czym polega ten
systemz obrazeniami xkx?

było już wyjaśnione parę razy, ale powtórzę otóż 1k10 oznacza rzut kostką 10 ścienną czyli losowanie od 1 do 10, zaś 2k4 2 rzuty kostką 4 ścienną czyli losowanie 2 do 8. do tego jeszcze dochodzą modyfikatory od siły i innych takich, i mamy zadawane obrażenia (ogólnie z tej 1 będą większe, ale sprawdź jeszcze szybkość żeby sie nie okazało że zadajesz duże ale rzadko)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.06.2006 o 01:25, hans olo napisał:

Aerie ma 16 i też spokojnie do 9 poziomu dochodzi.

inteligencja przydaje sie tylko czarodziejowi. daje mu mozliwosc nauczanie sie wiekszej liczby czarow (19 juz chyba daje mozliwosc nauczenia sie wszystkich czarow). inteligencja nie wplywa natomiast na ilosc czarow, ktore mag moze rzucic. int, zwieksza rowniez szanse na nauczenie sie czaru i zwieksza wiedze o magicznych przedmiotach.
jako, ze czarownik sie czarow nie uczy sie ze zwojow, u niego int ma wplyw tylko na wiedze.
przy okazji warto pamietac, ze madrosc zwieksza liczbe czarow jakie moze rzucic kaplan(druid).

a jeszcze, nie wiem czy juz widzielsicie, ale w homm V jest tydzien chomika bojowego! po oczach boo, po oczach!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to tez piszę przecież. Mozna mnie czasem nie zrozumieć, ale to juz jest przesada. Wracając do tematu. Inteligencja u maga wpływa na ilość czarów jakie może wpisać do ksiegi. Wprawdzie są na to soczki, ale jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha i nie mozna nauczyć się wszystkich czarów bo po zainstalowaniu trąbala na niektórych poziomach czarów jest za mało miejsca w ksiedze. Szczególnie poziom 1, 2 i nie jestem pewny ale mozliwe, że takze na 9 w którym to zapisywne są czary poziomu 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować