Zaloguj się, aby obserwować  
Alamar

Baldur's Gate 2 - Temat ogólny

21790 postów w tym temacie

Ja grałem w 1 paladynem i mając Buty szybkości, Mistury dodające chwilowo siły, i używając wszystkich ksiąg (Grimuarów bodajże) zdarzało się że rozwalałem cały team naraz (np. bitwa w siedzibie żelaznego tronu) a postać rozwijałem od poczatku gry, od 1 lvla. Trochę taktyki i woj staje sie bardzo silną postacią. Nie wiem jak w BG2, musze kupić i przejść także z ciekawości co się stanie dalej :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2006 o 21:39, Invin napisał:

Ja grałem w 1 paladynem i mając Buty szybkości, Mistury dodające chwilowo siły, i używając
wszystkich ksiąg (Grimuarów bodajże) zdarzało się że rozwalałem cały team naraz (np. bitwa
w siedzibie żelaznego tronu) a postać rozwijałem od poczatku gry, od 1 lvla. Trochę taktyki
i woj staje sie bardzo silną postacią. Nie wiem jak w BG2, musze kupić i przejść także z ciekawości
co się stanie dalej :))


BG2 wojem będzie ci o wiele trudniej przejść. O ile w BG1 często walczyliśmy z hordami potworków, które nie wymagały dużo taktyki, to w BG2 bardzo często walczymy z magami i stworami, które potrafią nieźle zamieszać. Bez pomagania sobie czarami ochronnymi wojownik ma małe szanse przetrwania. Buty szybkości nie zwiększają szybkości zadawania ciosów w takim stopniu jak ulepszone przyspieszenie ruchów. A jak doczepi się do ciebie mag z niewidzialnością, rozmyciem, kamienną skórą, a ostatecznie z opończą to wogóle go nie trafisz a on spokojnie wykończy cię kolejnymi czarami, albo przywoła sobie kogoś do pomocy. Magia nabrała ogromnego znaczenia w BG2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2006 o 21:39, Invin napisał:

Ja grałem w 1 paladynem i mając Buty szybkości, Mistury dodające chwilowo siły, i używając
wszystkich ksiąg (Grimuarów bodajże) zdarzało się że rozwalałem cały team naraz (np. bitwa
w siedzibie żelaznego tronu) a postać rozwijałem od poczatku gry, od 1 lvla. Trochę taktyki
i woj staje sie bardzo silną postacią. Nie wiem jak w BG2, musze kupić i przejść także z ciekawości
co się stanie dalej :))


Pożądnie ustawiony Woj, może być lepszy od maga i w BG2, nawet bez większego problemu, ważne, żeby miał buty szybkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.09.2006 o 22:26, Latniak napisał:

Magia nabrała ogromnego znaczenia w BG2.


Jeżeli samemu wciśnie się trochę taktyki, to Woj może pokonać nawet silniejszego (poziomowo) maga. Już mi slina cieknie na myśl o takiej rozgrywce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2006 o 01:56, Icestalker napisał:


Pożądnie ustawiony Woj, może być lepszy od maga i w BG2, nawet bez większego problemu, ważne,
żeby miał buty szybkości.


Wątpię. Jak już coś to czysty woj raczej posysa, już z walczących postaci lepszy jest palladyn, kensai, mnich, albo zawadiaka, ale i tak mag ma większę szanse jeśli porównujemy ich w starciu z jakimiś potworami czarującymi. Woj musi brać czary na klatę, wspomagać się miksturami, a do tego musi unikać starcia aż nie zejdą czary ochronne, a mag czary ochronne rozproszy, przywoła potworki i sam będzie chroniony. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2006 o 09:41, frer napisał:

Wątpię. Jak już coś to czysty woj raczej posysa


Czysty woj posysa, zwłaszcza z jakimś porządnym oburęcznym albo halabardą na pięć gwiazdek. :) Oj, ktoś tu nie lubi wojowników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.09.2006 o 09:41, frer napisał:

Wątpię. Jak już coś to czysty woj raczej posysa, już z walczących postaci lepszy jest palladyn,
kensai, mnich, albo zawadiaka, ale i tak mag ma większę szanse jeśli porównujemy ich w starciu
z jakimiś potworami czarującymi. Woj musi brać czary na klatę, wspomagać się miksturami, a
do tego musi unikać starcia aż nie zejdą czary ochronne, a mag czary ochronne rozproszy, przywoła
potworki i sam będzie chroniony. :)



To lepiej grać we dwie postaci: Woj-mag i złodziej-kapłan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.09.2006 o 09:41, frer napisał:

Wątpię. Jak już coś to czysty woj raczej posysa, już z walczących postaci lepszy jest palladyn,
kensai, mnich, albo zawadiaka, ale i tak mag ma większę szanse jeśli porównujemy ich w starciu
z jakimiś potworami czarującymi. Woj musi brać czary na klatę, wspomagać się miksturami, a
do tego musi unikać starcia aż nie zejdą czary ochronne, a mag czary ochronne rozproszy, przywoła
potworki i sam będzie chroniony. :)

Wojownik na dobry poziomie (cechy: str:max, zrę: max, kon:max, int: ile chcecie, mądr:max, charyzma:ile zostanie)i z dobrymi przedmiotami może stawić czoła w pojedynkę smokowi. Wiem co mówię nie takie eksperymenty się robiło:). Najlepiej zainwestować w walkę dwiema broniami. Jedna ręka Cromfayer, Druga Postrach Wrogów (trzeba dopasować do nich umiejętności, a pomniejsze drążenie larlocha przerywa czary wrogich magów), wrzucamy większy młyniec (nie zapominając o zakłuciu łba w jakąś ciężką zbroję) i mało kto nam może podskoczyć. Ja, przy grze w BG tachałem resztę drużyny racej dla fabuły niż do walki (no chyba, że przy super twardzielach), a zadania robiłem pojedyńczą postacią tzn. moim wojem. BTW jak wojownik jest dobrze zrobiony to mikstur w zasadzie nie potrzebuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.09.2006 o 12:19, Puer napisał:

Wojownik na dobry poziomie (cechy: str:max, zrę: max, kon:max, int: ile chcecie, mądr:max,
charyzma:ile zostanie)i z dobrymi przedmiotami może stawić czoła w pojedynkę smokowi. Wiem
co mówię nie takie eksperymenty się robiło:). Najlepiej zainwestować w walkę dwiema broniami.
Jedna ręka Cromfayer, Druga Postrach Wrogów (trzeba dopasować do nich umiejętności, a pomniejsze
drążenie larlocha przerywa czary wrogich magów), wrzucamy większy młyniec (nie zapominając
o zakłuciu łba w jakąś ciężką zbroję) i mało kto nam może podskoczyć. Ja, przy grze w BG tachałem
resztę drużyny racej dla fabuły niż do walki (no chyba, że przy super twardzielach), a zadania
robiłem pojedyńczą postacią tzn. moim wojem. BTW jak wojownik jest dobrze zrobiony to mikstur
w zasadzie nie potrzebuje.



Właśnie tego pana należy słuchać, dobrze ustawiony Woj wymiata, z resztą jak każda postać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 pytania do fachowców
- Czy jeśli gra regularnie wywala podczas walk istnieje jakiś mniej inwazyjny sposób naprawy problemu niż reinstalacja gry? czy istnieje teoretyczna możliwość, że wywalanie jest powodowane jakąś nietypową bronią lub przeciwnikiem z moda?
- W pewnym momencie podczas rozmowy z NPCem jako jedyna opcja odpowiedzi pojawia się komunikat "NO VALID ANSWERS..." (oczywiście w polsiej wersji językowej będzie to komunikat po polsku), co blokuje mi główny quest z SoS. Czy to na pewno bug, czy też możliwe jest, że dialog jest niedopracowany i inne poprowadzenie rozmowy rozwiąże problem? Niestety rozmowa jest bardzo długa; kombinacji jest kilkaset i nie idzie sprawdzić wszystkich :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 07:23, jasparr napisał:

2 pytania do fachowców
- Czy jeśli gra regularnie wywala podczas walk istnieje jakiś mniej inwazyjny sposób naprawy
problemu niż reinstalacja gry? czy istnieje teoretyczna możliwość, że wywalanie jest powodowane
jakąś nietypową bronią lub przeciwnikiem z moda?
- W pewnym momencie podczas rozmowy z NPCem jako jedyna opcja odpowiedzi pojawia się komunikat
"NO VALID ANSWERS..." (oczywiście w polsiej wersji językowej będzie to komunikat po polsku),
co blokuje mi główny quest z SoS. Czy to na pewno bug, czy też możliwe jest, że dialog jest
niedopracowany i inne poprowadzenie rozmowy rozwiąże problem? Niestety rozmowa jest bardzo
długa; kombinacji jest kilkaset i nie idzie sprawdzić wszystkich :(



zainstaluj patcha. to jest bug normalny. zainstaluj najnowszego patcha i bedzie git :")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 07:23, jasparr napisał:

2 pytania do fachowców

Żaden ze mnie fachowiec, ale mogę spróbować ;)

Dnia 13.09.2006 o 07:23, jasparr napisał:

- Czy jeśli gra regularnie wywala podczas walk istnieje jakiś mniej inwazyjny sposób naprawy
problemu niż reinstalacja gry? czy istnieje teoretyczna możliwość, że wywalanie jest powodowane
jakąś nietypową bronią lub przeciwnikiem z moda?

A gra wywala przy jakimś konkretnym typie przeciwnika czy przy większości walk? Nosisz jakieś przedmioty dodawane przez mod?
Możliwość, że to wina moda jest raczej więcej niż teoretyczna, bo nie słyszałem, żeby w "czystym" BG2 działy się takie rzeczy.

Dnia 13.09.2006 o 07:23, jasparr napisał:

- W pewnym momencie podczas rozmowy z NPCem jako jedyna opcja odpowiedzi pojawia się komunikat
"NO VALID ANSWERS..." (oczywiście w polsiej wersji językowej będzie to komunikat po polsku),
co blokuje mi główny quest z SoS. Czy to na pewno bug, czy też możliwe jest, że dialog jest
niedopracowany i inne poprowadzenie rozmowy rozwiąże problem? Niestety rozmowa jest bardzo
długa; kombinacji jest kilkaset i nie idzie sprawdzić wszystkich :(

Żelazne pytanie: zainstalowałeś patch przed instalacją moda?
"NO VALID ANSWERS" oznacza, że po prostu w szkielecie dialogu nie ma odniesienia do żadnej możliwej odpowiedzi. Może to być spowodowane gapiostwem twórcy, albo nawet tak prozaiczną rzeczą jak zrobienie literówki przy kodowaniu dialogów. Bardzo możliwe, że poprowadzenie dialogu inną ścieżką pozwoli ominąć punkt, w którym pojawia się ten komunikat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 11:49, Mumin napisał:

A gra wywala przy jakimś konkretnym typie przeciwnika czy przy większości walk? Nosisz jakieś
przedmioty dodawane przez mod?
Możliwość, że to wina moda jest raczej więcej niż teoretyczna, bo nie słyszałem, żeby w "czystym"
BG2 działy się takie rzeczy.

Ciężko powiedzieć, wywala przy wszystkich wilkołakach (werewolf, greater werewolf, master werewolf), niestety w rejonie przez który próbowałem przejść są tylko wilkołaki, ale nietypowy jest chyba tylko Master Werewolf, a on występuje tylko w 1 walce. Dalej nie byłem w stanie dojść, bo każde zawieszenie kończyło się restartem kompa, i brakło mi cierpliwości. Co do przedmiotów z modów to mam ich całą tonę, ale próbowałem odsuwać poszczególne postacie od walki i nic nie pomagało.

Dnia 13.09.2006 o 11:49, Mumin napisał:

Żelazne pytanie: zainstalowałeś patch przed instalacją moda?
"NO VALID ANSWERS" oznacza, że po prostu w szkielecie dialogu nie ma odniesienia do żadnej
możliwej odpowiedzi. Może to być spowodowane gapiostwem twórcy, albo nawet tak prozaiczną rzeczą
jak zrobienie literówki przy kodowaniu dialogów. Bardzo możliwe, że poprowadzenie dialogu inną
ścieżką pozwoli ominąć punkt, w którym pojawia się ten komunikat.

Owszem zainstalowałem wszystkie patche zgodnie z instrukcją do Big Picture, czy patch do BG2 + patche do poszczególnych modów. Co do ominięcia problemu to wygląda to na niemożliwe, gdyż komunikat pojawia się w momencie kluczowym dla kontynuacji questa. Nie wiem czy grałeś kiedyś z Souls over Soulbar, ale tam w pewnym momencie negocjuje się z Selence sprzedaż 10 przedmiotów skradzionych Ribaldowi i przy każdym jest średnio 3 opcje, a zarazem każdy jest oddzielną negocjacją co daje ok 60 tys kombinacji. W ogóle coś jest niehalo, bo mimo że mam wszystkie skradzione przedmioty u mojej postaci, Selence za każdym razem widzi inną ich liczbę, raz 2, raz 4, raz 5, ale negocjuje zawsze wszystkie 10 i na koniec zamiast zaproponowac spotkanie w Sea Bounty (zgodnie z solucją) pojawia się NO VALID ANSWERS. Spróbuję reinstalki i zobaczę, czy to pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 10:12, winthrop napisał:

zainstaluj patcha. to jest bug normalny. zainstaluj najnowszego patcha i bedzie git :")

niestety ale mam zainstalowane wszystkie patche zgodnie z instrukcją instalacji moda :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam straszny problem i nie wmme o co moze chodzic zainstalowalam sobie baldura II i nie moge wyjsc z prologu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przenioslam sie portalem na inny poziom pozabiajalam wszystko i nic NIC odkrylam wszystko co moglam i nie wiem gdzie jest wyjscie :| możliwe ze jestem roździawą i rozwiązanie jest proste ale naprawde nie moge sobie poradzic i prosze o pomoc bo to jedna z lepszy gier w jaka gralam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 19:52, majushka napisał:

mam straszny problem i nie wmme o co moze chodzic zainstalowalam sobie baldura II i nie moge
wyjsc z prologu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! przenioslam sie portalem na inny poziom pozabiajalam
wszystko i nic NIC odkrylam wszystko co moglam i nie wiem gdzie jest wyjscie :| możliwe ze
jestem roździawą i rozwiązanie jest proste ale naprawde nie moge sobie poradzic i prosze o
pomoc bo to jedna z lepszy gier w jaka gralam


skoro dostałaś sie na drugi poziom to wskaże wyjście idąc od portalu.
Gdy trafisz na drugi poziom w pomieszczeniu obok zaatakuja cię mefity, trzeba zniszczyc portale je przyzywające. Przechodzisz przez ostatnie drzwi w korytarzu, idziesz przez kolejne pomieszczenia jak po sznurku nie można zboczyć z drogi, gdy dojdziesz do pomieszczenia z pułapkami, musisz skręcić w pierwsza odnogę (u dołu ekranu, nie wiem jak bardziej obrazowo okreścic kierunek, będzie tam przebywało kilku złodzieji cienia. Po krótkim dialogu, zabijasz ich i idziesz dalej korytarzem do wyjscia (znów nie mozna zboczyc z drogi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam zakupiłem sobie Newerwintwe Nights i chciałem przenieść postać z BG2 do NWN jak to zrobić w? w NWN nie ma plików .chr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 21:05, Gass napisał:

witam zakupiłem sobie Newerwintwe Nights i chciałem przenieść postać z BG2 do NWN jak to zrobić
w? w NWN nie ma plików .chr


Nie da się. Przy tworzeniu NWN Black Isle zaniechało tego pomysłu. Początkowo miało to być możliwe (nawet podczas gry w BG2 mamy o tym informacje), ale niestety nie jest. Inne zasady, inny silnik i się nie da :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 21:32, Latniak napisał:

Nie da się. Przy tworzeniu NWN Black Isle zaniechało tego pomysłu. Początkowo miało to być możliwe (nawet >podczas gry w BG2 mamy o tym informacje), ale niestety nie jest. Inne zasady, inny silnik i się nie da :(

Można bu ich zaskarżyć o wprowadzanie ludzi w błąd i sprzedaż wadliwego produktu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2006 o 21:38, Abi Dalzim napisał:

Można bu ich zaskarżyć o wprowadzanie ludzi w błąd i sprzedaż wadliwego produktu ;)

zwłaszcza że to info jest nawet w baldurze 2 z nexa (a ta edycja wyszła dłuuuuuugo później niż neverwinter więc można było podmienić go na jakiś inny)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować