Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Nagrywanie animacji i walka w Wiedźminie 3: Dziki Gon

42 postów w tym temacie

Małgorzata Trzyna

Wiedźmin będzie posługiwał się mieczem inaczej niż typowi, średniowieczni wojacy. W grze będziemy mogli się przekonać, że jako mutant potrafi znacznie więcej niż ludzie, a jego walka ma przypominać taniec.

Przeczytaj cały tekst "Nagrywanie animacji i walka w Wiedźminie 3: Dziki Gon" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na razie to tylko niewiele mówiące zapowiedzi. Poczekamy na pierwsze gameplay''e i zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce :) Jestem bardzo ciekaw jak CDPR to wszystko wyjdzie i czy gra sprosta oczekiwaniom. CDPR musi się bardzo postarać, bo nie ma nic gorszego niż zawieść oczekiwania graczy, które są obecnie, po pierwszych zapowiedziach, bardzo duże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2013 o 16:28, belzebubxxl napisał:

Fajne hery ma koleś z CDP Red :)


Cały jest fajniutki.

Ah,lubię takie materiały, nic tak nie nakręca. Pamiętam, ileż to razy podniecałem się podobnymi materiałami przed Wiedźminem 1...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hah, sagę Wiedźmina czytałam baardzo dawno temu i mało co z niej pamiętam, ale jakoś właśnie wyjątkowo utkwiła mi w pamięci scena, w której Geralt uczy Ciri, że walka to nie taniec, nie można trzymać rytmu bo wtedy twój przeciwnik może przewidywać twoje ruchy ;) Ale to tak na marginesie, ruchy tego kaskadera wyglądały naprawdę imponująco, jak i generalnie cały proces nagrywania animacji wygląda bardzo ciekawie :) (ale włosy pana od animacji mnie mocno przeraziły ;p)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy poza fajniejszą animacją będziemy mieć lepszą kontrole nad postacią?
Pomimo tego, że postać poruszała się płynnie to walczyło mi się we W2 bardzo kiepsko i tak naprawdę - mało przyjemnie przez chaos, zakręcające ataki przeciwników, dziwne zasięgi broni, przedziwne targetowanie z doskokami i jedyna sensowną możliwość obrony - turlanie się.
Niemożliwość po prostu cofania się bez odwracania się do przeciwnika plecami też była dziwna - zwłaszcza, że ataki w plecy posiadały bonus do obrażeń.
Sprawa druga, nie fajniej byłoby skontaktować się z ARMA-PL oraz FEDER w celu wprowadzenia do gry prawdziwych ataków używanych w Europie?
http://youtu.be/8mZ4-K47N10
Style walki oparte na traktatach idealnie pasują do naszego wiedmzina :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt posiadania własnego studia motion-capture daje deweloperom dużo swobody. Salka jest wprawdzie malutka, tym niemniej większość sekwencji mogą nagrać u siebie, więc nie trzeba płacić ani grosza zewnętrznym firmom.
http://thewitcher.com/public/files/download/event/Event11.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-oROK99L3GTc/ULJYuibdoXI/AAAAAAAAE2Y/vYUvotk3eZI/s1024/20121124_162613.jpg
(fotki pochodzą z inspekcji, jaką w CDPR przeprowadzili ludzie o oficjalnego forum).

Do W2 skomplikowane sekwencje z udziałem co najmniej kilku aktorów były nagrywane w wytwórni Alvernia pod Krakowem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2013 o 17:08, Selv napisał:

Style walki oparte na traktatach idealnie pasują do naszego wiedmzina :)


Traktatowo mają walczyć przeciwnicy wiedźmina (a przynajmniej niektórzy). IMO styl walki Geralta nie byłby tak atrakcyjny dla oka (a już z pewnością nie można by go określić wiedźmińskim), gdyby był wyłącznie traktatowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wziąć udział w takiej sesji i ponagrywać animacje najzwyklejszych czynności. Później grając starałbym się zgadnąć czy to mój ruch, czy nie ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to styl walki wiedzmina powinien być najpierw skuteczny a dopiero później ładny :P
Sam jestem fanem walki opartej na traktatach i np: w brudnym świecie Sapkowskiego nie do końca mi pasują wygibasy starzejącego się (jak on narzekał w sadze!) Geralta.
O ile w pierwszej części jeszcze starano się wprowadzić jakieś elementy traktatów to w W2 po prsotu zrezygnowano dając opis fantazji rodem z DMC.
Fajno, że ataki wyglądają ślicznie ale dla kogoś kto walczył kiedyś - są niepraktyczne :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż efektownie to walczyli Wiedźmini w pierwszej części. W drugiej Geralt już nie "tańczył". Raczej walczył pospolicie. To co on robił, może zrobić też inny człowiek bez trudu.. Nie wiem gdzie będzie ta innowacyjność w animacji, ale jak dla mnie Wiedźmin 2 był krok w tył od pierwszej części. Letho miał istny schemat walki od zwyczajnych wojaków. To była raczej parodia i wołało o pomstę do nieba. Zresztą w dwójce wszyscy tak samo walczyli. Iorweth walczył jak Ves... A różnica między schematem walki były oręże. Jak ktoś miał jeden miecz to walczył inaczej a jak ktoś miał dwa miecze w tym NPC fabularne, to walczyli tak samo. Bezsens. Mam nadzieję, że mechanika walki powróci przynajmniej w 50 % z pierwszej części. Inaczej znów będziemy mieć kopiuj i wklej z Assasyna. Co według mnie nie powinno się nigdy w Wiedźminie znaleźć. Styl walki wiedźminów jest unikalny i na mechanikę można mieć wiele pomysłów, ale nie oklepane do bólu sekwencje z AC.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że nawet w AC walka była ciekawsza :P
Gdyby przenieśli walkę z AC3 w skali 1:1 dodając różne elementy to było by zacnie a tak jest miszmasz z badziewiastym blokiem, wiedźminem nie potrafiącym chodzić do tyłu i tarzającym się po błocie jak świnka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Dodam tylko, że nawet w AC walka była ciekawsza :P
> Gdyby przenieśli walkę z AC3 w skali 1:1 dodając różne elementy to było by zacnie a tak
> jest miszmasz z badziewiastym blokiem, wiedźminem nie potrafiącym chodzić do tyłu i tarzającym
> się po błocie jak świnka.
...to by wyszło, że Geralt zabija każdego 1 kontrą. Schemat walki w AC 3: Przeciwnik atakuje to dajesz kontrę, jak się nie da to dajesz wytrącenie broni, albo popchnięcie przeciwnika i dobijasz. Działa na każdego, włącznie ze zwierzętami drapieżnymi i łosiami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi tam się kontra sama w sobie podoba, fajna sprawa na wyczucie przeciwnika. Problemem jest to, że można ją robić zdecydowanie za często (cały czas?) i zbyt łatwo :P
Z drugiej strony, wtedy byłoby prawie jak w książce ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.02.2013 o 17:40, Selv napisał:

Jak dla mnie to styl walki wiedzmina powinien być najpierw skuteczny a dopiero później
ładny :P


Skuteczność zależy przede wszystkim od gracza - i chyba tak powinno być? :)

Dnia 24.02.2013 o 17:40, Selv napisał:

Fajno, że ataki wyglądają ślicznie ale dla kogoś kto walczył kiedyś - są niepraktyczne :(


Ano. Są takie jak w filmach przygodowych. Nie mam nic przeciwko, póki to wszystko będzie działało płynnie i nie będzie żadnych zgrzytów w mechanice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować