Zaloguj się, aby obserwować  
Gram.pl

Pierwszy gameplay z Battlefield 4 już dostępny!

95 postów w tym temacie

Patryk Purczyński

[Zaktualizowano - gameplay w polskiej wersji] Po serii teaserów i debiutanckim trailerze wreszcie przyszedł czas na to, co tygryski lubią najbardziej. Wreszcie wiemy, jak będzie wyglądała rozgrywka w Battlefield 4.

Przeczytaj cały tekst "Pierwszy gameplay z Battlefield 4 już dostępny! 17 minut prosto z gry!" na gram.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miejscami wygląda jak zwykły mod do BF3 (te same modele ruskich, animacje) ale podoba mi się. Choć singiel pewnie będzie taki sobie... u poprzednika na trailerach też fajnie wyglądał a jak było każdy wie. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

200 zł za Limited to chora cena plus pewnie zrobią tak jak w trójce coś na wzór premium który teraz pewnie będzie kosztował z 300 zł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cudownie to wygląda...
Bardzo dobry gameplay, widać, że poprawili destrukcję otoczenia, chociaż zobaczymy jak to będzie wyglądać w multi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym prosić fanbojów, aby mnie nie zabijali za to, co tutaj napiszę :)

Ta seria się stacza. DICE/EA tak bardzo chce zniszczyć CoD, że już dosłownie robi jego klon (wyjątkiem jest multi, chociaż w BF 3 jest sporo map, które pasowałyby do CoD).
Coraz więcej skryptów (miejscami durnych), etap samochodowy (jak i sam samochód) jakby żywcem wycięty z Warfigtera. W poprzedniej części walił się na nas wieżowiec, tutaj mamy komin fabryki. Scena, w której bohater zestrzeliwuje ''Havoca'' wywołała u mnie tylko uśmiech politowania - następnym krokiem będzie zadźganie załogi nożem wzorem pana ''Colonel 100'' z pewnej kreskówki. Modele postaci i pojazdów wycięte z ''trójki'', niektóre dźwięki też. I jeszcze ta współczesność... Wystarczyłoby przenieść grę do czasów wojny w Wietnamie, Korei, lub Drugiej Światowej, whatever - może właśnie to sprawiłoby, że konkurent dostałby zadyszki. Poza tym wiele bym dał, żeby zobaczyć Tygrysa/Panterę/T-34 itd. stworzone przy pomocy tego świetnego silnika.
DICE ma do dyspozycji potężne narzędzie, dlaczego nie zrobi kampanii z bardziej otwartym światem? Ponieważ Call of Duty takiej nie ma?
Ja wiem, że najważniejszy i tak jest multiplayer, ale ten pokaz miał nakręcić atmosferę wokół gry, a mnie jedynie od niej odtrącił.
Miałem cichutką nadzieję na powrót do stylu BF 2, ale widać nadzieja matką głupich :P
Na szczęście jest jeszcze Bohemia i ARMA III.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fani interaktywnych filmów akcji na miarę Rambo będą pocieszeni. Ten przypadek wygląda dostatecznie absurdalnie. Scenę z nogą mgli sobie darować. Wygląda to jakby koleś przecinał pomidora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

> Na wstępie chciałbym prosić fanbojów, aby mnie nie zabijali za to, co tutaj napiszę :)
>
> Ta seria się stacza. DICE/EA tak bardzo chce zniszczyć CoD, że już dosłownie robi jego
> klon (wyjątkiem jest multi, chociaż w BF 3 jest sporo map, które pasowałyby do CoD).
> Coraz więcej skryptów (miejscami durnych), etap samochodowy (jak i sam samochód) jakby
> żywcem wycięty z Warfigtera. W poprzedniej części walił się na nas wieżowiec, tutaj mamy
> komin fabryki. Scena, w której bohater zestrzeliwuje ''Havoca'' wywołała u mnie tylko
> uśmiech politowania - następnym krokiem będzie zadźganie załogi nożem wzorem pana ''Colonel
> 100'' z pewnej kreskówki. Modele postaci i pojazdów wycięte z ''trójki'', niektóre dźwięki
> też. I jeszcze ta współczesność... Wystarczyłoby przenieść grę do czasów wojny w Wietnamie,
> Korei, lub Drugiej Światowej, whatever - może właśnie to sprawiłoby, że konkurent dostałby
> zadyszki. Poza tym wiele bym dał, żeby zobaczyć Tygrysa/Panterę/T-34 itd. stworzone przy
> pomocy tego świetnego silnika.
> DICE ma do dyspozycji potężne narzędzie, dlaczego nie zrobi kampanii z bardziej otwartym
> światem? Ponieważ Call of Duty takiej nie ma?
> Ja wiem, że najważniejszy i tak jest multiplayer, ale ten pokaz miał nakręcić atmosferę
> wokół gry, a mnie jedynie od niej odtrącił.
> Miałem cichutką nadzieję na powrót do stylu BF 2, ale widać nadzieja matką głupich :P
> Na szczęście jest jeszcze Bohemia i ARMA III.
>
>

Zgadzam się w 100%. Dostaliśmy więcej blooma, hollywoodu, niebieskiego i szarego. Po gejmpleju można stwierdzić, że nie zrobiono dosłownie nic z AI. Przeciwnik dostaje 2 serie z karabinu. Co robi? Stoi i czeka aż go dobijesz. Niby to gra full multi ale tam też dochodzi do totalnie żenujących sytuacji. Pilot wyskakuje z mysliwca strzela z 'rpg' w drugi i wraca spowrotem?
Moje wspomnienia z BF1942, BF2 a nawet BF:BC2 wygladaja zupelnie inaczej. Na szczescie zostaje ARMA choć tam rządzi Wasteland i sporo czasu minie zanim multi wroci do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chryste...
Trafiłem do jakiegoś kabaretu? Tak się zastanawiam czytając te komentarze. Każdej normalnej osobie ten gameplay zerwałby beret z głowy, rzucił na kolana, przyprawił o zawrót głowy. Postacie, las, destrukcja otoczenia, reżyserka, deszcz gruzu... Ale nie. Wam to nie imponuje. Gierka jakich wiele co?
Zresztą, mam to gdzieś. Wiem, że ja będę się bawił doskonale od dnia premiery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po prostu myślę, iż oczekujesz gry bardziej realistycznej, a Battlefield nigdy tego nie zapewniał w takim stopniu jak choćby ARMA.
DICE nie musi robić lepszej AI w singlu, gdyż ma się w niego grać szybko, łatwo i przyjemnie, a nie wymagająco...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2013 o 08:42, ozoqq napisał:

Chryste...
Trafiłem do jakiegoś kabaretu? Tak się zastanawiam czytając te komentarze. Każdej normalnej
osobie ten gameplay zerwałby beret z głowy, rzucił na kolana, przyprawił o zawrót głowy.
Postacie, las, destrukcja otoczenia, reżyserka, deszcz gruzu... Ale nie. Wam to nie imponuje.
Gierka jakich wiele co?
Zresztą, mam to gdzieś. Wiem, że ja będę się bawił doskonale od dnia premiery.

Nie każdemu można zaimponować fajerwerkami i na siłe powtarzanymi ''epickimi'' scenami które się powoli przejadają i zaczynają wyglądać jak sceny z kiepskich filmów akcji. Jeśli chodzi o grafikę nie dużo się zmieniło względem BF3, wygląda na to, że poprawili światło i destrukcje. W sumie jeśli się zastanowić to chyba jedyne rzeczy które zrobili.

Dnia 27.03.2013 o 08:42, ozoqq napisał:

Po prostu myślę, iż oczekujesz gry bardziej realistycznej, a Battlefield nigdy tego nie
zapewniał w takim stopniu jak choćby ARMA.
DICE nie musi robić lepszej AI w singlu, gdyż ma się w niego grać szybko, łatwo i przyjemnie,
a nie wymagająco...

Starsze odsłony nie pełniły takiej funkcji dopóki nie zjawił się Activision ze swoją krówką.
Do dziś można znaleźć serwery BF2 Project Reality 64/64. A mineło już 8 lat od premiery (:O)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Battlefield klonem Call of Duty nie jest - ciężko zrobić obecnie w grze FPS singiel, którego nikt nie porównywałby do gry od Activision, a multi w tych grach jest zupełnie rożne.

Dodawane jest coraz więcej skryptów, aby gra jest bardziej zyskała na dynamice, wygląda jeszcze bardziej efektownie.
Misje samochodowe z najnowszego Medala były dobre, więc dlaczego nie ma ich być w nowym BF.
Akurat komin fabryki nie był aż tak wyeksponowany jak wieżowiec i nie doszukiwałbym się tutaj szczególnego podobieństwa do BF3.
Zestrzelenie helikoptera to po prostu akcja, która ma zwiększyć efektowności misji.
Modele postaci, a w szczególności pojazdów nie są wycięte z ostatniego Battlefielda, wyglądają zdecydowanie lepiej.

Od początku było wiadomo, że BF4 będzie we współczesności, obecnie jest mała szansa na powrót do wojen w przeszłości, chociaż także chciałby zobaczyć II WŚ na silniku Frosbite.

Tak jak napisałem wcześniej, kampania z bardziej otwartym światem nie miałaby sensu, ma się w to grać szybko i dynamicznie, singiel ma pokazać moc graficzną Battlefielda.

Pewnie pokażą coś jeszcze w najbliższym czasie, oby to był materiał z multi. Zobaczymy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.03.2013 o 08:42, ozoqq napisał:

Chryste...
Trafiłem do jakiegoś kabaretu? Tak się zastanawiam czytając te komentarze. Każdej normalnej
osobie ten gameplay zerwałby beret z głowy, rzucił na kolana, przyprawił o zawrót głowy.
Postacie, las, destrukcja otoczenia, reżyserka, deszcz gruzu... Ale nie. Wam to nie imponuje.
Gierka jakich wiele co?

Tyle rozczarowań już wszyscy przeżyli, że wybuchy i reżyserka nie robią już wrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że Project Reality nie jest oficjalną odsłoną Battlefielda, a jedynie modem, ale rzeczywiście tam jest zdecydowanie bliżej do realizmu niż w nowszych odsłonach Battlefielda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak dla mnie tryb single player w takich grach właśnie tak powinien wyglądać - prosty, szybki, efektowny :D Żeby można było sobie usiąść na godzinkę i pograć, bez powtarzania fragmentów gry.
Dla mnie i tak najważniejsze jest multi i głownie na tym się skupię. Kampanię w BF3 odpuściłem po 2 misjach i zająłem się tylko i wyłącznie multi :)
Czekam na większą destrukcję otoczenia, ciekawsze mapy, mniej pustyni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

....lepsze to niż kolejny odgrzewany CoDlet. Wygląda dużo lepiej niż BF3 i kampania może być ciekawsza, ale co tam single czekam na gameplay z multi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem przyjemności grać w BF3 na pc, tylko na PS3, stąd może tak ogromne wrażenie wywarł na mnie ten gameplay. Jest dosłownie prezpaść między tym w co grałem a tym co właśnie zobaczyłem.
Tylko moje zdanie: po shooterze nie ma co się spodziewać gameplayu pełnym dylematów moralnych, wielowymiarowych postaci czy wyciskającego łzy z oczu scenariusza. Od tego są inne gry - To the Moon, Heavy Rain, DE: HR. Battlefield ma być efektowny, ma być wybuchowy i mają być spadające helikoptery. A w tym co robi jest doskonały. No i takiego lasu chyba w żadnej grze nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W trakcie rozgrywki zniszczymy budynki, w których schowają się nasi wrogowie, a także osłony na otwartym terenie.

^^ O wracają patenty z Battlefield: Bad Company (z 2008 r.). Miło :) Chociaż (po gameplayu) na singlową kampanię w sandboxowym stylu nie ma co liczyć, to i tak powinno być lepiej niż w BF 3 (gorzej już się nie da).

Co do samego gameplaya (tego 17 minutowego) - ładnie, efekciarsko, efektownie i ogólnie jest na czym zawiesić oko. Fajny patent z przełączaniem się z celownika ACOG na ten standardowy. Zniszczenia faktycznie też jakby większe. Jednak kiedy się to wszystko porówna z BF3, to wychodzi...

... że zmian jest mało a skryptów (nadal) dużo. Do przeciwników strzela się jak do kaczek. Czarnoskóry kompan czeka jak sierota za autem aż wszystkich wystrzelamy. Sam nie wykazuje żadnej inicjatywy. Nie wbiegnie do budynku wcześniej, ani później. Skrypt.

Wbiegamy żołnierzem gdzieś na dach - wróg, który tam się czai jest ślepy i głuchy, nawet się nie ruszy. Wrogi helikopter też zaczyna pruć ogniem w określonym momencie. Może taka jest cena efekciarstwa ? Wątpie, można przecież znaleźć złoty środek i dać dużo więcej swobody, już niejedna gra to pokazała. W BF3 całość skrojono tak, że już bardziej po sznurku się nie dało - sorry ale po takim failu ciężko mieć zaufanie do tego dewelopera.

Sam gameplay tym razem wygląda na prawdziwy, na silniku gry. Ten z BF3 zajeżdżał renderem na kilometr, gra aż tak dobrze nie wyglądała po włączeniu full detali (u mnie grać się wtedy nie dało, ale sprawdzić sprawdziłem). Dodanie trójki przed Frostbite zajeżdża chwytem marketingowym, ale dla odbiorcy nie ma to przecież znaczenia. Niemniej gra wygląda jak podrasowany BF3 - osobiście nie mam o to pretensji, bo "trójka" wyglada tip-top.

Sercem gry na pewno będzie multi. Zapowiedzi "srania" DLC i "darmowy dodatek" dla preorderowców IMO nie wróżą za dobrze :/ Znowu będzie trzaskanie dodatku za dodatkiem.
Czy warto kupić ? Tu każdy musi sobie sam przeliczyć czy to się kalkuluje. Ja spasuje tym razem, choć lubię tą serię bardzo. BF3 jest już na tyle połatany (ale jeszcze są bugi do cholery, jeszcze są !) i gra mi się w niego na tyle dobrze, że na czwórkę nie mam zamiaru przeskakiwać. Tym bardziej, że czuję że to będzie bardziej mappack niż faktycznie "nowa jakość". Sądze też, że community nie odpłynie na tyle żebym nie miał z kim grać (no ale to zobaczymy - serwery BC2 po wyjsciu BF3 zaczęły świecić pustkami).

ps. Większość plotek tego Chińczyka okazała się bzdurami. A już co niektórzy panikowali i wbijali szpile, że wersje na nextgeny będą tylko w 720 p. Tymczasem na ten moment to nie będzie ich wcale, co IMO jest akurat dość dziwną decyzją. No chyba że te porty wyjdą później.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować